Постанова КМУ № 202-96-п від 12.02.1996 Про затвердження Типового положення про управління сільського господарства та продовольства обласної, управління сільського господарства Севастопольської міської державної адміністрації

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 12 лютого 1996 р. N 202
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1745 ( 1745-98-п ) від 04.11.98 )
Про затвердження Типового положення про управління
сільського господарства та продовольства обласної,
управління сільського господарства Севастопольської
міської державної адміністрації

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Типове положення про управління сільського
господарства та продовольства обласної, управління сільського
господарства Севастопольської міської державної адміністрації, що
додається. 2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 25 вересня 1993 р. N 805 ( 805-93-п ) "Про
затвердження положень про управління сільського господарства і
продовольства обласної, районної та Севастопольської міської
державних адміністрацій" (ЗП України, 1994 р., N 2, ст.46).

Прем"єр-міністр України Є.МАРЧУК
Міністр
Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 лютого 1996 р. N 202
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про управління сільського господарства та
продовольства обласної, управління сільського
господарства Севастопольської міської
державної адміністрації
1. Управління сільського господарства та продовольства
обласної, управління сільського господарства Севастопольської
міської державної адміністрації (далі - управління) є місцевими
органами державної виконавчої влади, що утворюються відповідно
головою обласної, Севастопольської міської державної адміністрації
і підпорядковуються голові адміністрації та Мінсільгосппроду. Управління здійснює керівництво у сфері сільського
господарства та продовольства на території області, міста
Севастополя. 2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією
України ( 888-09 ), Конституційним Договором між Верховною Радою
України та Президентом України ( 1к/95-ВР ), законами України,
постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями
Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями
Кабінету Міністрів України, наказами Мінсільгосппроду, рішеннями
обласної (міської) державної адміністрації та відповідного
представницького органу, прийнятими в межах його компетенції,
рішенням а також цим Положенням. 3. Основними завданнями управління є: організація виробництва і закупівлі сільськогосподарської
продукції до державного і регіональних фондів та державного
резерву; здійснення аграрної реформи, сприяння демонополізації
виробництва і розвитку конкуренції, створення рівних умов для
розвитку різних форм власності та господарювання в сільському
господарстві; забезпечення виконання державних програм соціального розвитку
села і заходів щодо соціального захисту сільського населення. 4. Управління відповідно до покладених на нього завдань: 1) реалізує разом з відповідними науково-дослідними,
дослідно-конструкторськими, проектними установами, вищими
навчальними закладами науково-технічну політику у сфері
агропромислового комплексу, організує впровадження
науково-технічних розробок, бере участь у розробленні та
забезпечує виконання прийнятих державних та регіональних програм
розвитку сільського господарства, підприємств, установ і
організацій м"ясної, молочної, плодоовочевої, елеваторної,
борошномельно-круп"яної, хлібопекарської, макаронної та інших
галузей промисловості (далі - галузі), сприяє забезпеченню
належного рівня технологічних процесів та екологічної безпеки; 2) готує пропозиції до проектів програм
соціально-економічного розвитку відповідної території та проектів
місцевого бюджету і подає їх на розгляд обласної (міської)
державної адміністрації; 3) забезпечує в установленому порядку формування обсягів та
поставку сільськогосподарської продукції для державних потреб у
межах коштів, передбачених на ці цілі, а також за міжурядовими
угодами, координує з цих питань діяльність підприємств, установ і
організацій області, міста; визначає потребу області, міста в сільськогосподарській
продукції і сировині, організує закладання і зберігання
продовольства і сировини до державного резерву, своєчасне їх
освіження відповідно до встановлених Урядом та Мінсільгосппродом
завдань; 4) забезпечує поставки продовольчої продукції спецспоживачам
та населенню, що проживає на території, забрудненій внаслідок
аварії на Чорнобильській АЕС, у межах коштів, виділених на це з
Державного бюджету України; організовує безпечне ведення агропромислового виробництва на
забруднених радіонуклідами територіях, виробництво продуктів
харчування, які відповідають установленим нормативам, та контроль
за вмістом радіоактивних речовин у сільськогосподарській сировині
та виробленій продукції; 5) забезпечує здійснення державного контролю за якістю
сільськогосподарської продукції та сировини, у тому числі при
експортно-імпортних операціях, з видачею в установленому порядку
відповідних документів; 6) розробляє з урахуванням визначених для області, міста
обсягів фінансових та матеріальних ресурсів проекти індикативних
планів розвитку галузей; 7) готує пропозиції, спрямовані на поглиблення економічної
реформи, і подає їх на розгляд керівництву обласної (міської)
державної адміністрації, аналізує тенденції розвитку галузей; 8) складає регіональні баланси забезпечення відповідних
галузей трудовими, сировинними, продовольчими та енергетичними
ресурсами; 9) подає пропозиції Мінсільгосппроду з питань прогнозування
розвитку галузей, ліквідації застарілих та розміщення нових
виробництв, вдосконалення аналізу і планування в сільському
господарстві, на переробних та обслуговуючих підприємствах, в
установах і організаціях агропромислового комплексу; 10) подає Мінсільгосппроду пропозиції щодо зміни умов
функціонування галузей стосовно оподаткування, одержання пільгових
кредитів, державної підтримки сільськогосподарських підприємств,
установ і організацій усіх форм власності; 11) вживає відповідно до чинного законодавства заходів щодо
реалізації антимонопольної політики, санації підприємств, установ
і організацій, сприяє розвитку конкуренції, ринкової
інфраструктури та економічних взаємовідносин у виробничій та
соціальній сферах; 12) сприяє застосуванню альтернативних (адаптивних,
біологічних, біодинамічних тощо) систем землеробства та
контурно-меліоративної системи організації території, організує
виробництво сировини та продуктів дитячого харчування, дієтичного
та профілактичного харчування; сприяє забезпеченню сільськогосподарських товаровиробників
усіх форм власності сортовим насінням, діяльності
сільськогосподарських підприємств, установ і організацій, які
належать до сфери управління обласної, Севастопольської міської
державної адміністрації, щодо державного випробування сортів і
гібридів сільськогосподарських культур, а також здійсненню
державного контролю за якістю насіння, розвитку насінництва і
розсадництва; 13) організує роботу, пов"язану із забезпеченням якості
продукції рослинництва, тваринництва, кормів та з моніторингом
грунтів; 14) забезпечує згідно з висновками державної екологічної
експертизи збалансування потреб і надходження засобів захисту
рослин, виконання вимог екологічної безпеки в поводженні з цими
засобами, а також хімічними добривами та регуляторами росту
рослин, здійснює контроль за дотриманням регламентів
транспортування, зберігання та використання товаровиробниками
засобів хімізації у виробничих умовах; 15) подає Мінсільгосппроду пропозиції щодо розроблення
економічних та організаційних заходів, спрямованих на зростання
експортного потенціалу підприємств, установ і організацій галузі,
обсягів реалізації їх продукції за межами України, сприяє
залученню іноземних інвестицій та кредитних ресурсів; 16) забезпечує реалізацію підприємствами, установами і
організаціями галузі, що належать до сфери управління обласної,
Севастопольської міської державної адміністрації, державної
політики з охорони праці, пожежної безпеки і безпеки дорожнього
руху, дотримання ними законодавства про охорону навколишнього
природного середовища і раціональне використання природних
ресурсів, екологічних вимог виробництва та забезпечення безпечних
умов праці; 17) реалізує державну політику з питань використання та
охорони земель сільськогосподарського призначення, забезпечує
відновлення екологічної цінності земельних ділянок, стан яких
погіршився внаслідок сільськогосподарської діяльності; 18) сприяє веденню виробництва на землях, забруднених
хімічними, радіоактивними та іншими шкідливими речовинами, якщо на
них може бути одержана чиста продукція та зменшене дозове
навантаження на працюючих, забезпечує виведення в установленому
порядку із сільськогосподарського обороту земель, на яких
неможливе або економічно не виправдане одержання незабрудненої
продукції; 19) здійснює управління та контроль за лісами
сільськогосподарських лісокористувачів, організує ведення в цих
лісах лісового господарства і захисного лісорозведення, а також
збереження, охорону від пожеж, захист від шкідників і хвороб; 20) подає погоджені з відповідними територіальними
підрозділами Держводгоспу пропозиції Мінсільгосппроду та
Держводгоспу щодо розвитку меліорації земель в області, розміру
лімітів державних централізованих капітальних вкладень на
меліорацію в розрізі районів; виділяє представників до складу
комісій з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом
меліоративних систем, організує в межах області експлуатацію
внутрігосподарських мереж; розглядає пропозиції про надання зрошуваних і осушених земель
селянським (фермерським) господарствам, кооперативам та іншим
землекористувачам у зоні меліоративних систем виходячи з умов
дотримання технологічної єдності системи; 21) координує діяльність підприємств, установ і організацій
галузі, що належать до сфери управління обласної, Севастопольської
міської державної адміністрації, у сфері апробації селекційних
досягнень; 22) сприяє здійсненню органами державної ветеринарної
медицини протиепізоотичних, лікувально-профілактичних і
ветеринарно-санітарних заходів; 23) вживає заходів щодо механізації, електрифікації,
автоматизації виробництва, транспортного обслуговування
сільськогосподарських товаровиробників, надає їм допомогу в
експлуатації, ремонті, технічному обслуговуванні
сільськогосподарської та дощувальної техніки і обладнання,
розвитку матеріально-технічної бази; 24) здійснює відповідно до законодавства фінансування
бюджетних установ та окремих заходів, виступає розпорядником
бюджетних асигнувань, виділених на розвиток соціальної сфери села,
та відповідає за цільове їх використання; 25) бере участь у розміщенні державних інвестицій, здійснює
контроль та проводить експертизу проектно-кошторисної документації
в капітальному будівництві галузі; 26) подає Мінсільгосппроду пропозиції про укладання з
відповідними профспілковими органами агропромислового комплексу
галузевих угод, реалізує державну політику з питань організації
заробітної плати, надає допомогу сільськогосподарським
товаровиробникам, іншим підприємствам і організаціям
агропромислового комплексу щодо організації, нормування та оплати
праці; 27) забезпечує державну підтримку та сприяє розвитку
підсобних виробництв і селянських (фермерських) господарств та
особистих підсобних господарств громадян; 28) аналізує стан і подає Мінсільгосппроду пропозиції щодо
проведення цінової політики з метою дотримання цінового паритету
на сільськогосподарську продукцію і продукцію (роботи, послуги)
підприємств інших галузей економіки, а також пропозиції з питань
податкової політики, фінансування і кредитування державних і
регіональних програм; 29) організує роботу із стандартизації, метрологічного
забезпечення виробництва та сертифікації продукції (робіт, послуг)
підприємств, установ і організацій галузі, що належать до сфери
управління обласної, Севастопольської міської державної
адміністрації, здійснює контроль за дотриманням стандартів якості
продукції та патентно-ліцензійних вимог; 30) затверджує технічні умови на продукцію, крім продуктів
дитячого і дієтичного харчування, що виробляється на підприємствах
сільського господарства і споживається в області (місті); 31) організує бухгалтерський облік і звітність та контроль за
додержанням підприємствами, установами і організаціями галузі
правил ведення бухгалтерського обліку; 32) надає допомогу підприємствам, установам і організаціям
галузі з питань юридичного обслуговування; у межах своєї
компетенції забезпечує дотримання ними вимог законодавства; 33) сприяє діяльності підприємств, установ і організацій
галузі, що належать до сфери управління обласної, Севастопольської
міської державної адміністрації, пов"язаної з підготовкою,
перепідготовкою та підвищенням кваліфікації спеціалістів і
робітничих кадрів, забезпечує реалізацію державної політики у
сфері зайнятості; 34) вирішує питання, пов"язані з комплексним розвитком
сільських територій та виконанням заходів, спрямованих на розвиток
ремонтно-виробничої, обслуговуючої та матеріально-технічної бази
соціально-культурної та комунально-побутової сфери,
індивідуального житлового будівництва в сільській місцевості,
поліпшення умов проживання, оздоровлення та соціального захисту
населення, демографічної ситуації на селі; координує діяльність у
регіоні відповідних служб з питань соціального розвитку села; 35) розробляє та реалізує заходи, спрямовані на економію
паливно-енергетичних ресурсів і впровадження нетрадиційних та
відновлювальних джерел енергії (вітро-, геліо- і біогазових
установок); 36) координує проектування, впровадження та функціонування
систем науково-інформаційного та консультативного забезпечення
галузей, освоєння досягнень науково-технічного прогресу; 37) сприяє товаровиробникам усіх форм власності і
заготівельним організаціям у реалізації сільськогосподарської
продукції через ринкові інфраструктури та надає їм інформаційну
допомогу з цих питань; 38) готує пропозиції про створення, реорганізацію, ліквідацію
державних підприємств, установ і організацій галузі та подає їх
відповідним органам; 39) здійснює інші повноваження відповідно до чинного
законодавства. 5. Управління має право: 1) залучати спеціалістів інших підрозділів обласної (міської)
державної адміністрації, підприємств, установ та організацій,
об"єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для
розгляду питань, що належать до його компетенції; 2) одержувати в установленому порядку від інших підрозділів
обласної (міської) державної адміністрації, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію,
документи та інші матеріали, а від місцевих органів державної
статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання
покладених на нього завдань; 3) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до його компетенції. 6. Управління під час виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими підрозділами обласної (міської) державної
адміністрації, представницькими органами та органами місцевого
самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями,
об"єднаннями громадян. 7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду
і звільняється з посади головою обласної (міської) державної
адміністрації за погодженням з Мінсільгосппродом. Начальник має заступників, які за його поданням, погодженим з
Мінсільгосппродом, призначаються на посаду і звільняються з посади
головою обласної (міської) державної адміністрації. 8. Начальник управління: здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на управління завдань,
визначає ступінь відповідальності заступників начальника
управління, керівників його структурних підрозділів; затверджує структуру і штатний розпис управління в межах
граничної чисельності та фонду оплати праці працівників; видає у межах своєї компетенції накази, організує і контролює
їх виконання; затверджує положення про структурні підрозділи і
функціональні обов"язки працівників управління; розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису
витрат на утримання управління; призначає на посаду і звільняє з посади працівників
управління. 9. Накази начальника управління у разі порушення прав
громадян, представницьких органів та органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ і організацій можуть бути
оскаржені в установленому законодавством порядку. 10. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції управління, в управлінні може утворюватися колегія у
складі начальника управління (голова колегії) та заступників
начальника управління за посадою, а також інших працівників
управління. До складу колегії можуть входити керівники інших
підрозділів обласної (міської) державної адміністрації. Склад колегії затверджується головою обласної (міської)
державної адміністрації за поданням начальника управління. Рішення колегії проводяться в життя наказами управління. 11. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо
розвитку відповідної сфери діяльності та вирішення інших питань в
управлінні можуть створюватися наукові ради і комісії. Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує
начальник управління. 12. Управління утримується за рахунок коштів Державного
бюджету України. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та
видатки на утримання управління затверджує голова обласної
(міської) державної адміністрації. 13. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс,
рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного
Герба України і своїм найменуванням.