Постанова КМУ № 184-96-п від 08.02.1996 Про затвердження Типового положення про комітет у справах преси та інформації обласної, Київської міської державної адміністрації
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 лютого 1996 р. N 184
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 451 ( 451-2001-п ) від 06.05.2001 )
Про затвердження Типового положення
про комітет у справах преси та інформації
обласної, Київської міської державної
адміністрації
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Типове положення про комітет у справах преси та
інформації обласної, Київської міської державної адміністрації, що
додається.
Прем"єр-міністр України Є.МАРЧУК
Міністр
Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 лютого 1996 р. N 184
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про комітет у справах преси та інформації обласної,
Київської міської державної адміністрації
1. Комітет у справах преси та інформації обласної, Київської
міської державної адміністрації (далі - комітет) є місцевим
органом державної виконавчої влади, що утворюється головою
обласної, Київської міської державної адміністрації.
Комітет підпорядковується голові цієї адміністрації та
Мінпресінформу. Комітет реалізує на території відповідної області, міста
Києва державну політику в сфері преси, книговидання і
книгорозповсюдження, створення і захисту національного
інформаційного простору, здійснює заходи щодо розвитку
поліграфічної промисловості, забезпечує інформаційну безпеку з
питань, що належать до його компетенції. 2. Комітет у своїй діяльності керується Конституцією України
( 888-09 ), Конституційним Договором між Верховною Радою України
та Президентом України ( 1к/95-ВР ), законами України, постановами
Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента
України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету
Міністрів України, рішеннями голови обласної, Київської міської
державної адміністрації, наказами Мінпресінформу, рішеннями
відповідного представницького органу, прийнятими в межах його
компетенції, а також цим Положенням. 3. Основними завданнями комітету є: сприяння підвищенню ролі та авторитету преси, інших засобів
масової інформації, видавничої справи у розбудові незалежної,
демократичної України, її духовному відродженню, розвитку
суспільного життя; здійснення заходів, спрямованих на розвиток друкованих
засобів масової інформації, видавничої справи, зміцнення їх
виробничої бази; забезпечення свободи діяльності друкованих засобів масової
інформації та інших суб"єктів видавничої справи; організація
виконання чинного законодавства з питань, що належать до його
компетенції, та здійснення контролю за їх реалізацією; визначення напрямів інвестиційної політики в галузі
періодичної преси, поліграфії, книговидання; забезпечення в межах своїх повноважень функціонування і
вдосконалення системи інформаційної безпеки, зокрема охорони від
розголошення у пресі та інших засобах масової інформації
відомостей, що становлять державну таємницю, а також недопущення
поширення засобами масової інформації матеріалів, що суперечать
чинному законодавству; проведення державної реєстрації та перереєстрації місцевих
друкованих засобів масової інформації та здійснення контролю за
дотриманням задекларованих ними програмних цілей; створення у межах своєї компетенції сприятливих умов для
розвитку всіх форм власності у видавничій справі, поліграфії та
книгорозповсюдженні, запровадження прогресивних форм ринкових
відносин, підтримка господарської ініціативи та підприємництва; протидія протиправним, монопольним, іншим негативним явищам і
тенденціям, що завдають шкоди інтересам держави, суб"єктам
видавничої справи та споживачам друкованих видань; участь у формуванні обсягів поставок друкованих видань та
іншої поліграфічної продукції для державних потреб та координація
діяльності підприємств, установ, організацій та інших суб"єктів
видавничої справи області, міста Києва, пов"язаної з їх
виконанням. 4. Комітет відповідно до покладених на нього завдань: 1) надає друкованим засобам масової інформації, іншим
суб"єктам видавничої справи незалежно від форм власності, а також
їх засновникам організаційно-методичну, наукову, консультативну та
інформаційну допомогу; 2) готує пропозиції до проектів програм
соціально-економічного розвитку області, міста Києва та проектів
місцевого бюджету і подає їх на розгляд державної адміністрації; 3) сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань
соціально-економічного розвитку відповідної території, зокрема
розробляє плани економічного і соціального розвитку суб"єктів
видавничої справи, що перебувають у комунальній власності та
входять до сфери управління відповідної обласної, Київської
міської державної адміністрації, визначає пріоритети і напрями
інвестиційної політики у цій сфері; 4) готує і подає на розгляд обласної, Київської міської
державної адміністрації пропозиції, спрямовані на поглиблення
економічної реформи; 5) координує діяльність суб"єктів видавничої справи незалежно
від форм власності з метою задоволення місцевих потреб у
друкованій продукції та окремих виробах народного споживання; 6) проводить роботу із суб"єктами видавничої справи, що
належать до сфери управління відповідної державної адміністрації
та Мінпресінформу, з метою зміцнення виробничої бази місцевої
преси та інших суб"єктів видавничої справи, впровадження у
поліграфічне виробництво нової техніки і технології, поліпшення
поліграфічного виконання друкованої продукції; 7) відповідно до чинного законодавства здійснює нормативне
регулювання у сфері видавничої справи, поліграфії та
книгорозповсюдження, випуску друкованих засобів масової
інформації, інформаційної безпеки з питань, що належать до його
компетенції. Організовує впровадження у виробництво державних
стандартів і технічних умов та контролює їх дотримання; 8) проводить в установленому порядку роботу, пов"язану з
організацією професійної підготовки, перепідготовки та підвищення
кваліфікації працівників видавничих організацій, друкованих
засобів масової інформації, підприємств поліграфії,
книгорозповсюдження та інших суб"єктів видавничої справи; 9) у межах делегованих йому повноважень здійснює заходи щодо
матеріально-технічного забезпечення редакцій друкованих засобів
масової інформації, видавництв, підприємств поліграфії та
книгорозповсюдження, що входять до сфери управління відповідної
державної адміністрації та Мінпресінформу; 10) здійснює окремі функції щодо управління майном
підприємств, установ і організацій, заснованих на комунальній
власності, в межах повноважень, делегованих йому обласною,
Київською міською державною адміністрацією; 11) розглядає і подає обласній, Київській міській державній
адміністрації пропозиції щодо передачі в оренду цілісних майнових
комплексів підприємств, їхніх структурних підрозділів, а також
нежилих приміщень, що належать до комунальної власності та входять
до сфери її управління; 12) здійснює окремі повноваження, делеговані йому
Мінпресінформом, щодо управління об"єктами книговидання і преси,
які перебувають у загальнодержавній власності та входять до сфери
управління цього міністерства; 13) готує і подає державній адміністрації та Мінпресінформу
пропозиції про створення, реорганізацію, ліквідацію суб"єктів
видавничої справи та затвердження їхніх статутів; 14) контролює дотримання суб"єктами видавничої справи їхніх
статутів; 15) на підставі повноважень, наданих йому державною
адміністрацією, укладає та розриває в установленому порядку
контракти з керівниками підприємств, установ і організацій, що
належать до сфери її управління; 16) у встановленому порядку розглядає проекти контрактів з
керівниками підприємств, установ і організацій області, міста
Києва, що належать до сфери управління Мінпресінформу, та вносить
відповідні пропозиції цьому міністерству; 17) у межах своїх повноважень здійснює контроль за
ефективністю використання і збереженням закріпленого за
підприємствами, установами і організаціями державного майна; 18) реалізує заходи щодо забезпечення охорони праці та
збереження навколишнього природного середовища відповідними
підприємствами, що належать до сфери управління обласної,
Київської міської державної адміністрації; 19) здійснює контроль за дотриманням підприємствами,
установами і організаціями державної політики в питаннях
ціноутворення, заробітної плати, соціального захисту працівників
преси і видавничої справи; 20) організовує виконання підприємствами, установами і
організаціями державних замовлень на випуск друкованих видань та
іншої поліграфічної продукції для державних потреб; 21) здійснює: заходи щодо функціонування та вдосконалення системи
інформаційної безпеки у пресі та інших засобах масової інформації; охорону на основі чинного законодавства у засобах масової
інформації (преса, інформаційні агентства, книжкова продукція,
теле- та радіопрограми, фотокінодокументалістика, виставки тощо),
а також у текстових аудіо та аудіовізуальних матеріалах, що
переміщуються через державний кордон України, відомостей,
розголошення яких може заподіяти шкоду державі у сфері оборони,
економіки, зовнішніх відносин, державної безпеки і правопорядку; розгляд спірних питань про надання і використання інформації,
запитів власників інформації, державних органів, засобів масової
інформації, інших юридичних осіб з цих питань; розгляд (консультування), в тому числі на безплатній основі
відповідно до укладених угод, матеріалів, що готуються до
опублікування, а також текстових, аудіо та аудіовізуальних
матеріалів, призначених для переміщення через державний кордон
України, які можуть містити державні таємниці, пропагувати культ
насильства, жорстокість та порнографію; аналіз матеріалів преси та інших засобів масової інформації
після їх виходу в світ з метою виявлення можливих порушень чинного
законодавства та запобігання їм; контроль за змістом реклами у пресі та інших засобах масової
інформації з метою виявлення та запобігання порушенням чинного
законодавства; навчальні та інформаційно-інструктивні заходи з працівниками
відповідних служб органів державної виконавчої влади, підприємств,
установ і організацій та експертами з питань охорони державних
таємниць у засобах масової інформації, інформаційної безпеки; 22) відповідно до чинного законодавства веде оперативну і
статистичну звітність, державну статистику, складає в
установленому порядку зведені квартальні, річні бухгалтерські
звіти і баланси; 23) складає проекти кошторисів витрат на утримання апарату
комітету і подає їх на затвердження голові обласної, Київської
міської державної адміністрації. 5. Комітет має право: 1) вносити в установленому порядку на розгляд обласної,
Київської міської державної адміністрації та Мінпресінформу
пропозиції про вдосконалення чинного законодавства, діючих
нормативних актів, а також з питань діяльності суб"єктів
видавничої справи; 2) залучати спеціалістів інших підрозділів обласної,
Київської міської державної адміністрації, підприємств, установ і
організацій, об"єднань громадян (за погодженням з їх керівниками)
для розгляду питань, що належать до його компетенції; 3) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до його компетенції; 4) здійснювати власну видавничу діяльність у межах
повноважень, визначених обласною, Київською міською державною
адміністрацією та Мінпресінформом; 5) накопичувати з дозволу обласної, Київської міської
державної адміністрації на своїх розрахункових рахунках кошти,
здійснювати відповідні розрахунки з метою сприяння забезпеченню
суб"єктів видавничої справи матеріально-технічними ресурсами та
устаткуванням; 6) розробляти і затверджувати положення про конкурси,
виставки, ярмарки, інші заходи, пов"язані з діяльністю комітету; 7) одержувати в установленому порядку безплатно обов"язкові
примірники друкованих періодичних і неперіодичних видань, що
виходять на території області, міста Києва; 8) здійснювати контроль за: діяльністю підприємств, установ і організацій, заснованих на
загальнодержавній та комунальній власності та віднесених до сфери
управління обласної, Київської міської державної адміністрації та
Мінпресінформу; дотриманням відділами та управліннями обласної, Київської
міської державної адміністрації, підприємствами, установами,
організаціями, засобами масової інформації вимог чинного
законодавства і нормативних документів з питань видавничої справи,
преси, інформації, а також інформаційної безпеки під час
підготовки матеріалів до опублікування і переміщення їх через
державний кордон; 9) одержувати в установленому порядку від інших підрозділів
обласної, Київської міської державної адміністрації, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій
інформацію, документи, довідки та інші матеріали, а від місцевих
органів державної статистики - безплатно статистичні дані,
необхідні для виконання покладених на комітет завдань; 10) аналізувати підстави відмови органів державної виконавчої
влади, підприємств, установ і організацій у наданні інформації
заінтересованим особам або доступу до неї, обгрунтованість
застосування відповідно до чинного законодавства обмеженого
доступу до окремих видів інформації; 11) вимагати від керівників, інших службових осіб органів
державної виконавчої влади, підприємств, установ, організацій та
засобів масової інформації усунення виявлених порушень
законодавства з питань інформаційної безпеки, преси, видавничої
справи, інформації; 12) звертатися до органів державної виконавчої влади, органів
прокуратури та суду в разі порушення чинного законодавства
суб"єктами видавничої справи; визнавати недійсними свідоцтва про
державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації або
суб"єкта видавничої справи на підставі рішення суду про припинення
його випуску чи діяльності. 6. Комітет у процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з управліннями, відділами та іншими підрозділами
обласної, Київської міської державної адміністрації,
представницькими органами, органами місцевого самоврядування, а
також з органами прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки
області, міста Києва, співпрацює і узгоджує свої дії з
інформаційними агентствами, організаціями телебачення і
радіомовлення, редакціями газет, іншими засобами масової
інформації, видавництвами, видавничими організаціями,
підприємствами поліграфії та відповідними творчими спілками. 7. Комітет очолює голова, який призначається на посаду і
звільняється з посади головою обласної, Київської міської
державної адміністрації за погодженням з Міністром у справах преси
та інформації. Голова комітету має заступників, які за його поданням,
погодженим з Міністром у справах преси та інформації,
призначаються на посаду і звільняються з посади головою обласної,
Київської міської державної адміністрації. 8. Голова комітету: здійснює керівництво діяльністю комітету, несе персональну
відповідальність за законність прийнятих ним рішень, виконання
завдань, покладених на комітет і здійснення ним своїх функцій; розподіляє обов"язки та встановлює ступінь відповідальності
заступників голови, керівників структурних підрозділів комітету; затверджує структуру і штатний розпис комітету в межах
граничної чисельності та фонду оплати праці працівників; призначає на посаду згідно із затвердженим штатним розписом
та звільняє з посади працівників комітету; затверджує положення про структурні підрозділи і
функціональні обов"язки працівників комітету; розпоряджається коштами в межах затвердженого головою
обласної, Київської міської державної адміністрації кошторису
витрат на утримання комітету; видає у межах своєї компетенції на основі та на виконання
чинного законодавства накази, організовує та здійснює контроль за
їх виконанням. 9. Накази голови комітету, які зачіпають права, свободи й
законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер,
підлягають державній реєстрації в управлінні юстиції області,
міста Києва. Комітет у межах своєї компетенції в разі потреби разом з
відділами, управліннями та іншими підрозділами державної
адміністрації видає спільні акти. Рішення комітету з питань видавничої справи, поліграфії,
книгорозповсюдження, друкованих засобів масової інформації,
інформаційної безпеки, прийняті в межах його компетенції, є
обов"язковими для виконання підприємствами, установами і
організаціями всіх форм власності, місцевими органами державної
виконавчої влади, а також громадськими організаціями та
громадянами. Накази голови комітету в разі порушення прав громадян,
представницьких органів, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ і організацій можуть бути оскаржені в
судовому порядку. 10. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції комітету, обговорення найважливіших напрямів його
роботи у комітеті утворюється колегія у складі голови комітету
(голова колегії), заступників голови за посадою, інших працівників
комітету. До складу колегії можуть входити керівники відділів,
управлінь та інших підрозділів обласної, Київської міської
державної адміністрації. Склад колегії затверджується головою обласної, Київської
міської державної адміністрації за поданням голови комітету. Рішення колегії проводяться в життя наказами комітету. 11. У комітеті можуть створюватися наукові ради та комісії
для розроблення рекомендацій та пропозицій щодо розвитку і
вдосконалення видавничої справи, книгорозповсюдження, охорони
державних таємниць, запобігання розповсюдженню друкованих видань,
аудіо-, відеоматеріалів, іншої продукції, в яких всупереч чинному
законодавству пропагується культ насильства, жорстокість та
порнографія. У разі потреби для координації діяльності місцевих органів
державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, а також
заінтересованих організацій з питань, що належать до компетенції
комітету, при комітеті можуть бути створені на громадських засадах
постійні та тимчасові ради, комісії, в тому числі міжвідомчі. Склад таких рад, комісій та положення про них затверджуються
головою комітету, а міжвідомчих рад, комісій - головою обласної,
Київської міської державної адміністрації. 12. Комітет утримується за рахунок коштів державного бюджету. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та
видатки на утримання комітету затверджує голова обласної,
Київської міської державної адміністрації. 13. Керівники видавництв, поліграфічних підприємств та інших
організацій, що займаються видавничою діяльністю, підприємств
зв"язку безплатно забезпечують працівників комітету, які виконують
там свої функції щодо захисту державних таємниць, службовими
приміщеннями з телефонним зв"язком, необхідним інвентарем та
комунальними послугами. 14. Комітет є юридичною особою, має самостійний баланс,
рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного
герба України і своїм найменуванням.
Інші НПА
Постанова КМУ №185-96-п від 08.02.1996 Про затвердження Правил заготівлі живиці в лісах України Постанова КМУ №205-96-п від 08.02.1996 Про затвердження Плану заходів щодо реалізації в 1996 році угод і домовленостей між Україною і Федеративною Республікою Бразилією, Аргентинською Республікою, Республікою Чилі Постанова КМУ №159-96-п від 07.02.1996 Про фінансування заходів, пов"язаних з проведенням Всеукраїнської наради з проблем розвитку науки Постанова КМУ №157-96-п від 07.02.1996 Про передачу у власність Автономної Республіки Крим майна санаторно-курортних та оздоровчих закладів, що перебуває у загальнодержавній власності Постанова КМУ №158-96-п від 07.02.1996 Про затвердження Положення про Державний комітет України з питань науки, техніки та промислової політики Постанова КМУ №161-96-п від 07.02.1996 Про порядок обігу сертифікатів, отриманих громадянами України як компенсацію втрат від знецінення грошових заощаджень в установах Ощадного банку та колишнього Укрдержстраху Постанова КМУ №162-96-п від 07.02.1996 Про прискорення будівництва другої черги каналу Дніпро-Донбас та забезпечення водою південно-східного регіону України Постанова КМУ №163-96-п від 07.02.1996 Про загальнодержавний позабюджетний фонд енергозбереження Постанова КМУ №166-96-п від 07.02.1996 Про забезпечення сільського господарства зернозбиральною технікою Постанова КМУ №165-96-п від 06.02.1996 Про затвердження Максюти А.А. членом колегії Міністерства фінансів