Постанова КМУ № 247-97-п від 19.03.1997 Про звіти керівників міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій про підсумки роботи народного господарства у січні 1997 року

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 19 березня 1997 р. N 247
Київ
Про звіти керівників міністерств, інших
центральних органів виконавчої влади, обласних
державних адміністрацій про підсумки роботи
народного господарства у січні 1997 року

Кабінет Міністрів України відзначає, що, незважаючи на деякі
позитивні зрушення в 1996 році у подоланні інфляції та створення
інших фінансових передумов для пожвавлення економічної діяльності,
стабілізувати роботу народного господарства у січні цього року не
вдалося. Темпи спаду валового внутрішнього продукту проти січня 1996
року становили 10,4 відсотка. На його зниження вплинув прискорений
спад валової доданої вартості в промисловості на 3,6 процентних
пункта, особливо в машинобудуванні та металообробці, харчовій та
паливній промисловості. Уповільнення темпів спаду промислового
виробництва, досягнуте в минулому році, не вдалося закріпити і в
січні поточного року його обсяги порівняно з січнем 1996 р.
зменшилися на 8,1 відсотка, з груднем - на 12,2 відсотка. Хронічне відставання має місце на підприємствах
машинобудування, де спад виробництва проти січня минулого року
становив майже 15 відсотків. Більшість підприємств працювала лише
1-2 тижні, деякі розпочали роботу тільки наприкінці місяця. У
січні не виконано виробничу програму з випуску
сільськогосподарської техніки. Зовсім не вироблялись тракторні
причепи, кукурудзо- і бурякозбиральні комбайни, універсальні
навантажувачі сільськогосподарського призначення.
Основними причинами спаду виробництва в галузі залишаються
низький рівень організації роботи Міністерства машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії з питань
реструктуризації галузі, перепрофілювання підприємств на випуск
конкурентоспроможної продукції, а також нездатність ряду їх
керівників забезпечити ефективність виробництва в умовах
реформування економіки, залучення інвестицій в галузь. Як
наслідок, питома вага машинобудування в загальному обсязі
промислової продукції знизилась до 14,7 відсотка проти 31 відсотка
у 1990 році, галузь практично втратила провідну роль у здійсненні
структурної перебудови всього матеріального виробництва. Залишається вкрай незадовільним стан справ у вугільній
промисловості. Міністерство вугільної промисловості, керівники
державних холдингових і акціонерних компаній, підприємств, їх
об"єднань не приділяють належної уваги виконанню передбачених
указами Президента України та рішеннями Кабінету Міністрів України
завдань структурної перебудови, стабілізації роботи галузі та
поліпшення соціально-економічної ситуації в шахтарських регіонах.
Причинами такого становища є відсутність чіткої скоординованої
програми дій, фінансова розбалансованість вугільної промисловості,
безвідповідальне ставлення керівників всіх рівнів до своїх
обов"язків, численні порушення трудової та виробничої дисципліни,
технології робіт і правил техніки безпеки.
Не забезпечено виконання міжурядової угоди щодо поставок
нафти з Російської Федерації. Не розв"язано проблему платежів за
поставку сирої нафти на нафтопереробні заводи країни. У січні
обсяги переробки нафти скоротилися порівняно з січнем минулого
року на 45 відсотків, а порівняно з груднем - на 36 відсотків.
Найбільше підприємство у країні ВАТ "Лисичанськнафтооргсинтез" не
працювало протягом місяця. Погіршилась робота підприємств металургійного комплексу.
Зменшилось виробництво практично всіх видів продукції, що
пов"язано з непроплатою за споживання природного газу, зменшенням
надходження коксівного вугілля за імпортом (порівняно з груднем у
2 рази) та погіршенням кон"юнктури на внутрішньому і зовнішньому
ринках. Складним залишається становище у промисловості будівельних
матеріалів, де спад виробництва у січні поточного року проти січня
і грудня минулого року становив відповідно 32,9 і 44,8 відсотка.
Порівняно з січнем 1996 р. зменшено виробництво 18 видів
будівельних матеріалів з 22, що обліковуються у терміновій
звітності, 7 з них - більш як наполовину. Незадовільне становище в
галузі обумовлено подальшим скороченням обсягів капітального
будівництва і відповідно попиту на будівельні матеріали,
накопиченням значної кількості залишків продукції на
підприємствах, зміною структури будівельних робіт із збільшенням
частки ремонтно-експлуатаційних і опоряджувальних, погіршенням
фінансового становища більшості підприємств. Вкрай незадовільно розпочали роботу у поточному році
підприємства харчової промисловості. Обсяги виробництва
продовольчих товарів проти січня і грудня 1996 р. знизились
відповідно на 21 і 33,6 відсотка, із 105 найважливіших видів
продовольства за 74 не досягнуто рівня виробництва січня минулого
року.
Спад виробництва на підприємствах харчової промисловості
зумовлений зниженням виробництва у громадському секторі сільського
господарства м"яса живою вагою і особливо молока (на 37 відсотків)
в основному за рахунок значного зменшення заготівлі кормів на зиму
цього року. Станом на 1 лютого ц.р. у розрахунку на одну умовну
голову великої рогатої худоби припадало по 7 центнерів кормових
одиниць усіх видів кормів проти 10,1 центнера у минулому році, що
вкрай негативно позначилося на продуктивності худоби. Виробничі потужності великих тваринницьких комплексів
птахофабрик і птахогосподарств використовуються не більш як
наполовину. Близько 70 відсотків бройлерних птахофабрик припинили
роботу, а ті, що працюють, використовуються на 20 відсотків. У січні порівняно з цим же періодом минулого року зменшилось
надходження на промислову переробку молока і насіння олійних
культур майже удвічі, худоби і птиці - на 15 відсотків. Через
відсутність молочної сировини понад 20 підприємств галузі
призупинили роботу, а окремі з них, працювали 2-3 дні на тиждень.
Вінницький, Слов"янський, Запорізький, Одеський олієжирові
комбінати та Сватівський олієекстракційний завод зовсім не
працювали. Зростає заборгованість переробних і торгівельних підприємств
за поставлену сільськогосподарськими товаровиробниками продукцію. Обсяги випуску товарів народного споживання знизились проти
січня минулого року на 24,3 відсотка. В легкій промисловості, де
кількість приватизованих підприємств становить майже 68 відсотків,
обсяг виробництва порівняно з січнем 1996 р. зменшився на 25,3
відсотка. Все ще випускається продукція низької якості, попередньо
не вивчається кон"юнктура ринку, не вишукуються конкретні
споживачі. Це призводить до втрати внутрішнього ринку, який
заповнюється імпортними товарами. Міністерство промисловості
втратило важелі впливу на цю галузь, безпосередньо не займається
проблемами відродження виробництва. До цього часу не розроблено
програму реструктуризації підприємств легкої промисловості. Однією з нагальних проблем у народному господарстві є
неощадливе використання енергоресурсів. Державний комітет з енергозбереження, Міністерство
промисловості, Міністерство машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії, Міністерство
транспорту, інші центральні органи виконавчої влади, а також
підприємства і організації, що належать до сфери їх управління, не
займаються належним чином питаннями енергозбереження. Підприємства і організації не виконують рішення Кабінету
Міністрів України щодо створення підрозділів з енергозбереження,
нормування питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, зниження
енергоємності продукції. Факти марнотратства виявлено на багатьох
підприємствах Міністерства промисловості ("Лакма", "Радикал",
"Кривбасруда", "Новомосковський трубний завод", Київське ВАТ
"Хімволокно"), Державного комітету нафтової, газової та
нафтопереробної промисловості (АТ "Херсоннафтопереробка", АТ
"Лисичанськнафтооргсинтез", Одеський нафтопереробний завод),
Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і
конверсії (Кременчуцький автозавод, "Луганськтепловоз", "Ленінська
кузня", м. Київ), Міністерства транспорту (Ковельське пасажирське
вагонне депо, Тернопільська дистанція електропостачання,
Ужгородське відділення Львівської залізниці, Донецька залізниця та
інші). Через відсутність фінансових ресурсів для інвестування у
виробництво більшість українських підприємств не освоюють випуск
нових, конкурентоспроможних видів продукції, що призвело до втрати
ринків збуту і витіснення їх навіть з внутрішнього ринку. Незважаючи на заходи, здійснені Кабінетом Міністрів України у
1996 році для подолання платіжної кризи, ця проблема залишається
надзвичайно гострою. Дебіторська та кредиторська заборгованість за
рік зросла відповідно у 1,6 та 2,3 раза. Заборгованість з платежів до бюджету за січень зросла на 416
млн. гривень (32 відсотки). При цьому заборгованість з несвоєчасно
сплачених податків на 1 лютого ц.р. збільшилась порівняно з
1 січня ц.р. на підприємствах Державного комітету по харчовій
промисловості - на 89,2 відсотка, Міністерства сільського
господарства і продовольства - на 73,2, Міністерства транспорту -
на 40,6, Міністерства машинобудування, військово-промислового
комплексу і конверсії - на 32, Міністерства вугільної
промисловості - на 30,3, Державного комітету нафтової, газової та
нафтопереробної промисловості - на 21 відсоток. Зниження обсягів промислового виробництва призвело також до
прямих втрат податку на прибуток і податку на додану вартість на
суму а 50 млн.гривень, у тому числі на підприємствах промисловості
- 19,2 млн. гривень, Державного комітету нафтової, газової та
нафтопереробної промисловості - 5,6, Міністерства машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії - 2,3, корпорації
"Укрбудматеріали" та концерну "Укрцемент" - по 2,4 млн. гривень. Велика питома вага товарообмінних операцій без зарахування
коштів на розрахунковий рахунок стала причиною недоїмки (35
відсотків) з платежів до бюджетів. Значно знизились надходження майже з усіх доходних джерел.
Вони становили лише 73 відсотки середньомісячних надходжень у
минулому році та були на 18 відсотків менші від прогнозованого
обсягу на січень. Фактична питома вага надходжень у січні до
бюджету на 1997 рік становила 3 відсотки проти 5,5 відсотка у
січні минулого року. Рядом міністерств та інших центральних і місцевих органів
виконавчої влади не вжито вичерпних заходів для дотримання
штатно-фінансової дисципліни, допускаються незаконні витрати та
нецільове використання бюджетних коштів.

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Відзначити, що, незважаючи на неодноразові вимоги Кабінету
Міністрів України, Міністерство статистики незадовільно виконує
покладені на нього завдання, керівництво Міністерства не зуміло
переорієнтувати систему статистичної звітності відповідно до
реальних потреб суспільно-економічного життя.
2. Визнати недостатньою роботу: Міністерства економіки і Міністерства фінансів з формування
та здійснення державної економічної і фінансової політики,
вдосконалення механізмів регулювання економічних процесів, зокрема
у державному секторі економіки, фінансового і бюджетного
планування, посилення контролю за витрачанням бюджетних коштів; Міністерства машинобудування, військово-промислового
комплексу і конверсії з проведення структурної перебудови
машинобудівного і військово-промислового комплексу, забезпечення
нарощування обсягів виробництва; Івано-Франківської обласної державної адміністрації з
розв"язання проблем соціально-економічного розвитку регіону.
3. Визнати недостатньою роботу Міністерства промисловості
(Мазур В.Л.), Міністерства вугільної промисловості (Русанцов
Ю.О.), Міністерства сільського господарства і продовольства,
Державного комітету по харчовій промисловості (Сватков Л.Б.),
Міністерства транспорту (Данькевич І.П.), Державного комітету
нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (Бабій Б.А.),
корпорацій "Украгропромбуд" (Удовенко М.М.), "Укрбудматеріали"
(Золотарьов А.І.), концерну "Укрмісцевпром" (Зубов Є.С.), а також
Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Волинської,
Житомирської, Закарпатської, Кіровоградської, Полтавської,
Тернопільської та Чернігівської обласних державних адміністрацій
із стабілізації обсягів виробництва та забезпечення своєчасного
внесення обов"язкових платежів до бюджету.
4. Звернути увагу Голови Ради міністрів Автономної Республіки
Крим, голів обласних, Київської та Севастопольської міських
державних адміністрацій на незадовільний контроль за повнотою та
своєчасністю проведення підприємствами переробних галузей та
організацій торгівлі розрахунків за поставлені
сільськогосподарськими товаровиробниками продукцію та сировину.
5. Керівникам міністерств, інших центральних та місцевих
органів виконавчої влади, державних концернів, корпорацій: проаналізувати стан справ у галузях, на підприємствах
державного і недержавного сектору економіки, визначивши причини
різкого спаду обсягів виробництва, вжити невідкладних заходів для
надолуження втрачених обсягів виробництва та забезпечити
стабілізацію і нарощування випуску продукції, передусім
конкурентоспроможної. Про вжиті заходи доповісти Кабінетові
Міністрів України у березні цього року; визначити, що завдання із залучення інвестицій та
впровадження новітніх технологій є одним з головних у роботі
міністерств та інших центральних органів виконавчої влади,
спрямованій на забезпечення стабілізації виробництва та
структурної перебудови економіки; розглянути у місячний термін результати роботи керівників
підприємств, що належать до сфери управління відповідних
міністерств, інших органів виконавчої влади, стосовно виконання
ними умов контрактів і розірвати контракти з тими керівниками, які
не забезпечують їх виконання.
6. Міністерству економіки, Міністерству статистики,
Міністерству фінансів із залученням інших центральних органів
виконавчої влади забезпечити системний аналіз економічних
процесів, здійснювати короткострокові прогнозні оцінки розвитку
економіки та надавати відповідні оперативні матеріали Кабінетові
Міністрів України.
7. Міністерству статистики наблизити строки подання
інформації про окремі показники роботи промисловості та інших
галузей економіки, відновити у статистичній звітності починаючи з
другого півріччя цього року показник "Обсяг реалізованої
продукції" у вартісному вираженні, розширивши номенклатуру
залишків нереалізованої продукції на складах підприємств,
своєчасно подавати розрахунки валового внутрішнього продукту та
його складових як кумулятивно (наростаючим підсумком), так і з
виділенням його за відповідними звітними періодами (місяць,
квартал).
8. Міністерству сільського господарства і продовольства разом
з Укоопспілкою, Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
обласними державними адміністраціями: організувати конкретну роботу із залучення на переробку
продукції тваринництва, виробленої у приватному секторі; спрямовувати діяльність обласних узгоджувальних комісій на
перегляд рівня закупівельних цін на продукцію тваринництва та
перерозподіл коштів, отриманих від реалізації продукції переробки,
між виробниками сировини, переробними підприємствами та
організаціями торгівлі.
9. Міністерству сільського господарства і продовольства, ДАК
"Хліб України" разом з Міністерством економіки та Міністерством
фінансів розглянути можливість виділення з державних ресурсів
непродовольчого зерна для виробництва комбікормів і до 15 березня
ц.р. внести Кабінетові Міністрів України пропозиції з цього
питання.
10. Державному комітетові по харчовій промисловості,
Міністерству зовнішніх економічних зв"язків і торгівлі,
Міністерству закордонних справ терміново вжити заходів для
відновлення російського та пошуку нових ринків збуту спирту і
алкогольних напоїв. До 1 квітня 1997 р. відкрити представництво
концерну "Укрспирт" у Республіці Грузія.
11. Міністерству вугільної промисловості: проаналізувати у I кварталі 1997 р. рівень цін на вугільну
продукцію, що відпускається за бартером, з метою виключення
випадків зменшення діючих оптових цін; провести за участю Міністерства економіки та Міністерства
фінансів розподіл коштів державної підтримки і забезпечити їх
цільове використання; переглянути діючу структуру Міністерства з метою підвищення
ефективності впливу його діяльності на стан справ у галузі і до 15
березня 1997 р. подати її Кабінетові Міністрів України на
затвердження; проаналізувати разом з Міністерством економіки, Міністерством
праці та Міністерством фінансів рівень заробітної плати
працівників вугледобувних підприємств і вжити заходів, які
виключали б нарахування її без відповідності результатам праці; передати до Української державної компанії по
реструктуризації підприємств вугільної промисловості економічно
безперспективні шахти, забезпечивши у повному обсязі їх
фінансування відповідно до передбачених у державному бюджеті
асигнувань на ці цілі.
12. Міністерству фінансів, Міністерству економіки, Державній
податковій адміністрації, Головному контрольно-ревізійному
управлінню разом з правоохоронними органами та Національним банком
у двомісячний термін перевірити в Міністерстві вугільної
промисловості порядок і критерії розподілу бюджетних коштів,
виділених у другому півріччі 1996 р. та у I кварталі 1997 р., їх
проходження на всіх стадіях та раціональне використання шахтами за
цільовим призначенням. Про результати доповісти Кабінетові
Міністрів України.
13. Державному комітетові нафтової, газової та
нафтопереробної промисловості, Міністерству економіки,
Міністерству фінансів у двотижневий термін внести Кабінетові
Міністрів України: обгрунтовані і узгоджені пропозиції щодо можливих шляхів
вирішення питань, пов"язаних з підвищенням завантаження
підприємств нафтопереробки, забезпеченням подальшої стабілізації
їх роботи; разом з Державним комітетом по стандартизації, метрології та
сертифікації узгоджені пропозиції щодо створення Українського
науково-дослідного центру випробувань на базі органу з
сертифікації нафтопродуктів "НАФТО-СЕПРО" та випробувального
центру "УкрНДІ НП "Масма" з передачею новоствореного Центру до
сфери управління Державного комітету по стандартизації, метрології
та сертифікації.
14. Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Державному
комітетові нафтової, газової та нафтопереробної промисловості,
Державному комітетові по геології та використанню надр у
двотижневий термін подати Кабінетові Міністрів України узгоджені
пропозиції щодо створення умов для фінансування розвитку
нафтогазового комплексу за рахунок власних джерел.
15. Міністерству машинобудування, військово-промислового
комплексу і конверсії, Міністерству промисловості, Міністерству
енергетики та електрифікації, Міністерству транспорту, Державному
комітетові нафтової, газової та нафтопереробної промисловості,
Державному комітетові по харчовій промисловості провести у березні
цього року розширені засідання колегії за участю Міністерства
економіки і Державного комітету з енергозбереження, на яких
розглянути питання про стан розрахунків та використання
паливно-енергетичних ресурсів на підвідомчих підприємствах і в
організаціях. Державному комітетові з енергозбереження подати Кабінетові
Міністрів України до 15 квітня 1997 р. пропозиції щодо вжиття
конкретних заходів для забезпечення раціонального використання
енергоресурсів.
16. Міністерству економіки, Міністерству юстиції разом з
іншими центральними органами виконавчої влади внести Кабінетові
Міністрів України пропозиції стосовно зміни діючого порядку
управління корпоративними правами держави щодо контролю за
здійсненням функцій з управління державними пакетами акцій,
порядку призначення уповноважених осіб та голів правлінь відкритих
акціонерних товариств, створених у процесі приватизації державного
майна.
17. Міністерству машинобудування, військово-промислового
комплексу і конверсії разом з Міністерством економіки з метою
захисту вітчизняного товаровиробника внести в установленому
порядку пропозиції щодо запровадження тендерної системи закупівлі
машинобудівної продукції для переоснащення базових галузей з
участю у тендерах підприємств Міністерства машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії.
18. Державному комітетові у справах містобудування і
архітектури: проаналізувати у березні 1997 р. причини поглиблення у січні
- лютому поточного року кризи у будівництві та промисловості
будівельних матеріалів і подати Кабінетові Міністрів України
пропозиції про удосконалення системи управління галуззю; з метою захисту економічних інтересів вітчизняних
товаровиробників подати Кабінетові Міністрів України узгоджені
пропозиції щодо ввізного мита на імпортні будівельні матеріали та
вироби, що в достатній кількості виробляються в Україні. Разом з
Міністерством закордонних справ, Міністерством зовнішніх
економічних зв"язків і торгівлі та Міністерством економіки
провести переговори з відповідними міністерствами Російської
Федерації, Білорусі та Молдови про виключення зазначеної продукції
з Угоди про вільну торгівлю.
19. Міністерству транспорту: разом з Міністерством зовнішніх економічних зв"язків і
торгівлі та іншими центральними органами виконавчої влади
запровадити в березні поточного року механізм залучення
українського торгівельного флоту для перевезення
експортно-імпортних вантажів з морських портів України; разом з Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
обласними, Київською та Севастопольською міськими державними
адміністраціями запровадити у першому півріччі 1997 р.
обслуговування міських та приміських автобусних маршрутів
підприємствами автотранспорту усіх форм власності на конкурсних
засадах.
20. Державній податковій адміністрації активізувати роботу з
перевірки дотримання податкового законодавства комерційними
банками та підприємствами, взяти під особливий контроль операції з
алкогольними напоями, тютюновими виробами та іншими підакцизними
товарами.
21. Міністерству фінансів разом з місцевими фінансовими
органами, Головному управлінню Державного казначейства та
Державній податковій адміністрації до прийняття Закону України
"Про Державний бюджет України на 1997 рік" здійснювати
відшкодування підприємствам-експортерам дебітового сальдо за
податком на додану вартість з відповідних бюджетів за умови
проведення документальних перевірок з дотриманням вимог
законодавства. Установити, що відшкодування податку на додану вартість
суб"єктам підприємницької діяльності, які експортують товари
(роботи, послуги) не власного виробництва, здійснюється лише після
надання такими суб"єктами копії вантажної митної декларації, яка
підтверджує факт вивезення товару; довідки з банку про надходження
валюти на рахунок зазначених суб"єктів; копій первинних
бухгалтерських документів, що підтверджують грошову оплату
експортованого товару (прибуткова накладна, рахунок-фактура та
платіжні доручення про сплату за зазначеними рахунками).
22. Національному агентству з реконструкції та розвитку,
Міністерству економіки, Міністерству зовнішніх економічних
зв"язків і торгівлі, Українській державній кредитно-інвестиційній
компанії разом з Міністерством машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії, Міністерством
промисловості, Міністерством вугільної промисловості,
Міністерством сільського господарства і продовольства, Фондом
державного майна та іншими центральними органами виконавчої влади
активізувати роботу щодо залучення іноземних інвестицій до
розвитку національних виробництв відповідних галузей. Про
результати проведеної роботи доповісти Кабінетові Міністрів
України у вересні 1997 року.
23. Міністерству фінансів, Міністерству зовнішніх економічних
зв"язків і торгівлі, Міністерству економіки, Міністерству юстиції,
Державній податковій адміністрації, Державній митній службі до
кінця березня цього року доопрацювати та подати Кабінетові
Міністрів України проект Закону України "Про внесення змін і
доповнень до Закону України "Про операції з давальницькою
сировиною у зовнішньоекономічних відносинах", передбачивши,
зокрема, вдосконалення оподаткування давальницької сировини, що
ввозиться на митну територію України.
24. Міністерству зовнішніх економічних зв"язків і торгівлі,
Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Міністерству
промисловості, Міністерству сільського господарства і
продовольства, Міністерству машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії у місячний термін
проаналізувати причини використання суб"єктами господарської
діяльності бартерної форми розрахунків у зовнішньоекономічній
діяльності і внести Кабінетові Міністрів України узгоджені
пропозиції щодо подальшого їх скорочення.
25. Міністерству освіти, Міністерству культури і мистецтв,
Міністерству охорони здоров"я до 1 квітня цього року розробити
порядок надання платних послуг закладами освіти, культури, охорони
здоров"я, передбачивши поступове запровадження їх протягом 1997
року.
26. Міністерству охорони здоров"я разом із заінтересованими
міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади
прискорити підготовку проекту Закону України "Про медичне
страхування громадян".
27. Міністерству транспорту, Міністерству фінансів,
Міністерству охорони здоров"я, Міністерству охорони навколишнього
природного середовища та ядерної безпеки, Міністерству сільського
господарства і продовольства, Державній митній службі, Державному
комітетові у справах охорони державного кордону, Міністерству
внутрішніх справ разом з Міністерством економіки та Фондом
державного майна з метою збільшення вантажообігу морських
торгівельних портів підготувати до 1 квітня 1997 р. пропозиції
щодо істотного скорочення зборів, які стягуються відповідними
органами під час переробки вантажів у портах, на залізничних
станціях і контрольно-пропускних пунктах.
28. Міністерству статистики, Міністерству економіки,
Міністерству зовнішніх економічних зв"язків і торгівлі за
пропозиціями галузевих міністерств розробити форми відомчої
оперативної статистичної звітності підприємств виходячи з обсягу
інформації, необхідної для відстеження та оперативного прийняття
управлінських рішень.

Прем"єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО