Постанова Центрвиборчком № 2070 від 25.10.2014 Про скаргу кандидата у народні депутати України Русака В.С., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 жовтня 2014 року за № 21-36-40188
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 25 жовтня 2014 року № 2070
Про скаргу кандидата у народні депутати України Русака В.С., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 жовтня 2014 року за № 21-36-40188
До Центральної виборчої комісії 23 жовтня 2014 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Русака Василя Степановича на дії кандидата у народні депутати України Журавського Віталія Станіславовича, зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі № 66 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року.
У своїй скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України, зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С., такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України "в частині встановлення 22 жовтня 2014 року по вулиці Гагаріна в м. Малині, з 24.00 до 6.00 години 22 жовтня 2014 року агітаційних матеріалів кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66, Журавського В.С. на спеціальних тимчасових конструкціях - рекламоносіях, розташованих на елементах вуличного обладнання над проїжджою частиною вулиці Гагаріна в м. Малині і дороги без зазначення відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установи, яка здійснила їх друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск та без дозволу Малинської міської ради".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 22 жовтня 2014 року довіреною особою кандидата в народні депутати України Русака В.С. Краглевич В.В., довіреною особою кандидата в народні депутати України Дзюблика П.В. Гордієнко О.М., уповноваженою особою Політичної партії "Народний фронт" Галькевич С.П. складено акт про те, що невідомими особами по вулиці Гагаріна в м. Малині з 24.00 до 6.00 години 22 жовтня 2014 року розміщено агітаційні матеріали кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С. на спеціальних тимчасових конструкціях - рекламоносіях, розташованих на елементах вуличного обладнання над проїжджою частиною вулиці Гагаріна в м. Малин Житомирської області.
Агітаційні матеріали розміщено на банерах синьо-жовтого кольору із зазначенням прізвища та ім’я кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С.
Крім того, на банерах відсутні відомості про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила їх друк, їх тираж, інформація про осіб, відповідальних за випуск.
На підтвердження зазначеного Русак В.С. додав до скарги роздруківки фотознімків.
На виконання вимог частини десятої статті 111 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) копії скарги з доданими до неї матеріалами 23 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 23 жовтня 2014 року надійшло пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С., в якому йдеться про те, що він не вчиняв дій щодо виготовлення агітаційних матеріалів, розміщених по вулиці Гагаріна у м. Малин Житомирської області.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 вересня 2014 року № 1154 Русака Василя Степановича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66.
Постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2014 року № 846 Журавського Віталія Станіславовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії іншого кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з частиною третьою статті 68 Закону політична реклама - це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації за допомогою рекламних засобів.
Відповідно до частини двадцять третьої статті 74 Закону виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск - забороняється.
За змістом частини першої, пункту 5 частини другої статті 61 Закону Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження окремому кандидату в народні депутати України у разі порушення кандидатом обмежень щодо проведення передвиборної агітації.
Частинами першою - третьою статті 112 Закону визначено, що докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.
Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Частинами четвертою та сьомою статті 112 Закону визначено, що виборча комісія бере до розгляду лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги. Про відхилення доказів, які не мають значення для розгляду скарги або не мають доказової сили, зазначається у рішенні виборчої комісії - суб’єкта розгляду скарги.
Виборча комісія оцінює належність, достовірність кожного доказу, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, керуючись законом.
Частиною другою статті 61 Конституції України встановлено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Надані суб’єктом звернення зі скаргою як докази роздруківки фотознімків засвідчують факт розміщення політичної реклами на носіях зовнішньої реклами по вулиці Гагаріна в м. Малин Житомирської області.
Проте із доданого до скарги Русака В.С. акта вбачається, що агітаційні матеріали кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С. розміщено невідомими особами.
Тобто додані до скарги матеріали не дають можливості встановити суб’єкта, яким вчинено дії щодо їх розміщення.
Таким чином, до скарги не додано жодних доказів на підтвердження того, що оскаржувані дії вчинено саме суб’єктом оскарження, що відповідно не дає Центральній виборчій комісії підстав зробити висновок про порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації кандидатом у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавським В.С.
Відповідно до частини четвертої статті 113 Закону при розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.
Підставою для задоволення скарги є встановлення виборчою комісією, що рішення, дії чи бездіяльність суб’єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України.
Порушення суб’єктом оскарження законодавства про вибори народних депутатів України суб’єктом звернення зі скаргою не доведено. З доданих до скарги матеріалів неможливо встановити, чи мали місце оскаржувані дії суб’єкта оскарження (пункт 1 частини третьої статті 113 Закону).
З огляду на викладене у Комісії відсутні підстави для задоволення скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Русака В.С.
Разом з тим, згідно з частиною двадцять шостою статті 74 Закону в разі надходження до Центральної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно надсилає зазначене повідомлення до відповідних правоохоронних органів.
Враховуючи викладене, відповідно до статті 68, частин дев’ятої, двадцять шостої статті 74, статей 108 - 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України", Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133, керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. У задоволенні скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Русака Василя Степановича на дії кандидата у народні депутати України Журавського Віталія Станіславовича, зареєстрованого в цьому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року відмовити.
2. Копії скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Русака В.С. та доданих до неї матеріалів надіслати до Міністерства внутрішніх справ України для проведення перевірки викладених обставин та реагування відповідно до законів України.
3. Копії цієї постанови надіслати кандидатам у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Русаку В.С. та Журавському В.С.
4. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
М.ОХЕНДОВСЬКИЙ
ПОСТАНОВА
від 25 жовтня 2014 року № 2070
Про скаргу кандидата у народні депутати України Русака В.С., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 жовтня 2014 року за № 21-36-40188
До Центральної виборчої комісії 23 жовтня 2014 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Русака Василя Степановича на дії кандидата у народні депутати України Журавського Віталія Станіславовича, зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі № 66 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року.
У своїй скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України, зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С., такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України "в частині встановлення 22 жовтня 2014 року по вулиці Гагаріна в м. Малині, з 24.00 до 6.00 години 22 жовтня 2014 року агітаційних матеріалів кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66, Журавського В.С. на спеціальних тимчасових конструкціях - рекламоносіях, розташованих на елементах вуличного обладнання над проїжджою частиною вулиці Гагаріна в м. Малині і дороги без зазначення відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установи, яка здійснила їх друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск та без дозволу Малинської міської ради".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 22 жовтня 2014 року довіреною особою кандидата в народні депутати України Русака В.С. Краглевич В.В., довіреною особою кандидата в народні депутати України Дзюблика П.В. Гордієнко О.М., уповноваженою особою Політичної партії "Народний фронт" Галькевич С.П. складено акт про те, що невідомими особами по вулиці Гагаріна в м. Малині з 24.00 до 6.00 години 22 жовтня 2014 року розміщено агітаційні матеріали кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С. на спеціальних тимчасових конструкціях - рекламоносіях, розташованих на елементах вуличного обладнання над проїжджою частиною вулиці Гагаріна в м. Малин Житомирської області.
Агітаційні матеріали розміщено на банерах синьо-жовтого кольору із зазначенням прізвища та ім’я кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С.
Крім того, на банерах відсутні відомості про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила їх друк, їх тираж, інформація про осіб, відповідальних за випуск.
На підтвердження зазначеного Русак В.С. додав до скарги роздруківки фотознімків.
На виконання вимог частини десятої статті 111 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) копії скарги з доданими до неї матеріалами 23 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 23 жовтня 2014 року надійшло пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С., в якому йдеться про те, що він не вчиняв дій щодо виготовлення агітаційних матеріалів, розміщених по вулиці Гагаріна у м. Малин Житомирської області.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 вересня 2014 року № 1154 Русака Василя Степановича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66.
Постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2014 року № 846 Журавського Віталія Станіславовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії іншого кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з частиною третьою статті 68 Закону політична реклама - це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації за допомогою рекламних засобів.
Відповідно до частини двадцять третьої статті 74 Закону виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск - забороняється.
За змістом частини першої, пункту 5 частини другої статті 61 Закону Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження окремому кандидату в народні депутати України у разі порушення кандидатом обмежень щодо проведення передвиборної агітації.
Частинами першою - третьою статті 112 Закону визначено, що докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.
Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Частинами четвертою та сьомою статті 112 Закону визначено, що виборча комісія бере до розгляду лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги. Про відхилення доказів, які не мають значення для розгляду скарги або не мають доказової сили, зазначається у рішенні виборчої комісії - суб’єкта розгляду скарги.
Виборча комісія оцінює належність, достовірність кожного доказу, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, керуючись законом.
Частиною другою статті 61 Конституції України встановлено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Надані суб’єктом звернення зі скаргою як докази роздруківки фотознімків засвідчують факт розміщення політичної реклами на носіях зовнішньої реклами по вулиці Гагаріна в м. Малин Житомирської області.
Проте із доданого до скарги Русака В.С. акта вбачається, що агітаційні матеріали кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавського В.С. розміщено невідомими особами.
Тобто додані до скарги матеріали не дають можливості встановити суб’єкта, яким вчинено дії щодо їх розміщення.
Таким чином, до скарги не додано жодних доказів на підтвердження того, що оскаржувані дії вчинено саме суб’єктом оскарження, що відповідно не дає Центральній виборчій комісії підстав зробити висновок про порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації кандидатом у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатному виборчому окрузі № 66 Журавським В.С.
Відповідно до частини четвертої статті 113 Закону при розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.
Підставою для задоволення скарги є встановлення виборчою комісією, що рішення, дії чи бездіяльність суб’єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України.
Порушення суб’єктом оскарження законодавства про вибори народних депутатів України суб’єктом звернення зі скаргою не доведено. З доданих до скарги матеріалів неможливо встановити, чи мали місце оскаржувані дії суб’єкта оскарження (пункт 1 частини третьої статті 113 Закону).
З огляду на викладене у Комісії відсутні підстави для задоволення скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Русака В.С.
Разом з тим, згідно з частиною двадцять шостою статті 74 Закону в разі надходження до Центральної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно надсилає зазначене повідомлення до відповідних правоохоронних органів.
Враховуючи викладене, відповідно до статті 68, частин дев’ятої, двадцять шостої статті 74, статей 108 - 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України", Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133, керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. У задоволенні скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Русака Василя Степановича на дії кандидата у народні депутати України Журавського Віталія Станіславовича, зареєстрованого в цьому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року відмовити.
2. Копії скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Русака В.С. та доданих до неї матеріалів надіслати до Міністерства внутрішніх справ України для проведення перевірки викладених обставин та реагування відповідно до законів України.
3. Копії цієї постанови надіслати кандидатам у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 66 Русаку В.С. та Журавському В.С.
4. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
М.ОХЕНДОВСЬКИЙ