Постанова Центрвиборчком № 37 від 30.04.2015 Про скаргу кандидата в депутати Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 Гайдука С.П., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 28 квітня 2015 року за № 21-36/1-2200
Постанова Центрвиборчком № 37 від 30.04.2015 Про скаргу кандидата в депутати Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 Гайдука С.П., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 28 квітня 2015 року за № 21-36/1-2200
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯПОСТАНОВА
від 30 квітня 2015 року № 37
Про скаргу кандидата в депутати Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 Гайдука С.П., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 28 квітня 2015 року за № 21-36/1-2200
До Центральної виборчої комісії 28 квітня 2015 року надійшла скарга кандидата в депутати Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 Гайдука Сергія Павловича, в якій він просить Центральну виборчу комісію достроково припинити повноваження усього складу Запорізької міської виборчої комісії Запорізької області у зв’язку із одноразовим грубим порушенням нею Конституції України та Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (далі - Закон), встановленим рішенням суду, що набрало законної сили.
На обґрунтування своїх вимог суб’єктом звернення до скарги додано копію ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 25 квітня 2015 року в справі № 808/2142/15.
На виконання частини десятої статті 88 Закону скаргу з доданими до неї матеріалами надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 29 квітня 2015 року надійшли пояснення Запорізької міської виборчої комісії Запорізької області за підписом голови цієї виборчої комісії Бабіч А.М., в яких міститься інформація про відсутність фінансування на підготовку та проведення проміжних виборів депутата Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 та про відсутність подань для включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.
Розглянувши скаргу, пояснення суб’єкта оскарження та додані до них матеріали, Комісія встановила.
Згідно з частиною третьою статті 29 Закону повноваження усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну, дільничну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, цього та інших законів України.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 21 квітня 2015 року в справі № 808/2142/15, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 25 квітня 2015 року, визнано протиправною бездіяльність Запорізької міської виборчої комісії Запорізької області щодо утворення дільничних виборчих комісій в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 на проміжних виборах депутатів Запорізької обласної ради та зобов’язано утворити дільничні виборчі комісії.
Разом з тим, одночасно з визнанням протиправною бездіяльності судом не встановлено факту одноразового грубого порушення чи систематичного порушення Конституції України та Закону Запорізькою міською виборчою комісією Запорізької області.
Водночас зі змісту пояснень суб’єкта оскарження вбачається, що на виконання рішення суду Запорізька міська виборча комісія Запорізької області 28 квітня 2015 року розглядала питання щодо утворення дільничних виборчих комісій в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46.
Проте відповідне рішення не було прийнято, оскільки жодного подання для включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від суб’єктів, визначених частиною першою статті 23 Закону, до Запорізької міської виборчої комісії Запорізької області внесено не було.
Крім того, за змістом частини першої статті 60 Закону бюджетні витрати на підготовку і проведення проміжних місцевих виборів здійснюються за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів, тобто проміжні вибори депутатів Запорізької обласної ради повинні проводитися за рахунок коштів обласного бюджету.
Частинами першою, другою статті 23 Бюджетного кодексу України визначено, що будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, яке встановлюється законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет.
За наявною в Центральній виборчій комісії інформацією Запорізькою обласною радою станом на 30 квітня 2015 року не прийнято рішення щодо встановлення бюджетних призначень з місцевого бюджету для фінансування проміжних виборів депутатів цієї ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах 13, 22, 35, 46, що унеможливлює, зокрема, виконання вимог Закону в частині оплати праці членів дільничних виборчих комісії.
Також Центральна виборча комісія вважає за необхідне звернути увагу Запорізької міської виборчої комісії Запорізької області на необхідність неухильного дотримання вимог виборчого законодавства та забезпечення реалізації виборчих прав громадян України під час підготовки і проведення місцевих виборів.
Крім того, Центральна виборча комісія з метою недопущення порушення виборчих прав громадян, прав та законних інтересів суб’єкта звернення зі скаргою вважає за необхідне зазначити.
Відповідно до статті 119 Конституції України місцеві державні адміністрації на відповідній території забезпечують, зокрема, виконання Конституції та законів України, додержання прав і свобод громадян. Згідно зі статтями 18, 25 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація складає і подає на затвердження ради проект відповідного бюджету та забезпечує його виконання, бере участь у вирішенні питань проведення виборів і референдумів у межах, визначених законодавством.
За змістом частини першої статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях обласної ради вирішуються питання, зокрема, здійснення відповідно до закону повноважень щодо організації проведення виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування, затвердження відповідних місцевих бюджетів, внесення змін до них.
Неприйняття Запорізькою обласною радою рішення щодо встановлення бюджетних призначень для проведення проміжних виборів депутатів Запорізької обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 13, 22, 35, 46 поставило організацію їх підготовки і проведення під загрозу, а відтак призвело до порушення конституційних виборчих прав громадян України.
У зв’язку із цим та з метою реалізації передбачених пунктом 1 частини першої статті 24 Закону повноважень Центральної виборчої комісії щодо здійснення контролю за додержанням законодавства про місцеві вибори на всій території України, забезпечення реалізації та захисту конституційних виборчих прав громадян України як одного з основних принципів діяльності Комісії, визначених статтею 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Комісія вважає за доцільне звернутися до Запорізької обласної державної адміністрації та Запорізької обласної ради щодо необхідності вжиття вичерпних заходів для фінансування проміжних виборів депутатів Запорізької обласної ради.
Центральна виборча комісія вважає за необхідне звернути увагу Верховної Ради України на необхідність законодавчого врегулювання питань фінансування підготовки і проведення місцевих виборів у випадках бездіяльності органів місцевого самоврядування щодо прийняття відповідних рішень.
З огляду на зазначене в Центральної виборчої комісії відсутні підстави для задоволення скарги кандидата в депутати Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 Гайдука С.П.
Враховуючи викладене, відповідно до пункту 1 частини першої статті 24, частини першої статті 60, частин першої, четвертої, сьомої статті 90 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", керуючись статтею 2, статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15, пунктами 1, 2 статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Відмовити в задоволенні скарги кандидата в депутати Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 з проміжних виборів депутатів Запорізької обласної ради Гайдука Сергія Павловича.
2. Звернути увагу Запорізької міської виборчої комісії Запорізької області на необхідність неухильного дотримання вимог виборчого законодавства та забезпечення реалізації виборчих прав громадян України під час підготовки і проведення місцевих виборів.
3. Звернутися до Запорізької обласної державної адміністрації та Запорізької обласної ради щодо необхідності вжиття вичерпних заходів для фінансування проміжних виборів депутатів Запорізької обласної ради.
4. Копію цієї постанови надіслати кандидату в депутати Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 з проміжних виборів депутатів Запорізької обласної ради Гайдуку С.П., Запорізькій міській виборчій комісії Запорізької області, Запорізькій обласній виборчій комісії, Запорізькій обласній державній адміністрації та Запорізькій обласній раді.
5. Цю постанову надіслати Верховній Раді України та оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
М.ОХЕНДОВСЬКИЙ
Інші НПА
Указ Президент №264 від 12.05.2015 Про дипломатичний та службовий паспорти України Закон України ВРУ №340 від 21.04.2015 Про внесення зміни до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність щодо збереження науково-педагогічного кадрового потенціалу України Постанова ВРУ №372 від 12.05.2015 Про Звернення Верховної Ради України до Генеральних штатів (Парламенту) Королівства Нідерланди щодо ситуації навколо повернення до України музейних цінностей Постанова КМУ №255 від 18.03.2015 Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 392 і від 23 березня 2011 р. № 348 Постанова КМУ №267 від 25.03.2015 Про затвердження Положення про Міністерство охорони здоров’я України Розпорядження КМУ №432 від 31.03.2015 Деякі питання реформування системи державного управління автомобільними дорогами загального користування Розпорядження КМУ №739 від 03.08.2011 Деякі питання реформування системи державного управління автомобільними дорогами загального користування Розпорядження КМУ №1096 від 20.08.2008 Про схвалення Концепції реформування системи державного управління автомобільними дорогами загального користування Розпорядження КМУ №421 від 29.04.2015 Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. № 447 Розпорядження КМУ №447 від 17.08.2002 Про затвердження Концепції державної політики у сфері управління якістю продукції, процесів та послуг