Укр Рус
< Розпорядження КМУ

Розпорядження КМУ № 1179 від 11.11.2015 Про схвалення Концепції Державної цільової правоохоронної програми “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2020 року

Розпорядження КМУ № 1179 від 11.11.2015 Про схвалення Концепції Державної цільової правоохоронної програми “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2020 року

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 11 листопада 2015 р. № 1179-р
Київ


Про схвалення Концепції Державної цільової правоохоронної програми “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2020 року

1. Схвалити Концепцію Державної цільової правоохоронної програми “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2020 року, що додається.

Визначити Адміністрацію Державної прикордонної служби державним замовником Програми.

2. Адміністрації Державної прикордонної служби разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати в установленому порядку у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової правоохоронної програми “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2020 року.

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 72



СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 листопада 2015 р. № 1179-р


КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової правоохоронної програми “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2020 року

Проблеми, які потребують розв’язання

Збройна агресія Російської Федерації проти України, яка почалася з тимчасової окупації невід’ємної частини України - Автономної Республіки Крим та м. Севастополя і продовжується на Сході України, інші загрози територіальній цілісності України, її незалежності та існуванню, небезпека сепаратизму, міжнародний тероризм, активізація контрабанди зброї та засобів терору, наркобізнесу, нелегальної міграції зумовлюють необхідність удосконалення системи захисту державного кордону.

Незавершеність договірно-правового оформлення і недостатнє облаштування державного кордону залишається однією з потенційних загроз національним інтересам і національній безпеці.

Недостатність ресурсного та технічного забезпечення суб’єктів інтегрованого управління кордонами не дає змоги повною мірою реагувати на потенційні загрози національній безпеці.

Наявна мережа пунктів пропуску через державний кордон не забезпечує швидкого перетинання державного кордону особами і переміщення через нього вантажів, завдає шкоди міжнародному іміджу держави, стримує збільшення обсягів транзитних перевезень її територією, призводить до значних економічних втрат та уповільнює процес інтеграції України до Європейського Союзу.

Актуальність розроблення Державної цільової правоохоронної програми “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2020 року (далі - Програма) зумовлена необхідністю здійснення ряду взаємопов’язаних заходів, спрямованих на відновлення, облаштування та реконструкцію державного кордону, підвищення спроможності уповноважених органів державної влади протидіяти існуючим та потенційним загрозам, створення сприятливих умов для розвитку транскордонного співробітництва, забезпечення соціально-економічного розвитку прикордонних регіонів.

Мета і завдання Програми

Метою Програми є підвищення рівня облаштування державного кордону, технічне переоснащення суб’єктів інтегрованого управління кордонами сучасними зразками озброєння, військової техніки, системами спостереження і контролю забезпечення їх спроможності протидіяти існуючим та потенційним загрозам і готовності до охорони тимчасово неконтрольованих ділянок державного кордону після відновлення контролю над ними, а також готовності до охорони державного кордону в межах тимчасово окупованої території після відновлення на ній конституційного ладу України, створення сприятливих умов для розвитку транскордонного співробітництва із суміжними державами.

Основними завданнями Програми є:

завершення договірно-правового оформлення державного кордону;

удосконалення порядку спільного патрулювання державного кордону з Республікою Польща, Словацькою Республікою, Румунією, Угорщиною, Республікою Молдова та скоординованого патрулювання державного кордону з Республікою Білорусь;

удосконалення інженерно-технічного облаштування державного кордону;

забезпечення розвитку та удосконалення мережі пунктів пропуску через державний кордон, створення їх сучасної інфраструктури, оснащення сучасними технічними системами та засобами митного, екологічного і радіологічного контролю;

створення державної інтегрованої інформаційної системи висвітлення надводної і підводної обстановки в акваторії Чорного і Азовського морів та басейнах річок Дніпро і Дунай для виявлення загроз та прийняття відповідних управлінських рішень;

технічне переоснащення сучасними зразками озброєння і військової техніки, технічними засобами контролю і спостереження суб’єктів інтегрованого управління кордонами, створення та модернізація інформаційно-телекомунікаційних систем.

Визначення оптимального варіанта розв’язання проблем на основі порівняльного аналізу можливих варіантів

Можливі два варіанти розв’язання проблеми, що передбачають:

перший - продовження здійснення заходів, передбачених Державною цільовою правоохоронною програмою “Облаштування та реконструкція державного кордону” на період до 2015 року, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2007 р. № 831 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 44, ст. 1804).

Недоліками зазначеного варіанта є:

зазначена Програма затверджувалася у 2007 році з урахуванням пріоритетів, які на сьогодні втратили актуальність;

завдання і заходи з облаштування державного кордону не відповідають воєнно-політичним викликам, які становлять загрозу національній безпеці у сфері безпеки державного кордону;

другий - схвалення цієї Концепції і відповідно затвердження Програми, здійснення заходів щодо коригування дій з охорони державного кордону та прикордонного контролю з урахуванням обстановки на державному кордоні, завершення здійснення центральними органами виконавчої влади заходів щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, подальшого розвитку системи інтегрованого управління кордонами як механізму забезпечення захисту державного кордону, удосконалення інформаційної, оперативної, технічної та фізичної складових частин системи захисту державного кордону.

Перевагами такого варіанта є:

дотримання суб’єктами інтегрованого управління кордонами міжнародних зобов’язань у частині виконання Національного плану заходів з виконання другої фази Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 805;

здійснення модернізації та технічного переоснащення сучасними зразками озброєння і військової техніки, технічними засобами контролю і спостереження суб’єктів інтегрованого управління кордонами;

створення умов для забезпечення готовності до охорони тимчасово неконтрольованих ділянок державного кордону в межах Донецької та Луганської областей після відновлення контролю над ними, а також готовності до охорони державного кордону в межах тимчасово окупованої території після встановлення на ній конституційного ладу України.

Оптимальним є другий варіант за умови фінансування за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших не заборонених законодавством джерел.

Шляхи і способи розв’язання проблем, строк виконання Програми

Виконання Програми забезпечить:

позначення на місцевості державного кордону з Російською Федерацією;

завершення демаркації державного кордону з Республікою Білорусь та Республікою Молдова;

проведення спільних перевірок (оглядів) лінії державного кордону з Республікою Польща, Словацькою Республікою, Угорщиною, Румунією;

оновлення топографічних карт масштабу 1:10000 на прикордонну територію;

проведення робіт із землеустрою (інвентаризація та розроблення проектів відведення земельних ділянок тощо) у межах прилеглих до державного кордону територій;

надання у постійне користування військовим частинам Держприкордонслужби земель, необхідних для облаштування прикордонної смуги та утримання додаткових інженерно-технічних споруд і огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій та інших об’єктів;

організацію та удосконалення порядку спільного патрулювання державного кордону з Республікою Польща, Словацькою Республікою, Угорщиною, Румунією та Республікою Молдова;

поширення практики здійснення спільного контролю за перетинанням державного кордону особами, транспортними засобами і переміщенням через нього вантажів у пунктах пропуску через державний кордон з Республікою Польща, Словацькою Республікою, Угорщиною, Румунією, Республікою Молдова та Республікою Білорусь;

запровадження разом з Республікою Польща, Словацькою Республікою, Угорщиною, Румунією, Республікою Молдова та Республікою Білорусь здійснення обміну інформаційними повідомленнями про види, характер правопорушень на державному кордоні і проведення аналізу ризиків за характерними загрозами у сфері безпеки державного кордону;

розширення мережі та функцій контактних (консультаційних) пунктів на державному кордоні;

подальший розвиток співробітництва з прикордонною службою Республіки Білорусь;

удосконалення інженерно-технічного облаштування державного кордону з Республікою Польща, Словацькою Республікою, Угорщиною, Румунією та центральної ділянки державного кордону з Республікою Молдова;

облаштування прикордонної смуги шляхом встановлення додаткових інженерно-технічних споруд і огорож, прикордонних знаків, створення прикордонних просік, комунікацій та інших об’єктів;

завершення розбудови мережі пунктів пропуску через державний кордон, забезпечення їх сучасним інженерно-технічним обладнанням;

створення і впровадження новітніх технологій прикордонного та митного контролю;

впровадження європейських стандартів у систему прикордонного, митного та інших видів контролю, приведення її у відповідність з вимогами Кодексу шенгенських кордонів;

розвиток та модернізацію у пунктах пропуску через державний кордон підсистем щодо контролю осіб, які перетинають державний кордон, та їх паспортних документів з використанням електронних носіїв інформації, зокрема з функцією біометричного контролю;

створення системи автоматизованої ідентифікації іноземців та осіб без громадянства, яким відмовлено у праві в’їзду в Україну, у визначених пунктах пропуску через державний кордон;

поширення на пункти пропуску через державний кордон для залізничного сполучення порядку подання попередньої інформації про осіб, що перетинають державний кордон;

удосконалення порядку подання до органів доходів і зборів інформації про осіб, які в’їжджають в Україну частіше одного разу протягом однієї доби;

розбудову державної інтегрованої інформаційної системи висвітлення надводної і підводної обстановки в акваторії Чорного і Азовського морів та басейнах річок Дніпро і Дунай з центром командування і управління на базі Військово-Морських Сил Збройних Сил;

розвиток та модернізацію відомчих систем висвітлення надводної обстановки за принципами функціональної сумісності (інтероперабельності);

інтеграцію відомчих систем висвітлення надводної обстановки до державної інтегрованої інформаційної системи висвітлення надводної і підводної обстановки в акваторії Чорного і Азовського морів та басейнах річок Дніпро і Дунай;

удосконалення та модернізацію систем зв’язку та інформатизації, підвищення рівня автоматизації інтегрованого управління кордонами та оснащення його суб’єктів новими інформаційно-телекомунікаційними системами;

переоснащення сучасними зразками озброєння і військової техніки, засобами контролю і спостереження суб’єктів інтегрованого управління кордонами.

Очікувані результати

Виконання Програми дасть змогу:

завершити договірно-правове оформлення державного кордону;

підвищити рівень захисту державного кордону шляхом спільного виконання завдань з прикордонними органами Республіки Польща, Словацької Республіки, Румунії, Угорщини, Республіки Молдова та здійснення скоординованих заходів щодо охорони державного кордону з Республікою Білорусь;

удосконалити інженерно-технічне облаштування державного кордону;

забезпечити сталий розвиток міжнародних зв’язків, швидке та безпечне перетинання державного кордону особами і переміщення через нього вантажів відповідно до вимог Кодексу шенгенських кордонів, збільшення обсягів транзитних перевезень та прискорення інтеграції України до Європейського Союзу;

забезпечити належний рівень оснащеності пунктів пропуску через державний кордон засобами митного контролю;

створити сприятливі умови для забезпечення розвитку транскордонного співробітництва та соціально-економічного розвитку прикордонних регіонів;

привести інфраструктуру пунктів пропуску через державний кордон у відповідність з європейськими стандартами, забезпечити їх сучасними технічними засобами, впровадити сучасні технології контролю;

модернізувати відомчі системи висвітлення надводної обстановки та забезпечити їх інтеграцію до державної інтегрованої інформаційної системи висвітлення надводної і підводної обстановки в акваторії Чорного і Азовського морів та басейнах річок Дніпро і Дунай на базі Військово-Морських Сил Збройних Сил;

завершити створення державної інтегрованої інформаційної системи висвітлення надводної і підводної обстановки в акваторії Чорного і Азовського морів та басейнах річок Дніпро і Дунай для виявлення загроз та прийняття відповідних управлінських рішень;

модернізувати систему зв’язку та інформатизації, досягти якісного рівня автоматизації системи інтегрованого управління кордонами та забезпечити оснащення її суб’єктів новими інформаційно-телекомунікаційними системами із застосуванням геоінформаційних технологій;

здійснити переоснащення сучасними зразками і видами озброєння, військової техніки, технічними засобами контролю та спостереження суб’єктів інтегрованого управління кордонами.

Фінансове забезпечення

Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів, що передбачаються для міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, відповідальних за її виконання, у державному бюджеті на відповідний рік, а також за рахунок міжнародної фінансової і технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством.

Обсяги фінансування Програми уточнюються під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік у межах загальної суми витрат, передбачених для виконання Програми.


Інші НПА

Розпорядження КМУ №1160 від 11.11.2015 Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству культури на 2015 рік Розпорядження КМУ №1169 від 11.11.2015 Про призначення академічної стипендії Кабінету Міністрів України студентам вищих навчальних закладів Розпорядження КМУ №1175 від 11.11.2015 Про звільнення Буртняк Т.Г. з посади заступника Голови Фонду державного майна України Розпорядження КМУ №1181 від 04.11.2015 Про призначення Василишина Р.Й. заступником Міністра охорони здоров’я України - керівником апарату Розпорядження КМУ №1158 від 11.11.2015 Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області Розпорядження КМУ №1155 від 11.11.2015 Про перенесення робочих днів у 2016 році Розпорядження КМУ №1157 від 11.11.2015 Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2015 рік Розпорядження КМУ №1159 від 11.11.2015 Про затвердження перспективного плану формування територій громад Кіровоградської області Лист Вищий господарський суд України №01-06/1837/15 від 20.10.2015 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 \"Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів\" Постанова ПВС №21 від 09.11.2015 Про звернення до Конституційного Суду України з конституційним поданням щодо відповідності (конституційності) пунктів 6 і 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України \"Про забезпечення права на справедливий суд\" у частині відсторонення суддів від здійснення правосуддя та звільнення їх за порушення присяги за результатами оцінювання положенням частини другої статті 19, частини першої та пункту 5 частини п\'ятої статті 126, пункту 3 частини першої статті 131 Конституції України