Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова КМУ № 54-96-п від 12.01.1996 Про затвердження Положення про Комітет у справах неповнолітніх Кабінету Міністрів України

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 12 січня 1996 р. N 54
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1635 ( 1635-98-п ) від 16.10.98 )

Про затвердження Положення
про Комітет у справах неповнолітніх
Кабінету Міністрів України

Відповідно до Указу Президента України від 2 грудня 1995 року
"Про Комітет у справах неповнолітніх Кабінету Міністрів України"
( 1115/95 ) Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Положення про Комітет у справах неповнолітніх
Кабінету Міністрів України, що додається.

Прем"єр-міністр України Є.МАРЧУК
Міністр
Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.39

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 січня 1996 р. N 54
ПОЛОЖЕННЯ
про Комітет у справах неповнолітніх
Кабінету Міністрів України

1. Комітет у справах неповнолітніх Кабінету Міністрів
України (далі - Комітет) є центральним органом державної
виконавчої влади, підвідомчим Кабінетові Міністрів України. Комітет реалізує державну політику у сфері соціального
захисту та профілактики правопорушень серед неповнолітніх,
координує діяльність установ та організацій, що входять до сфери
його управління. 2. Комітет у своїй діяльності керується Конституцією України
( 888-09 ), Конституційним Договором між Верховною Радою України
та Президентом України ( 1к/95-ВР ), законами України, постановами
Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента
України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету
Міністрів України, а також цим Положенням. 3. Основними завданнями Комітету є: участь у формуванні державної політики і громадської думки
щодо соціального захисту неповнолітніх, діяльності служб та
спеціальних установ для неповнолітніх, профілактики правопорушень
серед неповнолітніх; затвердження комплексних та цільових програм перспективного
розвитку органів і служб у справах неповнолітніх, визначення
заходів щодо їх виконання; розроблення і здійснення самостійно або разом з відповідними
центральними органами державної виконавчої влади, громадськими
організаціями заходів щодо забезпечення прав, свобод і законних
інтересів неповнолітніх, запобігання вчиненню ними правопорушень,
контроль за виконанням цих заходів; координація зусиль центральних органів державної виконавчої
влади (планування та кооперування коштів) у вирішенні питань
соціального захисту неповнолітніх і організації роботи щодо
запобігання бездоглядності та правопорушенням серед них; ведення державної статистики щодо неповнолітніх відповідно до
законодавства України та міжнародних стандартів; організація виконання актів законодавства з питань, що
належать до його компетенції, і здійснення систематичного контролю
за їх реалізацією; надання центральним та місцевим органам державної виконавчої
влади, органам місцевого самоврядування, службам у справах
неповнолітніх, підприємствам, установам та організаціям незалежно
від форм власності, громадським організаціям практичної,
фінансової та методичної допомоги, консультацій з питань
соціального захисту і профілактики правопорушень серед
неповнолітніх. 4. Комітет відповідно до покладених на нього завдань: узагальнює практику застосування законодавства з питань, що
належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо
вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить їх
на розгляд Президентові України, Кабінетові Міністрів України; видає наукові та методичні матеріали, періодичні збірники,
створює науково-методичні підрозділи та тимчасові творчі
колективи, виступає державним замовником наукових досліджень з
проблем соціального захисту та запобігання правопорушенням серед
неповнолітніх, сприяє впровадженню їхніх результатів у практику; вивчає міжнародний досвід соціальної роботи з неповнолітніми,
в межах своїх повноважень сприяє розвитку міжнародних зв"язків; опрацьовує рекомендації з раціонального розміщення
спеціальних установ для неповнолітніх і разом з відповідними
центральними органами державної виконавчої влади готує пропозиції
про розвиток міжгалузевого співробітництва у цій сфері
діяльності; сприяє залученню громадських організацій і окремих громадян
до захисту законних прав, свобод та інтересів неповнолітніх,
запобігання вчиненню ними правопорушень; забезпечує спеціальну підготовку і перепідготовку керівників
та фахівців (педагогів, соціальних психологів, соціологів,
юристів, медичних та інших працівників) служб у справах
неповнолітніх; опрацьовує заходи щодо забезпечення служб у справах
неповнолітніх висококваліфікованими працівниками, координує
діяльність органів освіти з питань підготовки таких спеціалістів; здійснює функції з управління майном установ, що перебувають
у загальнодержавній власності й належать до сфери управління
Комітету; виступає засновником цільових і благодійних фондів; здійснює інші функції, що випливають з покладених на нього
завдань. 5. Комітет має право: приймати з питань, віднесених до його компетенції, рішення,
які є обов"язковими для виконання центральними органами державної
виконавчої влади, Урядом Автономної Республіки Крим, місцевими
органами державної виконавчої влади і органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами і організаціями
незалежно від форм власності, посадовими особами і громадянами; звертатися у разі порушення прав та інтересів неповнолітніх,
а також з питань працевлаштування, подання їм іншої допомоги до
відповідних державних органів, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності; здійснювати контроль за умовами утримання і виховання
неповнолітніх у спеціальних установах для неповнолітніх,
організацією виховної роботи у навчально-виховних і позашкільних
закладах, за місцем проживання; здійснювати контроль за дотриманням законодавства про працю
неповнолітніх на підприємствах, в установах та організаціях
незалежно від форм власності; порушувати перед відповідними органами клопотання про
застосування передбачених законодавством санкцій до суб"єктів
підприємницької діяльності, засобів масової інформації, які
здійснюють продаж порнографічної продукції, пропагують
насильство, жорстокість, сексуальну розпусту; ставити перед відповідними органами державної виконавчої
влади, органами місцевого самоврядування питання про накладення
дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними
рішень, прийнятих Комітетом; визначати потребу регіонів у створенні та функціонуванні
спеціальних установ для неповнолітніх; залучати спеціалістів центральних органів державної
виконавчої влади, установ та організацій (за погодженням з
керівниками) для розгляду питань, що належать до його
компетенції; представляти Уряд України за його дорученням у міжнародних
організаціях та під час підписання міжнародних договорів України з
питань, що належать до його компетенції; одержувати в установленому законодавством порядку від
центральних органів державної виконавчої влади, Уряду Автономної
Республіки Крим, місцевих органів державної виконавчої влади і
органів місцевого самоврядування інформацію, документи і
матеріали, а від Мінстату - статистичні дані (безплатно) для
виконання покладених на нього завдань; скликати в установленому порядку наради, проводити
конференції та семінари з питань, що належать до його
компетенції. 6. Комітет контролює і координує діяльність служб у справах
неповнолітніх Уряду Автономної Республіки Крим, обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. 7. Комітет у процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими центральними органами державної виконавчої
влади, Урядом Автономної Республіки Крим, місцевими органами
державної виконавчої влади, представницькими органами та органами
місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших
держав. 8. Комітет у межах своїх повноважень на основі та на
виконання законодавства України видає накази, організовує та
контролює їх виконання. Комітет у разі потреби видає разом з іншими центральними
органами державної виконавчої влади, Урядом Автономної Республіки
Крим, місцевими органами державної виконавчої влади,
представницькими органами та органами місцевого самоврядування
спільні акти. 9. Комітет очолює голова, який призначається Президентом
України. Голова Комітету має заступників, яких призначає Президент
України. Розподіл обов"язків між заступниками провадиться головою
Комітету. Голова Комітету несе персональну відповідальність за
виконання покладених на Комітет завдань і здійснення ним своїх
функцій, визначає ступінь відповідальності заступників голови,
керівників підрозділів Комітету. 10. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції Комітету, обговорення найважливіших напрямів його
діяльності та розвитку служб у справах неповнолітніх у Комітеті
утворюється колегія у складі голови Комітету, заступників голови,
за посадою, а також інших керівних працівників Комітету. До складу колегії можуть входити керівники інших центральних
органів державної виконавчої влади. Членів колегії затверджує Кабінет Міністрів України. Рішення колегії проводяться в життя наказами Комітету. 11. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій
щодо головних напрямів розвитку служб у справах неповнолітніх,
обговорення найважливіших програм та з інших питань у Комітеті
може утворюватися наукова рада з учених і висококваліфікованих
фахівців. Склад наукової ради і положення про неї затверджує голова
Комітету. При Комітеті з урахуванням специфіки його діяльності можуть
утворюватися й інші дорадчі та консультативні відомчі та
міжвідомчі органи. Склад цих органів і положення про них в
установленому порядку затверджується головою Комітету або спільно
з керівниками заінтересованих державних органів і громадських
організацій. 12. Граничну чисельність і фонд оплати праці працівників
центрального апарату Комітету затверджує Кабінет Міністрів
України. Структуру центрального апарату Комітету затверджує
Віце-прем"єр-міністр України. Штатний розпис центрального апарату і положення про його
структурні підрозділи затверджує голова Комітету. 13. Комітет є юридичною особою, має самостійний баланс,
рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного
Герба України і своїм найменуванням.


Інші НПА

Постанова КМУ №55-96-п від 12.01.1996 Про затвердження переліку об"єктів, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України Постанова КМУ №56-96-п від 12.01.1996 Про визнання такими, що втратили чинність, рішень Уряду України у зв"язку з прийняттям Водного кодексу України Постанова КМУ №57-96-п від 12.01.1996 Про затвердження Типового положення про управління економіки обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації Постанова КМУ №59-96-п від 12.01.1996 Про затвердження Типового положення про інспекцію державного технічного нагляду обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації Постанова КМУ №60-96-п від 12.01.1996 Про затвердження Типового положення про управління соціального захисту населення обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації Постанова КМУ №63-96-п від 12.01.1996 Про затвердження Типового положення про інспекцію заготівель і якості сільськогосподарської продукції обласної, Севастопольської міської державної адміністрації Постанова КМУ №65-96-п від 12.01.1996 Про визнання такими, що втратили чинність, деяких рішень Уряду України Постанова КМУ №43-96-п від 10.01.1996 Про подання на ратифікацію Верховній Раді України Угоди про поставки товарів для забезпечення національних гідрометеорологічних служб держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав Постанова КМУ №30-96-п від 10.01.1996 Про створення Українського фінансово-економічного інституту Постанова КМУ №31-96-п від 10.01.1996 Про впорядкування надання населенню субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового (рідкого) палива