Постанова КМУ № 384-95-п від 01.06.1995 Про Концепцію регулювання інвестиційної діяльності в умовах ринкової трансформації економіки
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 червня 1995 р. N 384
Київ
Про Концепцію регулювання інвестиційної
діяльності в умовах ринкової трансформації
економіки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 158 ( 158-2002-п ) від 15.02.2002 )
( У тексті постанови слова "Міністерство економіки", "Державний
комітет у справах містобудування і архітектури", "і
відомства" в усіх відмінках замінено відповідно словами
"Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції",
"Державний комітет будівництва, архітектури та житлової
політики", "та інші центральні органи виконавчої влади"
у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 158 ( 158-2002-п ) від 15.02.2002 )
Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити розроблену Міністерством економіки та з питань
європейської інтеграції, Міністерством фінансів за участю
Національного банку та міністерств та інших центральних органів
виконавчої влади Концепцію регулювання інвестиційної діяльності в
умовах ринкової трансформації економіки (далі - Концепція), що
додається. 2. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої
влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним,
Київській та Севастопольській міським держадміністраціям
керуватися положеннями зазначеної Концепції під час розроблення і
реалізації інвестиційних програм і проектів та нормативно-правових
актів з питань інвестиційної діяльності. ( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 158
( 158-2002-п ) від 15.02.2002 ) 3. Державному комітетові будівництва, архітектури та житлової
політики, Міністерству економіки та з питань європейської
інтеграції, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої
влади - учасникам інвестиційного процесу забезпечувати контроль за
обгрунтованістю формування договірних цін у будівництві, яке
здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. 4. Державному комітетові будівництва, архітектури та житлової
політики розробити в 1995 році за погодженням з Міністерством
економіки та з питань європейської інтеграції, Міністерством
фінансів і Міністерством юстиції положення про проведення
конкурсів (тендерів) на спорудження об"єктів, будівництво яких
знову розпочинається, та подати його на затвердження Кабінетові
Міністрів України. ( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 158
( 158-2002-п ) від 15.02.2002 )
5. Міністерству фінансів, Міністерству економіки та з питань
європейської інтеграції разом з Національним банком у III кварталі
1995 року: виходячи з Концепції внести відповідні зміни і доповнення до
Положення про державне кредитування будов і об"єктів виробничого
призначення; підготувати та подати Кабінетові Міністрів України пропозиції
про створення Українського державного банку реконструкції та
розвитку для фінансування і кредитування інвестиційних проектів.
Виконуючий обов"язки Прем"єр-міністра України Є. МАРЧУК
Міністр
Кабінету Міністрів України В. ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.24, 18
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 червня 1995 р. N 384
КОНЦЕПЦІЯ
регулювання інвестиційної діяльності в
умовах ринкової трансформації економіки
Обмежені бюджетні фінансові ресурси не дають змоги на
нинішньому етапі реформування економіки забезпечити структурні
зміни в галузях народного господарства та будівництво житла і
об"єктів соціально-культурного призначення в обсягах, необхідних
для задоволення потреб населення. Здійснюючи децентралізацію управління економікою, розширюючи
повноваження регіонів, держава значною мірою знімає із себе
функції забезпечення інвестиціями та передає їх суб"єктам
господарювання. Концепція визначає принципи регулювання інвестиційної
діяльності з урахуванням реальної економічної ситуації,
перспективи залучення інвестицій та їх використання. Метою впровадження Концепції в умовах ринкової трасформації
економіки є створення конкурентного середовища, реалізація
Програми структурної перебудови економіки України, визначення
пріоритетного спрямування інвестицій.
Державні пріоритети в інвестиційній діяльності
Державна інвестиційна підтримка надаватиметься переважно для
розвитку пріоритетних напрямів в економіці, які щорічно
уточнюються з урахуванням конкретних завдань і можливостей
бюджету. При цьому першочерговими напрямами пріоритетного інвестування
є: розвиток паливно-енергетичного комплексу і впровадження
енерго- та ресурсозберігаючих технологій; соціальна сфера, розширення і нарощування обсягів виробництва
товарів широкого вжитку та послуг для населення, а також
конкурентоспроможної продукції, що поставляється на експорт; розвиток агропромислового комплексу; прискорення розвитку медичної та мікробіологічної
промисловості; подолання наслідків Чорнобильської катастрофи.
Основні засади регулювання інвестиційної діяльності
В основу державного регулювання інвестиційної діяльності буде
покладено такі принципи: послідовної децентралізації інвестиційного процесу; збільшення частки внутрішніх (власних) коштів суб"єктів
господарювання у фінансуванні інвестиційних проектів; перенесення центру ваги з безповоротного бюджетного
фінансування у виробничій сфері на кредитування; виділення бюджетних коштів переважно для реалізації державних
пріоритетів, програм (проектів), спрямованих на здійснення
структурної перебудови економіки, за адресним принципом; фінансування об"єктів, будівництво яких знову розпочинається
за рахунок бюджетних коштів, як правило, на конкурсній основі; надання переваги завершенню раніше розпочатих будов,
технічному переоснащенню і реконструкції діючих підприємств; здійснення відповідними державними органами контролю за
цільовим використанням централізованих інвестицій; розширення змішаного фінансування інвестиційних проектів; удосконалення нормативної та правової бази з метою збільшення
обсягів залучення інвестицій; впровадження системи страхування інвестицій.
Шляхи залучення інвестицій
Залучення інвестицій передбачається здійснювати на основі: економічно обгрунтованих нормативів амортизаційних
відрахувань і створення галузевих та міжгалузевих фондів
амортизації; випуску цінних паперів під конкретні проекти для ширшого
залучення коштів підприємств та населення; розширення іпотечного кредитування; залучення матеріальних, фінансових та інших ресурсів
позабюджетних та інноваційних фондів, страхових компаній,
комерційних банків, внутрішніх інвестиційних позик; використання іноземних інвестицій, кредитних ліній та
кредитів міжнародних фінансових організацій тощо.
Механізми реалізації інвестиційної політики
Реалізація інвестиційної політики здійснюватиметься шляхом: спрямування коштів державного бюджету на фінансування
капітального будівництва безпосередньо органам державного
управління, в тому числі на виробниче будівництво - лише у разі
вичерпання інших джерел фінансування; проведення податкової політики, спрямованої на стимулювання
інвестиційної діяльності суб"єктів господарювання; створення умов для формування обгрунтованих договірних цін у
будівництві та посилення державного контролю за їх впровадженням; сприяння розвитку конкуренції на інвестиційному ринку; розвитку та захисту внутрішнього інвестиційного ринку в межах
діючих законодавчих та нормативних актів, міжнародних договорів і
угод; створення Українського державного банку реконструкції та
розвитку з метою розв"язання проблеми довго- та
середньотермінового фінансування і кредитування інвестиційних
проектів пріоритетного значення. Положення Концепції мають враховуватись державними органами
управління під час формування щорічних державних програм
економічного і соціального розвитку України та розроблення
нормативних актів з питань інвестиційної діяльності.