Постанова КМУ № 320-2009-п від 02.04.2009 Про затвердження Порядку переміщення товарів у пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані на території морських портів України, під час контейнерних перевезень у прямому змішаному сполученні
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 2 квітня 2009 р. N 320
Київ
Про затвердження Порядку
переміщення товарів у пунктах пропуску через
державний кордон, що розташовані на території
морських портів України, під час контейнерних
перевезень у прямому змішаному сполученні
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 156 ( 156-2012-п ) від 29.02.2012 }
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Порядок переміщення товарів у пунктах пропуску
через державний кордон, що розташовані на території морських
портів України, під час контейнерних перевезень у прямому
змішаному сполученні, що додається.
Прем"єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 квітня 2009 р. N 320
ПОРЯДОК
переміщення товарів у пунктах пропуску через
державний кордон, що розташовані на території
морських портів України, під час контейнерних
перевезень у прямому змішаному сполученні
1. Цей Порядок визначає загальну технологію і послідовність
здійснення у пунктах пропуску через державний кордон, що
розташовані на території морських портів України, прикордонного,
митного та інших видів контролю товарів, що переміщуються через
державний кордон у контейнерах у прямому змішаному сполученні
(далі - товари).
2. Капітан судна (представник судновласника, морський агент)
завчасно звертається з використанням наявних засобів комунікації
до служби санітарно-епідеміологічного контролю та адміністрації
порту і подає відповідну інформацію.
Інформація доводиться до відома підрозділів охорони
державного кордону, митних органів та інших контролюючих органів.
За рішенням зазначених органів до судна застосовується вільна
практика. Проведення попереднього аналізу інформації та
документів, необхідних для застосування до судна вільної практики,
їх передача та обмін між контролюючими органами, адміністрацією
порту, агентською організацією (морським агентом) можуть
здійснюватися за допомогою засобів електронного зв’язку з
дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг. У
такому разі паперовий документообіг не здійснюється. Перелік
документів на товари і транспортні засоби, що подаються
контролюючим органам в електронній формі, визначається відповідно
до Конвенції про полегшення міжнародного морського судноплавства
1965 року ( 995_064 ) та інших актів законодавства. { Абзац другий
пункту 2 в редакції Постанови КМ N 156 ( 156-2012-п ) від
29.02.2012 }
У разі наявності зауважень контролюючих органів щодо
застосування вільної практики контроль судна здійснюється
відповідною комісією у загальному порядку.
Зазначена інформація подається агентською організацією
(морським агентом) не пізніше ніж за одну добу (або в момент
виходу з найближчого порту, якщо морський перехід становить менше
однієї доби) до прибуття судна в порт призначення на митній
території України митному органу та іншим контролюючим органам в
електронній формі з дотриманням вимог законодавства про
електронний документообіг. { Пункт 2 доповнено абзацом згідно з
Постановою КМ N 156 ( 156-2012-п ) від 29.02.2012 }
3. Навантаження та розвантаження суден закордонного плавання,
а також проведення допоміжних операцій з товарами (кріплення,
розкріплення, переміщення по судну) допускається без участі
комісії у разі застосування для судна вільної практики.
3-1. Навантаження та розвантаження судна з товарами, що
переміщуються у контейнерах, які зберігаються у межах одного
пункту пропуску чи зони митного контролю на території морського
торговельного порту до моменту їх вивезення іншим судном, а також
вибуття судна з порту здійснюються без подання контролюючим
органам документів, необхідних для проведення відповідних видів
контролю таких товарів.
У разі заборони контролюючим органом ввезення товару на митну
територію України адміністрація порту разом з перевізником (або
його представником) забезпечує негайне навантаження такого товару
на судно перевізника, який здійснив доставку товару до порту.
Витрати, пов’язані з таким навантаженням, відшкодовуються
перевізником (або його представником - морським агентом,
експедитором тощо). { Порядок доповнено пунктом 3-1 згідно з Постановою КМ N 156
( 156-2012-п ) від 29.02.2012 }
4. Посадові особи контролюючих органів під час здійснення
контролю роблять в товаросупровідних документах відмітку про час
початку та час закінчення контролю.
Тривалість митного контролю товару, що переміщується
транзитом через митну територію України в контейнері, у разі
проведення попереднього документального контролю не повинна
перевищувати чотирьох годин з моменту подання передбачених
законодавством документів. { Пункт 4 доповнено новим абзацом
згідно з Постановою КМ N 156 ( 156-2012-п ) від 29.02.2012 }
У разі коли не використовується єдина інформаційна система
порту, пред’явлення документів на товари і транспортні засоби для
оформлення контролюючими органами та їх видача після оформлення
здійснюються через представника адміністрації порту або вантажного
митного комплексу. За погодженням з адміністрацією порту окремі
етапи оформлення товару та транспортного засобу можуть
здійснюватися без участі зазначеної адміністрації. { Пункт 4
доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ N 156
( 156-2012-п ) від 29.02.2012 }
Особа, яка через тривалу перевірку документів за відсутності
правових підстав порушила строки оформлення товарів, несе
відповідальність згідно із законом.
5. Митне оформлення товарів у морському торговельному порту
розпочинається до подання транспортного засобу для вивезення таких
товарів та без подання митному органу відомостей про зазначений
засіб.
Контейнер завантажується на транспортний засіб для вивезення
з порту на етапі завершення митного оформлення товарів.
6. Оформлення товарів здійснюється за принципом "єдиного
офісу".
7. У пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані
на території морських торговельних портів, установлюється
цілодобовий режим роботи контролюючих органів, що беруть участь в
оформленні товарів і транспортних засобів. Відповідальність за
створення належних санітарно-гігієнічних, технічних умов для
виконання контролюючими органами своїх функцій покладається на
морський торговельний порт, на території якого відкрито пункт
пропуску для міжнародного сполучення.
8. Підставою для вивезення товарів з території порту є
документ, визначений технологічною схемою здійснення контролю в
порту, розробленою відповідно до Митного кодексу України
( 92-15 ).
9. Види контролю визначаються митними органами відповідно до
законодавства.
10. У разі коли товар переміщується транзитом через територію
України, у пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані
на території морських торговельних портів, здійснюється мінімальна
кількість митних процедур, необхідних для забезпечення належного
контролю за доставкою транзитних товарів, передбаченого
законодавством.
11. У разі транзиту товарів (крім підакцизних), що прибувають
і відвантажуються морським і річковим транспортом та зберігаються
в межах одного пункту пропуску чи зони митного контролю на
території морського торговельного порту, вантажна митна декларація
не оформлюється. У такому разі до товарів, що перебувають під
митним контролем, заходи гарантування доставки не застосовуються.
12. Проведення процедур контролю щодо товарів (огляд,
зважування тощо) здійснюється одноразово за ініціативою
контролюючого органу на підставі інформації, що міститься в
автоматизованій системі аналізу та управління ризиками, під час
митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням
вантажної митної декларації. { Пункт 12 в редакції Постанови КМ N 156 ( 156-2012-п ) від
29.02.2012 }
13. У разі коли в результаті здійснення контролю товару або
контейнеру завдано пошкодження, винні особи несуть
відповідальність згідно із законом.
Якщо в результаті огляду товару не виявлено фактів порушення
законодавства, витрати на проведення операцій з огляду
відшкодовуються органом, з ініціативи якого проводився такий
огляд.
14. Огляд товарів проводиться комісією у спеціально
обладнаному місці із залученням представників заінтересованих
контролюючих органів у разі:
наявності оперативної інформації про можливе порушення
законодавства;
виявлення за допомогою службового собаки чи приладів контролю
ознак правопорушення;
порушення цілісності контейнера, упаковки чи пломби.
Крім того, огляд може проводитися з метою перевірки
законності переміщення товарів через митний кордон України.
{ Абзац шостий пункту 14 виключено на підставі Постанови КМ
N 156 ( 156-2012-п ) від 29.02.2012 }
15. Взяття проб та огляд товару можуть здійснюватися на
спеціалізованих вантажних митних комплексах або на території
контейнерних терміналів.
16. У разі відмови в прийнятті митної декларації, митному
оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний
кордон України, відповідні контролюючі органи невідкладно подають
письмове повідомлення заінтересованим особам з обов"язковим
зазначенням причини такої відмови.
17. Охорона порту (контейнерного терміналу, митного
ліцензійного складу) дає дозвіл на вивезення з території порту
контейнерів за умови наявності у документах відповідних відміток
підрозділу органу охорони державного кордону та митного органу.
18. Товари, що перебувають на території морського порту понад
установлений строк та вважаються залежалими, підлягають вилученню
та реалізації відповідно до законодавства.
Інші НПА
Лист МОНмолодьспорт №839 від 16.07.2014 Про затвердження Змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році Лист Вищий господарський суд України №01-06/1666/14 від 27.10.2014 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 "Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів" Лист Вищий господарський суд України №01-06/249 від 15.03.2011 Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів Лист Вищий господарський суд України №01-06/1686/14 від 04.11.2014 Про внесення змін до пунктів 10, 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)" Лист Вищий господарський суд України №01-06/606/2013 від 28.03.2013 Про Закон України \"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом\" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) Лист Мін'юст №6820-0-4-14/8.1 від 14.08.2014 Щодо відмови від обов'язковості та переходу до добровільності використання печаток суб'єктами господарюва Лист Мін'юст №Ч-13744/8.2 від 13.08.2014 Щодо встановлення ціни договору між суб'єктами господарювання у вигляді грошового еквівалента Лист НБУ №18-112/64483 від 05.11.2014 Про скасування пені та штрафів за договорами кредиту під час АТО Лист ВАСУ №1493/2/2/14-14 від 03.11.2014 Щодо розгляду адміністративних справ з урахуванням Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" Лист НБУ №12-311/67934 від 17.11.2014 Щодо сплати збору на обов\'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти під час нарахування (утримання) податку на доходи фізичних осіб з процентів на валютні вклади