Наказ Мін'юст № 1218/5 від 25.07.2014 Про пілотні проекти у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

25.07.2014  № 1218/5





Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 липня 2014 р.
за № 875/25652


Про пілотні проекти у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців

Відповідно до пункту 10 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, та з метою створення сприятливих умов для отримання фізичними та юридичними особами адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців НАКАЗУЮ:

1. Запровадити реалізацію пілотних проектів:

«Екстериторіальність подання документів» – у територіальних органах Міністерства юстиції України у Вінницькій, Івано-Франківській, Київській, Львівській, Одеській, Сумській областях та Головному територіальному управлінні юстиції у м. Києві;

«Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» – у Головному територіальному управлінні юстиції у м. Києві;

«Попередній розгляд документів» – у територіальних органах Міністерства юстиції України.

2. Затвердити Порядок реалізації пілотних проектів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що додається.

3. Державній реєстраційній службі України (Онищенко Г.В.) забезпечити:

1) реалізацію пілотного проекту "Екстериторіальність";

2) доопрацювання державним підприємством «Інформаційно-ресурсний центр» (Малютін Г.А.) програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з урахуванням вимог цього наказу.

4. Департаменту взаємодії з органами влади (Мартиненко С.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пунктів 1, 2 цього наказу, які набирають чинності через 10 днів з дня офіційного опублікування цього наказу.

6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Ємельянову І.І.

Міністр

Павло ПЕТРЕНКО


ПОГОДЖЕНО:

Голова
Державної реєстраційної служби України




Ганна Онищенко










ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
25.07.2014 № 1218/5
(у редакції наказу Міністерства
юстиції України
від 27.02.2015 № 282/5)





Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 липня 2014 р.
за № 875/25652


ПОРЯДОК
реалізації пілотних проектів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців

І. Загальні положення

1. Цей Порядок встановлює види пілотних проектів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та механізм взаємодії державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - державні реєстратори) під час їх реалізації.

2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

державний реєстратор 1 - державний реєстратор, якому подано документи для проведення реєстраційної дії;

державний реєстратор 2 – державний реєстратор за місцезнаходженням/місцем проживання юридичної особи або фізичної особи – підприємця;

пілотний проект «Екстериторіальність подання документів» - пілотний проект, який полягає в поданні документів для проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців незалежно від місцезнаходження/місця проживання цих осіб, у межах усього переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких запроваджено реалізацію цього пілотного проекту, у випадках, якщо такі документи подаються не за місцезнаходженням/місцем проживання юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

пілотний проект «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» – пілотний проект, який полягає в поданні документів для проведення реєстраційних дій щодо внесення запису про підтвердження відомостей про юридичну особу; внесення (для юридичних осіб, зареєстрованих до дати набрання чинності Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1701-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів») та зміни відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник – юридична особа; зміни власника істотної участі засновника юридичної особи, якщо засновник – юридична особа; зміни додаткової інформації про зв’язок з юридичною особою; державної реєстрації фізичної особи, яка має намір стати підприємцем; зміни до відомостей про фізичну особу – підприємця; припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням; заяви про втрату оригіналів установчих документів юридичної особи; фінансової звітності про господарську діяльність юридичної особи у складі балансу і звіту про річні фінансові результати та проведення відповідних реєстраційних дій незалежно від місцезнаходження/місця проживання юридичної особи у випадках, якщо такі документи подаються не за місцезнаходженням/місцем проживання юридичної особи, фізичної особи – підприємця;

пілотний проект «Попередній розгляд документів» – пілотний проект, який полягає у попередньому розгляді державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи документів в електронній формі, необхідних для проведення реєстраційних дій щодо внесення (для юридичних осіб, зареєстрованих до дати набрання чинності Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1701-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів») та зміни відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник – юридична особа, зміни власника істотної участі засновника юридичної особи, якщо засновник – юридична особа, та позачерговому прийнятті таких документів у паперовій формі за місцем, у дату та час, зазначені у повідомленні про результати попереднього розгляду документів;

{Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом шостим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1281/5 від 22.07.2015}

результат надання адміністративної послуги - повідомлення про залишення документів без розгляду, повідомлення про відмову у проведенні реєстраційної дії, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, примірник установчих документів юридичної особи з відміткою державного реєстратора, повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, повідомлення про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем.

Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та «Про адміністративні послуги».

3. Пілотні проекти «Екстериторіальність подання документів» та «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» не поширюються на випадки подання документів для проведення реєстраційних дій електронним документом.

У разі якщо на документи, які подані для проведення реєстраційних дій, поширюється одночасно дія пілотних проектів «Екстериторіальність подання документів» та «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій», реєстраційні дії проводяться у рамках пілотного проекту «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій».

4. Перелік територіальних органів Міністерства юстиції України, у яких запроваджується реалізація пілотних проектів, визначається окремими наказами Міністерства юстиції України.

ІІ. Взаємодія державних реєстраторів 1 і 2 під час реалізації пілотного проекту "Екстериторіальність подання документів"

1. Державний реєстратор 1 у день надходження документів, поданих для проведення реєстраційних дій:

1) приймає подані документи за описом, копію якого видає (надсилає поштовим відправленням) заявнику;

2) забезпечує виготовлення електронних копій документів, поданих у паперовій формі для проведення реєстраційних дій, шляхом сканування та їх передачу державному реєстратору 2 за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Кожен електронний документ засвідчується електронним цифровим підписом державного реєстратора.

Виготовлення електронних документів здійснюється з урахуванням таких вимог:

формат зображення: чорно-біле;

роздільна здатність: 150 х 150 точок на дюйм;

глибина кольору: 4 біти;

формат готового файла: компресований багатосторінковий TIFF.

Документи, які містять більше однієї сторінки, скануються в один файл.

Відскановані документи повинні бути придатні для сприйняття їх змісту людиною.

Відповідність електронної копії документа її паперовій формі забезпечує особа, яка її виготовила.

2. Державний реєстратор 2:

1) перевіряє наявність електронних копій документів для проведення реєстраційних дій за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

2) після надходження документів, визначених підпунктом 1 цього пункту:

розглядає їх, проводить відповідну реєстраційну дію у порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та розділом ІІІ Положення про здійснення державного нагляду за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14 жовтня 2011 року № 3175/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2011 року за № 1202/19940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 12 лютого 2014 року № 326/5);

забезпечує виготовлення електронних копій установчих документів юридичної особи та змін до них шляхом сканування та їх передачу державному реєстратору 1 - у разі необхідності видачі дубліката оригіналу установчого документа юридичної особи та змін до нього.

3. Державний реєстратор 1:

1) перевіряє за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявність результатів розгляду документів, у тому числі дублікатів оригіналів установчих документів юридичної особи, оформляє їх за своїм підписом і печаткою та видає (надсилає поштовим відправленням) заявнику;

2) надсилає не пізніше наступного робочого дня після проведення реєстраційної дії поштовим відправленням документи, подані у паперовій формі для проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження/місця проживання юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, державному реєстратору 2 за місцем проведення реєстраційної дії;

3) передає (надсилає поштовим відправленням) один раз на місяць документи, подані у паперовій формі для проведення реєстраційних дій, державному реєстратору 2 за місцем проведення реєстраційної дії (крім документів, визначених підпунктом 2 цього пункту).

ІІІ. Взаємодія державних реєстраторів 1 і 2 під час реалізації пілотного проекту «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій

1. Проведення реєстраційних дій здійснюється державним реєстратором 1, якому подано відповідні документи.

2. Державний реєстратор 1 передає (надсилає поштовим відправленням):

не пізніше наступного робочого дня після проведення реєстраційної дії документи подані у паперовій формі для проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження/місця проживання юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, державному реєстратору 2 за місцем проведення реєстраційної дії;

один раз на місяць документи, подані у паперовій формі для проведення реєстраційних дій, державному реєстратору 2 за місцезнаходженням юридичних осіб.

IV. Порядок реалізації пілотного проекту «Попередній розгляд документів»

1. Заповнення реєстраційної картки та подання документів, визначених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», в електронній формі здійснюється за допомогою веб-сайту технічного адміністратора Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Документи в електронній формі (крім реєстраційної картки) створюються за допомогою веб-сайту технічного адміністратора Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у вигляді файлів, які містять відскановані з паперових носіїв образи документів, з урахуванням абзаців третього – десятого підпункту 2 пункту 1 розділу ІІ цього наказу.

2. Державний реєстратор перевіряє наявність документів в електронній формі за допомогою веб-сайту технічного адміністратора Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців не рідше двох разів на день (у першій та другій половині робочого дня).

3. Під час відкриття державним реєстратором документів в електронній формі заявнику автоматично надсилається в електронній формі повідомлення про підтвердження факту одержання таких документів державним реєстратором.

4. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дня отримання документів в електронній формі у порядку черговості їх надходження:

здійснює попередній їх розгляд шляхом перевірки таких документів на відсутність підстав для залишення таких документів без розгляду;

визначає дату і час подачі цих документів у паперовій формі – у разі відсутності підстав для залишення документів без розгляду;

формує та надсилає заявнику в електронній формі повідомлення про результати попереднього розгляду документів.

5. У повідомленні про результати попереднього розгляду документів зазначаються:

дата та номер повідомлення, які присвоюються автоматично програмними засобами ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;

дата отримання документів для попереднього розгляду;

назва та ідентифікаційний код юридичної особи, щодо якої здійснювався попередній розгляд документів;

інформація про відсутність підстав для залишення поданих документів без розгляду або підстава для залишення таких документів без розгляду;

місце, дата та час подання документів у паперовій формі для проведення реєстраційної дії – у разі відсутності підстав для залишення документів без розгляду.

6. Прийом документів у паперовій формі, які були розглянуті у порядку, визначеному цим розділом, здійснюється державним реєстратором позачергово за місцем, у дату та час, зазначені у повідомленні про результати попереднього розгляду документів. При поданні документів у паперовій формі пред’являється повідомлення про результати попереднього розгляду документів.

Заступник директора
Департаменту взаємодії
з органами



С.В. Мартиненко