Укр Рус
< Постанови КМУ

Постанова КМУ № 916-95-п від 17.11.1995 Про прискорення організації біржового сільськогосподарського ринку

Постанова КМУ № 916-95-п від 17.11.1995 Про прискорення організації біржового сільськогосподарського ринку

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 листопада 1995 р. N 916
Київ
Про прискорення організації біржового
сільськогосподарського ринку
( Зміни в текст не внесені. Додатково див. Постанови КМ
N 1436 ( 1436-96-п ) від 02.12.96
N 848 ( 848-97-п ) від 05.08.97 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1291 ( 1291-97-п ) від 18.11.97
N 686 ( 686-99-п ) від 23.04.99 )

З метою становлення біржового сільськогосподарського ринку та
підвищення його ефективності Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Схвалити Концепцію організації біржового
сільськогосподарського ринку, розроблену Міністерством сільського
господарства і продовольства та Українською аграрною біржею
(додається). ( На часткову зміну пункту 1 додатково див. Постанову КМ N 848
( 848-97-п ) від 05.08.97 )
2. Урядові Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та
Севастопольській міським державним адміністраціям вжити заходів до
прискорення реалізації положень зазначеної Концепції.
3. Міністерству сільського господарства і продовольства,
Міністерству економіки, Міністерству фінансів в місячний термін
розробити та затвердити Типові правила біржової торгівлі
сільськогосподарською продукцією.
4. Міністерству сільського господарства і продовольства,
Українській академії аграрних наук розробити і затвердити в
місячний термін Типове положення про міжрегіональний та районний
агроторговий дім і опрацювати механізм взаємодії агроторгових
домів з аграрними біржами.

( Пункт 5 втратив чинність на підставі Постанови КМ N 686
( 686-99-п ) від 23.04.99 )

6. Установити, що: у складі засновників і членів аграрних бірж повинно бути не
менш як половина вітчизняних сільськогосподарських
товаровиробників та представників переробної промисловості; аграрні та товарні біржі, в яких працюють секції продажу
сільськогосподарської продукції, щотижня інформують Міністерство
сільського господарства і продовольства та Міністерство зовнішніх
економічних зв"язків і торгівлі про результати торгів.
7. Міністерству фінансів внести в місячний термін пропозиції
щодо оподаткування аграрних і товарних бірж.
8. Покласти на Акціонерний комерційний банк "Україна" за його
згодою функції розрахункового центру Української аграрної біржі.
9. З метою вдосконалення існуючої системи інформації про
формування цін, рух продукції, вплив різноманітних факторів на
рівень виробництва і споживання продовольства створити при
Міністерстві сільського господарства і продовольства Центр
сільськогосподарської ринкової інформації. Міністерству сільського господарства і продовольства,
Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Міністерству
зовнішніх економічних зв"язків і торгівлі, Міністерству статистики
розробити Положення про Центр сільськогосподарської ринкової
інформації та визначити джерела його фінансування.
10. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на
Віце-прем"єр-міністра України Саблука П.Т.

Прем"єр-міністр України Є.МАРЧУК
Міністр
Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 22
СХВАЛЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 листопада 1995 р. N 916
КОНЦЕПЦІЯ
організації біржового
сільськогосподарського ринку
1. Перехід від державно-регульованої системи розподілу
сільськогосподарської продукції та сировини і фіксованих
закупівельних цін до ринкової системи переміщення товару від
виробника до споживача, формування цін на основі попиту і
пропонування об"єктивно стимулює створення різноманітних ринкових
структур, таких як ринок сировини і продовольства, оптові,
роздрібні, спеціалізовані й регіональні ринки.
З оптових ринків сировини і продовольства найістотніше
впливає на формування загальнонаціонального та регіонального
товарно-фінансового обігу біржовий сільськогосподарський ринок.
Започаткування організації біржового сільськогосподарського
ринку шляхом проведення аукціонних торгів, активізації роботи
існуючих товарних бірж та Української аграрної біржі виявило
комплекс нерозв"язаних проблем: відсутність єдиного біржового
механізму, невідрегульованість питань проведення політики товарних
і фінансових інтервенцій з метою впливу на формування ціни, а
також питань аналізу та прогнозування продовольчого ринку,
недосконалість ринкової інфраструктури.
2. Ця Концепція визначає принципи організації біржового
сільськогосподарського ринку з урахуванням реальної економічної
ситуації і спрямована на децентралізацію системи
товарно-фінансових ринкових відносин без втрати державою
можливості регулювати і контролювати баланси продовольчих ресурсів
країни, забезпечення їх державних закупівель, здійснення аграрної
протекціоністської політики.
3. Метою реалізації положень Концепції в умовах ринкової
трансформації економіки є створення конкурентного середовища,
виконання Програми структурної перебудови економіки України.
ЗАВДАННЯ КОНЦЕПЦІЇ
4. Ця Концепція сприятиме:
становленню біржового сільськогосподарського ринку;
створенню беземісійного механізму фінансування міжсезонних
потреб сільськогосподарських товаровиробників;
підвищенню ефективності реалізації сільськогосподарської
продукції та досягненню паритету цін на продукцію сільського
господарства і промисловості;
здійсненню державної аграрної політики через систему
біржового сільськогосподарського ринку і активізації впливу на
механізм ціноутворення шляхом проведення товарних і фінансових
інтервенцій.
СТРУКТУРА БІРЖОВОГО
СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО РИНКУ
5. Біржовий сільськогосподарський ринок - це взаємопов"язана
система державних, біржових та інших структур
сільськогосподарського ринку згідно із схемою.
Діяльність біржового сільськогосподарського ринку передбачає:
взаємозв"язок бірж, які діють в аграрній сфері, інформаційний
обмін та координацію торгів у режимі реального часу з урахуванням
регіональних особливостей та спеціалізації сільськогосподарського
виробництва;
створення гарантійного товарного і фінансового механізму
заінтересованості учасників біржового сільськосподарського ринку
безпосередньо в сільськогосподарських районах згідно з правилами,
які визначають агроторгові доми;
участь держави в створенні, функціонуванні та розвитку
біржового сільськогосподарського ринку через структурні підрозділи
Мінсільгосппроду.
СТРУКТУРА БІРЖОВОГО СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО РИНКУ
—————————————————— —————————————————— ———————————————————— |Мінсільгосппрод | | Українська | | Брокерські | | |———>| аграрна |<————| контори | | | | біржа | | (міжрегіональні)| —————————————————— —————————————————— ———————————————————— | | | V V V —————————————————— —————————————————— ———————————————————— | Облсільгосп- | | Її | | Регіональні | | управління |<——>| представництва |<———>| біржі | | | | та філіали | | (агросекції) | —————————————————— —————————————————— ———————————————————— | ^ ^ | V | ————————————————— V —————————————————— | | ———————————————————— |Райсільгосп- |<———————— | | | Брокерські | | управління | | | | | контори | | | | | | | (регіональні) | —————————————————— | | | ———————————————————— | | | V V V —————————————————— —————————————————— ———————————————————— | Виробники | |Агроторгові доми| |Споживачі сільгосп| |сільгосппродук- |———>|(районні, між- |<————|продукції (перероб| | ції | | районні) | |ники, комерційні | | | | | | структури) | —————————————————— —————————————————— ———————————————————— ——————————————————^ ^ ^——————————————————— | | | —————————————————— —————————————————— ———————————————————— | Постачальники | | Банки | | Підприємства | | матеріально- | | та інші | | сервісного | | технічних | | інвестори | | обслуговування | | ресурсів | | | | | —————————————————— —————————————————— ————————————————————
ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ БІРЖОВОГО
СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО РИНКУ
6. Мінсільгосппрод в межах своєї компетенції вирішує питання
щодо:
сприяння розвитку вільної конкуренції, зокрема шляхом
проведення заходів, спрямованих на створення учасникам біржових
торгів рівних умов для провадження зовнішньоекономічної
діяльності;
здійснення державної аграрної політики через систему
біржового сільськогосподарського ринку, організації контролю за
дотриманням нормативних актів;
збереження, поповнення та використання державних резервів
продовольства, сільськогосподарської продукції та сировини шляхом
закупівлі і реалізації їх на біржовому сільськогосподарському
ринку;
закупівлі на біржовому ринку України сільськогосподарської
продукції для стабілізаційного фонду, здійснення товарних і
фінансових інтервенцій з метою регулювання цін;
проведення аналізу та прогнозування продовольчого ринку.
7. Українська аграрна біржа та регіональні біржі:
організують проведення торгів сільськогосподарської продукції
оптом, форвардних і ф"ючерсних торгів стандартним товаром
відповідно до єдиних біржових правил;
здійснюють організаційне забезпечення роботи сертифікованих
біржових складів;
проводять роботу, пов"язану із збором, обробкою та наданням
Мінсільгосппроду інформації про результати біржових торгів;
організують проведення спеціалізованих і міжрегіональних
торгів;
забезпечують створення умов для державного регулювання та
контролю цін, експорту сільськогосподарської продукції,
внутрішнього виробничого та ресурсного балансу через єдиний
біржовий механізм.
8. Районні агроторгові доми:
організують районні аграрні ринки та забезпечують їх
взаємодію з міжрегіональними оптовими ринками;
сприяють товаровиробникам в одержанні максимальних прибутків
від реалізації сільськогосподарської продукції, сировини та
продуктів її переробки;
формують районні лоти сільськогосподарської продукції, яка
виставляється на торги;
узгоджують ціни та інші умови і забезпечують заготівлю,
зберігання та відвантаження сільськогосподарської продукції
покупцям;
забезпечують розрахунки з пайовиками агроторгового дому з
урахуванням інтересів товаровиробників і споживачів
сільськогосподарської продукції та постачальників матеріальних
ресурсів для села;
організують і контролюють місцеві товарообмінні операції на
компенсаційній основі з дотриманням паритету цін на продукцію
сільського господарства і промисловості.

( Додаток втратив чинність на підставі Постанови КМ N 686
( 686-99-п ) від 23.04.99 )

Інші НПА

Постанова КМУ №918-95-п від 16.11.1995 Про виділення коштів для стабілізації зсуву грунту на території Лисичанської птахофабрики Постанова КМУ №917-95-п від 16.11.1995 Про виділення коштів Міжнародному дитячому центру "Артек" Постанова КМУ №915-95-п від 16.11.1995 Про виділення коштів на реконструкцію каналізаційних колекторів у м. Івано-Франківську Постанова КМУ №913-95-п від 16.11.1995 Про подання на ратифікацію Верховної Ради України Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Куба про сприяння та взаємний захист інвестицій Постанова КМУ №919-95-п від 16.11.1995 Про розміри плати за марки акцизного збору на алкогольні напої та тютюнові вироби Постанова КМУ №911-95-п від 15.11.1995 Про першочергові заходи щодо реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України на 1995 - 1996 роки Постанова КМУ №912-95-п від 15.11.1995 Про додаткові заходи щодо зменшення заборгованості за електроенергію та вугільну продукцію Постанова КМУ №908-95-п від 14.11.1995 Про передачу гранітних блоків для спорудження пам"ятника литовському князю Гедимінасу в м. Вільнюсі Постанова КМУ №907-95-п від 14.11.1995 Про призначення Осики С.Г. головою Української частини Міжурядової Українсько-Ізраїльської комісії з питань торгівлі та економічного співробітництва Постанова КМУ №906-95-п від 14.11.1995 Кабінет Міністрів України Постанова