Постанова КМУ № 1289-97-п від 17.11.1997 Про стан використання бюджетних, позабюджетних коштів у 1996 році та першому півріччі 1997 р. Фондом державного майна, Державною адміністрацією залізничного транспорту, Міністерством оборони та інших коштів цільового призначення Українським національним

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 листопада 1997 р. N 1289
Київ
Про стан використання бюджетних, позабюджетних
коштів у 1996 році та першому півріччі 1997 р. Фондом
державного майна, Державною адміністрацією
залізничного транспорту, Міністерством оборони та
інших коштів цільового призначення Українським
національним фондом "Взаєморозуміння і примирення"
Розглянувши подані Головним контрольно-ревізійним управлінням
матеріали про незаконне і нецільове використання бюджетних,
позабюджетних коштів у 1996 році та першому півріччі 1997 р.
Фондом державного майна, Державною адміністрацією залізничного
транспорту, Міністерством оборони та інших коштів цільового
призначення Українським національним фондом "Взаєморозуміння і
примирення", Кабінет Міністрів України відзначає, що керівники
зазначених органів, а також підприємств, установ і організацій,
які належать до сфери їх управління, не вживають належних заходів
для забезпечення ефективного використання бюджетних, позабюджетних
та інших коштів цільового призначення, допускають порушення
фінансової дисципліни, податкового законодавства. Ревізіями та перевірками Фонду державного майна, 5 його
регіональних відділень та 42 представництв, проведеними у першому
півріччі ц.р., виявлено незаконне і нецільове використання коштів
державного позабюджетного фонду приватизації на суму 1,6 млн.
гривень, суттєві порушення податкового законодавства та ведення
бухгалтерського обліку. Відсутній належний контроль за процесами
приватизації: оцінкою майна, що приватизується; надходженням
коштів від приватизації та їх використанням. Зокрема, перевіркою 542 об"єктів державної і комунальної
власності щодо дотримання законодавства з питань приватизації на
247 з них виявлено заниження вартості об"єктів приватизації на
суму 45,6 млн. гривень, незаконну приватизацію - на 1,8 млн.
гривень та інші порушення. Матеріали ревізій та перевірок Державної адміністрації
залізничного транспорту і підприємств, установ і організацій, що
належать до сфери її управління, свідчать про те, що керівництво
здійснювало недостатній контроль за збереженням грошових коштів і
матеріальних цінностей та за ефективним і раціональним
використанням бюджетних коштів. З 385 перевірених підприємств,
установ і організацій, до складу яких входять медичні, навчальні
та дошкільні заклади, у 235 виявлено незаконні витрати бюджетних
коштів та коштів позабюджетних фондів на суму 3,2 млн. гривень,
завищені бюджетні асигнування та безпідставно одержані бюджетні
кошти - на 552,3 тис. гривень. Виявлено й інші порушення:
незаконне списання грошових коштів і матеріальних цінностей - на
134,5 тис. гривень, заниження в обліку вартості основних засобів -
на 4,1 млн. гривень, лишки матеріальних цінностей - на 568,1 тис.
гривень. Установлено численні факти порушення податкового
законодавства, внаслідок чого донараховано до бюджету та державних
цільових фондів 4,9 млн. гривень. Міністерство оборони і підпорядковані йому
квартирно-будівельні та інші структури допустили незаконне і
нецільове використання бюджетних коштів на суму майже 11 млн.
гривень, з них за заліками взаємної заборгованості за 1996 рік -
10 млн. гривень, недостачі та розкрадання військово-технічного
майна - 637,4 тис. гривень. Відсутній належний облік і контроль за
надходженням та використанням коштів, одержаних від реалізації
надлишкового військово-технічного майна і зброї, здачі в оренду
майна. Так, заборгованість приватних авіакомпаній "Авіасервіс",
"Хосеба", "Атлант СВ" і "Крунк" за оренду літаків
Військово-Повітряних Сил України станом на 1 серпня 1997 р.
становила 712,8 тис. доларів США. Виявлено факти порушення
валютного законодавства. Українським національним фондом "Взаєморозуміння і
примирення" допущені порушення фінансової дисципліни, неефективне
використання коштів цього Фонду. Зокрема, на рахунки зазначеного Фонду від Уряду Федеративної
Республіки Німеччини для виплати компенсацій жертвам нацистських
переслідувань було перераховано 400 млн. німецьких марок. Станом
на 1 червня 1997 р. призначено компенсації більш як 585 тис.
громадян на суму 352,4 млн. німецьких марок, виплачено компенсації
близько 486 тис. громадян на суму 292,8 млн. німецьких марок. Із
загальної кількості невиплачених компенсацій банки з різних причин
не виконали доручення щодо виплати близько 12 тис. громадян на
суму 6,7 млн. німецьких марок, а щодо 88,2 тис. громадян на суму
компенсацій 52,9 млн. німецьких марок Фонд не надіслав реєстри з
виплати компенсацій до установ банків. При цьому, ще у II - IV
кварталах 1996 р. реєстри були затверджені на 17,3 тис. громадян
на суму компенсацій 10,8 млн. німецьких марок. Через зволікання з
проведенням компенсаційних виплат допускалися витрати, які не є
першочерговими та необхідними для діяльності Фонду. Керівництво Фонду не здійснювало належного контролю за
повнотою одержання від банків відсотків за користування тимчасово
вільними коштами та за депозитними угодами, внаслідок чого
недоодержано доходів та пені за несвоєчасне виконання умов
договорів на суму близько 1,5 млн. німецьких марок. Ревізією
встановлені також факти несвоєчасної сплати податку на прибуток,
порушення Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в
іноземній валюті" ( 185/94-ВР ) в частині термінів поставок
матеріальних цінностей. З метою зміцнення державної фінансової дисципліни, усунення
недоліків і порушень у використанні бюджетних, позабюджетних та
інших коштів спеціального призначення Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Роботу Фонду державного майна, Державної адміністрації
залізничного транспорту, Міністерства оборони з питань
раціонального і цільового використання бюджетних і позабюджетних
коштів, дотримання фінансової дисципліни у 1996 році та першому
півріччі 1997 р. у цілому визнати недостатньою. Роботу Українського національного фонду "Взаєморозуміння і
примирення" з питань використання коштів спеціального призначення
в 1993-1996 роках визнати незадовільною.
2. Фонду державного майна, Міністерству транспорту,
Міністерству оборони: розглянути на засіданнях колегій питання про зміцнення
державної фінансової дисципліни, ефективне використання бюджетних
і позабюджетних коштів, розробити і здійснити заходи, спрямовані
на усунення виявлених недоліків і порушень та притягнення до
відповідальності винних посадових осіб; вжити необхідних заходів до поліпшення стану бухгалтерського
обліку і звітності.
3. Фонду державного майна: зобов`язати керівників регіональних відділень та
представництв Фонду посилити контроль за достовірністю інформації
щодо оцінки вартості майна, поданої підприємствами в ході
приватизації; посилити діяльність відомчого контрольно-ревізійного органу.
4. Першому заступникові Міністра транспорту - генеральному
директору Державної адміністрації залізничного транспорту
терміново вжити заходів до усунення виявлених ревізіями та
перевірками недоліків і порушень, посилити відомчий контроль за
цільовим та ефективним використанням бюджетних і позабюджетних
коштів, довести до відома підвідомчих підприємств, установ та
організацій матеріали перевірок.
5. Міністру оборони притягти до відповідальності посадових
осіб, винних у допущенні грубих порушень фінансової дисципліни, та
вжити заходів до: забезпечення обліку і контролю за надходженням і ефективним
використанням коштів за оренду військово-технічного майна; виконання законодавства України щодо повного зарахування до
державного бюджету коштів, одержаних від реалізації надлишкового
військово-технічного майна і зброї; спрямування бюджетних коштів на першочергові потреби Збройних
Сил України.
6. Міністерству фінансів вирішити питання про зарахування
обсягу самовільно використаних коштів, одержаних від реалізації
озброєння, військової техніки, майна та оренди основних фондів
Збройних Сил України, виявлених внаслідок проведення ревізій та
перевірок, в рахунок фінансування Міністерства оборони з
державного бюджету в 1997 році.
7. Міністерству оборони розробити і подати Кабінетові
Міністрів України проект відповідного акта законодавства про
структуру і чисельність підвідомчих органів, маючи на увазі
приведення їх у відповідність з обсягами асигнувань, що
передбачаються Державним бюджетом України на відповідний рік.
8. Українському національному фонду "Взаєморозуміння і
примирення" за погодженням з Національним банком з метою
прискорення виплат компенсацій жертвам нацистських переслідувань
розробити єдиний порядок проведення виплат установами банків із
зазначенням конкретних термінів та фінансової відповідальності за
недотримання його. Зобов"язати керівництво Фонду до погашення
заборгованості витрачати його кошти, в тому числі й отримані
доходи, лише на виплати компенсацій та утримання штатного складу.
9. Міністерству фінансів, Головному управлінню Державного
казначейства в місячний термін розробити проект інструкції про
порядок обліку та звітності щодо використання коштів
позабюджетних фондів.
10. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на
віце-прем"єр-міністрів України згідно з розподілом функціональних
обов"язків, а загальну координацію роботи - на
Віце-прем"єр-міністра України Тігіпка С.Л.

Прем"єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО