Постанова КМУ № 99-93-п від 09.02.1993 Про затвердження Положення про Державний комітет України по нафті і газу
Постанова КМУ № 99-93-п від 09.02.1993 Про затвердження Положення про Державний комітет України по нафті і газу
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 9 лютого 1993 р. N 99
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1109 ( 1109-2004-п ) від 25.08.2004 )
Про затвердження Положення про
Державний комітет України по нафті і газу
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Положення про Державний комітет України по нафті і
газу, що додається.
Прем"єр-міністр України Л.КУЧМА
Міністр Кабінету Міністрів України А.ЛОБОВ
Інд.37
З а т в е р д ж е н е
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 лютого 1993 р. N 99
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України по нафті і газу
1. Державний комітет України по нафті і газу
(Держкомнафтогаз) є центральним органом державної виконавчої
влади, підвідомчим Кабінету Міністрів України. Комітет реалізує державну політику з питань розвитку
нафтової, газової, нафтопереробної промисловості та
нафтопродуктозабезпечення, сприяє структурній перебудові цих
галузей, формує систему заходів щодо забезпечення України нафтою,
газом і нафтопродуктами.
2. Держкомнафтогаз у своїй діяльності керується Конституцією
( 888-09 ) і законами України, постановами Верховної Ради
України, указами й розпорядженнями Президента України,
постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також
цим Положенням. У межах своїх повноважень Комітет організує
виконання актів законодавства України і здійснює систематичний
контроль за їх виконанням. Комітет узагальнює практику застосування законодавства з
питань, що входять до його компетенції, розробляє пропозиції щодо
його вдосконалення та вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів
України.
3. Основними завданнями Держкомнафтогазу є: організація видобутку, закупівлі, транспортування, переробки
нафти і газу, забезпечення народного господарства і населення
нафтопродуктами, природним і скрапленим газом; організація будівництва об"єктів, виробництва й ремонту
устаткування для підприємств і організацій нафтогазового
комплексу; проведення єдиної науково-технічної та інвестиційної
політики, координація зовнішньоекономічної діяльності у нафтовій,
газовій, нафтопереробній промисловості та нафтопродукто-
забезпеченні, забезпечення ефективного використання надр і
основних фондів, трудових, матеріальних і фінансових ресурсів; сприяння вирішенню питань соціально-економічного розвитку
підприємств, установ і організацій, що входять до сфери управління
Комітету.
4. Держкомнафтогаз відповідно до покладених на нього завдань: 1) формує і реалізує разом з відповідними міністерствами і
відомствами державну стратегію розвитку нафтової, газової,
нафтопереробної промисловості та нафтопродуктозабезпечення;
розробляє заходи щодо поглиблення економічної реформи, сприяє
розвиткові товарних ринків, поліпшенню фінансового стану
підприємств, що входять до сфери управління Комітету; 2) готує пропозиції про застосування економічних важелів
стимулювання роботи підприємств нафтової, газової, нафтопереробної
промисловості та нафтопродуктозабезпечення, сприяє розробці й
виконанню програм їх економічного і соціального розвитку та
проведенню заходів щодо приватизації цих підприємств; 3) здійснює розподіл централізованих капіталовкладень по
головних виконавцях цільових програм і найважливіших нових
виробничих та інфраструктурних об"єктах, а також визначає
пріоритети надання іноземних кредитів; 4) бере участь у проведенні робіт щодо геологічного вивчення
надр; 5) готує пропозиції про розміщення нових виробничих об"єктів,
координує та узгоджує вирішення цих питань з відповідними
державними органами та органами місцевого і регіонального
самоврядування; 6) бере участь у формуванні державних контрактів і державного
замовлення на продукцію галузей та на виконання
геологорозвідувальних робіт для приросту запасів нафти і газу на
підприємствах і в організаціях, що входять до сфери управління
Комітету, доводить затверджені їх обсяги до виконавців, контролює
і сприяє їх виконанню, готує пропозиції про фінансування; 7) бере участь у розробці проектів державних довгострокових і
галузевих поточних і цільових комплексних програм
геологорозвідувальних і науково-дослідних робіт на нафту і газ; 8) готує пропозиції про зміну норм споживання природного
газу, що реалізується населенню; 9) проводить єдину державну політику в галузі
енергозбереження, раціонального використання енергоресурсів; 10) бере участь у формуванні ставок відшкодування витрат на
геологорозвідувальні роботи та визначенні джерел коштів на
геологічне вивчення надр і відтворення мінерально-сировинної бази; 11) сприяє розвиткові підприємництва й конкуренції, вносить
до Кабінету Міністрів України пропозиції про здійснення
антимонопольних заходів у нафтовій, газовій, нафтопереробній
промисловості та нафтопродуктозабезпеченні; 12) встановлює за погодженням з Мінекономіки оптові ціни на
газопродукцію для виробників і постачальників, вносить Уряду
пропозиції про зміни державних регульованих цін і тарифів на
продукцію, виробництво якої зосереджено на підприємствах, що
входять до сфери управління Держкомнафтогазу; 13) вносить пропозиції Мінекономіки про запровадження
механізму регулювання цін і тарифів на нафтогазову продукцію, що
виробляється на підприємствах, які займають монопольне становище
на ринку; 14) подає до Кабінету Міністрів України за погодженням з
Мінекономіки та Мінфіном пропозиції з питань оподаткування
підприємств нафтової, газової, нафтопереробної промисловості та
нафтопродуктозабезпечення; 15) розробляє економічні й організаційні заходи щодо
зростання експортного потенціалу підприємств, подає їм допомогу у
вирішенні питань зовнішньоекономічних зв"язків; 16) складає в установленому порядку зведені квартальні, річні
бухгалтерські, статистичні звіти і баланси за видами діяльності; 17) здійснює аналіз і готує рекомендації щодо оптимізації
економічних зв"язків, кооперованих поставок і перевезень
нафтогазової продукції, вносить відповідні пропозиції з цих питань
до Кабінету Міністрів України; 18) організує роботу, спрямовану на забезпечення екологічної
безпеки виробництва, охорони навколишнього природного середовища,
раціонального використання надр, впровадження мало- та
безвідхідних технологій; 19) організує роботу з питань стандартизації, контролю
додержання стандартів і патентно-ліцензійних вимог, здійснює
сертифікацію продукції (робіт і послуг) нафтової, газової,
нафтопереробної промисловості та нафтопродуктозабезпечення,
проводить експертну оцінку програм і проектів; 20) забезпечує подання Мінфіну необхідної інформації для
складання бюджету; 21) виступає замовником наукових досліджень і проектних робіт
комплексного характеру з технологічних, організаційних,
екологічних проблем розвитку нафтової, газової, нафтопереробної
промисловості та нафтопродуктозабезпечення; 22) сприяє виконанню міжнародних договорів України з питань
нафтової, газової, нафтопереробної промисловості та
нафтопродуктозабезпечення; 23) вносить пропозиції щодо квотування і ліцензування
продукції, яка виготовляється підприємствами, що входять до сфери
управління Комітету; 24) координує роботу щодо забезпечення підприємств
висококваліфікованими фахівцями, добору і розстановки керівних
кадрів, проводить методичну роботу, пов"язану із здійсненням
державної політики в питаннях праці та заробітної плати; 25) координує діяльність підприємств і навчальних закладів з
підготовки спеціалістів і робочих кадрів, забезпечує реалізацію
державної політики з питань зайнятості; 26) реалізує вимоги законодавства з питань охорони праці в
нафтовій, газовій, нафтопереробній промисловості та
нафтопродуктозабезпеченні; 27) проводить роботу, пов"язану з комерціалізацією
підприємств, організацій державної торгівлі, громадського
харчування та сфери послуг, які входять до сфери управління
Комітету; 28) здійснює управління майном, що є у загальнодержавній
власності, підприємств, установ і організацій, які входять до
сфери управління Комітету (надалі - підприємств): приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію
підприємств, заснованих на загальнодержавній власності, затверджує
їх статути (положення), контролює їх дотримання та приймає рішення
у зв"язку з порушенням статутів (положень); укладає і розриває контракти з керівниками підприємств; здійснює контроль за ефективністю використання і збереженням
закріпленого за підприємствами державного майна; дає згоду Фондові державного майна на створення спільних
підприємств будь-яких організаційно-правових форм, до статутного
фонду яких передається майно, що є загальнодержавною власністю; готує разом з відповідними місцевими Радами народних
депутатів висновки та пропозиції Кабінету Міністрів України щодо
розмежування державного майна між загальнодержавною,
республіканською (Республіки Крим) і комунальною власністю; бере участь у підготовці та укладанні міжнародних договорів
України з питань загальнодержавної власності; здійснює інші функції управління майном, передбачені чинним
законодавством.
5. Держкомнафтогаз має право створювати в установленому
порядку спеціальний фонд позабюджетних коштів і фонд фінансового
регулювання.
6. Держкомнафтогаз при виконанні покладених на нього функцій
взаємодіє з іншими центральними органами державної виконавчої
влади України, органами Республіки Крим, місцевими державними
адміністраціями, органами місцевого і регіонального
самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
7. Держкомнафтогаз у межах своїх повноважень видає на основі
й на виконання чинного законодавства накази, організує та
контролює їх виконання. Комітет у разі необхідності видає разом з іншими центральними
та місцевими органами державної виконавчої влади, органами
регіонального і місцевого самоврядування та громадськими
організаціями спільні акти.
8. Держкомнафтогаз очолює голова, який призначається
Кабінетом Міністрів України. Голова Комітету має заступників, яких за його поданням
призначає Кабінет Міністрів України. Розподіл обов"язків між
заступниками голови проводиться головою Комітету. Голова Державного комітету України по нафті і газу несе
персональну відповідальність за виконання покладених на Комітет
завдань і здійснення ним своїх функцій, встановлює ступінь
відповідальності заступників голови, керівників підрозділів
Комітету.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції Держкомнафтогазу, обговорення найважливіших напрямів
його діяльності, а також розвитку нафтової, газової,
нафтопереробної промисловості та нафтопродуктозабезпечення у
Комітеті утворюється колегія в складі голови комітету (голова
колегії), заступників голови за посадою, а також інших керівних
працівників Держкомнафтогазу. До складу колегії можуть входити керівники інших центральних
органів державної виконавчої влади та представники відповідних
громадських організацій. Члени колегії Комітету затверджуються Кабінетом Міністрів
України. Рішення колегії проводяться в життя, як правило, наказами
голови Комітету.
10. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій щодо
перспективних напрямів розвитку науково-технічного прогресу і
впровадження нових технологій в нафтовій, газовій, нафтопереробній
промисловості та нафтопродуктозабезпеченні у Держкомнафтогазі
створюється науково-технічна рада з учених і висококваліфікованих
фахівців. Склад науково-технічної ради і положення про неї
затверджуються головою Комітету.
11. Гранична чисельність і фонд оплати праці працівників
центрального апарату Держкомнафтогазу затверджуються Кабінетом
Міністрів України. Структура центрального апарату Комітету затверджується
Віце-прем"єр-міністром України. Штатний розпис центрального апарату і положення про його
структурні підрозділи затверджуються головою Комітету.
12. Держкомнафтогаз є юридичною особою, має самостійний
баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням
Державного герба України і своїм найменуванням.
Інші НПА
Постанова КМУ №90-93-п від 04.02.1993 Про врегулювання взаємної заборгованості господарських організацій України і Російської Федерації за продукцію, поставлену до 1 січня 1993 року Постанова КМУ №91-93-п від 04.02.1993 Про заходи щодо виконання міжурядової Угоди між Україною і Туркменістаном про завершення розрахунків за 1992 рік і про порядок взаєморозрахунків за поставки, що здійснюються за міжурядовими угодами в I кварталі 1993 року Постанова КМУ №92-93-п від 04.02.1993 Про заходи щодо створення єдиної національної системи зв"язку Постанова КМУ №88-93-п від 03.02.1993 Про призначення Мниха М. В. заступником Міністра зовнішніх економічних зв"язків України і звільнення від цих обов"язків Стешенка Л. Г. Постанова КМУ №87-93-п від 03.02.1993 Про першого заступника Міністра енергетики і електрифікації України Постанова КМУ №86-93-п від 03.02.1993 Про призначення Кулакова О.В. завідуючим відділом по зв"язках з міжнародними фінансовими організаціями Кабінету Міністрів України та увільнення від цих обов"язків Будзана Б.П. Постанова КМУ №85-93-п від 03.02.1993 Про голову Державного комітету України по гідрометеорології Постанова КМУ №82-93-п від 03.02.1993 Про призначення Дюби А.Ф. головою Державного комітету України по нагляду за охороною праці Постанова КМУ №81-93-п від 03.02.1993 Про призначення Никитенка Г.Г. головою Державного комітету України з легкої і текстильної промисловості Постанова КМУ №80-93-п від 03.02.1993 Про майно кременчуцького і лубенського підприємств "Агроспецпостач" і полтавського підприємства "Облагрообладнання"