Постанова КМУ № 333-97-п від 14.04.1997 Про посилення відповідальності керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, підприємств, установ і організацій за порушення фінансової дисципліни
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 квітня 1997 р. N 333
Київ
Про посилення відповідальності керівників центральних і
місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної
Республіки Крим, підприємств, установ і організацій за
порушення фінансової дисципліни
Розглянувши подані Головним контрольно-ревізійним управлінням
України матеріали про незаконне і не за цільовим призначенням
витрачання коштів і матеріальних цінностей, Кабінет Міністрів
України відзначає, що керівники переважної більшості міністерств,
інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів
Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та
Севастопольської міських, районних державних адміністрацій не
вживають належних заходів для забезпечення своєчасного та повного
надходження до бюджету платежів, що підлягають внесенню,
правильного і економного витрачання бюджетних коштів, погашення
заборгованості із виплати заробітної плати, грошового
забезпечення, пенсій, стипендій, інших соціальних виплат,
допускають численні факти порушень фінансової дисципліни і
зловживань. Кількість таких фактів і розміри матеріальних збитків
від них мають стійку тенденцію до зростання.
Державною контрольно-ревізійною службою за 1996 рік проведено
75,1 тис. ревізій і перевірок у міністерствах, інших центральних і
місцевих органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах і
організаціях, за результатами яких виявлено незаконних витрат,
недостач, розкрадань та привласнень товарно-матеріальних цінностей
і коштів на загальну суму 623 млн.гривень (або в п"ять разів
більше, ніж за 1995 рік), у тому числі недостач, розкрадань і
привласнень - 182,1 млн.гривень.
Деякі керівні працівники вугільної промисловості завдали
державі великої моральної і матеріальної шкоди незаконним
витрачанням коштів, виділених з державного бюджету. Тільки на 153
перевірених шахтах та інших підприємствах цієї галузі витрачено не
за цільовим призначенням 70,2 млн.гривень. Ігноруючи вимоги діючих
нормативних актів керівники і відповідальні працівники багатьох
підприємств, установ і організацій в умовах економічної скрути в
державі витрачають бюджетні кошти на придбання легкових
автомобілів, офісних меблів, телевідеотехніки, на виплату
незаконних надбавок, винагород, перераховують їх на депозитні
рахунки, спрямовують під виглядом фінансової допомоги стороннім
організаціям, чим створюють додаткове напруження у трудових
колективах.
Не зменшуються кількість виявлених фактів і розміри збитків
від безгосподарності, зловживань, необгрунтованих операцій з
недержавними структурами, приховування платежів, що підлягають
внесенню до бюджету. Ревізіями і перевірками, проведеними у цьому
році, працівниками державної контрольно-ревізійної служби до
бюджетів усіх рівнів донараховано платежів 568,9 млн.гривень.
Наявність значної кількості порушень у витрачанні державних
коштів, стійка тенденція до їх зростання стали можливими внаслідок
послаблення вимогливості до керівників підприємств, установ і
організацій з боку міністерств, інших центральних і місцевих
органів виконавчої влади, зниження дисципліни і відповідальності,
недостатнього контролю та недосконалості чинного законодавства.
З метою посилення відповідальності за порушення фінансової
дисципліни Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Установити персональну відповідальність міністрів,
керівників інших центральних органів виконавчої влади, Ради
міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій, підприємств,
установ і організацій за використання і збереження отриманих
бюджетних коштів.
2. Зобов"язати керівників центральних і місцевих органів
виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
підприємств, установ і організацій вживати рішучих заходів для
усунення виявлених ревізіями та перевірками порушень у витрачанні
коштів і матеріальних цінностей, запобігання їм надалі та
притягати винних осіб до суворої відповідальності згідно з чинним
законодавством.
3. Міністерству внутрішніх справ періодично повідомляти
органам державної контрольно-ревізійної служби в Україні про вжиті
заходи за переданими їм матеріалами ревізій та перевірок.
4. Міністерству юстиції, Міністерству внутрішніх справ,
Міністерству фінансів, Державній податковій адміністрації у
місячний термін підготувати пропозиції щодо: внесення змін до Кримінального кодексу України ( 2001-05,
2002-05 ), передбачивши кримінальну відповідальність керівника і
головного бухгалтера у разі незабезпечення своєчасної сплати
податків та інших обов"язкових платежів, приховування від обліку
валютних цінностей, нецільового використання бюджетних коштів; застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів за
використання бюджетних коштів не за призначенням, маніпулювання
ними через комерційні структури, а також механізм стягнення в
безспірному порядку сум фінансових санкцій до бюджету.
5. Міністерству фінансів, Головному управлінню Державного
казначейства разом з Національним банком розробити порядок, яким
передбачити, що бюджетні кошти обов"язково перераховуються
госпрозрахунковим підприємствам, установам і організаціям на
окремий бюджетний рахунок, який відкривається в установах банків.
6. Установити персональну відповідальність керівників
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади за
достовірність і обгрунтованість кошторисів витрат, які
фінансуються з Державного бюджету України, на цільові проекти та
програми. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим,
обл(міськ)держадміністраціям установити відповідальність
керівників місцевих органів виконавчої влади за достовірність і
обгрунтованість кошторисів витрат з місцевих бюджетів на цільові
проекти та програми.
7. Рекомендувати Національному банку посилити контроль за
дотриманням банківського та валютного законодавства та повніше
використовувати надані йому права щодо притягнення до
відповідальності порушників законодавства (в тому числі і
комерційних банків).
8. Міністерствам, іншим центральним і місцевим органам
виконавчої влади, керівникам організацій, установ та підприємств
усіх форм власності забезпечити протягом 1997 і 1998 років
підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації кадрів у
галузі обліку з наступною їх атестацією.
9. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на
віце-прем"єр-міністрів відповідно до розподілу обов"язків, а
загальну координацію всієї роботи - на Першого
віце-прем"єр-міністра України Дурдинця В.В.
Прем"єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО
Інд.67
Інші НПА
Постанова КМУ №334 від 14.04.1997 Про заходи щодо виконання Указу Президента України від 4 грудня 1996 р. N 1165 Постанова КМУ №335-97-п від 14.04.1997 Про визнання такими, що втратили чинність, постанов Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 3 грудня 1992 р. N 675 та Кабінету Міністрів України від 9 серпня 1993 р. N 609 Постанова КМУ №336-97-п від 14.04.1997 Про деякі питання організації оздоровлення дітей, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Постанова КМУ №337-97-п від 14.04.1997 Про Голову Української частини Спільної міжурядової Українсько-Азербайджанської комісії з питань економічного співробітництва Постанова КМУ №339-97-п від 14.04.1997 Про додаткові заходи щодо фінансування видатків на утримання Збройних Сил Постанова КМУ №340-97-п від 14.04.1997 Про затвердження Порядку заготівлі і зберігання власної крові та (або) її компонентів, а також крові та (або) її компонентів, отриманих від інших донорів, за особистий рахунок Постанова КМУ №341-97-п від 14.04.1997 Про Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ Постанова КМУ №342-97-п від 14.04.1997 Про присвоєння імен загальноосвітнім школам Постанова КМУ №343-97-п від 14.04.1997 Про створення державної служби медицини катастроф Постанова КМУ №344-97-п від 14.04.1997 Про визнання такими, що втратили чинність, деяких рішень Кабінету Міністрів України