Ухвала КСУ № 51 від 20.11.2003 Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України Про схвалення рішення Президента України про направлення 19-го окремого батальйону радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України до Держави Кувейт для надання допомоги в захисті цивільного населення цієї держави від наслідків можливого застосування зброї масового ураження та у ліквідації можливих наслідків застосування зброї масового ураження на території Держави Кувейт
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України
про відмову у відкритті конституційного
провадження у справі за конституційним
поданням 52 народних депутатів України
щодо відповідності Конституції України
(конституційності) Закону України "Про
схвалення рішення Президента України
про направлення 19-го окремого
батальйону радіаційного, хімічного та
біологічного захисту Збройних Сил
України до Держави Кувейт для надання
допомоги в захисті цивільного населення
цієї держави від наслідків можливого
застосування зброї масового ураження
та у ліквідації можливих наслідків
застосування зброї масового ураження
на території Держави Кувейт"
м. Київ Справа N 2-21/2003
20 листопада 2003 року
N 51-у/2003
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича - суддя-доповідач,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України .
Заслухавши суддю-доповідача Вознюка В.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 52 народні депутати України - порушив питання щодо відповідності Конституції України (далі - Закон про схвалення рішення Президента України) .
Народні депутати України вважають, що Закон про схвалення рішення Президента України .
Як зазначається у конституційному поданні, Закон про схвалення рішення Президента України був прийнятий після прийняття Закону України "Про ратифікацію Угоди (у формі обміну листами) між Україною та Державою Кувейт про надання допомоги 19-м окремим батальйоном радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України в захисті цивільного населення Держави Кувейт від наслідків можливого застосування зброї масового ураження та у ліквідації можливих наслідків застосування зброї масового ураження на території Держави Кувейт" (далі - Закон про ратифікацію Угоди) від 20 березня 2003 року N 632-IV .
Недотримання зазначених вимог, пов'язаних з процедурою ухвалення і набрання чинності Законом про ратифікацію Угоди .
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 6 червня 2003 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пунктів 2, З статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" ; непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. Відповідно до частини першої статті 152 Конституції України , а не іншими правовими актами.
Зазначені у конституційному поданні закони України були прийняті Верховною Радою України відповідно до її повноважень.
У конституційному поданні не наведено правового обгрунтування щодо недодержання Верховною Радою України положень статті 9, пунктів 3, 23 частини першої статті 85, статті 94 Конституції України (стаття 3) неодмінно мають бути в такому документі.
Таким чином, у конституційному поданні фактично порушується питання щодо законності, що не належить до повноважень Конституційного Суду України.
4. Законом України від 5 червня 2003 року N 897-IV Верховна Рада України схвалила рішення Президента України про направлення миротворчого контингенту для участі України у міжнародній миротворчій операції в Республіці Ірак.
Указом Президента України "Про передислокацію 19 окремого батальйону радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України з території Держави Кувейт у Республіку Ірак" від 30 липня 2003 року N 768/2003 цей батальйон передислоковано з території Держави Кувейт у Республіку Ірак і його включено до складу миротворчого контингенту для участі України в міжнародній миротворчій операції в Республіці Ірак.
Зважаючи на ці обставини, Конституційний Суд України не вбачає підстав для відкриття конституційного провадження у справі.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України , Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України ; непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскаржена.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України
про відмову у відкритті конституційного
провадження у справі за конституційним
поданням 52 народних депутатів України
щодо відповідності Конституції України
(конституційності) Закону України "Про
схвалення рішення Президента України
про направлення 19-го окремого
батальйону радіаційного, хімічного та
біологічного захисту Збройних Сил
України до Держави Кувейт для надання
допомоги в захисті цивільного населення
цієї держави від наслідків можливого
застосування зброї масового ураження
та у ліквідації можливих наслідків
застосування зброї масового ураження
на території Держави Кувейт"
м. Київ Справа N 2-21/2003
20 листопада 2003 року
N 51-у/2003
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича - суддя-доповідач,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України .
Заслухавши суддю-доповідача Вознюка В.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 52 народні депутати України - порушив питання щодо відповідності Конституції України (далі - Закон про схвалення рішення Президента України) .
Народні депутати України вважають, що Закон про схвалення рішення Президента України .
Як зазначається у конституційному поданні, Закон про схвалення рішення Президента України був прийнятий після прийняття Закону України "Про ратифікацію Угоди (у формі обміну листами) між Україною та Державою Кувейт про надання допомоги 19-м окремим батальйоном радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України в захисті цивільного населення Держави Кувейт від наслідків можливого застосування зброї масового ураження та у ліквідації можливих наслідків застосування зброї масового ураження на території Держави Кувейт" (далі - Закон про ратифікацію Угоди) від 20 березня 2003 року N 632-IV .
Недотримання зазначених вимог, пов'язаних з процедурою ухвалення і набрання чинності Законом про ратифікацію Угоди .
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 6 червня 2003 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пунктів 2, З статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" ; непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. Відповідно до частини першої статті 152 Конституції України , а не іншими правовими актами.
Зазначені у конституційному поданні закони України були прийняті Верховною Радою України відповідно до її повноважень.
У конституційному поданні не наведено правового обгрунтування щодо недодержання Верховною Радою України положень статті 9, пунктів 3, 23 частини першої статті 85, статті 94 Конституції України (стаття 3) неодмінно мають бути в такому документі.
Таким чином, у конституційному поданні фактично порушується питання щодо законності, що не належить до повноважень Конституційного Суду України.
4. Законом України від 5 червня 2003 року N 897-IV Верховна Рада України схвалила рішення Президента України про направлення миротворчого контингенту для участі України у міжнародній миротворчій операції в Республіці Ірак.
Указом Президента України "Про передислокацію 19 окремого батальйону радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України з території Держави Кувейт у Республіку Ірак" від 30 липня 2003 року N 768/2003 цей батальйон передислоковано з території Держави Кувейт у Республіку Ірак і його включено до складу миротворчого контингенту для участі України в міжнародній миротворчій операції в Республіці Ірак.
Зважаючи на ці обставини, Конституційний Суд України не вбачає підстав для відкриття конституційного провадження у справі.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України , Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України ; непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскаржена.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ