Рішення НКЦПФР № 235 від 07.02.2012 Про затвердження Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям
Рішення НКЦПФР № 235 від 07.02.2012 Про затвердження Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУРІШЕННЯ
07.02.2012 № 235
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 лютого 2012 р.
за № 328/20641
Про затвердження Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям
Відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, глави ІІІ Кодексу законів про працю України, статей 15, 21, 27 Закону України «Про іпотечні облігації», статей 4, 8, 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», статті 27 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», Законів України «Про банки та банківську діяльність», «Про акціонерні товариства», «Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про господарські товариства», «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та інших нормативно-правових актів Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Ліцензійні умови провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям (додаються).
2. Директору департаменту регулювання діяльності торговців цінними паперами та фондових бірж О. Науменку забезпечити:
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
опублікування цього рішення відповідно до законодавства.
3. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Комісії О.Тарасенка.
Голова Комісії
Д. Тевелєв
ПОГОДЖЕНО:
Голова Анимонопольного
комітету України
Заступник Міністра економічного
розвитку і торгівлі України
Перший заступник Голови Державної
комісії з регулювання ринків
фінансових послуг України
В.П. Цушко
В.П. Павленко
А. Литвин
Протокол засідання Комісії
від 07.02.2012 р. № 5
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
комісії з цінних паперів
та фондового ринку
07.02.2012 № 235
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 лютого 2012 р.
за № 328/20641
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям
І. Загальні положення
{Пункт 1 розділу I виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820 від 14.05.2013}
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вимоги, обов'язкові для виконання при провадженні професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям (далі - діяльність з управління іпотечним покриттям).
{Пункт 3 розділу I виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820 від 14.05.2013}
2. Вимоги, установлені цими Ліцензійними умовами, повинні виконуватись посадовими особами ліцензіата та ліцензіатами протягом усього строку діяльності з управління іпотечним покриттям.
ІІ. Умови провадження діяльності з управління іпотечним покриттям
1. Ліцензіат (крім банку) для провадження діяльності з управління іпотечним покриттям повинен мати у власності або в користуванні нежитлове приміщення, яке повністю відокремлене від приміщень інших юридичних осіб, за місцезнаходженням, зазначеним у ліцензії. Для провадження діяльності відокремленим підрозділом ліцензіата на підставі відповідної копії ліцензії або спеціалізованим структурним підрозділом ліцензіата, який є невід'ємною частиною його внутрішньої організаційної структури та має інше місцезнаходження, ліцензіат повинен мати у власності або в користуванні нежитлове приміщення за місцезнаходженням такого підрозділу, яке повинно відповідати вимогам, установленим Комісією для цього приміщення, у тому числі щодо розміру його загальної площі.
Виконання функцій щодо ведення реєстру іпотечного покриття та забезпечення ведення реєстру власників структурованих іпотечних облігацій повинні здійснюватись в операційному залі.
Приміщення, у якому ліцензіат провадить діяльність з управління іпотечним покриттям, повинно мати ступінь захисту, який дає змогу зберігати конфіденційність інформації щодо всіх випусків іпотечних облігацій та їх іпотечного покриття, що отримує управитель при виконанні своїх функцій.
Операційний зал, у якому встановлена комп'ютерна техніка та міститься архів, де повинні зберігатися дані системи реєстру як у паперовій формі, так і у вигляді записів у електронних базах даних, повинен бути надійно захищений від несанкціонованого доступу сторонніх осіб, обладнаний охоронною та протипожежною сигналізацією. Доступ до комп'ютерного обладнання, де міститься інформація реєстру та архіву, дозволяється тільки уповноваженим працівникам, визначеним відповідним наказом згідно із затвердженими посадовими інструкціями таких працівників та відповідно до внутрішнього порядку ведення системи цих реєстрів.
Виконавчий орган ліцензіата (крім банку) повинен знаходитись у нежитловому приміщенні за місцезнаходженням, зазначеним у ліцензії. Документи, що стосуються провадження діяльності з управління іпотечним покриттям, повинні зберігатися у цьому приміщенні ліцензіата.
За місцезнаходженням ліцензіата (його відокремленого та/або спеціалізованого структурного підрозділу) (крім банку) повинна бути вивіска із зазначенням найменування та місця його розташування (поверх та номери кімнат, а також графік роботи).
2. Ліцензіат, який відповідно до законодавства має право поєднувати діяльність з управління іпотечним покриттям з іншими видами діяльності на ринку фінансових послуг (у тому числі на ринку цінних паперів), повинен організувати цю діяльність у складі окремого структурного підрозділу, який діє на підставі відповідного положення про цей підрозділ та виконує функції виключно з управління іпотечним покриттям.
3. Ліцензіат (крім банку) може провадити діяльність з управління іпотечним покриттям за умови його включення до відповідного державного реєстру фінансових установ.
4. Керівник та сертифіковані фахівці ліцензіата, його відокремлених або спеціалізованих структурних підрозділів при провадженні діяльності з управління іпотечним покриттям повинні відповідати кваліфікаційним вимогам, установленим при отриманні ліцензії, у тому числі бути сертифікованими в установленому Комісією порядку як фахівці з управління активами.
Керівник ліцензіата (крім банку), який проваджує діяльність з управління іпотечним покриттям, повинен мати стаж роботи на керівних посадах у фінансовій установі не менше трьох років.
Керівник ліцензіата, його відокремлених або спеціалізованих структурних підрозділів при здійсненні діяльності з управління іпотечним покриттям не може одночасно працювати в інших професійних учасниках фондового ринку.
Крім того, у разі призначення на посаду нового керівника ліцензіат (крім банку) повинен перевірити його бездоганну ділову репутацію згідно з вимогами законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
При провадженні діяльності з управління іпотечним покриттям за наявності в ліцензіата (крім банку) особи, яка займає посаду головного бухгалтера, вона повинна відповідати Професійним вимогам до головних бухгалтерів професійних учасників ринку цінних паперів, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25 квітня 2013 року № 769, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 травня 2013 року за № 793/23325 (далі - Комісія) (далі - Професійні вимоги до головних бухгалтерів).
Ліцензіат у разі звільнення особи, яка займає посаду головного бухгалтера, або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, або закінчення/розірвання договору з юридичною особою, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, повинен протягом трьох місяців відновити особу, на яку будуть покладені зазначені обов’язки.
Ділова репутація ліцензіата, а також керівника (членів) виконавчого органу, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера ліцензіата (крім банку) повинна відповідати вимогам, установленим нормативно-правовим актом Комісії, який регулює порядок та умови видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії (далі - Порядок та умови видачі ліцензії).
5. Сертифіковані фахівці торговця цінними паперами (його відокремлених та/або спеціалізованих структурних підрозділів), які відповідно до посадових обов’язків безпосередньо здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку, не можуть одночасно працювати в інших підрозділах ліцензіата, які здійснюють інші види професійної діяльності, ніж торгівля цінними паперами, та в інших професійних учасниках фондового ринку.
6. У разі зменшення у ліцензіата (у тому числі у відокремлених або спеціалізованих структурних підрозділах) при провадженні діяльності з управління іпотечним покриттям встановленої кількості сертифікованих фахівців (у тому числі керівних посадових осіб), установленої при отриманні ліцензії (копії ліцензії або створенні спеціалізованого структурного підрозділу), але не менше ніж до одного фахівця, а в разі здійснення управління іпотечним покриттям структурованих іпотечних облігацій - не менше ніж до двох, йому необхідно протягом трьох місяців відновити потрібну кількість сертифікованих фахівців та повідомити про це Комісію в установленому порядку.
У разі звільнення керівника ліцензіата (крім банку) уповноважений орган ліцензіата зобов’язаний призначити особу, яка виконує його обов’язки. Така особа повинна відповідати вимогам, установленим цими Ліцензійними умовами до керівника.
На час відсутності керівника уповноважений орган ліцензіата повинен забезпечити наявність особи, яка виконує його обов'язки. Така особа призначається з числа сертифікованих фахівців ліцензіата (крім банку) за будь-яким видом діяльності, що провадить ліцензіат.
7. Ліцензіат зобов’язаний мати технічне забезпечення (не менше трьох комп’ютерів з пристроєм для безперебійного електроживлення, засоби зв’язку (електронна пошта, телефон, факс) та програмно-технічний комплекс, який забезпечить виконання вимог, установлених Комісією для цієї діяльності, зокрема забезпечить подання до Комісії адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів із застосуванням електронного цифрового підпису.
Ліцензіат зобов’язаний оприлюднити до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на власному веб-сайті або веб-сторінці з опублікуванням у періодичному або неперіодичному виданні.
8. Ліцензіат для провадження діяльності з управління іпотечним покриттям повинен:
розробити положення про провадження діяльності з управління іпотечним покриттям, яке відповідає вимогам, встановленим законодавством для цього виду діяльності;
розробити положення про відокремлений підрозділ ліцензіата та/або спеціалізований структурний підрозділ, що має інше місцезнаходження ніж ліцензіат, для провадження діяльності з управління іпотечним покриттям (у разі їх створення);
розробити порядок здійснення внутрішнього аудиту (контролю) (крім банку).
9. Положення про відокремлений підрозділ ліцензіата та/або спеціалізований структурний підрозділ, які провадять діяльність з управління іпотечним покриттям, має містити, зокрема:
вид діяльності з урахуванням видів облігацій, управління іпотечним покриттям за якими здійснює ліцензіат, повноваження цього підрозділу, порядок взаємодії з ліцензіатом;
вимоги до наявності мінімальної кількості сертифікованих фахівців (у тому числі керівних посадових осіб);
вимоги до наявності комп'ютерної техніки та відповідного програмного забезпечення, вимоги до приміщення;
умови ліквідації цього підрозділу.
10. Банк при організації діяльності з управління іпотечним покриттям повинен затвердити внутрішнє положення про структурний підрозділ банку (його відокремлених підрозділів) для провадження діяльності з управління іпотечним покриттям у порядку, визначеному внутрішніми документами банку.
Таке положення повинно містити загальні вимоги щодо:
мети та предмета діяльності структурного підрозділу, який провадить діяльність з управління іпотечним покриттям, з урахуванням установлених обмежень;
наявності мінімальної кількості керівних посадових осіб та фахівців підрозділу, які сертифіковані в установленому Комісією порядку, окремого приміщення, технічного та технологічного забезпечення підрозділу;
обмежень на обмін інформацією з іншими підрозділами банку, які не здійснюють або здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку, у разі суміщення окремих видів цієї діяльності;
системи обмеження доступу працівників банку, які безпосередньо не здійснюють діяльність з управління іпотечним покриттям, до окремих приміщень структурного підрозділу банку, системи захисту від несанкціонованого доступу до інформації структурного підрозділу;
заборони суміщення роботи сертифікованих фахівців (у тому числі керівника) структурного підрозділу банку (його відокремленого підрозділу), який провадить діяльність з управління іпотечним покриттям, з роботою в інших підрозділах банку, які провадять інші види діяльності, у тому числі професійної діяльності на фондовому ринку.
11. Управитель, емітент та аудитор (аудиторська фірма) не можуть бути пов’язаними особами. Управитель не може бути пов’язаною особою з обслуговуючою установою.
12. Ліцензіат зобов'язаний протягом усього строку провадження діяльності з управління іпотечним покриттям виконувати вимоги законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
13. Ліцензіат (крім банку) при провадженні діяльності з управління іпотечним покриттям повинен мати власний капітал за даними фінансової звітності, яка подається згідно з пунктом 11 розділу III цих Ліцензійних умов, у розмірі не меншому, ніж мінімальний розмір статутного капіталу, встановлений законодавством для діяльності з управління іпотечним покриттям (крім товариств, для яких другий фінансовий рік з дати їх створення ще не закінчився).
Розмір зареєстрованого статутного капіталу для діяльності з управління іпотечним покриттям структурованих іпотечних облігацій повинен бути повністю сплаченим грошовими коштами у розмірі, не меншому ніж 35 мільйонів гривень, а для діяльності з управління іпотечним покриттям звичайних іпотечних облігацій - не меншому ніж 25 мільйонів гривень.
{Абзац третій пункту 13 розділу II виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820 від 14.05.2013}
14. Ліцензіат повинен дотримуватись вимог, зокрема:
Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України "Про іпотечні облігації", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а також Законів України "Про акціонерні товариства" та "Про господарські товариства" у частині виконання вимог щодо формування резервного капіталу (фонду) товариства;
установленого законодавством порядку прийняття та оформлення громадян на роботу відповідно до вимог глави ІІІ Кодексу законів про працю України (укладання трудового договору з найманим працівником) (крім банку);
нормативно-правових актів Комісії, що регулюють питання провадження діяльності з управління іпотечним покриттям та управителя іпотечним покриттям.
15. Частка управителя разом з пов’язаними особами у статутному капіталі Центрального депозитарію повинна становити не більше 5 відсотків.
16. За рішенням наглядової ради (у разі наявності) або вищого органу управління ліцензіата (крім банку) створюється структурний підрозділ або призначається окрема посадова особа, що проводить внутрішній аудит (контроль).
Структурний підрозділ (окрема посадова особа), що проводить внутрішній аудит (контроль), підпорядковується наглядовій раді (у разі наявності) або вищому органу управління та організаційно не залежить від інших підрозділів ліцензіата.
Структурний підрозділ (окрема посадова особа), що проводить внутрішній аудит (контроль), повинен організувати свою діяльність відповідно до вимог Положення про особливості організації та проведення внутрішнього аудиту (контролю) в професійних учасниках фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 19 липня 2012 року № 996, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 20 вересня 2012 року за № 1628/21940.
ІІІ. Відомості, які ліцензіат зобов’язаний подавати до Комісії при провадженні діяльності з управління іпотечним покриттям
1. У разі прийняття рішення про створення відокремленого підрозділу ліцензіата за межами України, якому будуть надані повноваження провадити професійну діяльність на ринку цінних паперів - діяльність з управління іпотечним покриттям згідно з отриманою ліцензією, ліцензіат повинен подати заяву та документи відповідно до Порядку надання погодження на створення професійним учасником фондового ринку відокремленого підрозділу за межами України, затвердженого рішенням Комісії від 6 листопада 2012 року № 1583, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 листопада 2012 року за № 1999/22311, в установленому Комісією порядку на отримання погодження Комісії на створення такого відокремленого підрозділу.
2. У разі припинення ліцензіата шляхом реорганізації в результаті перетворення він протягом двадцяти робочих днів з дати реєстрації нових установчих документів повинен подати до Комісії заяву про анулювання ліцензії (копії ліцензії) на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) у зв'язку з припиненням ліцензіата шляхом реорганізації в результаті перетворення разом з оригіналом ліцензії та заяву про видачу ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) (далі - заява про видачу ліцензії) і документи, що додаються до неї, для отримання нової ліцензії відповідно до Порядку та умов видачі ліцензії.
3. У разі припинення ліцензіата шляхом реорганізації в результаті перетворення ліцензіата в акціонерне товариство він подає зазначені документи протягом двадцяти робочих днів з дати реєстрації відповідного випуску акцій.
4. У разі виникнення у процесі діяльності ліцензіата підстав для переоформлення ліцензії, а саме: зміна найменування юридичної особи (якщо зміна найменування не пов'язана з реорганізацією юридичної особи), зміна місцезнаходження юридичної особи, ліцензіат зобов'язаний протягом п'ятнадцяти робочих днів подати заяву та відповідні документи згідно з вимогами розділу VІ Порядку та умов видачі ліцензії.
5. У разі створення у ліцензіата в процесі діяльності нового відокремленого підрозділу, який провадить діяльність з управління іпотечним покриттям згідно з отриманою ліцензією, ліцензіат повинен подати заяву та відповідні документи згідно з вимогами розділу V Порядку та умов видачі ліцензії.
6. Якщо в процесі діяльності ліцензіатом утрачена ліцензія або бланк ліцензії не придатний для користування унаслідок його пошкодження, ліцензіат зобов'язаний подати заяву та відповідні документи згідно з вимогами розділу VII Порядку та умов видачі ліцензії.
7. У разі створення ліцензіатом в процесі провадження діяльності з управління іпотечним покриттям спеціалізованих структурних підрозділів, які мають інше місцезнаходження, ніж ліцензіат, і яким надаються повноваження провадити цю діяльність, ліцензіат повинен до початку провадження діяльності таким структурним підрозділом надати до Комісії:
довідку про спеціалізовані структурні підрозділи заявника (ліцензіата), що провадять професійну діяльність на фондовому ринку за її окремими видами та мають інше місцезнаходження, ніж заявник (ліцензіат), яка додається до заяви про видачу ліцензії;
засвідчені підписом керівника та печаткою ліцензіата (крім банку) копії документів, що підтверджують його право власності на нежитлове приміщення, у якому буде провадитись професійна діяльність з управління іпотечним покриттям, або право користування нежитловим приміщенням (договір оренди, суборенди тощо, який укладений ліцензіатом) з доданням акта приймання-передавання цього приміщення (за наявності) та плану приміщення (із зазначенням його розміру);
засвідчену підписом керівника та печаткою ліцензіата (крім банку) копію документа, що підтверджує забезпечення цілодобовою охороною цього приміщення, із зазначенням способів такої охорони (телевідеоконтроль, установлення відповідної системи сигналізації, зокрема кнопки тривожної сигналізації, цілодобова присутність охоронця тощо) у разі здійснення ліцензіатом управління іпотечним покриттям структурованих іпотечних облігацій.
{Абзац п'ятий пункту 7 розділу III виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820 від 14.05.2013}
8. У разі зміни найменування відокремленого підрозділу та/або його місцезнаходження ліцензіат протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати внесення відповідних змін до положення про відокремлений підрозділ повинен подати заяву та відповідні документи в установленому Комісією порядку.
9. Ліцензіат у процесі провадження діяльності з управління іпотечним покриттям зобов'язаний повідомляти Комісію про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії.
У разі виникнення таких змін ліцензіат зобов'язаний протягом двадцяти робочих днів подати до Комісії (із зазначенням структурного підрозділу центрального апарату Комісії, який здійснював розгляд документів на видачу ліцензії) відповідне повідомлення в письмовій формі та документи, які підтверджують зазначені зміни, а саме:
засвідчену нотаріально або органом, який видав документ, копію змін до статуту (нова редакція) ліцензіата, які зареєстровано в установленому порядку (з урахуванням особливостей, визначених статтею 9 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»);
у разі якщо ліцензіат створений і діє на підставі модельного статуту, подається нотаріально засвідчена копія рішення уповноваженого органу управління про внесення відповідних змін до цього рішення;
довідку, складену ліцензіатом - небанківською фінансовою установою (крім компанії з управління активами) у довільній формі, про виключення його з відповідного державного реєстру фінансових установ;
у разі зміни керівника (членів) виконавчого органу, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера ліцензіата (крім банку) подається анкета щодо ділової репутації органів управління юридичної особи, головного бухгалтера та керівника служби внутрішнього аудиту, яка додається до заяви про видачу ліцензії;
довідку про керівних посадових осіб та фахівців заявника (ліцензіата), що безпосередньо здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку (ринку цінних паперів) та сертифіковані в установленому порядку, яка додається до заяви про видачу ліцензії, із змінами;
засвідчену підписом керівника та печаткою заявника копію затвердженої організаційної структури ліцензіата зі змінами з доданням відомостей щодо структурних підрозділів заявника (ліцензіата), працівники яких безпосередньо здійснюють окремі види професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), що додаються до заяви про видачу ліцензії, та зміни штатного розпису ліцензіата;»;
засвідчені в установленому порядку копії змін до документів, що підтверджують його право власності на нежитлове приміщення, у якому провадиться діяльність з управління іпотечним покриттям, або право користування нежитловим приміщенням (договір оренди, суборенди тощо, який укладений ліцензіатом), з доданням акта приймання-передавання цього приміщення (за наявності) та плану приміщення (із зазначенням його розміру);
засвідчену в установленому порядку (крім банку) копію змін до документа, що підтверджує забезпечення цілодобовою охороною приміщення ліцензіата, в якому провадиться діяльність з управління іпотечним покриттям структурованих іпотечних облігацій;
довідку про спеціалізовані структурні підрозділи заявника (ліцензіата), що провадять професійну діяльність на фондовому ринку (ринку цінних паперів) за її окремими видами та мають інше місцезнаходження, ніж заявник (ліцензіат), із змінами, яка додається до заяви про видачу ліцензії;
{Абзац дванадцятий пункту 9 розділу III виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820 від 14.05.2013}
інформацію у довільній формі щодо звільнення особи, яка займає посаду головного бухгалтера, або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата (крім банку), із зазначенням прізвища, імені, по батькові (для фізичної особи) та найменування, ідентифікаційного коду (для юридичної особи) та дати такого звільнення (закінчення/розірвання відповідного договору), засвідчену підписом керівника та печаткою ліцензіата;
у разі призначення особи, яка займає посаду головного бухгалтера (крім банку), подається копія кваліфікаційного посвідчення фахівця з питань бухгалтерського обліку професійних учасників фондового ринку, засвідчена підписом керівника та печаткою ліцензіата.
У разі відсутності посади головного бухгалтера ліцензіатом (крім банку) подається довідка у довільні формі щодо особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку (крім власника заявника та керівника заявника), із зазначенням прізвища, імені, по батькові та стажу трудової діяльності на посаді бухгалтера (для фізичної особи) або найменування, ідентифікаційного коду (для юридичної особи) і прізвища, імені, по батькові керівника та особи, яка безпосередньо здійснює ведення бухгалтерського обліку заявника (для юридичної особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата), засвідчена підписом керівника та печаткою ліцензіата;
довідку про зміни в персональному складі наглядової ради (у разі її створення), виконавчого органу та ревізійної комісії заявника (ліцензіата), яка додається до заяви про видачу ліцензії;
довідку щодо структури власності заявника (ліцензіата) та власників з істотною участю в ньому, яка додається до заяви про видачу ліцензії, в частині розділу І «Структура власності заявника (ліцензіата)» (крім пункту 3 та таблиці 6);
довідку про наявність (відсутність) у заявника (ліцензіата) серед учасників (акціонерів) фізичної особи, яка має не погашену або не зняту в установленому порядку судимість за злочини проти власності, у сфері господарської діяльності та/або у сфері службової діяльності та володіє прямо чи опосередковано пакетом акцій (часток) у розмірі 10 і більше відсотків статутного капіталу заявника (ліцензіата) з відповідними змінами, яка додається до заяви про видачу ліцензії;
копії відповідного документа банку, що підтверджують сплату збільшення статутного капіталу виключно за рахунок грошових коштів (крім випадку збільшення статутного капіталу за рахунок прибутку, реінвестиції дивідендів).
10. Ліцензіат, крім документів, передбачених пунктом 9 цього розділу, зобов'язаний протягом п’ятнадцяти робочих днів подати до Комісії інформацію у довільній формі про:
10.1. Арешт банківських рахунків ліцензіата.
10.2. Перелік емітентів, з яким укладені договори про управління іпотечним покриттям, та реквізити договорів (дата та номер договору).
10.3. Застосування Національною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України (для банків - Національним банком України) до ліцензіата заходів впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації, а також інших санкцій, у тому числі тимчасове зупинення (обмеження) дії або анулювання (відкликання) ліцензії, що накладаються цим органом за порушення законодавства на ринку фінансових послуг.
10.4. Початок відповідно до законодавства процедури припинення юридичної особи (ліцензіата) у результаті реорганізації або ліквідації ліцензіата, визнання його банкрутом.
10.5. Зміни у графіку роботи.
11. Ліцензіат зобов’язаний щороку до 1 лютого подавати до Комісії станом на 1 січня поточного року такі документи, які додавалися до заяви про видачу ліцензії:
довідку про асоційованих осіб фізичної особи - власника з істотною участю у заявника (ліцензіата);
довідку про юридичних осіб, у яких фізична особа - власник з істотною участю у заявника (ліцензіата) є керівником та/або контролером;
довідку щодо структури власності заявника (ліцензіата) та власників з істотною участю у ньому з доданням схематичного зображення такої структури.
12. Усі відомості подаються до Комісії із супровідним листом, у якому необхідно обов'язково зазначити номер ліцензії ліцензіата, за підписом керівника ліцензіата, засвідченим печаткою.
У разі якщо документи підписані не керівником ліцензіата, а виконувачем його обов'язків (крім випадків, установлених законами), ліцензіат повинен надати копію документа, який підтверджує повноваження цієї особи.
Документи, які надаються ліцензіатом відповідно до вимог цих Ліцензійних умов, що мають форму додатків до Порядку та умов видачі ліцензії, надаються також в електронній формі за допомогою автоматизованої системи, розміщеної на офіційному веб-сайті Комісії.
{Розділ IV виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820 від 14.05.2013}
IV. Державне регулювання, нагляд та контроль у сфері діяльності управителя іпотечним покриттям
1. Функції державного регулювання, нагляду та контролю у сфері діяльності управителя іпотечним покриттям здійснюються Комісією відповідно до Законів України «Про іпотечні облігації», «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», цих Ліцензійних умов та інших нормативно-правових актів Комісії.
2. Інші державні органи здійснюють контроль за вказаною діяльністю у межах своїх повноважень, визначених законами.
Директор департаменту
регулювання діяльності
торговців цінними паперами
та фондових бірж
О. Науменко
{Додаток 1 виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820 від 14.05.2013}
{Додаток 2 виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820 від 14.05.2013}
Інші НПА
Рішення НКЦПФР №1902 від 27.12.2012 Про затвердження Положення про іпотечне покриття звичайних іпотечних облігацій, порядок ведення реєстру іпотечного покриття та управління іпотечним покриттям звичайних іпотечних облігацій Розпорядження КМУ №1473 від 26.11.2008 Про підготовку та проведення у 2009-2015 роках технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту) Постанова ВРУ №131-VIII від 27.01.2015 Про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визнання організацій терористичними Розпорядження Голова ВРУ №77-VIII від 29.01.2015 Про деякі питання висвітлення діяльності комітетів Верховної Ради України та народних депутатів України Указ Президент №961 від 26.12.2014 Про призначення А. Таранова Заступником Глави Адміністрації Президента України Указ Президент №960 від 26.12.2014 Про призначення Р. Павленка Заступником Глави Адміністрації Президента України Указ Президент №959 від 26.12.2014 Про призначення В. Ковальчука Першим заступником Глави Адміністрації Президента України Указ Президент №943 від 19.12.2014 Про присвоєння спеціального звання Наказ Мінрегіон №367 від 22.12.2014 Про затвердження Змін до Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад Наказ Мін'юст №75/5 від 19.01.2015 Про внесення змін до Типового положення про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації