Постанова Центрвиборчком № 31 від 07.04.2015 Про запит на інформацію Київського економічного інституту, зареєстрований у Центральній виборчій комісії 1 квітня 2015 року за № 21-17-1809
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 квітня 2015 року № 31
Про запит на інформацію Київського економічного інституту, зареєстрований у Центральній виборчій комісії 1 квітня 2015 року за № 21-17-1809
Розглянувши запит на інформацію Київського економічного інституту від 19 березня 2015 року № 111 стосовно надання інформації про кількість поданих до органів ведення Державного реєстру виборців заяв щодо зміни виборчих адрес виборців та кількість прийнятих цими органами рішень про такі зміни за адресами, що входять до меж виборчих дільниць, утворених на території Донецької та Луганської областей, які використовувалися на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року, що надійшов до Центральної виборчої комісії 1 квітня 2015 року із Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Комісія зазначає.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених указаним Законом.
Згідно з частиною першою статті 19 зазначеного Закону запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
При цьому Центральна виборча комісія звертає увагу на роз’яснення змісту положень Закону України "Про доступ до публічної інформації", викладені в науково-практичному коментарі (Київ - 2012), ініційованому Комітетом Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації. Так, у коментарі стосовно статті 1 указаного Закону зазначено, що важливою ознакою публічної інформації у розумінні цього Закону є її попередня фіксація. Із цього випливає, що Закон України "Про доступ до публічної інформації" регулює відносини щодо доступу до інформації, яка вже існує, і не вимагає у відповідь на запит створювати певну інформацію.
За змістом статті 20 Закону України "Про Державний реєстр виборців" заява виборця щодо зміни його виборчої адреси подається відповідному органу ведення Державного реєстру виборців, який за результатами її розгляду може прийняти таке рішення:
видати наказ про внесення до Державного реєстру виборців (далі - Реєстр) зміни щодо виборчої адреси виборця (якщо зміна виборчої адреси виборця відбувається в межах території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення Реєстру);
звернутися за допомогою засобів автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру до органу ведення Реєстру за попередньою виборчою адресою виборця про необхідність внесення змін щодо виборчої адреси виборця (якщо попередня виборча адреса виборця не належить до території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення Реєстру);
відмовити виборцю у внесенні зміни до його виборчої адреси.
Орган ведення Реєстру здійснює облік таких наказів з використанням програмних засобів автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців" (пункт 2.9 Порядку організаційно-правової підготовки і виконання дій щодо ведення Державного реєстру виборців, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 20 січня 2011 року № 13).
Центральною виборчою комісією в процесі виконання своїх повноважень інформація про кількість поданих до органів ведення Державного реєстру виборців заяв щодо зміни виборчих адрес виборців та кількість прийнятих цими органами рішень стосовно таких змін за адресами, що входять до меж виборчих дільниць, утворених на території Донецької та Луганської областей, які використовувалися на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року, не отримувалася та не створювалася.
Крім того, законами України на Центральну виборчу комісію, яка відповідно до частини другої статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" зобов’язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, не покладено обов’язку володіти вказаною інформацією.
Для підготовки Центральною виборчою комісією як розпорядником Реєстру запитуваної інформації необхідно виконати спеціальні дії, спрямовані на її створення із застосуванням програмних засобів автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців".
Згідно з Роз’ясненням щодо використання інформації з Державного реєстру виборців при забезпеченні доступу до публічної інформації відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 19 травня 2011 року № 69, Центральна виборча комісія не є розпорядником інформації за запитами на інформацію стосовно інформації, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних Реєстру або потребує створення в інший спосіб із використанням відомостей Реєстру.
Відносини виборців з Реєстром врегульовано статтею 10 Закону України "Про Державний реєстр виборців" (далі - Закон), згідно з якою кожен виборець має право:
подавати свої персональні дані до відповідного органу ведення Реєстру;
отримувати інформацію про своє включення (невключення) чи включення (невключення) інших осіб до Реєстру;
отримувати інформацію про використання своїх персональних даних для цілей, не передбачених Законом, зокрема про те, кому і з яких підстав надавалася інформація про нього;
одержувати на безоплатній основі у будь-який час від відповідного органу ведення Реєстру в доступній формі вичерпну інформацію про свої персональні дані, внесені до Реєстру, в установленому Законом порядку;
звертатися в порядку, встановленому Законом, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру себе чи інших осіб, запису про себе чи про інших осіб, виправлення недостовірних відомостей Реєстру щодо себе або інших осіб;
оскаржувати в установленому законом порядку рішення, дії чи бездіяльність органів Реєстру;
захищати будь-якими не забороненими законом засобами свої права та законні інтереси у разі їх порушення під час ведення Реєстру.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 30 Закону Центральна виборча комісія щомісяця розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості про кількість виборців у межах районів, міст обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення, районів у містах, Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також у закордонному виборчому окрузі станом на останній день попереднього місяця, які зберігаються у вільному доступі протягом трьох місяців.
З огляду на зазначене вище Центральна виборча комісія відповідно до пункту 1 частини першої статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" має право відмовити у задоволенні запиту на інформацію.
Відмова у задоволенні запиту на інформацію може бути оскаржена запитувачем у порядку, передбаченому статтею 23 указаного Закону.
Враховуючи викладене, згідно з пунктом 1 частини першої, частинами четвертою та п’ятою статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", керуючись частиною другою статті 3, статтями 11, 12, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Відмовити Київському економічному інституту в задоволенні запиту на інформацію.
2. Копії цієї постанови надіслати Київському економічному інституту на електронну адресу, вказану в запиті на інформацію, а також Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини.
3. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Заступник Голови
Центральної виборчої комісії
Ж.УСЕНКО-ЧОРНА
ПОСТАНОВА
від 7 квітня 2015 року № 31
Про запит на інформацію Київського економічного інституту, зареєстрований у Центральній виборчій комісії 1 квітня 2015 року за № 21-17-1809
Розглянувши запит на інформацію Київського економічного інституту від 19 березня 2015 року № 111 стосовно надання інформації про кількість поданих до органів ведення Державного реєстру виборців заяв щодо зміни виборчих адрес виборців та кількість прийнятих цими органами рішень про такі зміни за адресами, що входять до меж виборчих дільниць, утворених на території Донецької та Луганської областей, які використовувалися на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року, що надійшов до Центральної виборчої комісії 1 квітня 2015 року із Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Комісія зазначає.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених указаним Законом.
Згідно з частиною першою статті 19 зазначеного Закону запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
При цьому Центральна виборча комісія звертає увагу на роз’яснення змісту положень Закону України "Про доступ до публічної інформації", викладені в науково-практичному коментарі (Київ - 2012), ініційованому Комітетом Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації. Так, у коментарі стосовно статті 1 указаного Закону зазначено, що важливою ознакою публічної інформації у розумінні цього Закону є її попередня фіксація. Із цього випливає, що Закон України "Про доступ до публічної інформації" регулює відносини щодо доступу до інформації, яка вже існує, і не вимагає у відповідь на запит створювати певну інформацію.
За змістом статті 20 Закону України "Про Державний реєстр виборців" заява виборця щодо зміни його виборчої адреси подається відповідному органу ведення Державного реєстру виборців, який за результатами її розгляду може прийняти таке рішення:
видати наказ про внесення до Державного реєстру виборців (далі - Реєстр) зміни щодо виборчої адреси виборця (якщо зміна виборчої адреси виборця відбувається в межах території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення Реєстру);
звернутися за допомогою засобів автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру до органу ведення Реєстру за попередньою виборчою адресою виборця про необхідність внесення змін щодо виборчої адреси виборця (якщо попередня виборча адреса виборця не належить до території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення Реєстру);
відмовити виборцю у внесенні зміни до його виборчої адреси.
Орган ведення Реєстру здійснює облік таких наказів з використанням програмних засобів автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців" (пункт 2.9 Порядку організаційно-правової підготовки і виконання дій щодо ведення Державного реєстру виборців, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 20 січня 2011 року № 13).
Центральною виборчою комісією в процесі виконання своїх повноважень інформація про кількість поданих до органів ведення Державного реєстру виборців заяв щодо зміни виборчих адрес виборців та кількість прийнятих цими органами рішень стосовно таких змін за адресами, що входять до меж виборчих дільниць, утворених на території Донецької та Луганської областей, які використовувалися на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року, не отримувалася та не створювалася.
Крім того, законами України на Центральну виборчу комісію, яка відповідно до частини другої статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" зобов’язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, не покладено обов’язку володіти вказаною інформацією.
Для підготовки Центральною виборчою комісією як розпорядником Реєстру запитуваної інформації необхідно виконати спеціальні дії, спрямовані на її створення із застосуванням програмних засобів автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців".
Згідно з Роз’ясненням щодо використання інформації з Державного реєстру виборців при забезпеченні доступу до публічної інформації відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 19 травня 2011 року № 69, Центральна виборча комісія не є розпорядником інформації за запитами на інформацію стосовно інформації, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних Реєстру або потребує створення в інший спосіб із використанням відомостей Реєстру.
Відносини виборців з Реєстром врегульовано статтею 10 Закону України "Про Державний реєстр виборців" (далі - Закон), згідно з якою кожен виборець має право:
подавати свої персональні дані до відповідного органу ведення Реєстру;
отримувати інформацію про своє включення (невключення) чи включення (невключення) інших осіб до Реєстру;
отримувати інформацію про використання своїх персональних даних для цілей, не передбачених Законом, зокрема про те, кому і з яких підстав надавалася інформація про нього;
одержувати на безоплатній основі у будь-який час від відповідного органу ведення Реєстру в доступній формі вичерпну інформацію про свої персональні дані, внесені до Реєстру, в установленому Законом порядку;
звертатися в порядку, встановленому Законом, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру себе чи інших осіб, запису про себе чи про інших осіб, виправлення недостовірних відомостей Реєстру щодо себе або інших осіб;
оскаржувати в установленому законом порядку рішення, дії чи бездіяльність органів Реєстру;
захищати будь-якими не забороненими законом засобами свої права та законні інтереси у разі їх порушення під час ведення Реєстру.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 30 Закону Центральна виборча комісія щомісяця розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості про кількість виборців у межах районів, міст обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення, районів у містах, Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також у закордонному виборчому окрузі станом на останній день попереднього місяця, які зберігаються у вільному доступі протягом трьох місяців.
З огляду на зазначене вище Центральна виборча комісія відповідно до пункту 1 частини першої статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" має право відмовити у задоволенні запиту на інформацію.
Відмова у задоволенні запиту на інформацію може бути оскаржена запитувачем у порядку, передбаченому статтею 23 указаного Закону.
Враховуючи викладене, згідно з пунктом 1 частини першої, частинами четвертою та п’ятою статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", керуючись частиною другою статті 3, статтями 11, 12, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Відмовити Київському економічному інституту в задоволенні запиту на інформацію.
2. Копії цієї постанови надіслати Київському економічному інституту на електронну адресу, вказану в запиті на інформацію, а також Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини.
3. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Заступник Голови
Центральної виборчої комісії
Ж.УСЕНКО-ЧОРНА