Укр Рус
< Рішення НКРЗІ

Рішення НКРЗІ № 217 від 13.05.2010 Про затвердження Порядку проведення експертизи при досудовому врегулюванні спору

Рішення НКРЗІ № 217 від 13.05.2010 Про затвердження Порядку проведення експертизи при досудовому врегулюванні спору

 
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
 Р І Ш Е Н Н Я
 
13.05.2010 N 217
 
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 2010 р.
за N 525/17820

 
Про затвердження Порядку проведення експертизи
при досудовому врегулюванні спору
 
{ Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації N 848 від 24.12.2013 }

 
Відповідно до вимог статей 18 та 61 Закону України "Про телекомунікації" , зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27.01.2006 за N 71/11945 (зі змінами), Національна комісія з питань регулювання зв'язку України В И Р І Ш И Л А:
 
1. Затвердити Порядок проведення експертизи при досудовому врегулюванні спору, що додається.
 
2. Департаменту телекомунікацій разом з Юридичним управлінням подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
 
3. Рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
 
Голова В.Олійник
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету України
з питань регуляторної політики
та підприємництва М.Бродський
Голова Антимонопольного
комітету України О.Костусєв

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з питань регулювання зв'язку
України
13.05.2010 N 217
 
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 2010 р.
за N 525/17820

 
ПОРЯДОК
проведення експертизи при досудовому
врегулюванні спору
 
{ У тексті Порядку абревіатуру "НКРЗ" замінено абревіатурою "НКРЗІ" згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації N 848 від 24.12.2013 }
 
I. Загальні положення
 
1.1. Цей Порядок визначає процедуру проведення експертизи при досудовому врегулюванні спорів між суб’єктами ринку телекомунікацій при взаємоз’єднанні телекомунікаційних мереж, у тому числі щодо послуг пропуску трафіка, надання послуг національного роумінгу, перенесення абонентських номерів та використання персональних номерів, основні завдання, організаційні засади та строки проведення експертизи щодо предмета спору.
{ Пункт 1.1 розділу І в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації N 848 від 24.12.2013 }
 
1.2. Цей Порядок регулює відносини між суб'єктами ринку телекомунікацій, що є сторонами досудового врегулювання спору, експертної організації та НКРЗІ.
 
1.3. Експертиза проводиться в межах досудового врегулювання спору. Рішення щодо проведення експертизи приймається НКРЗІ.
 
1.4. Терміни, що наведені у цьому Порядку, вживаються у такому значенні:
власник об'єкта експертизи - суб'єкт ринку телекомунікацій (одна із сторін спору), телекомунікаційна мережа та/або проектна, технічна та/або кошторисна документація якого підлягають експертизі;
замовник експертизи - суб'єкт ринку телекомунікацій (одна із сторін спору), який ініціював досудове врегулювання спору;
експерти - фізичні особи, які мають високу кваліфікацію, спеціальні знання і безпосередньо здійснюють науково-технічну експертизу та несуть персональну відповідальність за достовірність і повноту аналізу, обґрунтованість рекомендацій відповідно до вимог завдання на проведення експертизи;
експертна організація - профільна галузева наукова, науково-дослідна або спеціалізована проектна організація.
експертний висновок - науково обґрунтована оцінка відповідності об'єкта експертизи нормам чинного законодавства, проектно-кошторисній документації, вимогам нормативної та технічної документації;
об’єкт експертизи - проектна, технічна та кошторисна документація операторів телекомунікацій, що взаємоз’єднують свої мережі, операторів, що надають послуги національного роумінгу та послуги із перенесення абонентських номерів та використання персональних номерів, адміністратора централізованої бази даних, телекомунікаційне обладнання мереж зазначених операторів та адміністратора централізованої бази даних (технічні засоби телекомунікацій); { Абзац сьомий пункту 1.4 розділу І в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації N 848 від 24.12.2013 }
предмет експертизи - дослідження, перевірка, аналіз та оцінка науково-технічного рівня об'єктів експертизи і підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо таких об'єктів.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Законах України "Про телекомунікації" від 24.12.2013 }
 
II. Основні завдання експертизи
 
2.1 Основними завданнями експертизи є об'єктивне комплексне дослідження об'єктів експертизи, перевірка відповідності об'єктів експертизи вимогам і нормам чинного законодавства, підготовка науково обґрунтованих експертних висновків.
 
2.2. Перевірка відповідності об'єктів експертизи розрахунковим даним здійснюється щодо:
заявленої вартості точки взаємоз'єднання реальним розрахунковим показникам;
вартості створення точок взаємоз'єднання розрахунковим витратам на створення цих точок;
кількості заявленого обладнання реальним потребам для виконання робіт зі створення точок взаємоз'єднання;
змісту наданої документації державним стандартам, нормам і правилам;
розрахунку вартості точки взаємоз'єднання вимогам нормативних документів у галузі зв'язку;
заявленого обладнання та технічних приміщень вимогам нормативних документів у галузі зв'язку;
умов взаєморозрахунків між операторами телекомунікацій під час обслуговування абонентів з перенесеними абонентськими номерами або абонентів з персональними номерами. { Пункт 2.2 розділу ІІ доповнено новим абзацом восьмим згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації N 848 від 24.12.2013 }
 
2.3. За результатами експертизи підтверджується факт:
реальної відсутності технічної можливості створення точок взаємоз'єднання;
необхідності виконання робіт з докладання каналів кабельної каналізації, дообладнання чи переобладнання технічних приміщень;
можливості спільного використання веж, антенно-щоглових споруд, технічних приміщень та інших пристроїв.
 
III. Права та обов'язки сторін досудового
врегулювання спору та експертної організації
 
3.1. У проведенні експертизи беруть участь сторони досудового врегулювання спору та експертна організація.
{ Пункт 3.1 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації N 848 від 24.12.2013 }
 
3.2. Права та обов'язки замовника експертизи визначаються у договорі на проведення експертизи.
3.2.1. Замовник експертизи має право:
одержувати інформацію про хід проведення науково-технічної експертизи на всіх стадіях експертного процесу, подавати організатору письмові або усні пояснення, зауваження, рекомендації щодо проведення наукової і науково-технічної експертизи;
знайомитися з висновками науково-технічної експертизи;
використовувати результати і матеріали експертизи у своїй діяльності, в тому числі з комерційною метою, якщо інше не передбачено договором на проведення експертизи;
порушувати клопотання про заміну експертів, одержувати консультації щодо проведення науково-технічної експертизи.
3.2.2. Замовник експертизи зобов'язаний:
сприяти організаторам науково-технічної експертизи у проведенні всебічного, об'єктивного, науково обґрунтованого комплексного аналізу об'єктів експертизи, виробленні незалежної експертної оцінки;
забезпечувати у передбачених договором випадках анонімність експертів;
відшкодовувати моральну та матеріальну шкоду, заподіяну своїми неправомірними діями.
 
3.3. Права та обов'язки власника об'єкта експертизи визначаються цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами.
3.3.1. Власник об'єкта експертизи має право:
одержувати інформацію про хід проведення науково-технічної експертизи на всіх стадіях експертного процесу, подавати організатору письмові або усні пояснення, зауваження, рекомендації щодо проведення наукової і науково-технічної експертизи;
вимагати відшкодування матеріальних збитків та притягнення винних осіб до дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної та кримінальної відповідальності при заподіянні матеріальної шкоди в процесі проведення експертизи;
оскаржувати висновки експертної організації, вимагати проведення повторної експертизи відповідно до пункту 5.8 цього Порядку.
3.3.2. Власник об'єкта експертизи зобов'язаний:
надати проектну, технічну та кошторисну документацію, необхідні матеріали, розрахунки, дані, додаткові відомості, що стосуються об'єкта експертизи;
забезпечити безперешкодний допуск експертів на об'єкти телекомунікаційної мережі, на яких проводиться експертиза;
надавати пояснення експертам, що стосуються об'єкта експертизи, на їх письмові звернення та виключно в межах предмета спору. { Абзац четвертий підпункту 3.3.2 пункту 3.3 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації N 848 від 24.12.2013 }
 
3.4. Права та обов'язки експертної організації щодо проведення експертизи визначаються у договорі на проведення експертизи.
3.4.1. Експертна організація має право:
здійснювати всі необхідні заходи з метою організації та проведення експертизи на підставі договорів на проведення експертизи згідно з чинним законодавством;
вимагати надання додаткових матеріалів, розрахунків і обґрунтувань, необхідних для підготовки об'єктивних висновків;
одержувати стосовно об'єкта експертизи достовірні відомості, довідкові та інформаційні матеріали, в тому числі й такі, що не підлягають розголошенню. Порядок проведення експертизи в цьому випадку, зокрема правила допуску експерта та міра відповідальності за розголошення отриманої інформації, встановлюються відповідними актами законодавства.
3.4.2. Експертна організація зобов'язана:
своєчасно і в повному обсязі виконувати умови договору на проведення експертизи;
не допускати розголошення інформації, що міститься в матеріалах експертизи, якщо інше не передбачено договором або дорученням на проведення експертизи.
 
3.5. НКРЗІ вживає заходів щодо забезпечення взаємодії експертної організації, замовника експертизи та власника об'єкта експертизи.
 
3.6. Для визначення організації на проведення експертизи експертна організація подає до НКРЗІ інформацію про:
статус профільної галузевої наукової, науково-дослідної (науково-технічної) або спеціалізованої проектної організації;
наявність державної акредитації;
підтвердження впровадження системи управління якістю продукції відповідно до чинних державних стандартів України;
наявність власної науково-технічної бібліотеки з переліком державних стандартів, галузевих нормативних документів, нормативно-правових актів з питань телекомунікацій;
наявність власних виробничих приміщень для проведення проектно-вишукувальних робіт.
Зазначена інформація доводиться до відома замовника експертизи та власника об'єкта експертизи.
 
IV. Договір на проведення експертизи
 
4.1. Замовник експертизи звертається до експертної організації з пропозицією про укладення договору на проведення експертизи.
 
4.2. Після укладання договору з експертною організацією замовник письмово повідомляє про це НКРЗІ. За заявою замовника НКРЗІ може прийняти рішення щодо заміни експертної організації іншою.
 
4.3. У договорі на проведення експертизи відповідно до статті 22 Закону України "Про наукову і науково-технічну експертизу" визначаються:
сторони договору;
предмет і об'єкти експертизи;
умови проведення експертизи;
права та обов'язки сторін;
термін проведення експертизи;
термін, протягом якого висновки експертизи зберігають чинність залежно від характеру об'єкта експертизи;
порядок розрахунків;
умови, що впливають на зміну або припинення договірних відносин;
відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору;
відповідальність за достовірність висновку експертизи, термін дії такої відповідальності та конкретні особи, на яких вона покладається стосовно окремих розділів або за експертизу в цілому, інші суттєві умови, які випливають із специфіки об'єкта експертизи.
 
V. Проведення експертизи
 
5.1. Експертиза проводиться на замовлення однієї чи обох сторін спору експертною організацією.
 
5.2. Експертиза проводиться з урахуванням та дотриманням державних стандартів, вимог нормативно-правових актів, норм і правил, що діють у галузі зв'язку.
 
5.3. Після укладення договору на проведення експертизи:
5.3.1. Замовник надає експертній організації необхідну документацію та пояснення, що стосуються виключно об'єкта експертизи.
5.3.2. Експертна організація надає до НКРЗІ письмове повідомлення про укладання договору із замовником експертизи та підтвердження про готовність проведення експертизи.
5.3.3. Експертна організація звертається до власника об'єкта експертизи із запитом на отримання документації, необхідної для проведення експертизи, та надає інформацію про:
перелік об'єктів телекомунікаційної мережі, на які необхідний допуск експертів;
прізвища експертів, дату і час, необхідний для перебування на зазначених об'єктах;
необхідність присутності на зазначених об'єктах спеціалістів відповідного фахового рівня, кваліфікації та спеціальних знань тощо.
 
5.4. У разі виникнення потреби в отриманні додаткових відомостей, що стосуються об'єктів експертизи, експертна організація подає запит власнику об'єкта експертизи.
 
5.5. Експертиза проводиться після отримання довідкових та інформаційних матеріалів, необхідних для її проведення.
Строк надання вихідних даних власником об'єкта експертизи визначається рішенням НКРЗІ щодо проведення експертизи.
 
5.6. Експертна організація здійснює проведення експертизи, надає замовнику та НКРЗІ в установлений термін експертний висновок, який містить:
загальну характеристику об'єкта експертизи;
інформацію щодо відповідності об'єкта експертизи вимогам нормативно-технічних документів;
пропозиції та рекомендації;
висновок.
Експертний висновок скріплюється підписом керівника та печаткою експертної організації.
 
5.7. Експертний висновок зберігає чинність протягом строку, визначеного у договорі на проведення експертизи.
 
5.8. У разі виникнення сумнівів щодо об'єктивності висновків або фахового рівня експертів сторони спору мають право ініціювати проведення повторної експертизи (повної або часткової), для чого подають обґрунтовану письмову заяву до НКРЗІ. Оплата повторної експертизи здійснюється за рахунок заявника.
 
5.9. Експертний висновок має рекомендаційний характер та є вагомою підставою для прийняття рішення НКРЗІ по досудовому врегулюванню спору.
 
5.10. Замовник експертизи, власник об'єкта експертизи та експертна організація повинні забезпечувати збереження та нерозголошення комерційної, конфіденційної та іншої інформації, що міститься в матеріалах експертизи.
 
5.11. Особи, винні у вчиненні правопорушень, визначених статтею 35 Закону України "Про наукову і науково-технічну експертизу" , притягаються до дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної та кримінальної відповідальності згідно з чинним законодавством.
 
Директор Департаменту
телекомунікацій В.П.Гресько

Інші НПА

Наказ Мінтрансзв'язку №1200 від 29.09.2008 Про затвердження Плану переходу на перспективну систему нумерації телефонної мережі загального користування України Рішення НКРЗІ №393 від 11.08.2011 Про затвердження Порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі Рішення НКРЗІ №395 від 31.07.2015 Про внесення змін до Основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг Рішення НКРЗІ №624 від 29.11.2012 Про затвердження Основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг та визнання таким, що втратило чинність, рішення НКРЗ від 26.03.2009 № 1420 Рішення НКРЗІ №409 від 04.08.2015 Про затвердження Розрахункових такс за послуги пропуску трафіку до телекомунікаційних мереж операторів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках послуг пропуску трафіку Постанова ВРУ №656 від 31.08.2015 Про попереднє схвалення законопроекту про внесення змін до Конституції України щодо децентралізації влади Указ Президент №516 від 26.08.2015 Про присвоєння імені Костянтина Могилка літаку Ан-30Б (бортовий номер 86) 15 бригади транспортної авіації Повітряних Сил Збройних Сил України Указ Президент №517 від 26.08.2015 Про присвоєння дипломатичних рангів Указ Президент №521 від 27.08.2015 Про визнання такою, що втратила чинність, статті 2 Указу Президента України від 16 жовтня 2012 року № 600 Указ Президент №498 від 25.08.2015 Про присвоєння військового звання