Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова КМУ № 1084-2004-п від 25.08.2004 Про затвердження Порядку формування і виконання замовлення на проведення фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та виконання науково-технічних (експериментальних) розробок за рахунок коштів державного бюджету

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 25 серпня 2004 р. N 1084
Київ
Про затвердження Порядку
формування і виконання замовлення на проведення
фундаментальних наукових досліджень, прикладних
наукових досліджень та виконання науково-технічних
(експериментальних) розробок за рахунок
коштів державного бюджету
{ Назва Постанови в редакції Постанови КМ
N 1152 ( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }

{ Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 458 ( 458-2008-п ) від 14.05.2008
N 713 ( 713-2008-п ) від 20.08.2008
N 1152 ( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }

З метою забезпечення ефективного використання коштів
державного бюджету на проведення наукових досліджень і розробок,
проектних та конструкторських робіт Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
Затвердити Порядок формування і виконання замовлення на
проведення фундаментальних наукових досліджень, прикладних
наукових досліджень та виконання науково-технічних
(експериментальних) розробок за рахунок коштів державного бюджету,
що додається. { Постановляюча частина в редакції Постанови КМ N 1152
( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }

Прем"єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 серпня 2004 р. N 1084
ПОРЯДОК
формування і виконання замовлення
на проведення фундаментальних наукових досліджень,
прикладних наукових досліджень та виконання
науково-технічних (експериментальних)
розробок за рахунок коштів
державного бюджету
{ Назва Порядку в редакції Постанови КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від
31.10.2011 }

1. Цей Порядок визначає механізм формування головними
розпорядниками бюджетних коштів (далі - замовники) тематики
фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових
досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок,
окремих їх етапів у межах визначеного замовникам для цього обсягу
видатків державного бюджету та їх проведення на засадах державного
замовлення (далі - замовлення). { Пункт 1 в редакції Постанови КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від
31.10.2011 }
2. Замовлення виконується в рамках:
фундаментальних і прикладних наукових досліджень,
науково-технічних (експериментальних) розробок у межах видатків
державного бюджету, передбачених на цю мету державним
науково-дослідним і науково-технічним установам, вищим навчальним
закладам III-IV рівня акредитації; { Абзац другий пункту 2 із
змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1152 ( 1152-2011-п )
від 31.10.2011 }
проектів Державного фонду фундаментальних досліджень;
державних цільових наукових і науково-технічних та
інноваційних програм і наукових частин державних цільових програм;
{ Абзац четвертий пункту 2 в редакції Постанови КМ N 1152
( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
програм і проектів у сфері міжнародного наукового,
науково-технічного та інноваційного співробітництва; { Абзац
п"ятий пункту 2 в редакції Постанови КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від
31.10.2011 }
програм оновлення матеріально-технічної та технологічної бази
державних науково-дослідних і науково-технічних установ, вищих
навчальних закладів III-IV рівня акредитації;
інших наукових досліджень, науково-технічних
(експериментальних) розробок відповідно до потреб економіки та
розвитку суспільства. { Абзац сьомий пункту 2 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від
31.10.2011 }
3. Замовник формує замовлення за програмно-цільовим принципом
з метою реалізації пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки,
інноваційної діяльності або наукового забезпечення розвитку
відповідної сфери суспільного виробництва, пріоритетних напрямів
діяльності замовника. { Пункт 3 в редакції Постанови КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від
31.10.2011 }
4. Замовник на підставі результатів наукової та
науково-технічної експертизи заявок на виконання замовлення,
аналізу перспектив розвитку світової та вітчизняної науки і
техніки у відповідних галузях, прогнозів кон"юнктури світового
ринку наукоємної продукції та суспільної потреби у нових наукових
знаннях, сучасних технологіях і товарній продукції визначає
тематику замовлення. { Абзац перший пункту 4 в редакції Постанови
КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
Завдання у замовленні визначаються виходячи з реальних потреб
економіки та розвитку суспільства і спрямовуються на одержання
конкретних результатів, що забезпечують:
розв"язання найважливіших природничих, технічних і
гуманітарних проблем;
створення принципово нових готових до впровадження
технологій, засобів виробництва, матеріалів, іншої наукоємної
продукції;
прискорення технологічного оновлення реального сектору
економіки;
сприяння збільшенню обсягів виробництва і розширенню ринків
збуту вітчизняних конкурентоспроможних та імпортозамінних товарів
і послуг.
5. Формування замовлення здійснюється з додержанням таких
принципів:
узгодження послідовності етапів виконання замовлення з
одержанням конкретних результатів, спрямованих на досягнення чітко
визначених завдань, створення кінцевої наукоємної продукції,
конкурентоспроможної за якістю і ціновими показниками та доступної
для споживачів;
неперервність етапів виконання замовлення з метою
забезпечення прикладного застосування одержаних результатів;
спрямування результатів виконання замовлення на скорочення
строку освоєння конкурентоспроможних технологій і здешевлення
процесу виробництва імпортозамінної продукції;
забезпечення високої наукоємності та високого рівня
корисності для держави і суспільства кінцевих результатів
замовлення, а також за погодженням із замовником швидке доведення
одержаних нових наукових знань і розробок до суб"єктів
господарювання, що здійснюватимуть їх практичне застосування у
відповідних сферах суспільного виробництва;
гарантування замовником додержання особистих немайнових прав
авторів та майнових прав власників науково-технічних розробок,
зокрема об"єктів права інтелектуальної власності.
6. Замовники: { Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними
згідно з Постановою КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
щороку видають накази про формування тематики замовлення з
визначенням строків і порядку подання заявок на виконання
замовлення в межах передбачених їм на цю мету видатків державного
бюджету, про що інформують потенційних виконавців;
забезпечують проведення наукової та науково-технічної
експертизи заявок на виконання замовлення за відповідними
цільовими проектами (далі - заявка), що подаються замовникам
потенційними виконавцями замовлення за встановленою замовниками
формою;
за результатами наукової та науково-технічної експертизи на
конкурсних засадах визначають тематику та виконавця замовлення,
або шляхом проведення тендерної процедури відбирають з числа
учасників торгів (тендерів) виконавців попередньо визначеної
замовником тематики замовлення.
Тематичні плани замовлення на виконання прикладних наукових
досліджень і науково-технічних розробок надсилаються замовниками
Держінформнауки в установленому МОНмолодьспортом порядку для
розгляду та подання для погодження до МОНмолодьспорту. { Пункт 6
доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ N 1152
( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
Проведення експертизи тематики замовлення на виконання
фундаментальних наукових досліджень здійснюється Експертною радою
з питань оцінювання тем фундаментальних досліджень при
Національній академії наук. { Пункт 6 доповнено новим абзацом
згідно з Постановою КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
При цьому основними критеріями визначення тематики замовлення
є:
узгодженість її з реальними потребами економіки та розвитку
суспільства;
спрямованість замовлення на одержання нових результатів, що
відповідають світовому рівню або перевищують його, готових до
впровадження у відповідних сферах суспільного виробництва з метою
забезпечення випуску конкурентоспроможної продукції, зростання
наукоємності цієї продукції та реальної економічної віддачі від
вкладених у наукову та науково-технічну сферу бюджетних коштів,
трудових і матеріальних ресурсів;
взаємозв"язок результатів виконання замовлення з потребами
відповідних галузей економіки, а також потреб вітчизняних
підприємств у рамках програм їх оновлення, виробництва
конкурентоспроможної та імпортозамінної продукції із суспільними
потребами.
Виконавцями замовлення можуть бути науково-дослідні,
науково-технічні, проектні і конструкторські установи та
організації будь-якої форми власності (далі - виконавці).
Порядок конкурсного відбору виконавців, яким виділятимуться
кошти на виконання замовлення, а також порядок визначення їх
обсягів і механізм контролю за використанням визначається
замовником відповідно до законодавства. За інших рівних умов
перевага надається виконавцям, які інвестують більший обсяг
власних або залучених коштів. { Абзац пункту 6 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 458 ( 458-2008-п ) від
14.05.2008 }
7. Тематика замовлення та його виконавці затверджуються
замовником, після чого складається перелік завдань, виконання яких
продовжується відповідно до строків, визначених у попередні роки,
та нових завдань, фінансування яких можливе за рахунок коштів, що
вивільнилися після виконання замовлення попередніх років, або
додатково передбачених у державному бюджеті на відповідний рік.
8. Замовлення виконується за договором (угодою), що
укладається між замовником та виконавцем. Замовлення на виконання
наукових досліджень і науково-технічних розробок установами, що
належать до сфери управління головного розпорядника бюджетних
коштів, здійснюється згідно із затвердженим замовником порядком.
Невід"ємною складовою зазначеного договору (угоди), порядку, є
завдання (технічні завдання), в яких детально визначаються вимоги
до результатів виконання замовлення, а також до порядку перевірки
застосування та обліку науково-технічних розробок суб"єктами
господарювання. { Абзац перший пункту 8 в редакції Постанови КМ
N 1152 ( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
Договорами (угодами) також визначаються обсяги, строки
виконання замовлення, порядок фінансування, звітування про
виконання, відповідальність сторін за взяті зобов"язання.
9. Фінансове забезпечення виконання замовлення здійснюється
за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на відповідні
цілі. { Абзац перший пункту 9 в редакції Постанови КМ N 1152
( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
У разі потреби виконавці замовлення, а також підприємства,
установи та організації, інші інвестори, заінтересовані в
проведенні додаткових наукових досліджень, проектних і
конструкторських робіт, можуть інвестувати власні кошти у
виконання замовлення.
Кошти, виділені на виконання замовлення з державного бюджету,
є цільовими асигнуваннями і не можуть бути використані виконавцями
замовлення на інші цілі.
Механізм фінансування кожного завдання визначається
замовником виходячи з умови максимально ефективного використання
виділених коштів, реального складу виконавців та їх
матеріально-технічних можливостей, змісту і строків виконання
замовлення.
10. Замовники щороку готують пропозиції до проекту Державного
бюджету на наступний рік стосовно обсягів фінансування замовлення
(за погодженням з Мінекономрозвитку) та тематики, погодженої з
МОНмолодьспортом, та подають їх Мінфіну. { Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1152
( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
11. Замовники надають пріоритет у фінансуванні замовлення,
спрямованого на розробку новітніх технологій та наукової
конкурентоспроможної продукції, що забезпечить зменшення
залежності від імпорту, сприятиме ресурсо- та енергозбереженню,
підвищенню продуктивності праці.
Замовник забезпечує оптимальне співвідношення обсягів
фінансування замовлення на відповідних стадіях наукових
досліджень, проектних і конструкторських робіт, у тому числі
фундаментальних досліджень, прикладних розробок та
експериментально-промислових випробувань результатів замовлення, з
послідовним збільшенням обсягів фінансування від менш витратних до
більш витратних проектів.
12. Стан виконання замовлення контролюється замовником шляхом
проведення планових та позапланових перевірок, а також організації
супроводження виконання відповідного цільового науково-технічного
проекту представниками замовника.
Результати перевірок, відповідні висновки і пропозиції
використовуються замовником для уточнення та коригування обсягів
фінансування на окремих етапах виконання замовлення з метою
прискорення одержання кінцевих результатів, визначених замовником,
а також припинення роботи над проектами, що виконуються не на
належному рівні або втратили актуальність чи не можуть бути
виконані з об"єктивних причин.
13. Замовник разом з виконавцем несе відповідальність за
одержання кінцевих результатів замовлення і вживає дієвих заходів
для забезпечення їх практичного застосування, передбачаючи для
цього необхідні кошти з бюджетних і позабюджетних джерел, або
пропонує їх для застосування заінтересованим суб"єктам
господарювання.
Замовник забезпечує широке ознайомлення суспільства з
результатами виконання замовлення та можливість їх диверсифікації
шляхом придбання і продажу ліцензій на створені об"єкти права
інтелектуальної власності, нові технології та види товарної
продукції.
Відповідно до законодавства одержана науково-технічна
продукція з урахуванням висновків науково-технічної експертизи та
результатів оцінки її відповідності сучасному рівню
науково-технічних знань, тенденціям науково-технічного прогресу,
принципам державної науково-технічної та інноваційної політики,
вимогам екологічної безпеки, економічної доцільності може
передаватися суб"єктам господарювання (користувачам цієї
продукції) для практичного застосування з додержанням прав та
економічних інтересів держави, виконавців замовлення і власників
майнових та особистих немайнових прав на об"єкти технологій і
об"єкти права інтелектуальної власності, створені в процесі
виконання замовлення (зокрема на об"єкти авторського права,
промислової власності, селекційні здобутки, технологічні знання).
{ Абзац третій пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 1152 ( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
Порядок та умови передачі і використання прав на
науково-технічну продукцію визначаються договорами між замовником,
виконавцем та користувачем цієї продукції.
14. Замовники в межах своєї компетенції під час формування та
виконання замовлення, пов"язаного з виробництвом нової продукції,
реалізацією державних інноваційних програм та окремих цільових
науково-технічних проектів, освоєнням вітчизняними підприємствами,
установами та організаціями нових технологій виробництва
відповідно до потреб економіки та розвитку суспільства, створюють
умови для широкого застосування суб"єктами господарювання їх
результатів. { Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1152
( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }
15. Замовники подають щороку Держінформнауки в установленому
МОНмолодьспортом порядку відомості про основні результати
виконання замовлення (зокрема в частині реалізації пріоритетних
напрямів розвитку науки і техніки), заходи щодо забезпечення
практичного застосування таких результатів та про підсумки
моніторингу впровадження наукової (науково-технічної) продукції,
який здійснюється протягом трьох років з моменту створення такої
продукції.
Держінформнауки узагальнює подані замовниками відомості,
проводить аналіз результативності виконання замовлення у різних
сферах суспільного виробництва, ефективності застосування
суб"єктами господарювання науково-технічних розробок, подає
МОНмолодьспорту аналітичну довідку про стан розвитку науки і
техніки, реалізацію пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки
та результати наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності
та трансферу технологій для її подання до Кабінету Міністрів
України. { Пункт 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 713
( 713-2008-п ) від 20.08.2008; в редакції Постанови КМ N 1152
( 1152-2011-п ) від 31.10.2011 }


Інші НПА

Лист МОНмолодьспорт №839 від 16.07.2014 Про затвердження Змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році Лист Вищий господарський суд України №01-06/1666/14 від 27.10.2014 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 "Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів" Лист Вищий господарський суд України №01-06/249 від 15.03.2011 Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів Лист Вищий господарський суд України №01-06/1686/14 від 04.11.2014 Про внесення змін до пунктів 10, 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)" Лист Вищий господарський суд України №01-06/606/2013 від 28.03.2013 Про Закон України \"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом\" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) Лист Мін'юст №6820-0-4-14/8.1 від 14.08.2014 Щодо відмови від обов'язковості та переходу до добровільності використання печаток суб'єктами господарюва Лист Мін'юст №Ч-13744/8.2 від 13.08.2014 Щодо встановлення ціни договору між суб'єктами господарювання у вигляді грошового еквівалента Лист НБУ №18-112/64483 від 05.11.2014 Про скасування пені та штрафів за договорами кредиту під час АТО Лист ВАСУ №1493/2/2/14-14 від 03.11.2014 Щодо розгляду адміністративних справ з урахуванням Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" Лист НБУ №12-311/67934 від 17.11.2014 Щодо сплати збору на обов\'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти під час нарахування (утримання) податку на доходи фізичних осіб з процентів на валютні вклади