Постанова КМУ № 550 від 16.10.2014 Про затвердження Положення про Торгового представника України

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 16 жовтня 2014 р. № 550
Київ


Про затвердження Положення про Торгового представника України

Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Положення про Торгового представника України, що додається.

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 27

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 жовтня 2014 р. № 550


ПОЛОЖЕННЯ
про Торгового представника України

1. Торговий представник України за посадою є заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі.

Посада заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі - Торгового представника вводиться в межах граничної чисельності працівників Мінекономрозвитку.

Заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі - Торговий представник (далі - Торговий представник) безпосередньо підпорядковується Міністрові економічного розвитку і торгівлі.

2. Торговий представник призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України відповідно до пропозицій Міністра економічного розвитку і торгівлі.

3. Торговий представник у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Мінекономрозвитку.

Основними завданнями Торгового представника є забезпечення просування економічних інтересів України на європейському та світовому ринку, здійснення у межах своїх повноважень координації діяльності торгових представництв у складі закордонних дипломатичних установ України.

4. Торговий представник відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:

1) проведення аналізу:

стану та тенденцій міжнародної торгівлі, розроблення пропозицій щодо пріоритетів, основних напрямів розвитку та формування торговельної політики України, забезпечення взаємодії органів виконавчої влади із зазначених питань;

впливу інструментів торговельного захисту на розвиток торгівлі, розроблення пропозицій щодо підвищення ефективності його використання для досягнення економічного зростання;

2) виконання завдань з питань економічного співробітництва України з ЄС та розроблення пропозицій стосовно вдосконалення механізму взаємодії з інституціями ЄС;

3) розроблення в установленому порядку пропозицій та організацію виконання прийнятих рішень з питань формування та реалізації єдиної зовнішньоекономічної політики;

4) проведення моніторингу виконання членами СОТ зобов’язань в рамках СОТ з метою забезпечення захисту прав та інтересів України;

5) представництво України в СОТ, Чорноморському банку торгівлі і розвитку та інших міжнародних економічних організаціях;

6) підготовку в установленому порядку пропозицій стосовно участі України у діяльності відповідних міжнародних економічних організацій, а також щодо призначення представників України в таких організаціях та визначення національних координаторів із співробітництва з ними;

7) участь у:

координації виконання Українською Стороною зобов’язань за міжнародними договорами України з ЄС та переговорах, спрямованих на забезпечення розвитку договірних відносин з ЄС з питань торговельно-економічного співробітництва з ЄС;

роботі двосторонніх органів формату Україна - ЄС, утворених в рамках міжнародних договорів;

8) координацію діяльності органів виконавчої влади з питань функціонування української частини двосторонніх комісій, комітетів, координаційних рад та інших міжурядових органів з питань торговельно-економічного співробітництва, у тому числі створених відповідно до угод про вільну торгівлю, зокрема Комітету з питань торгівлі та відповідних підкомітетів у форматі Україна - ЄС;

9) розроблення пропозицій щодо запровадження нових форм співпраці з іноземними державами з метою поліпшення торговельно-економічного співробітництва з ними;

10) здійснення координації переговорів між Україною та іншими державами щодо укладення угод про вільну торгівлю, взаємодію інших центральних органів виконавчої влади для підготовки позиції України в таких переговорах, а також підготовку економічних обґрунтувань стосовно таких угод;

11) проведення:

переговорів в рамках СОТ та взаємодію центральних органів виконавчої влади з питань участі у багатосторонніх торговельних переговорах СОТ, двосторонніх та багатосторонніх переговорах у рамках робочих груп з розгляду заявок держав, що вступають до СОТ, засіданнях рад, комітетів та всіх інших органів СОТ;

постійного моніторингу розвитку зовнішньоекономічних зв’язків, аналізу ефективності експорту та імпорту товарів і послуг, розроблення і здійснення заходів щодо розвитку та вдосконалення структури експорту та імпорту товарів і послуг, розроблення рекомендацій для відповідних галузей економіки з урахуванням кон’юнктурних змін на світовому ринку;

12) у межах своїх повноважень адаптацію законодавства України до законодавства ЄС;

13) участь у розробленні пропозицій щодо гармонізації нормативно-правових актів та нормативних документів України з міжнародними, в тому числі європейськими правилами і стандартами, які визначають вимоги у сфері торгівлі товарами та послугами;

14) проведення експертизи проектів нормативно-правових актів на відповідність нормам угод СОТ та зобов’язанням України як члена СОТ;

15) участь у відстоюванні торговельно-економічних інтересів в рамках СНД, ГУАМ та з країнами ЄврАзЕС і Митного союзу Республіки Білорусь, Республіки Казахстан та Російської Федерації;

16) взаємодію:

центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо розвитку двостороннього співробітництва з іноземними державами в торговельно-економічній сфері;

з питань імплементації торговельно-економічних положень Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони;

центральних органів виконавчої влади, пов’язану із створенням зони вільної торгівлі між Україною та ЄС, а також з питань виконання зобов’язань України, взятих у рамках вступу до СОТ, приведення законодавства України у відповідність з нормами угод СОТ;

центральних органів виконавчої влади щодо оброблення запитів СОТ і держав - членів СОТ та їх інформування, а також співробітництво з відповідними комітетами СОТ;

центральних органів виконавчої влади з питань розроблення і виконання двосторонніх торговельних угод України;

17) здійснення заходів із забезпечення в установленому порядку захисту економічних прав і законних інтересів України, її суб’єктів господарювання;

18) виявлення фактів або загроз застосування органами іноземних держав, митними союзами або економічними угрупованнями антидемпінгових, компенсаційних та спеціальних захисних заходів до товарів походженням з України;

19) організацію проведення в установленому порядку:

розслідувань з метою встановлення фактів дискримінаційних та/або недружніх дій з боку інших держав, митних союзів чи економічних угруповань щодо законних прав та інтересів суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності України;

антидемпінгових, антисубсидиційних та спеціальних розслідувань;

20) організацію та координацію роботи торгових представництв у складі закордонних дипломатичних установ України, формування їх кадрового складу;

21) сприяння місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування у налагодженні зв’язків з європейськими регіональними організаціями та їх участі в європейських регіональних програмах, залученню українських підприємств, установ та організацій до участі в галузевих програмах ЄС;

22) організацію інформаційного обміну в рамках виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, а також діяльності національного пункту оброблення запитів і нотифікацій відповідно до угод СОТ;

23) участь у підготовці та проведенні конференцій, симпозіумів, семінарів, міжнародних і національних виставок та інших заходів з торговельно-економічних питань;

24) координацію в межах своїх повноважень підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації кадрів у сфері міжнародної торгівлі.

5. Торговий представник має право:

1) звертатися в установленому порядку із запитами до центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування та отримувати інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;

2) брати участь у засіданнях колегій міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади під час розгляду питань, що належать до його компетенції;

3) залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

4) ініціювати утворення робочих груп з підготовки проектів нормативно-правових актів, скликати наради з питань, що належать до його компетенції;

5) користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв’язку та іншими технічними засобами.

6. Торговий представник має право брати участь з правом дорадчого голосу в засіданнях Кабінету Міністрів України та урядових комітетів.

7. З метою виконання покладених на нього завдань Торговий представник взаємодіє з Верховною Радою України, органами виконавчої влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, консультативними, дорадчими та іншими органами, що утворені Кабінетом Міністрів України, а також з органами місцевого самоврядування, відповідними органами ЄС, держав - членів ЄС, інших іноземних держав і міжнародних організацій, підприємствами, установами та організаціями.

8. Торговий представник спрямовує, координує і контролює роботу підпорядкованих йому самостійних структурних підрозділів Мінекономрозвитку, на які покладено завдання щодо зовнішньоекономічної діяльності, міжнародного торговельно-економічного співробітництва, європейської інтеграції та торговельного захисту, погоджує пропозиції щодо призначення їх працівників на посаду.

9. Для виконання повноважень, визначених цим Положенням, Торговий представник використовує бланк з найменуванням своєї посади та із зазначенням адреси.