Наказ Мінсоцполітики № 1 від 05.01.2015 Про виділення коштів Донецькій облдержадміністрації

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

05.01.2015  № 1

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 січня 2015 р.
за № 75/26520


Про затвердження стандартів надання послуг соціальної підтримки населенню

На виконання пункту 5 Плану заходів щодо реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 року № 591-р, та пункту 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 389 (зі змінами), НАКАЗУЮ:

1. Затвердити такі, що додаються:

1) Стандарт надання послуги з призначення та виплати одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам;

2) Стандарт надання реабілітаційних послуг інвалідам та дітям-інвалідам.

2. Департаменту соціального захисту інвалідів (Полякова О.Ю.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Міністерству соціальної політики Автономної Республіки Крим, структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити моніторинг та контроль за дотриманням стандартів надання послуг соціальної підтримки населенню.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра В. Шевченка.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

П. Розенко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
05.01.2015  № 1

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 січня 2015 р.
за № 75/26520


СТАНДАРТ
надання послуги з призначення та виплати одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам

І. Загальні положення

1. Цей Стандарт визначає механізм призначення і виплати одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам (далі – допомога) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2011 року № 158 „Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам” (зі змінами).

2. Адміністративний орган, що надає послугу, - Міністерство соціальної політики України, Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (крім мм. Києва та Севастополя) рад (далі - уповноважений орган).

3. Реквізити уповноваженого органу: місцезнаходження, поштова, електронна адреси, адреса веб-сторінки в Інтернеті.

ІІ. Перелік категорій отримувачів послуги

Отримувачами послуги є інваліди, діти-інваліди та непрацюючі малозабезпечені особи, розмір пенсії та/або державної соціальної допомоги яких відповідно до Законів України „Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам” і „Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам” у місяці, що передує місяцю звернення, не перевищує двох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність (далі - отримувачі). Допомога їм надається у разі тривалої хвороби, смерті близьких родичів (одного з подружжя, батьків, дітей), стихійного лиха та інших особливих обставин.

ІІІ. Перелік документів, необхідних для надання (отримання) послуги

1. Для призначення допомоги отримувачі або їх законні представники подають заяву за формою, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України від 16 липня 2012 року № 438 „Про затвердження форм документів для надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 серпня 2012 року за № 1337/21649, уповноваженому органу за місцем проживання.

2. Непрацюючі малозабезпечені особи до заяви додають копії:

паспорта;

пенсійного посвідчення або посвідчення отримувача державної соціальної допомоги;

документа, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) (крім дітей-інвалідів).

3. Інваліди та діти-інваліди або один з батьків, опікун чи піклувальник (законний представник) до заяви додають копії:

паспорта та/або свідоцтва про народження дитини-інваліда (у разі потреби – копії паспорта законного представника та документа, що підтверджує його повноваження);

документа, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) (крім дітей-інвалідів);

висновку медико-соціальної експертної комісії, лікувально-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу (для дітей-інвалідів) про встановлення інвалідності.

4. Уповноважений орган, до якого надійшла заява про надання допомоги, використовує інформацію про розмір пенсії та державної соціальної допомоги, що виплачується отримувачам, які звернулися самостійно або через законних представників за наданням допомоги, з урахуванням даних автоматизованої системи обробки документів з призначення та виплати пенсій, центрального сховища баз даних Міністерства соціальної політики України або даних, які наведені у довідках, виданих органами, що виплачують таким особам пенсії та/або державну соціальну допомогу.

ІV. Місце та порядок подання запиту на одержання послуги

1. Для призначення допомоги отримувачі або їх законні представники звертаються до уповноважених органів.

2. Час подання запиту на одержання послуги – згідно із затвердженим графіком роботи уповноваженого органу.

3. Черговість подання запиту на одержання послуги – у години прийому згідно з графіком роботи уповноваженого органу.

V. Послідовність дій отримувача та уповноваженого органу

1. Отримувачі або їх законні представники подають заяву та документи, визначені у розділі ІІІ цього Стандарту, в порядку, встановленому розділом ІV цього Стандарту.

2. Прийом документів здійснює спеціаліст уповноваженого органу.

3. Спеціаліст уповноваженого органу проводить співбесіду із заявником та приймає від нього заяву і необхідні документи, заяву реєструє в журналі реєстрації заяв.

4. Спеціаліст уповноваженого органу під час прийому документів перевіряє правильність заповнення бланка заяви та повноту документів, необхідних для призначення допомоги.

5. У випадку, коли подано не всі необхідні документи, спеціаліст уповноваженого органу надає роз’яснення, які документи повинні бути додані до заяви.

6. Після перевірки документів формується справа отримувача та приймається рішення щодо надання або відмови у наданні допомоги створеною у відповідному уповноваженому органі комісією та оформляється протокол, що затверджується Мінсоцполітики.

7. Виплата допомоги здійснюється за видатковими касовими ордерами шляхом отримання коштів у касі Міністерства соціальної політики України, поштового переказу або перерахування коштів на особисті банківські рахунки отримувачів.

8. Допомога призначається і виплачується уповноваженим органом.

9. Уповноважені органи вносять дані про виплату допомоги або рішення про відмову у її виплаті до централізованого банку даних з проблем інвалідності.

VI. Вимоги до строку надання послуги, а також до строків прийняття рішень у процесі надання послуги

Опрацювання документів уповноваженим органом відбувається протягом 30 календарних днів з дня подання заяви отримувачем або його законним представником.

VII. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні послуги

1. Подання документів до заяви не в повному обсязі.

2. Розмір пенсії та/або державної соціальної допомоги відповідно до Законів України „Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам” і „Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам” у місяці, що передує місяцю звернення, перевищує два прожиткових мінімуми для осіб, які втратили працездатність.

3. Зняття інвалідності.

4. Смерть отримувача.

VIІІ. Опис результату, який повинен одержати отримувач

Одержання матеріальної допомоги.

ІХ. Інформація про платність або безоплатність надання послуги та розмір плати за її надання

Послуга надається безоплатно.

Х. Вимоги до інформаційного забезпечення отримувача при зверненні за одержанням та під час надання послуги

На веб-сайтах уповноважених органів розміщуються нормативно-правові акти, що регламентують порядок та умови надання послуги з призначення та виплати допомоги.

ХІ. Порядок подання, реєстрації і розгляду скарг щодо недотримання Стандарту

Подання, реєстрація і розгляд скарг щодо недотримання Стандарту здійснюються відповідно до вимог законодавства України.

ХІІ. Порядок виправлення можливих недоліків наданої послуги отримувачу

Можливі недоліки у наданні послуги отримувачу виправляються шляхом подання письмового звернення у порядку, визначеному розділом ІV цього Стандарту.

ХІІІ. Нормативно-правові акти, що регулюють порядок надання послуги

1. Закон України про державний бюджет України на відповідний рік.

2. Постанова Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2011 року № 158 „Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам” (зі змінами).

3. Наказ Міністерства соціальної політики від 16 липня 2012 року № 438 „Про затвердження форм документів для надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07 серпня 2012 року за № 1337/21649.

Директор
Департаменту соціального
захисту інвалідів



О. Полякова

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
05.01.2015  № 1

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 січня 2015 р.
за № 75/26520


СТАНДАРТ
надання реабілітаційних послуг інвалідам та дітям-інвалідам

I. Загальні положення

1. Цей Стандарт визначає механізм направлення інвалідів та дітей-інвалідів для отримання реабілітаційних послуг відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 80 „Про затвердження Порядку надання інвалідам та дітям-інвалідам реабілітаційних послуг”.

2. Адміністративний орган, що надає послугу з направлення інвалідів та дітей-інвалідів для отримання реабілітаційних послуг – це структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчого органу міської, районної у місті (крім мм. Києва та Севастополя) ради за зареєстрованим місцем проживання (перебування) (далі - уповноважений орган).

3. Реабілітаційні послуги надають - центри професійної реабілітації інвалідів, центри соціальної реабілітації дітей-інвалідів, центри змішаного типу для інвалідів та дітей-інвалідів, реабілітаційні установи змішаного типу для інвалідів та дітей-інвалідів з розумовою відсталістю, установи постійного та тимчасового перебування інвалідів з розумовою відсталістю (далі – установа)

4. Реквізити установи: місцезнаходження, електронна адреса, адреса веб-сторінки в Інтернеті.

II. Перелік категорій отримувачів послуги

Отримувачами послуги є інваліди та діти-інваліди, які відповідно до індивідуальної програми реабілітації потребують реабілітаційних послуг (далі - отримувачі).

ІІІ. Перелік документів, необхідних для надання (одержання) послуги

1. Для одержання послуги отримувачі або їх законні представники подають заяву за формою, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України від 01 квітня 2014 року № 170 „Про затвердження форм документів щодо отримання інвалідами та дітьми-інвалідами реабілітаційних послуг у реабілітаційних установах”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 квітня 2014 року за № 409/25186, до уповноваженого органу.

2. До заяви додаються:

довідка медико-соціальної експертної комісії, лікувально-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу (для дітей-інвалідів) про встановлення інвалідності;

індивідуальна програма реабілітації, видана медико-соціальною експертною комісією, лікувально-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу (для дітей-інвалідів);

паспорт або інший документ, що посвідчує особу;

документ, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (паспорт - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) (крім дітей-інвалідів);

документ про освіту (для отримувачів, які потребують професійної реабілітації);

рекомендації територіального органу Державної служби зайнятості у районі, місті, районі у місті за результатами наданих профорієнтаційних послуг, у тому числі щодо вибору професії із зазначенням її актуальності на ринку праці (для отримувачів, які потребують професійної реабілітації) (за наявності).

Уповноважений орган робить з поданих документів копії, які засвідчуються посадовою особою такого органу.

ІV. Місце та порядок подання запиту на одержання послуги

1. Для одержання послуги отримувачі або їх законні представники звертаються до уповноважених органів.

2. Час подання запиту на одержання послуги – згідно із затвердженим графіком роботи уповноваженого органу.

3. Черговість подання запиту на одержання послуги – у години прийому згідно з графіком роботи уповноваженого органу.

V. Послідовність дій отримувача, уповноваженого органу та установи

1. Отримувачі або їх законні представники подають уповноваженому органу документи, визначені у розділі ІІІ цього Стандарту, в порядку, встановленому розділом ІV цього Стандарту.

2. Прийом документів здійснює спеціаліст уповноваженого органу.

3. Спеціаліст уповноваженого органу проводить співбесіду із заявником та приймає від нього заяву і необхідні документи, заяву реєструє в журналі реєстрації заяв.

4. Спеціаліст уповноваженого органу під час прийому документів:

перевіряє правильність заповнення бланка заяви та повноту документів, необхідних для призначення послуги;

видає заявнику повідомлення (відривний корінець) про прийняття заяви та документів.

5. У випадку, коли подано не всі необхідні документи, спеціаліст уповноваженого органу надає заявнику роз’яснення, які документи повинні бути додані до заяви.

6. Спеціаліст уповноваженого органу протягом трьох робочих днів:

інформує отримувача або його законного представника про прийняте рішення щодо надання або відмови у наданні послуги із зазначенням обґрунтування;

надсилає установі повідомлення про направлення отримувача на реабілітацію разом з відповідними копіями документів;

вносить до централізованого банку даних з проблем інвалідності інформацію про направлення отримувача на реабілітацію.

7. У разі письмового звернення отримувача, який переселився з тимчасово окупованої території чи районів проведення антитерористичної операції, або його законного представника, в якому відсутні документи, передбачені розділом ІІІ цього Стандарту, спеціаліст уповноваженого органу перевіряє дані про отримувача у централізованому банку даних з проблем інвалідності.

За відсутності даних у централізованому банку даних з проблем інвалідності спеціаліст з прийому надсилає запит до відповідних органів щодо витребування необхідних документів за зареєстрованим місцем проживання або місцем перебування отримувача, який переселився з районів проведення антитерористичної операції, а у разі переселення отримувача з тимчасово окупованої території сприяє в одержанні послуги за місцем фактичного проживання (перебування).

8. Установа після отримання від уповноваженого органу повідомлення про направлення та копій документів, визначених у розділі ІІІ цього Стандарту, реєструє їх у відповідному журналі та протягом трьох робочих днів розглядає такі документи і надсилає уповноваженому органу та отримувачу або його законному представнику копію рішення про зарахування на реабілітацію (із зазначенням початку курсу реабілітації).

VI. Вимоги до строку надання послуги, а також до строків прийняття рішень у процесі надання послуги

1. Строк надання послуги отримувачу визначається відповідно до індивідуального плану реабілітації, розробленого на підставі індивідуальної програми реабілітації.

2. Уповноважений орган розглядає повний пакет документів протягом трьох робочих днів.

3. Установа розглядає пакет документів, який надійшов від уповноваженого органу, протягом трьох робочих днів.

VII. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні послуги

1. Подання документів до заяви не в повному обсязі.

2. Наявність протипоказань щодо зарахування отримувача до установи.

3. Зняття інвалідності.

4. Смерть отримувача.

VIІІ. Опис результату, який повинен одержати отримувач

Одержання реабілітаційних послуг.

ІХ. Інформація про платність або безоплатність надання послуги та розмір плати за її надання

1. Послуга надається уповноваженим органом безоплатно.

2. Послуги, передбачені Державною типовою програмою реабілітації інвалідів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 08 грудня 2006 року № 1686 (далі - ДТП), надаються установою отримувачам безоплатно.

3. Послуги, не передбачені ДТП, надаються отримувачам в установі безоплатно у разі, якщо:

середньомісячний сукупний дохід отримувача за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення за одержанням послуг, не перевищує прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність;

дитина-інвалід виховується одинокою матір’ю, батьком (які не перебувають у шлюбі), одиноким усиновителем, якщо у свідоцтві про народження дитини відсутній запис про батька (матір) чи запис про батька (матір) зроблено в установленому порядку державним органом реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері відповідно до статті 135 Сімейного кодексу України;

дитина-інвалід виховується вдовою або вдівцем, матір’ю (батьком) у разі смерті одного з батьків, шлюб між якими розірвано до дня смерті, які не одержують на неї пенсію в разі втрати годувальника або державну соціальну допомогу;

отримувач належить до категорії громадян, зазначеної у статті 7 Закону України „Про соціальні послуги”.

4. Отримувач, не зазначений у пункті 3 розділу ІХ цього Стандарту, або його законний представник сплачує установі за надані послуги суму, що не повинна перевищувати за місяць 25 відсотків розміру пенсії отримувача (з урахуванням компенсацій, надбавок, доплат до пенсії) чи державної соціальної допомоги, призначеної замість пенсії, а решта суми сплачується за рахунок коштів інших джерел, передбачених законодавством.

5. Розмір плати за надання отримувачу послуг у приватній установі та умови її внесення визначаються в порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 09 квітня 2005 року № 268 „Про затвердження Порядку регулювання тарифів на платні соціальні послуги”.

Х. Вимоги до інформаційного забезпечення отримувача при зверненні за одержанням та під час надання послуги

На веб-сайтах уповноважених органів розміщуються нормативно-правові акти, що регламентують порядок та умови надання реабілітаційних послуг.

ХІ. Порядок подання, реєстрації і розгляду скарг щодо недотримання Стандарту

Подання, реєстрація і розгляд скарг щодо недотримання Стандарту здійснюються відповідно до вимог законодавства України.

ХІІ. Порядок виправлення можливих недоліків наданої послуги отримувачу

Можливі недоліки у наданні послуги отримувачу або його законному представнику виправляються шляхом подання письмового звернення у порядку, визначеному розділом ІV цього Стандарту.

ХІІІ. Нормативно-правові акти, що регулюють порядок надання послуги

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 08 грудня 2006 року № 1686 „Про затвердження Державної типової програми реабілітації інвалідів”.

2. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 757 „Про затвердження Положення про індивідуальну програму реабілітації інваліда”.

3. Постанова Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 80 „Про затвердження Порядку надання інвалідам та дітям-інвалідам реабілітаційних послуг” (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2013 року № 921).

4. Наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 09 жовтня 2006 року № 372 „Про затвердження Типового положення про центр професійної реабілітації інвалідів” (зі змінами), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за № 1162/13036.

5. Наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 23 липня 2007 року № 392 „Про затвердження типових положень про реабілітаційну установу змішаного типу для інвалідів і дітей-інвалідів з розумовою відсталістю і про установу постійного та тимчасового перебування інвалідів з розумовою відсталістю”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03 серпня 2007 року за № 884/14151.

6. Наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 26 травня 2009 року № 196 „Про затвердження Типового положення про реабілітаційну установу змішаного типу для інвалідів і дітей-інвалідів”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13 серпня 2009 року за № 761/16777.

7. Наказ Міністерства соціальної політики України від 15 серпня 2013 року № 505 „Про затвердження Типового положення про центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02 вересня 2013 року за № 1511/24043.

8. Наказ Міністерства соціальної політики України від 01 квітня 2014 року № 170 „Про затвердження форм документів щодо отримання інвалідами та дітьми-інвалідами реабілітаційних послуг у реабілітаційних установах” (зі змінами), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 квітня 2014 року за № 409/25186.

9. Наказ Міністерства соціальної політики України від 03 червня 2014 року № 347 „Про затвердження Порядку взаємодії державних органів та установ щодо професійної реабілітації, зайнятості та працевлаштування інвалідів”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23 червня 2014 року за № 672/25449.

Директор
Департаменту соціального
захисту інвалідів



О. Полякова