Ухвала КСУ № 25 від 02.10.2012 Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України Про морські порти України
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про морські порти України“
м. Київ
2 жовтня 2012 року
№ 25-у/2012
Справа № 2-25/2012
Конституційний Суд України у складі суддів:
Головіна Анатолія Сергійовича – головуючого,
Баулiна Юрiя Васильовича,
Вдовiченка Сергiя Леонiдовича,
Винокурова Сергія Маркіяновича – доповідача,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Овчаренка В’ячеслава Андрійовича,
Пасенюка Олександра Михайловича‚
Сергейчука Олега Анатолійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Стрижака Андрія Андрійовича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про морські порти України“ від 17 травня 2012 року № 4709–VI (Голос України, 2012 р., 13 червня) (далі – Закон).
Заслухавши суддю-доповідача Винокурова С.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб’єкт права на конституційне подання – 55 народних депутатів України – звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), Закон у цілому.
На думку народних депутатів України, Закон суперечить частині другій статті 19, статтям 75, 84, 91 Конституції України у зв’язку з порушенням встановленої процедури його ухвалення: на пленарному засіданні Верховної Ради України під час остаточного прийняття Закону мінімально необхідна кількість народних депутатів України особисто не проголосувала, оскільки, як вказано у конституційному поданні, у сесійній залі було менше народних депутатів України, ніж число голосів, поданих за прийняття Закону. На переконання авторів клопотання, наведене свідчить про те, що народні обранці, які перебували у залі, голосували картками інших депутатів.
Народні депутати України вважають, що Конституції України не відповідають також деякі норми Закону, зокрема пункт 14 статті 1, статті 13, 16, 18, 21, 22.
2. Конституційний Суд України, розглядаючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв’язку з прийняттям Третьою колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 17 вересня 2012 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі відповідно до пункту 2 статті 45 Закону України „Про Конституційний Суд України“, виходить з такого.
Відповідно до статті 150 Конституції України та правової позиції Конституційного Суду України, викладеної, зокрема, у рішеннях від 14 листопада 2001 року № 15-рп/2001, від 12 липня 2011 року № 8-рп/2011‚ юрисдикція Конституційного Суду України поширюється на чинні правові акти (їх окремі положення).
Закон згідно з пунктом 1 розділу VI Прикінцевих положень набирає чинності через 12 місяців з дня опублікування, крім пунктів 3, 4, 5 і 6 цього розділу, які набирають чинності з дня опублікування цього Закону. В офіційному виданні Закон надруковано 13 червня 2012 року, тобто на момент розгляду справи Конституційним Судом України цей правовий акт чинності не набув, крім зазначених положень, які не є предметом конституційного контролю в цій справі. Вказане є підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі згідно з пунктом 3 статті 45 Закону України „Про Конституційний Суд України” – непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, статтями 45, 50 Закону України „Про Конституційний Суд України“, Конституційний Суд України
ухвалив:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про морські порти України“ від 17 травня 2012 року № 4709–VI на підставі пункту 3 статті 45 Закону України „Про Конституційний Суд України“ – непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про морські порти України“
м. Київ
2 жовтня 2012 року
№ 25-у/2012
Справа № 2-25/2012
Конституційний Суд України у складі суддів:
Головіна Анатолія Сергійовича – головуючого,
Баулiна Юрiя Васильовича,
Вдовiченка Сергiя Леонiдовича,
Винокурова Сергія Маркіяновича – доповідача,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Овчаренка В’ячеслава Андрійовича,
Пасенюка Олександра Михайловича‚
Сергейчука Олега Анатолійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Стрижака Андрія Андрійовича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про морські порти України“ від 17 травня 2012 року № 4709–VI (Голос України, 2012 р., 13 червня) (далі – Закон).
Заслухавши суддю-доповідача Винокурова С.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб’єкт права на конституційне подання – 55 народних депутатів України – звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), Закон у цілому.
На думку народних депутатів України, Закон суперечить частині другій статті 19, статтям 75, 84, 91 Конституції України у зв’язку з порушенням встановленої процедури його ухвалення: на пленарному засіданні Верховної Ради України під час остаточного прийняття Закону мінімально необхідна кількість народних депутатів України особисто не проголосувала, оскільки, як вказано у конституційному поданні, у сесійній залі було менше народних депутатів України, ніж число голосів, поданих за прийняття Закону. На переконання авторів клопотання, наведене свідчить про те, що народні обранці, які перебували у залі, голосували картками інших депутатів.
Народні депутати України вважають, що Конституції України не відповідають також деякі норми Закону, зокрема пункт 14 статті 1, статті 13, 16, 18, 21, 22.
2. Конституційний Суд України, розглядаючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв’язку з прийняттям Третьою колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 17 вересня 2012 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі відповідно до пункту 2 статті 45 Закону України „Про Конституційний Суд України“, виходить з такого.
Відповідно до статті 150 Конституції України та правової позиції Конституційного Суду України, викладеної, зокрема, у рішеннях від 14 листопада 2001 року № 15-рп/2001, від 12 липня 2011 року № 8-рп/2011‚ юрисдикція Конституційного Суду України поширюється на чинні правові акти (їх окремі положення).
Закон згідно з пунктом 1 розділу VI Прикінцевих положень набирає чинності через 12 місяців з дня опублікування, крім пунктів 3, 4, 5 і 6 цього розділу, які набирають чинності з дня опублікування цього Закону. В офіційному виданні Закон надруковано 13 червня 2012 року, тобто на момент розгляду справи Конституційним Судом України цей правовий акт чинності не набув, крім зазначених положень, які не є предметом конституційного контролю в цій справі. Вказане є підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі згідно з пунктом 3 статті 45 Закону України „Про Конституційний Суд України” – непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, статтями 45, 50 Закону України „Про Конституційний Суд України“, Конституційний Суд України
ухвалив:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про морські порти України“ від 17 травня 2012 року № 4709–VI на підставі пункту 3 статті 45 Закону України „Про Конституційний Суд України“ – непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ