Постанова КМУ № 643-97-п від 28.06.1997 Про хід виконання завдань Програми діяльності Кабінету Міністрів України, спрямованих на регулювання ринку праці та зайнятості населення
Постанова КМУ № 643-97-п від 28.06.1997 Про хід виконання завдань Програми діяльності Кабінету Міністрів України, спрямованих на регулювання ринку праці та зайнятості населення
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 червня 1997 р. N 643
Київ
Про хід виконання завдань Програми діяльності
Кабінету Міністрів України, спрямованих на регулювання
ринку праці та зайнятості населення
Кабінет Міністрів України відзначає, що здійснення завдань,
передбачених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України,
( 412/96-ВР ) певною мірою вплинуло на запобігання негативним
тенденціям на ринку праці та зайнятості населення. Проте ситуація
у сфері зайнятості ускладнюється, безробіття зростає. Тільки в
минулому році відбулося скорочення чисельності працюючих в галузях
економіки на 1145,1 тис. чоловік, у тому числі в матеріальному
виробництві - на 983,5 тис. чоловік. Протягом 1996 року рівень зареєстрованого безробіття зріс з
0,46 відсотка до 1,27 відсотка. Триває загострення ситуації на
ринку праці. Протягом 4 місяців цього року на обліку в державній
службі зайнятості перебувало 753,1 тис. незайнятих громадян, з
яких 585,2 тис. набули статусу безробітного. Чисельність
безробітних за цей період перевищила річний показник 1996 року.
Станом на 1 травня цього року рівень зареєстрованого безробіття
дорівнював 1,8 відсотка і коливався від 0,39 відсотка в Одеській
області до 4,24 відсотка в Івано-Франківській області. Значними залишаються обсяги вимушеної неповної зайнятості
населення. За попередніми даними тільки в I кварталі цього року
перебували у відпустках без збереження заробітної плати та
працювали в режимі неповного робочого часу 3,4 млн. чоловік, або
25,2 відсотка середньоспискової чисельності працюючих. У цих
умовах Міністерство праці, його структурні підрозділи повільно
перебудовують свою роботу, недостатньо впливають на ситуацію на
ринку праці. Міністерствами, насамперед Міністерством праці, іншими
центральними органами виконавчої влади, місцевими державними
адміністраціями недостатньо аналізується використання трудових
ресурсів, не прогнозується можливий розвиток подій на ринку праці
у зв"язку з реструктуризацією та банкрутством підприємств.
Міністерством економіки не приділяється належної уваги створенню
сприятливих умов для розвитку малих і середніх підприємств,
збільшенню за рахунок розвитку підприємництва кількості нових
робочих місць. Міністерством вугільної промисловості не забезпечується
належний контроль за виконанням заходів щодо розв"язання
соціальних проблем у ході закриття неперспективних вугільних
підприємств-шахт (розрізів). Як наслідок, з 55 підприємств, які в
цьому році підлягають закриттю, лише 30 мають відповідні проекти.
Реструктуризація шахт не супроводжується достатніми
організаційними та фінансовими заходами пом"якшення соціальних
наслідків їх ліквідації. У минулому році на створення нових
робочих місць було спрямовано лише 2,5 відсотка замість 30
відсотків одержаних коштів, що передбачалися на закриття шахт.
Внаслідок цього з початку цього року чисельність безробітних
шахтарів збільшилася в 1,9 раза, а в Донецькій області - майже в 4
рази. Міністерство фінансів, Головне управління Державного
казначейства не забезпечують своєчасного та в повному обсязі
фінансування програм зайнятості населення. Це призвело до
згортання участі державної служби зайнятості у створенні робочих
місць, зокрема на територіях пріоритетного розвитку, в той час
коли ситуація на ринку праці цих регіонів, особливо в м. Жовтих
Водах Дніпропетровської області, м. Вугледарі Донецької області,
Миколаївському районі Львівської області, Городнянському районі
Чернігівської області та інших, загострюється. Через відсутність фінансової заінтересованості підприємств
неефективним є механізм бронювання робочих місць. Спеціалізовані
робочі місця для інвалідів практично не створюються, дедалі важче
отримати перше робоче місце молоді, більшості з якої доводиться
шукати роботу в "тіньовому" секторі економіки. Потреба підприємств, установ, організацій у працівниках,
заявлена державній службі зайнятості у 1996 році, зменшилася
порівняно з 1995 роком майже в 2,5 раза. Стрімко зростає кількість
претендентів на вільні робочі місця. Якщо на початок 1996 року на
кожне вільне робоче місце претендувало 2 особи, то на 1 травня
цього року - 15 осіб. У регіонах цей показник коливається від двох
осіб у м. Севастополі до 161 особи в Івано-Франківській області.
Проте програма громадських робіт як ефективний захід тимчасової
зайнятості населення поки що не реалізовується потрібною мірою. Відсутність фінансових ресурсів не дала змоги запровадити
механізм компенсації з державного фонду сприяння зайнятості
населення витрат на виплату пенсій особам, які вийшли на пенсію до
настання пенсійного віку, а також часткове відшкодування витрат
підприємств, як це передбачено Програмою діяльності Кабінету
Міністрів України, на виплату вихідної допомоги вивільнюваним
працівникам. Активізація структурної перебудови базових галузей економіки,
приватизація великих об"єктів, запровадження механізму банкрутства
підприємств викликає посилення процесів вивільнення працівників та
подальше зростання безробіття. Проте матеріально-технічна база
центрів зайнятості населення, особливо в Івано-Франківській,
Львівській, Донецькій, Закарпатській областях, не відповідає
потребам в умовах зростання масового безробіття. Уже в минулому
році пропускна спроможність багатьох центрів зайнятості населення
цих областей вичерпалася. Інформаційно-довідкова система ринку
праці створена тільки на 50 відсотків потреб. В умовах загострення ситуації на ринку праці державна служба
зайнятості не справляється з вирішенням завдань працевлаштування
безробітних. З метою пом"якшення соціальних наслідків структурних змін в
економіці, створення сприятливих умов для вирішення питань
безробіття Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Міністерству праці разом з Міністерством економіки,
Міністерством фінансів, Міністерством енергетики, Міністерством
машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії,
іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів
Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і
Севастопольською міськими державними адміністраціями забезпечити
своєчасну та повну реалізацію передбачених Програмою діяльності
Кабінету Міністрів України завдань, спрямованих на регулювання
ринку праці та зайнятості населення, здійснити аналіз впливу
реструктуризації та банкрутства підприємств на стан ринку праці та
зростання безробіття на період до 2000 року. Про результати
доповісти Кабінетові Міністрів України до 1 листопада 1997 року. Провести розрахунки обсягів необхідних фінансових ресурсів
для забезпечення соціальних виплат вивільнюваним працівникам і
безробітним та внести Кабінетові Міністрів України узгоджені
пропозиції про джерела їх покриття.
2. Міністерству економіки, Міністерству праці, Міністерству
фінансів разом з галузевими міністерствами та іншими центральними
органами виконавчої влади здійснювати оцінку ефективності програм
реорганізації та перепрофілювання підприємств і організацій, а
також передбачати у програмах економічного і соціального розвитку
України показники зайнятості населення;
3. Міністерству сільського господарства і продовольства разом
з Міністерством праці, Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
обласними державними адміністраціями вивчити вплив реформування
відносин на селі, паювання та передачі землі в оренду, зокрема в
Івано-Франківській області, на зайнятість населення та безробіття.
Визначити пріоритетні напрями розвитку виробництва у сільській
місцевості з урахуванням становлення ринкових відносин у регіонах.
Про результати доповісти Кабінетові Міністрів України у жовтні
1997 року.
4. Міністерству вугільної промисловості: разом з обласними державними адміністраціями забезпечити
розроблення проекту програми соціального захисту працівників, які
вивільняються у зв"язку із закриттям підприємств - шахт
(розрізів), та спрямування коштів у необхідних обсягах на
створення додаткових робочих місць; разом з Міністерством економіки, Міністерством праці,
Донецькою і Луганською обласними державними адміністраціями та
галузевими профспілками здійснити експертну оцінку виконання
передбачених проектами закриття вугільних підприємств - шахт
(розрізів) заходів щодо подолання негативних соціальних наслідків,
зокрема забезпечення зайнятості вивільнюваних працівників. Про
результати поінформувати Кабінет Міністрів України до 1 жовтня
цього року; не допускати прийняття на роботу нових працівників
керівниками шахт (розрізів) та підприємств вугільної галузі, що
підлягають закриттю.
5. Міністерству економіки, Міністерству праці, Міністерству
фінансів разом з Фондом державного майна, Радою міністрів
Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і
Севастопольською міськими державними адміністраціями до 1 жовтня
цього року розробити і подати Кабінетові Міністрів України
програму сприяння розвитку підприємництва, спрямованого на
створення нових робочих місць, роботі малих та середніх
підприємств, в якій передбачити елементи дерегуляції економічних
відносин.
6. Міністерству статистики, Міністерству економіки,
Міністерству праці починаючи з 1998 року відновити розрахунки
показників, які відображають рівень продуктивності праці в розрізі
окремих виробничих галузей економіки.
7. Міністерству праці, Міністерству економіки, Міністерству
фінансів за участю Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
обласних, Київської і Севастопольської міських державних
адміністрацій та профспілкових об"єднань до 1 листопада цього року
внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо розширення
структури та видів громадських робіт як активної форми тимчасової
зайнятості незайнятого населення. У разі потреби разом з
Міністерством юстиції підготувати пропозиції про внесення змін до
відповідних законів та інших нормативно-правових актів.
8. Міністерству праці: 1) забезпечити підвищення рівня організаційної роботи,
виконавської дисципліни в структурних підрозділах органів праці та
зайнятості, зміцнення кваліфікованими кадрами, дотримання суворого
контролю за цільовим використанням коштів;
2) забезпечити з метою розвитку матеріально-технічної та
інформаційної бази державної служби зайнятості ефективне
використання коштів державного фонду сприяння зайнятості
населення, які повертаються підприємствами і організаціями за
одержані кредити;
3) враховувати майновий стан та використання власних
можливостей громадян під час призначення їм допомоги по
безробіттю. У разі потреби разом із заінтересованими
міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади
підготувати пропозиції про внесення змін до відповідних законів та
інших нормативно-правових актів;
4) разом з Міністерством фінансів, Міністерством економіки і
Міністерством юстиції: активізувати роботу в комітетах і фракціях Верховної Ради
України щодо законодавчого вирішення питання про статус державного
фонду сприяння зайнятості населення та прискорення розгляду у
другому читанні проекту Закону України "Про внесення змін і
доповнень до Закону України "Про зайнятість населення"; закінчити розроблення проекту Закону України "Про соціальне
страхування на випадок безробіття" і внести його до 25 липня цього
року на розгляд Кабінету Міністрів України.
9. Керівникам міністерств та інших центральних органів
виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
обласних, Київської і Севастопольської міських державних
адміністрацій спрямовувати кошти, отримані від реалізації майна
підприємств під час їх реструктуризації, передусім на скорочення
надлишкової чисельності працюючих на таких підприємствах.
10. Покласти персональну відповідальність за забезпечення: виконання завдань Програми діяльності Кабінету Міністрів
України, спрямованих на регулювання ринку праці та зайнятості
населення, - на Міністра праці Білоблоцького М.П., Міністра
економіки Єханурова Ю.І., Міністра фінансів Мітюкова І.О.; ефективного використання трудових ресурсів і реалізації
програм приватизації та реструктуризації підприємств і організацій
- на Міністра промисловості Мазура В.Л., Міністра машинобудування,
військово-промислового комплексу і конверсії Гуреєва В.М.,
Міністра вугільної промисловості Русанцова Ю.О.; ефективного використання трудових ресурсів, поліпшення
ситуації на ринку праці, створення сприятливих умов для
підприємницької діяльності та роботи малих і середніх підприємств
- на голів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних,
Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.
Виконуючий обов"язки Прем"єр-міністра України В. ДУРДИНЕЦЬ
Інд.26
Інші НПА
Постанова КМУ №644-97-п від 28.06.1997 Про затвердження Порядку присудження наукових ступенів і присвоєння вчених звань Постанова КМУ №647-97-п від 28.06.1997 Про створення Національного центру поводження з небезпечними відходами Постанова КМУ №649-97-п від 28.06.1997 Про реалізацію заходів щодо вдосконалення космічних технологій Постанова КМУ №650-97-п від 28.06.1997 Про Кліматичну програму України Постанова КМУ №651-97-п від 28.06.1997 Про затвердження Порядку визначення розміру допомоги у зв"язку з тимчасовою непрацездатністю та у зв"язку з вагітністю і пологами особам, які мають постійно обчислюваний доход, та особам, доход яких повністю може бути обчислений лише за результатами робо Постанова КМУ №652-97-п від 28.06.1997 Про зміну у складі Міжвідомчої ради з впровадження програми економічних реформ Постанова КМУ №654-97-п від 28.06.1997 Про часткову заміну заходів правового і організаційного забезпечення реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 листопада 1996 року N 1396 Постанова КМУ №655-97-п від 28.06.1997 Про поширення чинності постанови Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 1996 р. N 1226 на працівників науково-дослідних установ Академії правових наук та внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 29 травня 1996 р. N 565 Постанова КМУ №656-97-п від 28.06.1997 Про внесення зміни до Положення про Державне казначейство Постанова КМУ №657-97-п від 28.06.1997 Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. N 108