Постанова КМУ № 963-97-п від 01.09.1997 Про стан впровадження казначейського виконання кошторисів видатків
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 вересня 1997 р. N 963
Київ
Про стан впровадження казначейського
виконання кошторисів видатків
Кабінет Міністрів України відзначає, що на виконання постанов
Кабінету Міністрів України і Національного банку України від
14 січня 1997 р. N 13 ( 13-97-п ) "Про впровадження казначейської
системи виконання державного бюджету" та від 9 травня 1997 р.
N 437 ( 437-97-п ) "Про казначейське виконання кошторисів видатків
на утримання апарату органів виконавчої влади" Міністерством
фінансів, Головним управлінням Державного казначейства проведена
відповідна робота, спрямована на впровадження казначейського
виконання видаткової частини державного бюджету.
З липня 1997 р. органами Державного казначейства прийнято на
обслуговування всі заходи, що фінансуються з державного бюджету. У
порядку пілотного варіанта з 1 травня 1997 р. здійснювалися
платежі безпосередньо на користь суб"єктів господарської
діяльності, що виконували роботи або надавали послуги установам
Міністерства охорони здоров"я, розташованим у Львівській,
Івано-Франківській та Полтавській областях, а також за рахунок
Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення,
Державного фонду сприяння зайнятості населення. З 1 липня ц.р.
набутий досвід з оплати рахунків зазначених установ і організацій
поширено на всю територію України. Крім того, з червня 1997 р.
розпочато оплату рахунків усіх органів виконавчої влади, які
утримуються за рахунок державного бюджету.
Всього у липні ц.р. органами Державного казначейства
переведено на оплату рахунків 3,3 тис. бюджетних установ і
організацій, що становить 24 відсотки їх загальної кількості.
Здійснювалися заходи щодо створення єдиної
інформаційно-обчислювальної системи. Станом на 1 серпня 1997 р.
встановлено комп"ютерне устаткування для 2200 автоматизованих
робочих місць. В обласних управліннях та в більшості міських
(районних) відділень функціонує телекомунікаційний зв"язок. Разом
з Національним банком Головним управлінням Державного казначейства
впроваджена автоматизована система контролю за виконанням
видаткової частини державного бюджету, а в територіальних органах
ця система перебуває у стадії впровадження.
Міністерством фінансів, Головним управлінням Державного
казначейства розроблена нова бюджетна класифікація та на її основі
новий бухгалтерський план рахунків, які відповідають міжнародним
стандартам.
Водночас у роботі Головного управління Державного
казначейства та його територіальних органів допущено ряд
недоліків, що призвело до зволікання з впровадженням
казначейського виконання кошторисів видатків. Не забезпечено
вивчення причин і вжиття необхідних заходів до недопущення
накопичення залишків коштів на рахунках територіальних органів
Державного казначейства та бюджетних установ і організацій.
Допускаються випадки необгрунтованого зволікання з
перерахуванням коштів бюджетним установам і організаціям та
вимагання подання документів, не передбачених нормативними актами.
До цього часу Головним управлінням Державного казначейства не
здійснено уточнення форм звітності бюджетних установ і організацій
відповідно до нових форм кошторисів доходів і видатків.
Незважаючи на здійснюваний органами Державного казначейства
контроль за виконанням Указу Президента України від 28 лютого
1997 р. N 187 ( 187/97 ) "Про заходи щодо забезпечення наповнення
державного бюджету та посилення фінансово-бюджетної дисципліни" ще
недостатньо проводиться робота з правильного формування кошторисів
та використання коштів, які ними передбачаються. Так, Київський
національний університет імені Тараса Шевченка до переходу на
оплату рахунків через систему органів Державного казначейства
кошти в сумі 103 тис. гривень, виділені на заробітну плату,
використав на проведення капітального ремонту. Майже в кожному
центральному органі виконавчої влади під час переходу на зазначену
оплату рахунків виявлено нецільове використання коштів. Усього
встановлено використання коштів не за цільовим призначенням в сумі
2,3 млн. гривень.
В окремих випадках допускається втручання місцевих органів у
розподіл коштів державного бюджету. Насамперед це стосується
Автономної Республіки Крим, Сумської та Кіровоградської обласних
державних адміністрацій.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади не
забезпечили належної підготовки до впровадження нової схеми руху
бюджетних коштів, внаслідок чого мають місце непоодинокі випадки
затримки на 5-7 днів перерахування коштів через неспроможність
головного розпорядника коштів оперативно визначити їх отримувачів.
У липні поточного року Міністерство освіти, Міністерство
інформації, Міністерство транспорту, Міністерство зовнішніх
економічних зв"язків і торгівлі, Всеукраїнське товариство
"Просвіта" та інші розпорядники приймали рішення про розподіл
коштів протягом тижня, а кошти, виділені 10 липня 1997 р.
колишньому Міністерству сільського господарства і продовольства в
сумі 1170 тис. гривень на придбання запасних частин для
зернозбиральної техніки, до цього часу не розподілені.
Головне управління Державного казначейства, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, Донецька, Запорізька, Луганська
обласні державні адміністрації до цього часу не забезпечили
службовими приміщеннями органи Державного казначейства, що значною
мірою стримує впровадження казначейського виконання видаткової
частини державного бюджету.
Міністерством фінансів, Головним управлінням Державного
казначейства допускаються непоодинокі випадки зволікання з
виконанням доручень Кабінету Міністрів України.
Незважаючи на доручення Прем"єр-міністра України та чотири
доручення Віце-прем"єр-міністра України Тігіпка С.Л. зірвано
виконання доручення Президента України від 3 лютого 1997 р.
N 1-14/194 щодо підготовки до 20 травня проекту Указу Президента
України "Про консолідацію бюджетних та позабюджетних доходів на
рахунках Державного казначейства". До цього часу не подано також
проект Указу Президента України про невідкладні заходи щодо
розгортання повноцінної діяльності Державного казначейства.
Із запізненням більше ніж на два тижні та з порушенням
установленого порядку подано проект постанови про проведення
взаємозаліку заборгованості платників податків і відповідних
бюджетів на доручення Кабінету Міністрів України в зв"язку з
набранням чинності Законом України "Про списання та
реструктуризацію податкової заборгованості платників податків за
станом на 31 березня 1997 року" ( 314/97-ВР ).
З метою прискорення впровадження і поліпшення казначейського
виконання кошторисів видатків Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Визнати роботу Головного управління Державного
казначейства з впровадження казначейського виконання кошторисів
видатків незадовільною.
2. Міністерству фінансів: у тижневий термін розглянути питання щодо зміцнення
керівництва Головного управління Державного казначейства
спеціалістами та вжити заходів щодо притягнення до
відповідальності керівників місцевих органів Державного
казначейства, які допустили нецільове перерахування коштів з
Державного бюджету України, і про результати доповісти Кабінету
Міністрів України;
розглянути на засіданні колегії питання про роботу органів
Державного казначейства з впровадження казначейського виконання
кошторисів видатків та затвердити конкретні заходи для поліпшення
цієї роботи;
до 1 жовтня 1997 р. подати Кабінету Міністрів України проект
розвитку системи Державного казначейства;
запровадити у 1998 році бюджетний розпис за місяцями;
щомісячно проводити оцінку очікуваних надходжень за доходами
і джерелами покриття дефіциту державного бюджету та подавати
пропозиції Кабінету Міністрів України щодо обмеження видатків
відповідно до бюджетного розпису;
під час доопрацювання нової редакції Закону "Про бюджетну
систему України" врахувати функції, покладені на Державне
казначейство.
3. Міністру фінансів Мітюкову І.О. посилити вимогливість до
заступників Міністра, начальників управлінь і відділів
центрального апарату Міністерства щодо дотримання виконавської
дисципліни, недопущення фактів зволікання з виконанням доручень
Президента України і Кабінету Міністрів України.
4. Головному управлінню Державного казначейства з урахуванням
набутого досвіду:
до 1 жовтня 1997 р. завершити перехід до фінансування
видатків державного бюджету через територіальні органи Державного
казначейства, крім видатків на здійснення централізованих заходів;
з 1 жовтня 1997 р. перевести на оплату рахунків заклади і
установи освіти, культури та охорони здоров"я, а також
підприємства Міністерства вугільної промисловості, а з 1 грудня
1997р. - інші установи і організації, що фінансуються з державного
бюджету, крім органів, зазначених у додатку до постанови Кабінету
Міністрів України і Національного банку України від 9 травня
1997 р. N 437, і підпорядкованих їм установ і організацій;
до 15 вересня 1997 р. проаналізувати причини значних залишків
коштів державного бюджету в банківських установах і подати
відповідні пропозиції Кабінету Міністрів України;
не пізніше наступного робочого дня після отримання розподілу
бюджетних асигнувань від головних розпорядників подавати
Національному банку розрахункові документи на перерахування
коштів.
5. Звернути увагу голови Ради міністрів Автономної Республіки
Крим, голів Донецької, Запорізької та Луганської обласних
державних адміністрацій на невиконання рішень Кабінету Міністрів
України щодо забезпечення органів Державного казначейства
службовими приміщеннями і зобов"язати їх вирішити зазначене
питання до 1 жовтня 1997 року.
Інформацію про виконання цього пункту постанови до 10 жовтня
1997 р. подати Кабінету Міністрів України.
6. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на
Міністра фінансів України Мітюкова І.О.
Прем"єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 67