Постанова Центрвиборчком № 417 від 09.10.2015 Про звернення Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 9 жовтня 2015 року № 417
Про звернення Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області
До Центральної виборчої комісії 5 жовтня 2015 року надійшло звернення Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області (далі - Бобринецька міська виборча комісія) від 4 жовтня 2015 року № 18 щодо можливості Кравченка Леоніда Григоровича, висунутого шляхом самовисування, балотуватися кандидатом на посаду Бобринецького міського голови, яке зареєстроване в Комісії за № 21-33/1-10094.
Розглянувши вказане звернення, Центральна виборча комісія встановила.
У зв’язку з надходженням до Бобринецької міської виборчої комісії 29 вересня 2015 року заяви Кравченка Л.Г., який балотується кандидатом у депутати Бобринецької міської ради від Бобринецької районної організації Політичної партії "Соціалісти", а також кандидатом на посаду Бобринецького міського голови шляхом самовисування на перших місцевих виборах, зазначена комісія постановою від 2 жовтня 2015 року № 27 скасувала своє рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі кандидата в депутати Бобринецької міської ради Кравченка Л.Г., включеного до виборчого списку Бобринецької районної організації Політичної партії "Соціалісти", з виключенням його із указаного виборчого списку, відповідно до пункту 1 частини другої статті 47 Закону України "Про місцеві вибори" (далі - Закон).
Попередньо 23 вересня 2015 року Бобринецька міська виборча комісія постановою № 10 зареєструвала Кравченка Л.Г. кандидатом на посаду Бобринецького міського голови, після чого 29 вересня 2015 року постановою № 16 зареєструвала його ж кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бобринецької міської ради, включеним до виборчого списку Бобринецької районної організації Політичної партії "Соціалісти".
Відповідно до частини першої статті 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених Законом та іншими законами України (частина перша статті 25 Закону). Згідно з частиною третьою статті 19 Закону територіальні виборчі комісії зобов’язані діяти відповідно до Конституції України та законів України.
За змістом частини четвертої статті 35 Закону особа не може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі більше ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більше ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради).
Особа, висунута кандидатом на посаду, зокрема, міського голови не може одночасно бути висунута у будь-яких інших одномандатних, єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.
При цьому особа, з урахуванням зазначених вимог, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду міського голови шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування (частина п’ята статті 35 Закону).
У разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації іншої політичної партії та (або) висунута за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації іншої політичної партії або шляхом самовисування, відповідні територіальні виборчі комісії виключають таку особу з усіх виборчих списків, до яких вона була включена, скасовують її реєстрацію як кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду, зокрема, міського голови, про що повідомляють відповідні місцеві організації партій та цю особу.
У разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати обласної, районної, міської або районної в місті ради, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати іншої відповідно обласної, районної, міської або районної в місті ради, відповідні територіальні виборчі комісії виключають таку особу з виборчих списків кандидатів у депутати усіх обласних, районних, міських або районних у місті рад (частина восьма статті 41 Закону).
За змістом частини сьомої статті 42 Закону в разі якщо особа, висунута шляхом самовисування чи висунута місцевою організацією партії за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати по одномандатному виборчому округу, кандидатом на посаду, зокрема, міського голови, також висунута кандидатом у депутати по іншому одномандатному виборчому округу чи кандидатом на посаду, зокрема, міського голови з будь-яких місцевих виборів, відповідна територіальна виборча комісія скасовує реєстрацію такої особи як кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду, зокрема, міського голови, про що повідомляє цю особу та відповідні місцеві організації партій.
За змістом пункту 1 частини першої статті 46 Закону порушення встановленого Законом порядку висування кандидата є підставою для відмови територіальною виборчою комісією в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
Відтак після надходження до Бобринецької міської виборчої комісії документів щодо реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бобринецької міської ради, включених до виборчого списку Бобринецької районної організації Політичної партії "Соціалісти", у вказаної виборчої комісії були наявні правові підстави для відмови в реєстрації кандидата в депутати Кравченка Л.Г., включеного до виборчого списку зазначеної місцевої організації, та скасування реєстрації цієї особи як кандидата на посаду Бобринецького міського голови, який балотується шляхом самовисування.
Згідно з пунктом 5 частини першої та пунктом 5 частини другої статті 47 Закону порушення вимог частин третьої - п’ятої статті 35 Закону є підставою для скасування територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду, зокрема, міського голови та рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі окремого кандидата в депутати, включеного до виборчого списку місцевої організації партії, з виключенням його з виборчого списку.
Таким чином, за вказаних вище обставин територіальна виборча комісія повинна була прийняти рішення щодо скасування реєстрації такої особи як кандидата на посаду міського голови та про скасування рішення в частині реєстрації такої особи в багатомандатному виборчому окрузі як окремого кандидата в депутати, включеного до виборчого списку місцевої організації партії, з виключенням його з виборчого списку.
Натомість на порушення вимог частин четвертої, п’ятої статті 35, частини восьмої статті 41, пункту 5 частини першої, пункту 5 частини другої статті 47 Закону Бобринецькою міською виборчою комісією такого рішення щодо Кравченка Л.Г. не прийнято.
При цьому Центральна виборча комісія відзначає, що згідно з частиною третьою статті 47 Закону територіальна виборча комісія скасовує рішення про реєстрацію кандидата в депутати, кандидата на посаду, зокрема, міського голови не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування (на перших місцевих виборах, призначених на 25 жовтня 2015 року, - не пізніше 6 жовтня 2015 року включно).
Відтак строк для прийняття Бобринецькою міською виборчою комісією вказаного вище рішення щодо Кравченка Л.Г. на сьогодні минув.
З огляду на зазначене Центральна виборча комісія бере до відома викладені в цій постанові обставини діяльності Бобринецької міської виборчої комісії та звертає увагу вказаної виборчої комісії на необхідність неухильного виконання, дотримання та застосування вимог виборчого законодавства під час організації підготовки і проведення місцевих виборів.
Враховуючи викладене, згідно зі статтями 19, 20, пунктами 1, 8 частини першої статті 24, частинами четвертою, п’ятою статті 35, частиною восьмою статті 41, частинами першою - третьою статті 47 Закону України "Про місцеві вибори", керуючись статтями 11 - 13, частиною першою статті 16, пунктами 1, 2, 9 статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Звернути увагу Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області на необхідність неухильного дотримання вимог виборчого законодавства під час організації підготовки і проведення місцевих виборів.
2. Цю постанову надіслати Бобринецькій міській виборчій комісії Бобринецького району Кіровоградської області, а також оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
М.ОХЕНДОВСЬКИЙ