Постанова КМУ № 871-93-п від 21.10.1993 Про затвердження Положення про порядок організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) в Україні
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 21 жовтня 1993 р. N 871
Київ
Про затвердження Положення про порядок
організації та проведення міжнародних
торгів (тендерів) в Україні
( Постанова втратила чинність із збереженням дії Положення,
затвердженого зазначеною постановою, в частині організації
та проведення торгів (тендерів), об"єктом яких є право на
користування надрами згідно з Постановою КМ N 694
( 694-97-п ) від 28.06.97 )
( Постанова втратила чинність в частині організації та
проведення торгів (тендерів), об"єктом яких є право
на користування надрами на підставі Постанови КМ
N 841 ( 841-98-п ) від 08.06.98 )
З метою впорядкування проведення на конкурсних засадах
закупівель по імпорту товарів (робіт, послуг), оптимального вибору
інвестиційних проектів у різних галузях економіки Кабінет
Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про порядок організації та проведення
міжнародних торгів (тендерів) в Україні, що додається. Міністерству зовнішніх економічних зв"язків здійснювати
контроль за виконанням цього Положення та надавати необхідну
консультаційно-методичну допомогу в його використанні суб"єктами
зовнішньоекономічної діяльності.
2. Установити, що проведення міжнародних торгів (тендерів) є
обов"язковим під час здійснення закупівель по імпорту товарів
(робіт, послуг) за рахунок Державного валютного фонду або
іноземних кредитів, наданих під гарантію Уряду і Національного
банку.
Виконуючий обов"язки Прем"єр-міністра України Ю. ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ
Міністр
Кабінету Міністрів України І. ДОЦЕНКО
Інд.40
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 жовтня 1993 р. N 871
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок організації та проведення
міжнародних торгів (тендерів) в Україні
Р о з д і л I
Загальна частина
1. Це Положення визначає порядок організації та проведення в
Україні міжнародних торгів (тендерів) для іноземних, а також
українських підприємств, установ і організацій, що гарантує
замовникові виконання у межах погодженої вартості необхідних
поставок товарів, обсягів робіт і послуг.
2. Метою організації торгів є підвищення ефективності імпорту
обладнання, технологій, товарів народного споживання, будівельних
робіт і послуг консультантів на основі конкуренції між оферентами,
а також досягнення мінімального рівня контрактових цін і вибір
найсприятливіших умов реалізації контракту.
3. Залежно від способу проведення торги бувають: відкритими, в яких можуть брати участь усі заінтересовані
організації; відкритими - з попередньою кваліфікацією учасників; закритими - за запрошеннями.
4. Об"єктами торгів можуть бути: підряди на спорудження підприємств, будівель і споруд
виробничого і невиробничого призначення, в тому числі тих, що
споруджуються "під ключ"; виконання комплексів будівельних і монтажних робіт та їх
окремих видів; виконання комплексу пусконалагоджувальних робіт; постачання комплексного устаткування; концесії на розробку корисних копалин; імпортні закупівлі; проекти на основі підприємств з іноземними інвестиціями; надання державних кредитів; розроблення проектів і виконання робіт у сфері
природоохоронної діяльності; залучення експертів і консультантів; поставки, підряди, закупівлі для створення об"єктів
національної економіки.
5. Закриті торги проводяться: у разі потреби виконання робіт, поставок конструкцій,
устаткування або надання послуг особливої складності, що можуть
бути виконані обмеженим колом підприємств (організацій); якщо відкриті торги не дали очікуваного результату або
проведення відкритих торгів недоцільне (терміновість початку робіт
або поставок устаткування, проведення робіт на об"єктах закритого
типу тощо).
6. У торгах можуть брати участь іноземні та українські
підприємства, установи і організації незалежно від форм власності.
7. До участі у торгах не допускаються підприємства
(організації), які: визнані банкрутами або стосовно яких порушено справу про
банкрутство; ліквідуються; не вносять у встановлені терміни податки та інші обов"язкові
платежі; подають для участі у торгах документацію, оформлену
неналежним чином, або таку, що містить неправдиву інформацію; не пройшли кваліфікаційного відбору учасників.
Р о з д і л II
Підготовка та оголошення торгів
8. Рішення про проведення торгів приймається замовником після
затвердження у встановленому порядку техніко-економічного
обгрунтування, розроблення тендерної документації, погодження їх,
згідно з діючим законодавством, з відповідними державними
органами, органами місцевого та регіонального самоврядування.
9. Замовник повідомляє МЗЕЗ про намір провести торги, подаючи
йому пакет тендерної документації. МЗЕЗ протягом десяти робочих
днів видає замовнику свідоцтво про реєстрацію торгів (додаток N 1)
у Державному реєстрі міжнародних торгів, що проводяться в Україні.
10. Організація торгів проводиться замовником або за його
дорученням спеціалізованою організацією.
11. Для організації та проведення торгів замовником
створюється тендерний комітет, до складу якого входять
представники замовника, міністерств і відомств, проектних та інших
заінтересованих організацій.
12. Головою тендерного комітету є керівник
організації-замовника або посадова особа, що ним призначається.
13. Умови замовника, встановлені до оголошення торгів та
регламенту їх проведення, є обов"язковими для виконання тендерним
комітетом.
14. Рішення тендерного комітету приймаються на закритих
засіданнях у присутності не менше ніж двох третин його складу
відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівної
кількості голосів голос голови є вирішальним.
15. Рішення тендерного комітету оформляється протоколом, який
підписується усіма членами тендерного комітету, що взяли участь у
голосуванні.
16. Замовник має право скасувати або внести зміни до рішення
тендерного комітету при виявленні порушень встановлених ним вимог.
17. Тендерний комітет готує і публікує оголошення про торги,
яке повинно містити таку інформацію: найменування замовника; найменування та основні характеристики об"єкта торгів; основні терміни виконання робіт, поставок, надання послуг; місце та час, коли можна отримати тендерну документацію; вартість тендерної документації; термін подачі та адреса, за якою подаються тендерні
пропозиції; місце, дата, час відкриття торгів; розмір та форма застави серйозності; інформація про винагороду (бонус) за дострокове завершення
робіт чи поставок; умови фінансування; обмеження, передбачені чинним законодавством України.
18. Оголошення про проведення відкритих торгів публікуються
українською та однією з іноземних мов не пізніш як за 45 днів до
початку проведення торгів залежно від характеру та предмету торгів
в газетах "Голос України", "Урядовий кур"єр", іноземній пресі, в
місцевих газетах, а також оголошуються по радіо і телебаченню.
19. У разі проведення закритих торгів не пізніш як за 45 днів
до їх початку тендерний комітет поштою надсилає потенційним
учасникам торгів запрошення на участь у них.
20. Після одержання згоди від претендентів на участь у торгах
тендерний комітет розповсюджує серед них тендерну документацію за
плату або безплатно.
21. Тендерний комітет розробляє: програму підготовки до торгів; тендерну документацію, що складається: 1) з інструкції для учасників торгів; 2) із загальних стандартних умов контракту; 3) із загальної та деталізованої специфікації; 4) з форми гарантійного листа; 5) з форми пропозиції та проекту договору. Вся тендерна документація складається обов"язково українською
та однією з іноземних мов.
22. Тендерний комітет має право за згодою замовника
відстрочити чи перенести дату проведення торгів.
Р о з д і л III
Кваліфікація учасників
23. Необхідність проведення попередньої кваліфікації
підприємств, установ і організацій, що претендують на участь у
торгах, визначає тендерний комітет.
24. Тендерний комітет визначає зміст анкети учасника
кваліфікаційного добору, кількість примірників, термін та адресу
подання (додаток N 2).
25. Тендерний комітет має право вимагати подання додаткових
матеріалів, що характеризують спроможність учасників у виконанні
передбачених тендерною документацією робіт, поставок, наданні
послуг.
Р о з д і л IV
Подання пропозицій учасниками (оферентами)
26. Тендерна пропозиція складається: 1) з пропозиції, складеної за стандартною формою (додаток N
3); 2) з кошторису; 3) з проекту контракту; 4) з тендерної інформації, що містить: програму робіт із зазначенням динаміки обсягів робіт з
урахуванням будь-яких зобов"язань і перешкод; схему організації проектування; список прізвищ основних керівних працівників підприємств,
установ і організацій із зазначенням минулого досвіду; перелік устаткування, яке буде використане для виконання
робіт; потребу у робочій силі за видами робіт працівників різної
кваліфікації; схему організації робіт; схему організації транспортних перевезень; пропозиції щодо техніки безпеки; список субпідрядників за видами робіт; пропозиції щодо фінансування; пропозиції щодо соціальної інфраструктури; допустиму технологію виробництва; інші відомості на розсуд тендерного комітету.
27. Пропозиції подаються в двох опечатаних конвертах, в
одному з яких знаходиться технічна частина пропозицій, а в другому
- комерційна.
28. Пропозиція обов"язково супроводжується документом, що
підтверджує внесення оферентом застави серйозності, розмір якої
визначається тендерним комітетом і становить 3-5 відсотків ціни
контракту.
29. Застава серйозності може надаватися у формі банківської
гарантії, гарантійного листа (додаток N 4) або чека з написом про
прийняття до платежу банком, прийнятним для замовника, і підлягає
оплаті за його розпорядженням.
30. У разі відхилення пропозиції застава повертається
протягом часу, визначеного тендерним комітетом, починаючи з дати
оголошення переможця торгів.
31. Застава не повертається у випадках, коли оферент: відкликає свою пропозицію після відкриття торгів; відмовляється від підписання контракту після оголошення його
переможцем торгів.
32. Застава, внесена переможцем торгів, враховується при
визначенні суми контрактної ціни.
33. Пропозиції направляються в тендерний комітет
рекомендованим листом або здаються під розписку і зберігаються у
спеціально відведеному для цього сейфі.
34. Пропозиції, які надійшли після встановленого терміну, не
розглядаються. Дата подачі пропозиції визначається датою її
реєстрації при здачі під розписку.
35. У випадках необхідності більш ретельної з науковим
обгрунтуванням розробки пропозицій оферент має право звернутися
до тендерного комітету з проханням про перенесення терміну
подання пропозицій.
36. У разі перенесення терміну подання пропозицій тендерний
комітет повідомляє про це всіх учасників торгів.
37. У випадках, коли оферент не подає детально розробленого
варіанта контрактних умов, він має вказати, що контрактні умови,
що містяться в тендерній документації, є прийнятною основою для
подальших переговорів, під час яких оферент має право
запропонувати зміни, доповнення або скорочення до них.
38. Оферентами можуть пропонуватися умови (технічні,
організаційні або комерційні), відмінні від умов тендерної
документації в тому разі, якщо вони вважаються більш вигідними для
замовника.
39. Пропозиція оферента повинна бути дійсною протягом не
менше 60 робочих днів від терміну подання пропозицій, визначеного
тендерним комітетом.
40. Тендерний комітет має право звернутися до оферентів з
проханням продовжити термін дії пропозицій. В цьому випадку
оференти мають право переглянути ціни своїх пропозицій.
41. За рішенням тендерного комітету пропозиції, що
передбачають передачу (перепродаж) всього контракту субпідрядникам
або субпостачальникам, можуть не розглядатися.
42. Оферент має право відкликати свою пропозицію до
встановленого тендерним комітетом терміну відкриття торгів,
повідомивши його про це у письмовій формі.
Р о з д і л V
Вибір переможця торгів
43. Для розкриття конвертів з пропозиціями наказом голови
тендерного комітету призначається спеціальна комісія. Члени
комісії у визначений день і час та в обумовленому місці у
присутності довірених осіб оферентів розкривають конверти з
пропозиціями, що надійшли, реєструють найменування оферентів,
загальну ціну кожної пропозиції, а також додаткову інформацію,
якщо це передбачено тендерною документацією.
44. Після відкриття конвертів внесення змін до тендерної
пропозиції не дозволяється. У винятковому випадку на запит
тендерного комітету оферент може дати лише пояснення до змісту
пропозиції, не змінюючи її суті.
45. Після перевірки наявності необхідних документів і
відомостей складається відповідний протокол, який підписується
усіма членами комісії.
46. Пропозиції, що не будуть розглядатися, перелічуються у
протоколі окремо із зазначенням причин, за якими їх було
відхилено. Протокол про розкриття конвертів не публікується.
47. Період оцінки пропозиції починається з моменту розкриття
конвертів.
48. Під час оцінки пропозицій тендерний комітет має право
викликати оферентів для давання пояснень, запитувати додаткові
відомості або документи.
49. Інформація про розгляд та оцінку пропозицій не
повідомляється особам, які офіційно не мають відношення до
процедури оцінки, до моменту оголошення переможця. Порушення цієї
вимоги тягне за собою відповідальність відповідно до чинного
законодавства України.
50. Якщо після оцінки пропозицій тендерний комітет дійде
висновку, що дві чи більше пропозицій подають найкращі умови та
ціни, він має право проводити подальші переговори з цими
оферентами та оголосити наступний етап торгів.
51. При наявності помилок, виявлених перевіркою пропозицій,
тендерний комітет має право надавати оференту можливість внести
відповідні поправки.
52. У разі коли найбільш низька за ціною пропозиція перевищує
розрахункову суму, замовник може відхилити усі пропозиції. Якщо
всі пропозиції відхилені, замовник повинен аргументувати
відхилення і визнати торги такими, що не відбулися.
53. Під час вибору переможця тендерний комітет керується
комерційними, технічними, організаційними, технологічними та
іншими умовами пропозицій.
54. Якщо тендерний комітет отримає пропозицію із значно
нижчою ціною ніж інші пропозиції, він має право провести додаткову
перевірку оферента щодо можливостей виконати всі умови контракту.
55. Не пізніше ніж через сім робочих днів після оголошення
переможця тендерний комітет повинен письмово інформувати про це
усіх оферентів, а також зробити публікацію у пресі про результати
торгів та подати звіт МЗЕЗ.
56. Звіт про проведення торгів подається на бланку замовника
у довільній формі за підписом голови тендерного комітету і повинен
містити таку інформацію: назву проекту та реєстраційний номер торгів у Державному
реєстрі; фактичну дату відкриття торгів; перелік оферентів; найменування та реквізити переможця торгів; іншу необхідну інформацію.
57. До звіту обов"язково додається копія протоколу засідання
тендерного комітету з питання вибору переможця.
58. На запит будь-кого з оферентів тендерний комітет
зобов"язаний надати йому інформацію про обставини, через які було
відхилено його пропозицію, включаючи інформацію щодо переваг
відібраної пропозиції, а також повідомити ім"я переможця торгів.
Р о з д і л VI
Фінансування проведення торгів
59. Витрати на організацію та проведення торгів здійснюються
за рахунок коштів замовника і зараховуються до вартості проекту.
60. При виявленні МЗЕЗ порушень порядку проведення торгів їх
результати вважаються недійсними. При цьому замовник або
організація, що проводить торги за його дорученням, компенсує
оферентам витрати, пов"язані з участю у торгах.
Р о з д і л VII
Конфіденційність інформації та комерційна таємниця
61. Якщо частина чи вся інформація, що міститься в
пропозиції, носить конфіденційний характер або становить
комерційну таємницю і оферент письмово повідомляє про це тендерний
комітет, то за розголошення такої інформації члени тендерного
комітету несуть відповідальність згідно з чинним законодавством
України.
62. Розроблені оферентом проектні, конструкторські та інші
рішення або розрахунки є його власністю. Використання зазначених
матеріалів замовником для іншої мети, крім оцінки проекту, можливе
тільки з письмового дозволу оферента.
Р о з д і л VIII
Розгляд спорів
63. Спори, що виникають в результаті торгів, розглядаються
арбітражними судами України.
64. У випадках, коли однією з сторін є іноземний учасник
торгів, спори можуть розглядатися Вищим арбітражним судом, іншими
органами вирішення спорів на вибір сторін, якщо це не суперечить
чинному законодавству України або передбачено міжнародними угодами
України.
Додаток N 1
до Положення про порядок організації
та проведення міжнародних торгів
(тендерів) в Україні
МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ"ЯЗКІВ УКРАЇНИ
СВІДОЦТВО ПРО РЕЄСТРАЦІЮ
Цим Міністерство зовнішніх економічних
зв"язків України свідчить про Державну
реєстрацію міжнародних торгів (тендеру)
Назва проекту ______________________________________________ ____________________________________________________________ ____________________________________________________________ Підстава для проведення торгів _____________________________
(назва документу та юридичне найменування організації, ____________________________________________________________ що прийняла рішення або від імені якої проводяться торги) Замовник торгів ____________________________________________
(юридичне найменування) ____________________________________________________________ Організатор торгів _________________________________________
(інжинірингова, консалтингова, інші організації) ____________________________________________________________
(юридичне найменування) Місцезнаходження тендерного комітету _______________________ ____________________________________________________________
(адреса, телефон, телефакс, телекс) Термін відкриття торгів ____________________________________
(час, день, місяць, рік) Реєстраційний номер у Державному реєстрі ___________________
Київ, "____"______________ 199 р.
Міністр зовнішніх економічних
зв"язків України М. П.
Додаток N 2
до Положення про порядок організації
та проведення міжнародних торгів
(тендерів) в Україні
АНКЕТА
учасника кваліфікаційного відбору
I. Відомості про підприємство (організацію), що виявило
бажання взяти участь у торгах
1. Реквізити (адреса, телефон, телекс, телефакс).
2. Керівництво (прізвище, ім"я та по батькові, посада усіх
членів ради директорів).
3. Загальна частина: вид підприємства (організації); назва та адреса головного підприємства, дата утворення, місце
реєстрації; спеціалізація; чисельність службовців; реквізити асоційованих підприємств (організацій); оборот за групами товарів чи послуг за останні 3-5 років; виробничі потужності та адміністративні площі.
4. Фінансова частина: фінансуючі банки (назва, адреса); інформація про обіг капіталу, капітал, що використовується; чистий прибуток за останні _____ років; бухгалтери та ревізори (прізвище, адреса).
5. Коротка історична довідка про діяльність фірми.
6. Основні клієнти за останні 3-5 років.
7. Географічний та вартісний розподіл експорту за останні 3-5
років.
8. Матеріально-технічне забезпечення.
II. Статут та повноваження посадових осіб
9. Завірені копії документів, що стосуються структури та
правил внутрішньої субординації підприємства (організації).
10. Свідоцтво про реєстрацію підприємства (організації).
11. Дозвіл на право ведення відповідної діяльності.
12. Прізвища осіб, уповноважених діяти від імені фірми та які
мають право підписувати юридичні документи.
III. Фінансове становище фірми
13. Загальний власний та позиковий капітали.
14. Фінансовий звіт за останні 3-5 років.
15. Завірена копія фінансового балансу за попередній рік.
16. Відомості про обсяги найбільших замовлень за останні 3-5
років з вказівкою контрагентів.
Додаток N 3
до Положення про порядок організації
та проведення міжнародних торгів
(тендерів) в Україні
ФОРМА ПРОПОЗИЦІЇ
____________________________________________________________
(найменування об"єкта торгів) ____________________________________________________________
(найменування тендерного комітету)
1. Вивчивши тендерну документацію на виконання зазначеного
вище, ми, уповноважені на підписання контракту, маємо можливість
та згодні виконати зазначене вище на суму ________________________
2. Якщо наша пропозиція буде акцептована, ми візьмемо на себе
зобов"язання розпочати виконання контракту через _________________
днів з дати одержання розпорядження замовника або його
представника і виконати всі умови, передбачені контрактом,
протягом __________ днів.
3. Якщо наша пропозиція буде акцептована, то ми за
необхідності подамо гарантійний лист, який підлягає схваленню
вами.
4. Ми згодні дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 60
днів з терміну її подання, встановленого вами. Наша пропозиція
буде обов"язковою для нас і може бути акцептована вами у будь-який
час до закінчення зазначеного терміну.
5. До того часу, поки не буде підписано офіційного контракту,
наша пропозиція з вашим письмовим акцептом буде вважатися такою,
що має силу договору між нами.
6. Ми згодні з умовою, що ви не зобов"язані акцептувати
пропозицію з найнижчою ціною чи будь-якими іншими умовами.
Додаток N 4
до Положення про порядок організації
та проведення міжнародних торгів
(тендерів) в Україні
ФОРМА ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА
____________________________________________________________ (найменування банку чи іншої фінансової організації),
що іменується надалі "Гарант", свідчить про те, що ____________________________________________________________
(назва організації-оферента) що іменується надалі "Оферент", при відмові від виконання умов контракту, одержаного внаслідок участі у торгах по ____________________________________________________________ (назва проекту, дата проведення, найменування замовника)
сплачує суму застави, яка становить ________________________ з коштів, наявних на його розрахунковому рахунку N _________ в __________________________________________________________
(назва фінансової організації-гаранта) або зі своїх власних коштів протягом ___________ днів з дати подання "Замовнику" відмови від виконання одержаного контракту.
Інші НПА
Постанова КМУ №872-93-п від 21.10.1993 Про забезпечення ефективності роботи сільських будівельних організацій та підприємств корпорації "Украгропромбуд" Постанова КМУ №873-93-п від 21.10.1993 Про затвердження Правил Державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів всіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок Постанова КМУ №868-93-п від 20.10.1993 Про призначення Онопрієнка В.В. заступником голови Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю Постанова КМУ №864-93-п від 18.10.1993 Про увільнення Краснянського В.П. з посади спеціального помічника Прем"єр-міністра України з питань реалізації Державної програми створення золотодобувного комплексу України Постанова КМУ №863-93-п від 18.10.1993 Про вдосконалення обліку та використання відходів і лому дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Постанова КМУ №862-93-п від 15.10.1993 Про перших заступників і заступників Міністра зовнішніх економічних зв"язків України Постанова КМУ №861-93-п від 15.10.1993 Про первинну емісію Національного банку України в жовтні 1993 року Постанова КМУ №860-93-п від 14.10.1993 Про заступників голови Державного комітету України з медичної та мікробіологічної промисловості Постанова КМУ №858-93-п від 14.10.1993 Про увільнення Сокирка В.С. з посади завідуючого Канцелярією Прем"єр-міністра України Постанова КМУ №857-93-п від 14.10.1993 Про увільнення Маркулова І.Р. з посади головного радника Прем"єр-міністра України, голови Ради з альтернативної економіки