Постанова КМУ № 334-93-п від 07.05.1993 Про першочергові заходи щодо підготовки і проведення земельної реформи
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 травня 1993 р. N 334
Київ
Про першочергові заходи щодо підготовки
і проведення земельної реформи
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Схвалити першочергові заходи щодо підготовки і проведення
земельної реформи. Державному комітетові по земельних ресурсах, Міністерству
економіки, Міністерству сільського господарства і продовольства,
Міністерству лісового господарства, Головному управлінню геодезії,
картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України, іншим
центральним органам державної виконавчої влади, Раді Міністрів
Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським
державним адміністраціям, Українській академії аграрних наук
забезпечити виконання передбачених заходів.
2. Міністерству фінансів, Міністерству економіки і Державному
комітетові з матеріальних ресурсів щорічно передбачати виділення
за заявками Державного комітету по земельних ресурсах коштів, а
також матеріально-технічних ресурсів, що централізовано
розподіляються, необхідних для реалізації земельної реформи.
3. Створити комісію з підготовки проекту Державної програми
земельної реформи згідно з додатком. Проект Програми подати на
затвердження Кабінету Міністрів України до 1 липня 1994 року.
4. Державному комітетові по земельних ресурсах інформувати
щорічно у березні Кабінет Міністрів України про хід земельної
реформи.
Прем"єр-міністр України Л. КУЧМА
Міністр
Кабінету Міністрів України В. ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.22
СХВАЛЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 1993 р. N 334
ПЕРШОЧЕРГОВІ ЗАХОДИ ЩОДО ПІДГОТОВКИ
І ПРОВЕДЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ РЕФОРМИ
Загальні положення
Проведення земельної реформи розраховано на довгостроковий
термін. Здійснення протягом 1993 - 1995 років першочергових
заходів сприятиме створенню організаційної та правової бази для
подальшого реформування земельних відносин, відповідних умов для
рівноправного розвитку різних форм господарювання на землі, а
також формуванню багатоукладної економіки та раціональному
використанню й охороні земельних ресурсів.
У цей період буде завершено роботи, пов"язані з уточненням
меж і площ територій сільських і селищних Рад народних депутатів
та встановленням меж сільських населених пунктів. Враховуючи
наявність значних площ земель, які використовуються нераціонально
або не за цільовим призначенням, передбачається проведення
інвентаризації земель населених пунктів, промисловості,
транспорту, зв"язку, оборони, лісового фонду та інших категорій.
Цей захід сприятиме створенню умов для високоефективного
використання земель, задоволення зростаючого попиту громадян на
одержання земельних ділянок для ведення селянського /фермерського/
господарства, садівництва, городництва тощо.
Передбачається визначення в межах адміністративних районів
земель, що не підлягають передачі у колективну і приватну
власність, а також мемель загальнодержавної та комунальної
власності, оформлення прав колективної, приватної власності на
землю або право постійного користування землею.
З метою визначення вартості землі та економічного
обгрунтування диференціації земельного податку намічено в стислі
строки провести бонітування грунтів і розробити відповідну
нормативно-технічну документацію.
Заходами встановлено обсяги робіт з раціонального
використання і охорони земельних ресурсів, передбачається
відповідне інформаційне, науково-методичне і кадрове забезпечення
земельної реформи.
Фінансове та матеріально-технічне забезпечення земельної
реформи здійснюватиметься як за рахунок коштів, що надходять від
плати за землю до бюджетів різного рівня, так і за рахунок коштів
замовника /землевласника, землекористувача/.
Розділ 1. Організаційно-правове забезпечення ________________________________________________________________________________________________________ Зміст заходів | Обсяг виконання | Термін | Вартість, | Відповідальні | | виконання | млн. крб. | за виконання __________________________________|_______________________|____________|___________|____________________ 1. Завершити роботу щодо уточнення відповідно до 1 січня 215 Держкомзем, Рада Мі- меж і площ територій сільських і 12347 і 1994 р. ністрів Республіки селищних Рад народних депутатів, 2971 тис.га Крим, обласні, Київ- установлення меж сільських на- ська і Севастополь- селених пунктів ська міські держ- адміністрації
2. Провести інвентарізацію земель 15140 тис.га лютий 761,5 - " - населених пунктів, промисловос- 1993 р.
ті, транспорту, зв"язку і оборо-
ни, лісового фонду, а також ін-
ших категорій /крім земель сіль-
ськогосподарського призначення/
3. Організувати роботи по перероз- 3500 тис.га до 15 берез- 105 - " - поділу і забезпеченню використа- ня кожного ння за цільовим призначенням зе- наступного мель запасу, включаючи земельні року
ділянки, передані до земель за-
пасу внаслідок інвентаризації
4. Визначити землі в межах адмініс- 485 районів до 1 січня 145,5 - " - тративних районів, що не підля- 1994 р.
гають передачі у колективну і
приватну власність, землі
державної власності, які можуть
передаватися у колективну влас-
ність, а також землі загально-
державної та комунальної власно-
сті
5. Провести роботи щодо передачі 13 млн. громадян 1993 рік 1300 - " - громадянам у приватну власність
земельні ділянки, надані їм для
ведення особистого підсобного го-
сподарства, будівництва і обслу-
говування житлового будинку і
господарських будівель /приса-
дибна ділянка/, садівництва, да-
чного і гаражного будівництва
6. Забезпечити видачу громадянам 13 млн. громадян 1993 - 1995 10017 Держкомзем, Мінфін, державних актів на право 13448 колективних роки Рада Міністрів Рес- приватної власності на землю сільськогосподар- публіки Крим, обла- або на право постійного корис- ських підприємств сні, Київська і Се- тування землею, а також сіль- вастопольська місь- ськогосподарським, лісогоспода- 1200 інших під- кі держадміністрації рським, іншим підприємствам, приємств, установ установам і організаціям на і організацій право колективної власності на землю або на право постійного користування землею
7. Розробити проекти відведення зе- 40 тис. проектів - " - 336,8 Держкомзем, Рада Мі- мель для ведення селянського ністрів Республіки /фермерського/ господарства, са- Крим, обласні, Київ- дівництва ська і Севастополь- ська міські держад- міністрації
8. Розробити проекти роздержавлення 20 млн. га - " - 498 - " - і приватизації земель сільсько-
господарських підприємств
9. Провести бонітування грунтів для 41 млн. га лютий - тра- 420 Держкомзем, Мінсіль- визначення вартості оцінки зе- вень 1993 р. госппрод, Академія мель та диференційованого земе- наук, Українська льного податку академія аграрних наук
10. Розробити нормативно-технічну 8 млн. га лютий - тра- 4 Держкомзем, Мінбуд- документацію щодо визначення вень 1993 р. архітектури, Акаде- вартісної оцінки земель несіль- мія наук, Українська ськогосподарського призначення академія аграрних і розміру плати за ці землі наук
11. Розробити державну та регіональ- 26 програм 1994 - 1995 130 Держкомзем, Рада Мі- ні програми захисту земель від роки ністрів Республіки водної та вітрової ерозії, Крим, обласні, Київ- деградації грунтів ська і Севастополь- ська міські держад- міністрації, відпо- відні міністерства і відомства
12. Розробити проекти організації 2700 колективних щорічно, 220,4 Держкомзем, Рада Мі- території колективних і держав- сільськогосподар- згідно із за- ністрів Республіки них сільськогосподарських під- ських підприємств мовленнями Крим, обласні, Київ- приємств, селянських /фермерсь- 38182 селянських ська і Севастополь- ких/ господарств і садівницьких /фермерських/ ська міські держад- товариств господарств міністрації 1818 садівницьких
товариств
13. Рекультивація порушених земель, 7,8 тис. га - щорічно, 6640 Держкомзем, Рада Мі- землювання малопродуктивних рекультивація згідно з ін- ністрів Республіки угідь родючим шаром грунту, 3,3 тис. га - дикативним Крим, обласні, Київ- створення захисних лісонасад- землювання планом /про- ська і Севастополь- жень і будівництво протиерозій- 38,5 тис. га - гнозом/ ська міські держад- них гідротехнічних споруд захисні лісо- міністрації, відпо- насадження відні міністерства і відомства
14. Створити земельний банк України 1993 - 1994 Держкомзем, Мінфін, з регіональними відділеннями роки Національний банк /філіями/
15. Підготувати пропозиції про вне- 1993 рік Держкомзем, Мінюст сення змін і доповнень до чин- ного земельного законодавства
16. Завершити розробку нормативних лютий Держкомзем актів з питань реформування зе- 1993 р. - мельних відносин, державного липень управління використанням і охо- 1994 р. роною земель
17. Поновити картографічні матеріа- 18000 тис. га 1993 - 1995 1227 Держкомзем, Мінсіль- ли проведення грунтових і гео- роки госппрод, Укргеодез- ботанічних обстежень, провести картографія, Україн- комплексне обстеження земельних ська академія аграр- угідь на забрудненість важкими них наук металами, радіонуклідами, пес- тицидами
Розділ II. Інформаційне забезпечення
_____________________________________________________________________________________________ Зміст заходів | Термін виконання | Відповідальні | | за виконання _________________________________________________|__________________|________________________
1. Створити автоматизовану земельну інформаційну 1993 - 1995 роки Держкомзем систему
2. Створити банк даних юридичних і нормативно- 1993 - 1994 роки Держкомзем методичних актів у галузі земельних відносин Мінюст
3. Створити систему контролю за виконанням зав- до 1 липня 1993 р. Держкомзем дань земельної реформи Мінстат Мінфін
4. Проводити роз"яснення державної політики у 1995 -1995 роки Держкомзем сфері реформування земельних відносин засоби масової інформації
Розділ III. Науково-методичне забезпечення
1. Проводити дослідження щодо соціально-економі- постійно Держкомзем чних наслідків земельної реформи Українська академія аграрних наук
2. Аналізувати результати земельної реформи і - " - Держкомзем землеустрою Мінстат Мінекономіки
3. Розробити концепцію забезпечення раціонально- 1993 - 1994 роки Держкомзем го використання і охорони земель за різних Мінсільгосппрод форм власності та господарювання Українська академія аграрних наук
4. Забезпечення проведення моніторингових до- 1993 - 1995 роки Держкомзам сліджень
5. Організовувати і проводити конференції, сим- за окремим планом Держкомзем позіуми та семінари з питань роздержавлення і Мінсільгосппрод приватизації землі, земельного законодавства, Мінюст охорони земельних ресурсів
Розділ IV. Кадрове забезпечення
1. Визначити базові навчальні заклади з підго- липень 1993 р. Держкомзем товки і перепідготовки кадрів Мінсільгосппрод Міносвіти
2. Забезпечувати прийом на денні та заочні від- 1993 - 1995 роки Держкомзем ділення землевпорядних факультетів /щорічно/: Мінсільгосппрод Міносвіти вищих навчальних закладів - 400 чоловік Укргеодезкартографія
екологічних, землевпорядних коледжів і технікумів - 900 чоловік
3. Здійснювати перепідготовку та підвищення ква- - " - Держкомзем ліфікації 1500 фахівців на рік Мінсільгосппрод Українська академія аграрних наук
4. Забезпечити стажування за кордоном фахівців - " - Держкомзем системи Держкомзему Мінфін
Розділ V. Фінансове забезпечення
_______________________________________________________________________________ Джерела | Всього коштів, | Обсяги фінансування за роками /млн.крб./ фінансування | млн. крб. |__________________________________________ | | 1993 | 1994 | 1995 __________________|_________________|______________|______________|____________
Державний бюджет 10422 2784 4019,8 3618,2
Місцеві бюджети і 12467 1512 5754 5201 кошти замовників _______________________________________________________________________________
Разом 22889 4296 9773,8 8819,2
___________________
Примітка. Визначені заходами роботи конкретизуватимуться Держкомземом за Республікою Крим, областями, містами Києвом і Севастополем, окремими міністерствами і відомствами.
Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 7 травня 1993 р. N 334
Склад комісії
з підготовки проекту Державної програми земельної реформи
Дем"янов В.В. - Віце-прем"єр-міністр України
/голова комісії/
Чепков В.М. - голова Держкомзему
/заступник голови комісії/
Карасик Ю.М. - Міністр сільського господарства
і продовольства
Самоплавський В.І. - Міністр лісового господарства
Созінов О.О. - президент Української академії
аграрних наук
Гусаков В.М. - перший заступник Міністра у справах
будівництва і архітектури
Рубан Ю.Г. - перший заступник Міністра охорони
навколишнього природного середовища
Ільїн В.Н. - перший заступник Міністра фінансів
Попов В.П. - перший заступник Міністра економіки
Шевчук П.І. - заступник Міністра юстиції
Оніщенко О.М. - керівник відділення аграрних проблем
Інституту економіки Академії наук
Олексєєнко В.К. - заступник завідуючого відділом
Кабінету Міністрів України
Міністр Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО