Постанова КМУ № 294-96-п від 04.03.1996 Про затвердження типових положень про штаби цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 4 березня 1996 р. N 294
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1594 ( 1594-98-п ) від 05.10.98 )
Про затвердження типових положень про
штаби цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій
( Назва "Штаб Цивільної оборони України" замінена назвою "Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи" у відповідних відмінках згідно з Постановою КМ N 1543 ( 1543-96-п ) від 23.12.96 )
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Типове положення про штаб цивільної оборони та з
надзвичайних ситуацій обласної, Київської та Севастопольської
міської державної адміністрації і Типове положення про штаб
цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій районної, районної у
містах Києві та Севастополі державної адміністрації (додаються). Визнати таким, що втратило чинність, Положення про
територіальні штаби цивільної оборони, затверджене постановою
Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. N 1055
( 1055-93-п ) (ЗП України, 1994 р., N 5, ст.112), в частині, яка
стосується територіальних штабів цивільної оборони в областях,
містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах Києві та
Севастополі.
Прем"єр-міністр України Є.МАРЧУК
Міністр
Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.33
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 березня 1996 р. N 294
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій
обласної, Київської та Севастопольської міської
державної адміністрації
1. Штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій (далі -
штаб) є місцевим органом державної виконавчої влади, що
утворюється головою обласної, Київської та Севастопольської
міської державної адміністрації і підпорядковується голові цієї
адміністрації та Міністерству України з питань надзвичайних
ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи. Штаб здійснює управління у сфері запобігання виникненню
надзвичайних ситуацій техногенного походження та забезпечення
зменшення збитків і втрат у разі стихійного лиха, аварій,
катастроф, вибухів та великих пожеж в області (місті). 2. Штаб у своїй діяльності керується Конституцією України
( 888-09 ), Конституційним Договором між Верховною Радою України
та Президентом України ( 1к/95-ВР ), законами України, постановами
Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента
України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету
Міністрів України, наказами начальника Цивільної оборони України і
Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи,
рішеннями голови обласної (міської) державної адміністрації та
відповідного представницького органу, прийнятими в межах його
компетенції, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями штабу є: реалізація державної політики в галузі цивільної оборони; розроблення і реалізація заходів щодо захисту населення від
наслідків надзвичайних ситуацій, керівництво діяльністю
підпорядкованих органів управління і сил цивільної оборони; здійснення контролю за станом цивільної оборони на
відповідній території; координація в межах його компетенції діяльності інших
місцевих органів державної виконавчої влади, територіальних
органів міністерств та відомств, виконавчих комітетів Рад,
підприємств, установ і організацій, що залучаються до виконання
завдань, пов"язаних з безпекою населення та забезпеченням його
життєдіяльності під час надзвичайних ситуацій. 4. Штаб відповідно до покладених на нього завдань: розробляє і впроваджує заходи щодо захисту населення від
наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечує керівництво діяльністю
підпорядкованих органів управління і сил цивільної оборони; подає пропозиції щодо включення до проекту бюджету області
(міста) витрат на розвиток цивільної оборони; розробляє і подає на затвердження відповідним адміністраціям
плани дій цивільної оборони, її розвитку та вдосконалення,
здійснює контроль за станом цивільної оборони на підприємствах, в
установах і організаціях усіх форм власності та виконанням ними
зазначених планів; забезпечує постійну готовність підпорядкованих органів і
пунктів управління, систем оповіщення та зв"язку, сил і засобів
цивільної оборони до дій у надзвичайних ситуаціях; забезпечує інформування населення про техногенний стан
небезпечних підприємств, інших об"єктів, а у разі виникнення
надзвичайної ситуації - про її характер, правила поведінки і
заходи, які запроваджуються для захисту людей та ліквідації
наслідків надзвичайної ситуації; узгоджує розміщення на відповідній території потенційно
небезпечних підприємств, інших об"єктів у зонах ризику, виходячи з
інтересів громадян, які проживають у цих зонах; контролює роботу, пов"язану із створенням фонду захисних
споруд і підтриманням їх готовності до використання за
призначенням; бере участь у реалізації загальнодержавної політики
експертизи містобудування та організації розробки і проведення
експертизи містобудівної документації населених пунктів
відповідно до законодавства, державних норм та стандартів з
урахуванням потреб захисту населення від впливу надзвичайних
ситуацій; координує в межах його компетенції діяльність інших
підрозділів обласної (міської) державної адміністрації, місцевих
органів державної виконавчої влади, територіальних органів
міністерств та відомств, виконавчих комітетів Рад, підприємств,
установ і організацій, що залучаються до виконання завдань,
пов"язаних з безпекою населення та забезпеченням його
життєдіяльності під час надзвичайних ситуацій; контролює виконання планів захисту водних джерел,
продовольства, харчової сировини, фуражу, свійських тварин та
рослин; формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби,
необхідні для потреб органів цивільної оборони області (міста); здійснює контроль за накопиченням, збереженням та
використанням техніки і майна, призначених для застосування у разі
виникнення надзвичайних ситуацій згідно з відповідними рішеннями
Кабінету Міністрів України; дає згоду керівникам підприємств, установ і організацій на
використання цілісних майнових комплексів цивільної оборони в
господарських інтересах або для інших потреб; здійснює керівництво силами цивільної оборони під час
ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організовує і
підтримує постійну взаємодію з органами управління та підрозділами
міністерств, відомств, які залучаються до спільних дій; здійснює контроль за підтриманням у постійній готовності
систем спостереження, прогнозування, аналізу обстановки, що
склалася у сфері цивільної оборони; організовує і проводить підготовку керівного складу органів
управління та формувань цивільної оборони і населення до дій у
надзвичайних ситуаціях; контролює проведення навчань, тренувань із цивільної оборони
в містах, районах та інших населених пунктах, на об"єктах усіх
форм власності; здійснює комплексні перевірки стану цивільної оборони на
відповідній території; забезпечує виконання зобов"язань за міжнародними договорами
на відповідній території у сфері цивільної оборони. 5. Штаб має право: за погодженням з відповідними органами державної виконавчої
влади, виконавчими комітетами Рад, керівниками підприємств,
установ і організацій залучати їх спеціалістів для проведення
спеціальних перевірок на потенційно небезпечних об"єктах; одержувати в установленому порядку від інших підрозділів
обласної (міської) державної адміністрації та місцевих органів
державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ і організацій інформацію, документи та інші
матеріали, а від територіальних органів державної статистики -
безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на
нього завдань; залучати для проведення заходів, пов"язаних із забезпеченням
запобігання виникненню та у разі виникнення надзвичайних ситуацій
органи управління, сили і засоби підприємств, установ і
організацій незалежно від форм власності, а також підрозділи
Збройних Сил, Національної гвардії та інших військових формувань
згідно з планами їх взаємодії; давати рекомендації підприємствам, установам і організаціям
незалежно від форм власності про заміщення посад працівників
цивільної оборони. 6. Штаб у процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної (міської)
державної адміністрації, представницькими органами та органами
місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами та
організаціями, об"єднаннями громадян. 7. Штаб очолює начальник, який в установленому порядку
призначається на посаду та звільняється з посади головою обласної
(міської) державної адміністрації із числа військовослужбовців за
погодженням із Міністерством України з питань надзвичайних
ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи. Начальник штабу є заступником начальника цивільної оборони
області (міста) і несе відповідальність за стан цивільної оборони
в межах відповідної території. Начальник штабу має заступників, які в установленому порядку
за його поданням, погодженим з начальником Штабу Цивільної
оборони, призначаються на посаду і звільняються з посади головою
обласної (міської) державної адміністрації. 8. Начальник штабу: здійснює керівництво діяльністю штабу, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на штаб завдань та
прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності
заступників начальника штабу, керівників його структурних
підрозділів; організовує діяльність штабу та його підрозділів, пов"язану
із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного
походження, забезпечує постійну готовність штабу до дій у
надзвичайних ситуаціях; затверджує структуру і штатний розпис штабу в межах граничної
чисельності та фонду оплати праці працівників; затверджує положення про структурні підрозділи і
функціональні обов"язки працівників штабу; розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису
витрат на утримання штабу; призначає на посаду і звільняє з посад працівників штабу, за
винятком військовослужбовців; керує усіма видами підготовки підпорядкованого йому особового
складу для виконання в установлені терміни завдань, що
розв"язуються штабом; видає у межах своєї компетенції накази, що є обов"язковими
для виконання органами управління цивільної оборони та
підприємствами, установами й організаціями незалежно від форм
власності, організовує і контролює їх виконання. Накази начальника штабу, які зачіпають права, свободи й
законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер,
підлягають державній реєстрації в управлінні юстиції в області
(місті) і можуть доводитися до загального відома через засоби
масової інформації; представляє в інших органах державної влади,
виконавчих комітетах Рад, на підприємствах, в установах і
організаціях інтереси цивільної оборони; заслуховує посадових осіб органів державної виконавчої влади,
виконавчих комітетів Рад, підприємств, установ і організацій з
питань цивільної оборони; надсилає керівникам органів державної виконавчої влади,
виконавчих комітетів Рад, підприємств, установ та організацій
незалежно від форм власності обов"язкові для виконання
розпорядження про усунення порушень і недоліків з питань цивільної
оборони; звертається з поданням до відповідних органів державної
виконавчої влади та місцевого самоврядування про прийняття рішень
щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у
порушенні законодавства України з питань захисту населення; безперешкодно в будь-який час проводить перевірки
підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності
щодо дотримання ними законодавства про цивільну оборону та одержує
від їх керівників необхідні пояснення, матеріали та інформацію; дає пропозиції відповідним органам щодо обмеження, а у разі
потреби припинення експлуатації підприємств, об"єктів, окремих
виробництв, цехів, робочих місць до усунення порушень, які можуть
призвести до виникнення надзвичайних ситуацій; вносить подання щодо призначення на посади, присвоєння
чергових військових звань, звільнення з військової служби
військовослужбовців підпорядкованих штабів, а також про звільнення
з посади начальників підпорядкованих штабів у разі порушення ними
законів України, указів і розпоряджень Президента України,
декретів, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України,
інших актів законодавства; бере участь у роботі районних, районних у містах Києві та
Севастополі державних адміністрацій, виконавчих комітетів Рад під
час розгляду питань, пов"язаних з діяльністю штабу і сил, які
створюються для запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації
їх наслідків; скликає в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції. 9. Штаби утримуються за рахунок коштів державного бюджету. Гранична чисельність (крім посад, які заміщуються
військовослужбовцями), фонд оплати праці працівників штабу та
видатки на утримання штабу затверджуються головою обласної
(міської) державної адміністрації з урахуванням екологічних і
техногенних особливостей територій та відповідно до розрахункової
мінімальної чисельності, що визначається Міністерством України з
питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської катастрофи. Штаб забезпечується службовими і складськими приміщеннями,
службовим автотранспортом та іншими матеріально-технічними
засобами за рахунок обласної (міської) державної адміністрації. 10. Штаб є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки
в установах банків, печатку із зображенням Державного герба
України і своїм найменуванням.
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 березня 1996 р. N 294
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій
районної, районної у містах Києві та Севастополі
державної адміністрації
1. Штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій (далі -
штаб) є місцевим органом державної виконавчої влади, що
утворюється головою районної, районної у містах Києві та
Севастополі державної адміністрації і підпорядковується голові
цієї адміністрації та штабу цивільної оборони обласної, Київської
та Севастопольської міської державної адміністрації. Штаб здійснює управління у сфері запобігання виникненню
надзвичайних ситуацій техногенного походження та забезпечення
зменшення збитків і втрат у разі стихійного лиха, аварій,
катастроф, вибухів та великих пожеж у районі (районі в місті). 2. Штаб у своїй діяльності керується Конституцією України
( 888-09 ), Конституційним Договором між Верховною Радою України
та Президентом України ( 1к/95-ВР ), законами України, постановами
Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента
України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету
Міністрів України, наказами начальника Цивільної оборони України і
Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи,
рішеннями голови обласної (міської), районної, районної у містах
Києві та Севастополі державної адміністрації та відповідного
представницького органу, прийнятими в межах його компетенції, а
також цим Положенням. 3. Основними завданнями штабу є: реалізація державної політики у сфері цивільної оборони; розроблення і реалізація заходів щодо захисту населення від
наслідків надзвичайних ситуацій, керівництво діяльністю
підпорядкованих органів управління і сил цивільної оборони; здійснення контролю за станом цивільної оборони на
відповідній території; координація в межах його компетенції діяльності
територіальних органів міністерств і відомств, виконавчих
комітетів Рад, підприємств, установ і організацій, що залучаються
до виконання завдань, пов"язаних з безпекою населення та
забезпеченням його життєдіяльності під час надзвичайних ситуацій. 4. Штаб відповідно до покладених на нього завдань: розробляє і впроваджує заходи щодо захисту населення від
наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечує керівництво діяльністю
підпорядкованих органів управління і сил цивільної оборони; подає пропозиції щодо включення до проекту бюджету району
(району в місті) витрат на розвиток цивільної оборони; розробляє і подає на затвердження відповідним адміністраціям
плани дій цивільної оборони, її розвитку та вдосконалення,
здійснює контроль за станом цивільної оборони на підприємствах, в
установах і організаціях усіх форм власності та виконанням ними
зазначених планів; забезпечує постійну готовність підпорядкованих органів і
пунктів управління, систем оповіщення та зв"язку, сил і засобів
цивільної оборони до дій у надзвичайних ситуаціях; забезпечує інформування населення про техногенний стан
небезпечних підприємств, інших об"єктів, а у разі виникнення
надзвичайної ситуації - про її характер, правила поведінки і
заходи, які запроваджуються для захисту людей та ліквідації
наслідків надзвичайної ситуації; узгоджує розміщення на відповідній території потенційно
небезпечних підприємств, інших об"єктів у зонах ризику, виходячи з
інтересів громадян, які проживають у цих зонах; контролює роботу, пов"язану із створенням фонду захисних
споруд і підтриманням їх готовності до використання за
призначенням; бере участь у реалізації загальнодержавної політики
експертизи містобудування та організації розробки і проведення
експертизи містобудівної документації населених пунктів
відповідно до законодавства, державних норм та стандартів з
урахуванням потреб захисту населення від впливу надзвичайних
ситуацій; координує в межах його компетенції діяльність інших
підрозділів районної (районної у місті) державної адміністрації,
територіальних органів міністерств та відомств, виконавчих
комітетів Рад, підприємств, установ і організацій, що залучаються
до виконання завдань, пов"язаних з безпекою населення та
забезпеченням його життєдіяльності під час надзвичайних ситуацій; контролює виконання планів захисту водних джерел,
продовольства, харчової сировини, фуражу, свійських тварин та
рослин; формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби,
необхідні для потреб цивільної оборони району (району в місті); здійснює контроль за накопиченням, збереженням та
використанням техніки і майна, призначених для застосування у разі
виникнення надзвичайних ситуацій згідно з відповідними рішеннями
Кабінету Міністрів України; дає згоду керівникам підприємств, установ і організацій на
використання цілісних майнових комплексів цивільної оборони в
господарських інтересах або для інших потреб; здійснює керівництво силами цивільної оборони під час
ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організовує і
підтримує постійну взаємодію з органами управління та силами
міністерств, відомств, які залучаються до спільних дій; здійснює контроль за підтриманням у постійній готовності
систем спостереження, прогнозування, аналізу обстановки, що
склалася у сфері цивільної оборони; організовує і проводить підготовку керівного складу органів
управління та формувань цивільної оборони і населення до дій у
надзвичайних ситуаціях; контролює проведення навчань, тренувань із цивільної оборони
в межах відповідної території району на об"єктах усіх форм
власності; здійснює комплексні перевірки стану цивільної оборони на
відповідній території; забезпечує виконання зобов"язань за міжнародними договорами
на відповідній території у сфері цивільної оборони. 5. Штаб має право: за погодженням з відповідними органами державної виконавчої
влади, виконавчими комітетами Рад, керівниками підприємств,
установ і організацій залучати їх спеціалістів для проведення
спеціальних перевірок на потенційно небезпечних об"єктах; одержувати в установленому порядку від інших підрозділів
районної (районної у місті) державної адміністрації, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій
інформацію, документи та інші матеріали, а від територіальних
органів державної статистики - безоплатно статистичні дані,
необхідні для виконання покладених на нього завдань; скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції; залучати для проведення заходів, пов"язаних із забезпеченням
запобігання виникненню, та у разі виникнення надзвичайних ситуацій
органи управління, сили і засоби підприємств, установ і
організацій незалежно від форм власності; давати рекомендації підприємствам, установам і організаціям
незалежно від форм власності про заміщення посад працівників
цивільної оборони. 6. Штаб у процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими підрозділами районної (районної у місті)
державної адміністрації, представницькими органами та органами
місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами і
організаціями, об"єднаннями громадян. 7. Штаб очолює начальник, який в установленому порядку
призначається на посаду та звільняється з посади начальником штабу
цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій обласної, Київської
та Севастопольської міської державної адміністрації за погодженням
із головою районної (районної у місті) державної адміністрації. Начальник штабу цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій
районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації
призначається із числа військовослужбовців. Начальник штабу є заступником начальника цивільної оборони
району (району у місті) і несе відповідальність за стан цивільної
оборони в межах відповідної території. 8. Начальник штабу: здійснює керівництво діяльністю штабу, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на штаб завдань і
здійснення ним своїх функцій; організовує діяльність штабу, пов"язану із запобіганням
виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження,
забезпечує постійну готовність штабу до дій у надзвичайних
ситуаціях; затверджує функціональні обов"язки працівників штабу; розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису
витрат на утримання штабу; керує усіма видами підготовки підпорядкованого йому особового
складу для виконання в установлені терміни завдань, що
розв"язуються штабом; видає у межах своєї компетенції накази, що є обов"язковими
для виконання органами управління цивільної оборони та
підприємствами, установами й організаціями незалежно від форм
власності, організовує та контролює їх виконання; представляє в інших органах державної влади,
виконавчих комітетах Рад, на підприємствах, в установах і
організаціях інтереси цивільної оборони; заслуховує посадових осіб виконавчих комітетів Рад,
підприємств, установ і організацій з питань цивільної оборони; надсилає керівникам органів державної виконавчої влади,
виконавчих комітетів Рад, підприємств, установ і організацій
незалежно від форм власності обов"язкові для виконання
розпорядження про усунення порушень і недоліків з питань цивільної
оборони; звертається з поданням до відповідних органів державної
виконавчої влади та місцевого самоврядування про прийняття рішень
щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у
порушенні законодавства України з питань захисту населення; безперешкодно в будь-який час проводить перевірки
підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності
щодо дотримання ними законодавства про цивільну оборону й одержує
від їх керівників необхідні пояснення, матеріали та інформацію; бере участь у роботі інших підрозділів районної (районної у
місті) державної адміністрації і виконавчих комітетів Рад під час
розгляду питань, пов"язаних з діяльністю штабу і сил, які
створюються для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та
ліквідації їх наслідків; скликає в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції. 9. Штаб утримується за рахунок коштів державного бюджету. Гранична чисельність (крім посад, які заміщуються
військовослужбовцями), фонд оплати праці працівників штабу та
видатки на утримання штабу затверджуються головою районної
(районної у місті) державної адміністрації з урахуванням
екологічних і техногенних особливостей територій та відповідно до
розрахункової мінімальної чисельності, що визначається
Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. Штаб забезпечується службовими і складськими приміщеннями,
службовим автотранспортом та іншими матеріально-технічними
засобами за рахунок відповідної державної адміністрації. 10. Штаб є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки
в установах банків, печатку із зображенням Державного герба
України і своїм найменуванням.
Інші НПА
Постанова КМУ №295-96-п від 04.03.1996 Про затвердження Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні Постанова КМУ №296-96-п від 04.03.1996 Про внесення змін і доповнень до постанов Кабінету Міністрів України від 8 червня 1993 р. N 426 і від 8 червня 1995 р. N 407 Постанова КМУ №251-96-п від 29.02.1996 Кабінет Міністрів України Постанова Постанова КМУ №264-96-п від 29.02.1996 Про присвоєння рангів державним службовцям Постанова КМУ №263-96-п від 29.02.1996 Про затвердження Калашника П.С. членом колегії Державного комітету у справах релігій Постанова КМУ №259-96-п від 29.02.1996 Про Голову Української частини Змішаної Українсько-Угорської комісії з питань забезпечення прав національних меншин Постанова КМУ №256-96-п від 29.02.1996 Про присвоєння імені Г.О. Готовчиця науково-експедиційному судну Постанова КМУ №255-96-п від 29.02.1996 Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 6 листопада 1995 року N 894 Постанова КМУ №252-96-п від 29.02.1996 Про виділення коштів для подолання наслідків стихійного лиха на шахтах Солотвинського солерудника Постанова КМУ №246-96-п від 29.02.1996 Про виділення коштів для завершення будівництва водогону Рибник - Бухів