Постанова КМУ № 694-97-п від 28.06.1997 Про організацію та проведення торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг)

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 червня 1997 р. N 694
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1469 ( 1469-2000-п ) від 27.09.2000 )
Про організацію та проведення торгів (тендерів) у
сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг)
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ N 1058 ( 1058-97-п ) від 24.09.97 )

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1058 ( 1058-97-п ) від 24.09.97
N 2087 ( 2087-98-п ) від 28.12.98
N 2113 ( 2113-99-п ) від 22.11.99 )
З метою раціонального використання коштів державного бюджету
та іноземних кредитів, що залучаються під гарантії Кабінету
Міністрів України, Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про порядок організації та
проведення торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів
(робіт, послуг) (додається). ( Абзац перший пункту 1 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 1058 ( 1058-97-п ) від
24.09.97 ) Установити, що переказування коштів державного бюджету на
оплату договорів (контрактів), укладених з постачальниками
(підрядниками) - переможцями торгів (тендерів), здійснюється через
Головне управління та територіальні органи Державного казначейства
або уповноважені банки на підставі звіту про результати проведення
торгів (тендерів) при закупівлі товарів (робіт, послуг), вартість
яких дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100 тис.доларів
США, затвердженого Міністерством зовнішніх економічних зв"язків і
торгівлі, або протоколу - при закупівлі товарів (робіт, послуг),
вартість яких становить від 10 тис.гривень до суми, еквівалентної
100 тис.доларів США. ( Абзац другий пункту 1 в редакції Постанови
КМ N 1058 (1058-97-п) від 24.09.97 )
2. Валютно-кредитній раді Кабінету Міністрів України: розглядати питання про доцільність надання іноземним
кредиторам гарантій Кабінету Міністрів України для забезпечення
погашення заборгованості українських юридичних осіб за іноземними
кредитами, що залучаються з метою фінансування закупівель товарів
(робіт, послуг) іноземного походження для державних потреб, за
умови проведення зазначеними українськими юридичними особами
міжнародних торгів (тендерів) і вибору постачальника (підрядника)
товарів (робіт, послуг) та визначення кінцевої вартості договору
(контракту), в разі коли інше не передбачено міжнародними
договорами України з питань надання іноземних кредитів Україні або
умовами використання зазначених кредитів; розглядати і попередньо схвалювати проекти, які потребують
залучення іноземних кредитів під гарантії Кабінету Міністрів
України з метою фінансування закупівель товарів (робіт, послуг)
іноземного походження для державних потреб, як правило, до
укладення міжнародних договорів з питань надання іноземних
кредитів Україні.
3. Міністерству зовнішніх економічних зв"язків і торгівлі
України : розробити і затвердити в місячний термін форму звіту про
результати проведення торгів (тендерів) у сфері державних
закупівель товарів (робіт, послуг); ( Абзац другий пункту 3 із
змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1058 ( 1058-97-п )
від 24.09.97 ) здійснювати контроль за організацією та проведенням
зазначених торгів (тендерів); забезпечити із залученням Державного
інформаційно-аналітичного центру моніторингу зовнішніх товарних
ринків надання допомоги заінтересованим підприємствам, установам,
організаціям в організації та проведенні в Україні міжнародних
торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів (робіт,
послуг) іноземного походження і у разі звернення замовника торгів
(тендерів) - оперативний розгляд та експертизу тендерних
документів, тендерних пропозицій, договорів (контрактів), що
подаються на торги (тендери), у місячний термін розробити порядок
проведення зазначеної експертизи.
4. Національному агентству з реконструкції та розвитку разом
із Міністерством зовнішніх економічних зв"язків і торгівлі для
оптимізації робочих процесів та професійного навчання персоналу
відповідної структури Міністерства зовнішніх економічних зв"язків
і торгівлі провести роботу, пов"язану із залученням міжнародної
технічної допомоги.
5. Державній контрольно-ревізійній службі та іншим органам
виконавчої влади під час ревізій і перевірок обов"язково
перевіряти дотримання вимог цієї постанови щодо порядку
використання коштів державного бюджету.
6. Державному комітетові по геології і використанню надр
разом із Міністерством економіки, Міністерством зовнішніх
економічних зв"язків і торгівлі, Міністерством фінансів,
Міністерством закордонних справ, Міністерством охорони
навколишнього природного середовища та ядерної безпеки, Державним
комітетом по нагляду за охороною праці, Фондом державного майна та
іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади у
шестимісячний термін розробити та подати в установленому порядку
Кабінетові Міністрів України проект Положення про порядок
організації та проведення конкурсів (тендерів) на укладення
контрактів на користування надрами за участю іноземних юридичних
осіб і громадян.
7. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 21 жовтня 1993 р. N 871 ( 871-93-п ) "Про
затвердження Положення про порядок організації та проведення
міжнародних торгів (тендерів) в Україні" (ЗП України, 1994 р., N
3, ст. 59), із збереженням дії Положення, затвердженого
зазначеною постановою, в частині організації та проведення торгів
(тендерів), об"єктом яких є право на користування надрами.

Виконуючий обов"язки Прем"єр-міністра України В. ДУРДИНЕЦЬ

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 червня 1997 р. N 694
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок організації та проведення торгів
(тендерів) у сфері державних закупівель товарів
(робіт, послуг)
( Назва Положення із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ N 1058 ( 1058-97-п ) від 24.09.97 )
Розділ I. Загальна частина
1. Це Положення визначає порядок організації та проведення
торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів (робіт,
послуг) (далі - торги). Метою організації торгів є підвищення ефективності державних
закупівель, раціональне використання коштів, забезпечення
оптимального рівня цін та найсприятливіших умов реалізації
договорів (контрактів), недопущення надходження на ринок України
неякісної продукції, запобігання економічно необгрунтованому
завищенню цін на товари (роботи, послуги) (далі - продукція).
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1058
( 1058-97-п ) від 24.09.97 )
2. Для цілей цього Положення наведені нижче терміни
вживаються в такому значенні: закупівля - придбання будь-яким способом, включаючи лізинг,
найм (оренда, прокат) продукції як для безпосереднього
використання замовником торгів, так і для постачання споживачам,
що обумовлюється у договорі (контракті), який укладається у
письмовій формі між постачальником (підрядником) - переможцем
торгів та замовником торгів; замовники торгів - центральні та місцеві органи виконавчої
влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, підприємства,
установи, організації незалежно від форми власності, а також інші
суб"єкти, що здійснюють закупівлю продукції за рахунок коштів
державного бюджету або іноземних кредитів, що залучаються під
гарантію Кабінету Міністрів України, та в інших випадках, коли
актами законодавства передбачено обов"язкове проведення торгів;
( Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 1058 ( 1058-97-п ) від 24.09.97 ) товари - сировина, продукція виробництва, обладнання та інші
предмети будь-якого виду та опису у твердій, рідкій та
газоподібній формі, а також електроенергія; роботи - будь-яка виробнича, науково-дослідна, проектна,
конструкторська та інша аналогічна діяльність, крім пов"язаної з
будівництвом нових об"єктів та споруд, розширенням,
реконструкцією, технічним переозброєнням діючих підприємств,
капітальним ремонтом об"єктів та споруд, реставрацією пам"яток
архітектури та містобудування; ( Абзац п"ятий пункту 2 в редакції
Постанови КМ N 2087 ( 2087-98-п ) від 28.12.98 ) послуги - будь-який об"єкт закупівлі, що не є товаром або
роботами; постачальник (підрядник) - суб"єкт господарської діяльності
будь-якої державної належності, який підтвердив намір взяти участь
у торгах та подає або збирається подати тендерні пропозиції; договір (контракт) на закупівлю - договір (контракт) між
замовником торгів та постачальником (підрядником), що став їх
переможцем; забезпечення тендерної пропозиції (тендерне забезпечення) -
надана постачальником (підрядником) замовнику торгів гарантія щодо
забезпечення будь-яких зобов"язань, що виникають у зв"язку з
поданням тендерних пропозицій, яка може бути подана у формі
банківської гарантії, гарантійного листа або чека з написом про
прийняття його до платежу прийнятним для замовника банком, що
підлягає оплаті за розпорядженням замовника торгів; акцепт тендерної пропозиції - прийняття замовником торгів
тендерної пропозиції та надання згоди на її оплату. Тендерна
пропозиція вважається акцептованою, якщо в установлений у
тендерних документах термін, але не пізніше терміну, зазначеного в
абзаці третьому пункту 13 цього Положення, замовником торгів не
подано письмової відмови постачальнику (підряднику) в акцепті
тендерної пропозиції після визначення його переможцем торгів; відкриття торгів - означає день, час, місце розкриття
тендерних пропозицій; закриття торгів - відбувається після укладення договору
(контракту) на закупівлю між замовником торгів і постачальником
(підрядником) - переможцем торгів або у випадку відхилення
замовником торгів усіх тендерних пропозицій відповідно до пункту
45 цього Положення; тендерні документи - документи, які готуються замовником
торгів та передаються постачальникам (підрядникам) для підготовки
ними тендерних пропозицій; тендерна пропозиція - пропозиція щодо певного об"єкта
закупівлі, яка готується та подається на торги постачальником
(підрядником) відповідно до вимог тендерних документів.
3. Застосування цього Положення є обов"язковим при
закупівлях товарів (робіт, послуг), які здійснюються за рахунок
коштів державного бюджету або іноземних кредитів, що залучаються
під гарантії Кабінету Міністрів України, якщо вартість таких
закупівель дорівнює або перевищує 10 тис. гривень. Дія цього Положення поширюється також на всі закупівлі
товарів (робіт, послуг) за рахунок інших коштів, щодо використання
яких актами законодавства або іншими нормативно-правовими актами
передбачається обов"язкове проведення торгів. ( Пункт 3 в редакції Постанови КМ N 1058 ( 1058-97-п ) від
24.09.97 ) 4. Це Положення може не застосовуватися : а) до закупівель, пов"язаних з інтересами національної
оборони або національної безпеки; б) до закупівель, що відповідно до чинного законодавства
України вважаються таємними; в) в інших особливих випадках, передбачених актами
законодавства.
5. Якщо міжнародним договором України, згода на
обов"язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено
інші правила, ніж ті, що передбачені цим Положенням,
застосовуються правила відповідного міжнародного договору . Це Положення не застосовується в частині виконання
зобов"язань за угодами щодо іноземних кредитів, що надаються під
гарантії Кабінету Міністрів України міжнародними фінансовими
організаціями, іноземними фінансово-кредитними установами, які
вимагають застосування своїх спеціальних тендерних (конкурсних)
процедур закупівель.
6. До участі у торгах допускаються постачальники (підрядники)
незалежно від їх державної належності та форми власності, за
винятком випадків, коли відповідно до законодавчих актів або
міжнародних договорів України участь у торгах обмежується на
підставі державної належності. Замовники торгів не повинні вчиняти дискримінаційних дій до
постачальників (підрядників) та продукції, яку вони пропонують,
через їх допуск до участі в торгах.
Розділ II. Загальні умови проведення торгів
7. При закупівлі продукції оголошення про заплановану
процедуру закупівлі має бути обов"язково опубліковано замовником
торгів у інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних
закупівель" та у разі потреби в інших друкованих засобах масової
інформації, а якщо очікувана вартість предмета закупівлі дорівнює
або перевищує суму, еквівалентну 100 тис. доларів США, - також в
іноземній пресі, зокрема в технічних журналах, які
розповсюджуються за міжнародними каталогами. У разі потреби
замовник торгів може також дати оголошення про їх проведення по
радіо, телебаченню або у мережі електронного зв"язку. ( Абзац
перший пункту 7 в редакції Постанови КМ N 2113 ( 2113-99-п ) від
22.11.99 ) Документи, що згадуються в цьому Положенні, надсилаються
замовником торгів або уповноваженою ним організацією постачальнику
(підряднику), а також постачальником (підрядником) замовнику
торгів або уповноваженій замовником торгів організації в такій
формі, яка забезпечує письмовий виклад їх змісту. У виняткових випадках при застосуванні процедур конкурентних
переговорів тендерні пропозиції, передані за допомогою
факсимільного зв"язку, телеграм або телексів, повинні містити всю
інформацію, необхідну для їх оцінки, у тому числі кінцеву ціну,
запропоновану для торгів, та заяву про згоду з умовами, термінами
та іншими вимогами запрошення на торги і тендерних документів.
Тендерні пропозиції повинні бути одразу ж підтверджені
постачальником (підрядником) листом або підписаною копією телексу,
телеграми чи факсу. Тендерні пропозиції по телефону не
приймаються. Замовник торгів не повинен допускати дискримінації щодо
постачальників (підрядників) шляхом використання форми передачі
або отримання документів, повідомлень, рішень тощо.
8. Інформація щодо процедури торгів, на підставі якої
замовник торгів готує звіт про результати проведення торгів,
повинна зберігатися замовником торгів протягом трьох років і
обов"язково містити: а) стислий опис продукції, яка є об"єктом закупівлі; б) найменування і адресу постачальників (підрядників), що
подали тендерні пропозиції, заявки на участь у попередній
кваліфікації, та найменування і адресу постачальника (підрядника),
з яким укладено договір (контракт) на закупівлю, а також ціну
цього договору (контракту); в) відомості про кваліфікацію постачальників (підрядників),
що подали тендерні пропозиції, заявки на участь у попередній
кваліфікації, або запис про відсутність таких відомостей; г) ціну та стислий опис інших основних умов кожної тендерної
пропозиції і договору (контракту) на закупівлю, а також додаткових
умов, запропонованих постачальниками (підрядниками); д) стислий виклад критеріїв оцінки і зіставлення тендерних
пропозицій та визначення переможця торгів; е) у разі якщо всі тендерні пропозиції відхилено згідно з
пунктом 45 цього Положення - повідомлення про це з викладом
відповідних причин; є) у разі якщо тендерні пропозиції було відхилено згідно з
пунктом 17 цього Положення - повідомлення про це з викладом
відповідних причин ; ж) виклад причин і обставин, якими керувався замовник торгів
під час обрання іншого способу проведення торгів, ніж відкриті
процедури або відкриті процедури з попередньою кваліфікацією, з
обгрунтуванням обрання такого способу проведення торгів; з) обгрунтування термінів здійснення закупівлі з причин,
передбачених абзацом другим пунктів 28 і 58 цього Положення; и) стислий виклад будь-яких запитів щодо роз"яснення умов
попередньої кваліфікації або тендерних документів, відповідей на
них, а також будь-яких змін цих документів; і) відомості про подання оголошення в
інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель",
інших друкованих засобах масової інформації. ( Пункт 8 доповнено
підпунктом "і" згідно з Постановою КМ N 2113 ( 2113-99-п )
від 22.11.99 )
9. Відомості, зазначені у підпунктах "в" і "е" пункту 8 цього
Положення, що не є конфіденційними, надаються на запит будь-якої
особи після акцепту тендерної пропозиції або після закінчення
торгів, якщо вони не привели до укладення договору (контракту) на
закупівлю.
10. Відомості, зазначені у підпунктах "в" - "е" та "и" пункту
8 цього Положення, що не є конфіденційними, надаються на запит
постачальників (підрядників), які подали тендерні пропозиції або
заявки на участь у попередній кваліфікації, після акцепту
тендерної пропозиції або після закінчення торгів, якщо вони не
привели до укладення договору (контракту) на закупівлю. Кабінет
Міністрів України, МЗЕЗторг, суди, арбітражні суди можуть вимагати
надання такої інформації і раніше, до акцепту тендерної пропозиції
або закінчення торгів. Якщо це не передбачено в рішенні суду, арбітражного суду, то
з урахуванням вимог такого рішення замовник торгів не повинен
розкривати: а) інформації, надання якої суперечить законодавству або
перешкоджає його дотриманню, не відповідає державним інтересам
сторін - учасників спорів або перешкоджає чесній конкуренції між
постачальниками (підрядниками); б) інформації, що стосується розгляду, оцінки та зіставлення
тендерних пропозицій, крім зазначеної в підпункті "д" пункту 8
цього Положення.
11. Замовник торгів не несе відповідальності перед
постачальниками (підрядниками) за збитки, заподіяні виключно
внаслідок ненадання інформації, зазначеної у пунктах 8, 10 цього
Положення.
12. При здійсненні закупівель, вартість яких дорівнює або
перевищує суму, еквівалентну 100 тис. доларів США, замовник торгів
не пізніше ніж через 7 календарних днів після визначення переможця
має подати на затвердження до МЗЕЗторгу письмовий звіт про
результати проведення торгів за встановленою формою. ( Пункт 12 в
редакції Постанови КМ N 1058 ( 1058-97-п ) від 24.09.97 )
13. У разі виявлення МЗЕЗторгом істотних порушень порядку
проведення торгів, які впливають на об"єктивне визначення
переможця торгів або призводять до дискримінації постачальників
(підрядників), результати таких торгів визнаються МЗЕЗторгом
недійсними. Договір (контракт) на закупівлю укладається з переможцем
торгів після затвердження МЗЕЗторгом звіту про результати
проведення торгів. Не пізніше ніж через 5 календарних днів після затвердження
МЗЕЗторгом звіту про результати проведення торгів замовник торгів
має письмово поінформувати всіх постачальників (підрядників), що
брали участь у торгах, про результати визначення переможця торгів. Замовник торгів повинен опубліковувати повідомлення про
результати проведення торгів у інформаційно-аналітичному бюлетені
"Вісник державних закупівель" та у разі потреби в інших друкованих
засобах масової інформації. ( Абзац четвертий пункту 13 в редакції
Постанови КМ N 2113 ( 2113-99-п ) від 22.11.99 )
14. Запрошення на торги або повідомлення про проведення
попередньої кваліфікації, а також усі інші тендерні документи
складаються українською мовою та однією з іноземних мов якщо
участь у торгах беруть іноземні постачальники (підрядники).
Тексти обома мовами повинні бути автентичними і мають однакову
силу. ( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N
1058 ( 1058-97-п ) від 24.09.97 )
15. При здійсненні закупівель, вартість яких дорівнює або
перевищує суму, еквівалентну 100 тис. доларів США, замовник має
право вимагати від постачальників (підрядників) надання тендерного
забезпечення. Така вимога повинна стосуватися всіх постачальників
(підрядників). ( Абзац перший пункту 15 в редакції Постанови КМ N
1058 ( 1058-97-п ) від 24.09.97 ) Розмір тендерного забезпечення не повинен перевищувати п"яти
відсотків очікуваної ціни договору (контракту). ( Абзац другий
пункту 15 в редакції Постанови КМ N 2087 ( 2087-98-п ) від
28.12.98 ) Надання тендерного забезпечення іншою організацією повинно
погоджуватися із замовником торгів до подання тендерних
пропозицій. Замовник торгів має зазначити в тендерних документах вимоги
до організації, якою надається тендерне забезпечення, форму та
принципові вимоги до надання тендерного забезпечення, а також
випадки, у разі настання яких тендерне забезпечення не
повертається постачальнику (підряднику).
16. Тендерне забезпечення не повертається замовником торгів у
разі: а) відклику або зміни тендерної пропозиції постачальником
(підрядником) після кінцевого терміну її подання; б) непідписання переможцем торгів договору (контракту) на
закупівлю, якщо замовник наполягає на підписанні; в) ненадання переможцем торгів необхідних гарантій щодо
виконання договору (контракту) на закупівлю після акцепту його
тендерної пропозиції, якщо надання таких гарантій передбачено
тендерними документами; г) незгоди постачальника (підрядника), який надав тендерну
пропозицію, з виправленням замовником торгів арифметичної помилки,
виявленої під час зіставлення та оцінки тендерних пропозицій. Замовник торгів не повинен претендувати на тендерне
забезпечення і повинен повернути відповідну суму постачальникові
(підрядникові) протягом 10 календарних днів з дня настання
підстави для повернення тендерного забезпечення у будь-якому разі,
крім випадків, зазначених у цьому пункті.
17. Замовник торгів має відхилити тендерну пропозицію, якщо
постачальник (підрядник) пропонує, дає або погоджується дати прямо
або посередньо будь-якому службовцю, що знаходиться при виконанні
службових обов"язків, або колишньому службовцю винагороду в
будь-якій формі. Це може бути пропозиція про найм на роботу, цінна
річ, послуга тощо з метою справити вплив на прийняття рішення щодо
визначення переможця торгів або на застосування замовником торгів
певного виду процедури торгів. Про відхилення такої тендерної
пропозиції із зазначенням відповідних причин замовник торгів
своєчасно повідомляє постачальника (підрядника).
18. Участь будь-якого постачальника (підрядника) у торгах
може бути припинена, якщо він: а) є банкрутом або перебуває в стадії ліквідації; його
діяльність перебуває під наглядом суду або він узгоджує відносини
з кредиторами; призупинив господарську діяльність або перебуває в
будь-якій подібній ситуації; б) допустив професійні порушення, пов"язані з його
господарською діяльністю, що доведено прийнятними для замовника
торгів засобами; в) не виконав зобов"язань відповідно до законодавства своєї
країни або України щодо виплати внесків, пов"язаних із соціальним
страхуванням; г) не виконав зобов"язань, пов"язаних із сплатою податків
відповідно до законодавства своєї країни або України; д) допустив спотворення фактів у наданій згідно з цим пунктом
і пунктами 19, 20 цього Положення інформації; е) причетний до вчинення дій, зазначених у пункті 17 цього
Положення. Ці підстави не можуть бути застосовані до подій трирічної
давності.
19. Замовник торгів може вимагати у постачальника
(підрядника) подання документів, що засвідчують його фінансовий та
економічний стан. Такими документами можуть бути: а) довідки банків; б) баланси постачальника (підрядника) або витяги з балансів,
якщо публікація балансу необхідна згідно із законодавством країни
постачальника (підрядника); в) довідки про загальний обсяг усіх видів продукції та обсяг
продукції, яка є об"єктом торгів, за останні три фінансові роки; г) копія документа про державну реєстрацію постачальника
(підрядника); д) інші необхідні документи. У повідомленні про проведення попередньої кваліфікації або у
запрошенні на торги замовник торгів зазначає, який документ або
документи із перелічених у цьому пункті необхідно подати, та подає
перелік додаткових, крім зазначених, документів, що не містять
конфіденційної інформації, які бажано отримати. Якщо з будь-яких поважних причин постачальник (підрядник) не
може надати замовникові торгів такі документи, економічний та
фінансовий стан постачальника (підрядника) може бути підтверджений
іншим прийнятним для замовника торгів документом.
20. Технічний потенціал постачальника (підрядника)
підтверджується: а) переліком аналогічних поданому на розгляд основних
договорів (контрактів) за останні півтора року із зазначенням їх
ціни, дати укладення і отримувачів продукції; б) описом технічних можливостей постачальника (підрядника) та
інформацією про заходи, що ним вживаються для забезпечення
гарантії якості, екологічної безпеки продукції, а також
відомостями, які не містять конфіденційної інформації про його
дослідницький потенціал; в) інформацією про чисельність усіх технічних фахівців або
переліком усіх технічних підрозділів, включаючи відповідальних за
контроль якості продукції незалежно від того, перебувають вони під
прямим контролем постачальника (підрядника) чи ні; г) зразками, описом або фотографіями продукції, що
постачається, достовірність яких має бути підтверджена
документально, якщо цього вимагає замовник торгів; д) сертифікатами, виданими офіційними установами з контролю
якості або агентствами з визнаною відповідно до законодавства
країни постачальника (підрядника) компетентністю, що підтверджують
відповідність якості продукції поданим специфікаціям або
стандартам продукції; е) документом про перевірку виробничих можливостей
постачальника (підрядника) і, якщо необхідно, його дослідницького
потенціалу та заходів з контролю якості продукції, яка може
здійснюватися замовником торгів або уповноваженою ним особою за
його дорученням, якщо продукція, що постачається, відзначається
технічною складністю або може бути поставлена тільки певним
постачальником (підрядником) і при цьому для неї немає доцільної
альтернативи. Замовник торгів зазначає у повідомленні про проведення
попередньої кваліфікації або в запрошенні на торги перелік
необхідних документів із зазначених у цьому пункті, відомості в
яких повинні бути обмежені метою закупівель. На всіх етапах організації та проведення торгів замовник
торгів повинен враховувати інтереси постачальників (підрядників) у
захисті їх технічних або комерційних таємниць.
21. Опис продукції, яка є об"єктом закупівлі, у документах,
що стосуються попередньої кваліфікації, тендерних документах або
інших документах, пов"язаних із залученням тендерних пропозицій,
повинен відповідати вимогам до такої інформації (чіткість, повнота
і об"єктивність). Будь-які специфікації, плани, малюнки, креслення тощо повинні
бути виконані, наскільки це можливо, з дотриманням вимог, що
пред"являються до технічних і якісних характеристик продукції, яка
є об"єктом закупівлі. Для підготовки будь-яких специфікацій, планів, малюнків і
креслень, що включаються до тендерних документів та документів, що
стосуються попередньої кваліфікації, мають бути використані,
наскільки це можливо, стандартні показники, вимоги, умовні
позначення і термінологія, що стосуються технічних та кількісних
характеристик продукції, яка є об"єктом закупівлі. Стандартні
показники повинні подаватися на основі міжнародних стандартів,
якщо такі є, та(або) вітчизняних державних стандартів. ( Абзац
третій пункту 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N
2087 ( 2087-98-п ) від 28.12.98 ) У процесі підготовки тендерних документів замовник торгів не
має права звертатися за порадою до організації, яка може мати
комерційний інтерес до закупівлі, і приймати її поради, якщо це
перешкоджає конкуренції між постачальниками (підрядниками).
22. Закупівлі продукції, що регулюються цим Положенням,
мають проводитися з використанням таких способів проведення
торгів: а) при очікуваній вартості закупівлі, яка дорівнює або
перевищує суму, еквівалентну 100 тис. доларів США: відкритих процедур - коли всі заінтересовані постачальники
(підрядники) мають право подавати тендерні пропозиції; відкритих процедур з попередньою кваліфікацією - коли
тендерні пропозиції мають право подавати тільки ті постачальники
(підрядники), які за результатами попередньої кваліфікації
допущені до участі у торгах; процедур конкурентних переговорів - коли замовник торгів
сповіщає постачальників (підрядників) про свій намір здійснити
закупівлю і обговорює з одним чи декількома з них умови договору
(контракту) на закупівлю у випадках, передбачених пунктом 59 цього
Положення. Закупівлі не можуть бути розбиті на дрібніші з метою
уникнення застосування відкритих або відкритих з попередньою
кваліфікацією процедур; б) при очікуваній вартості закупівлі від 70 тис. гривень до
суми, еквівалентної 100 тис. доларів США: процедур конкурентних переговорів; процедур запиту цінових пропозицій (котирувань) - коли
замовник торгів здійснює запит пропозицій не менш як у трьох
постачальників (підрядників) та приймає рішення щодо укладання
договору (контракту) на користь постачальника, який подав
пропозицію з найнижчою ціною, що задовольняє замовника; в) при очікуваній вартості закупівлі від 10 до 70 тис.гривень
- процедур запиту цінових пропозицій (котирувань). У разі потреби та економічної доцільності при закупівлі
продукції очікуваною вартістю від 10 тис. гривень до суми,
еквівалентної 100 тис. доларів США, замовник може застосовувати
відкриті процедури чи відкриті процедури з попередньою
кваліфікацією. ( Пункт 22 доповнено абзацом згідно з Постановою
КМ N 2113 ( 2113-99-п ) від 22.11.99 )
( Пункт 22 в редакції Постанови КМ N 1058 ( 1058-97-п ) від
24.09.97 ) 23. Рішення щодо проведення торгів приймається замовником
торгів на підставі відповідних рішень про виділення необхідних
коштів або позитивного попереднього рішення Валютно-кредитної ради
щодо доцільності надання гарантій Кабінету Міністрів України за
іноземними кредитами, що залучаються з метою фінансування
державних закупівель. За дорученням замовника торгів організація та проведення
торгів можуть здійснюватися спеціалізованими організаціями. Організація та проведення торгів здійснюється тендерним
комітетом, до складу якого входять представники замовника торгів
та у разі потреби відповідних міністерств, інших центральних
органів виконавчої влади, проектних та інших заінтересованих
організацій, а також представники, що визначаються Держбудом (у
разі здійснення закупівель будівельних робіт). Головою тендерного
комітету є керівник організації - замовника торгів або призначена
ним посадова особа цієї організації. ( Абзац третій пункту 23 в
редакції Постанови КМ N 2113 ( 2113-99-п ) від 22.11.99 ) Рішення тендерного комітету приймаються на закритих
засіданнях у присутності не менше двох третин його складу
відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного
розподілу голосів голос голови тендерного комітету є вирішальним. Рішення тендерного комітету оформлюється протоколом, який
підписується всіма членами тендерного комітету, що взяли участь у
голосуванні. Для отримання свідоцтва про державну реєстрацію торгів
замовник торгів подає МЗЕЗторгові в установлені Міністерством
терміни та порядку пакет необхідних документів після затвердження
замовником торгів тендерних документів, техніко-економічного
обгрунтування здійснення закупівлі продукції, погодження їх з
міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади за
галузевим принципом і в разі потреби - з органами місцевого
самоврядування. Протягом 15 робочих днів МЗЕЗторг проводить експертизу
відповідності поданих документів вимогам цього Положення і
здійснює державну реєстрацію торгів. У разі відмови в державній
реєстрації документи повертаються замовникові торгів з поясненням
причин такої відмови. Опублікування оголошення про проведення
торгів, надсилання повідомлень про проведення попередньої
кваліфікації і запрошень на торги можуть здійснюватися тільки
після отримання замовником свідоцтва про державну реєстрацію
торгів у МЗЕЗторзі. Державна реєстрація не здійснюється у разі проведення торгів
при закупівлі продукції у межах виконання державного замовлення,
сформованого та затвердженого відповідно до законодавства. ( Пункт
23 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 2113 ( 2113-99-п )
від 22.11.99 )
24. ( Абзац перший пункту 24 виключено на підставі Постанови
КМ N 2113 ( 2113-99-п ) від 22.11.99 ) При очікуваній вартості
закупівель від 70 тис. гривень до суми, еквівалентної 100 тис.
доларів США, замовник створює комісію у складі представників
замовника і, у разі потреби, незалежних експертів. ( Абзац другий пункту 24 виключено на підставі Постанови КМ
N 2113 ( 2113-99-п ) від 22.11.99 ) При очікуваній вартості
закупівель від 10 до 70 тис.гривень процедури торгів здійснюються
відповідним функціональним підрозділом замовника. У разі очікуваної вартості закупівлі від 10 тис. гривень до
суми, еквівалентної 100 тис. доларів США, тендерний комітет,
створений замовником відповідно до абзацу третього пункту 23 цього
Положення, оформляє результати розгляду пропозицій протоколом з
обгрунтуванням прийняття рішення про укладання договору
(контракту) про закупівлю. Протокол повинен містити стислу
інформацію щодо процедури торгів відповідно до пункту 8 цього
Положення, підписуватися головою тендерного комітету і його
членами, які брали участь у голосуванні, та зберігатися не менше
трьох років. ( Абзац третій пункту 24 в редакції Постанови КМ
N 2113 ( 2113-99-п ) від 22.11.99 ) При зазначених обсягах закупівель державна реєстрація торгів
не здійснюється. ( Пункт 24 в редакції Постанови КМ N 1058 ( 1058-97-п ) від
24.09.97 )
25. Закупівлі послуг здійснюються через проведення відкритих
процедур з попередньою кваліфікацією. У виняткових випадках, коли закупівлі послуг через відкриті з
попередньою кваліфікацією процедури є недоцільними або такими, що
їх практично неможливо здійснити, або якщо мають місце умови,
зазначені у пункті 59 цього Положення, вони можуть здійснюватися
через процедуру конкурентних переговорів з обов"язковим
урахуванням у процесі оцінки та зіставлення тендерних пропозицій
кваліфікаційних даних і досвіду постачальників (підрядників)
послуг.

Kodeksy.com.ua 2011-2024 рік Україна. Юридическая помощь онлайн - https://uristy.ua/