Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова Центрвиборчком № 421 від 11.10.2015 Про окремі питання діяльності Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
 
ПОСТАНОВА
 
від 11 жовтня 2015 року № 421
 
Про окремі питання діяльності Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області
 
До Центральної виборчої комісії надійшли постанови Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області (далі - Віто-Поштова сільська виборча комісія) від 8 жовтня 2015 року № 10 та 10 жовтня 2015 року № 11 про розгляд заяви Іванова Сергія Васильовича.
 
Крім того, до Центральної виборчої комісії надійшла постанова Києво-Святошинського районного суду Київської області від 5 жовтня 2015 року в справі № 369/10778/15а, провадження № 2-а/369/329/15, яка набрала законної сили.
 
Розглянувши вказані постанови та судове рішення, Центральна виборча комісія встановила.
 
Іванов С.В. 24 вересня 2015 року подав до Віто-Поштової сільської виборчої комісії заяву щодо реєстрації його кандидатом на посаду голови Віто-Поштової сільської ради Києво-Святошинського району Київської області разом з іншими документами.
 
За результатами розгляду поданих Івановим С.В. документів Віто-Поштова сільська виборча комісія 27 вересня 2015 року прийняла постанову № 5 про перенесення розгляду заяви Іванова С.В. щодо реєстрації його кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови до надходження відповідей на подані запити.
 
Києво-Святошинський районний суд Київської області постановою від 1 жовтня 2015 року в справі № 369/10641/15а, провадження № 2-а/369/323/15 визнав неправомірним та скасував пункт 4 постанови Віто-Поштової сільської виборчої комісії від 27 вересня 2015 року № 5 у частині неприйняття рішення про реєстрацію Іванова С.В. кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови та зобов’язав цю виборчу комісію невідкладно розглянути по суті заяву Іванова С.В. про реєстрацію кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови.
 
Віто-Поштова сільська виборча комісія 2 жовтня 2015 року прийняла постанову № 8, пунктом 2 якої Іванову С.В. відмовлено в реєстрації кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови з підстав невідповідності поданої ним автобіографії вимогам пункту 6 частини першої статті 40 Закону України "Про місцеві вибори" (далі - Закон).
 
Пункт 2 вказаної постанови Віто-Поштової сільської виборчої комісії визнаний неправомірним і скасований постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 5 жовтня 2015 року в справі № 369/10778/15а, провадження № 2-а/369/329/15, яка набрала законної сили. При цьому суд зобов’язав Віто-Поштову сільську виборчу комісію невідкладно повторно розглянути подані Івановим С.В. документи для реєстрації кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови та прийняти рішення, передбачене частиною четвертою статті 43 Закону.
 
На виконання зазначеного рішення суду Віто-Поштова сільська виборча комісія 8 жовтня 2015 року розглянула документи Іванова С.В. та прийняла постанову № 10, пунктом 2 якої знову відмовила Іванову С.В. у зв’язку з невідповідністю його автобіографії вимогам пункту 6 частини першої статті 40 Закону.
 
Разом з тим, 10 жовтня 2015 року Віто-Поштова сільська виборча комісія прийняла постанову № 11 про розгляд заяви Іванова С.В., якою зареєструвала вказану особу "кандидатом на посаду сільського голови Віто-Поштової сільської ради", врахувавши при цьому зміст протоколу № 11 засідання від 10 жовтня 2015 року.
 
Проаналізувавши викладені обставини, а також наявні в Центральній виборчій комісії матеріали, Комісія зазначає.
 
Відповідно до частини другої статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
 
Якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку (частина перша статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію").
 
Спеціальним законом, який регламентує основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, є Закон.
 
Згідно з частиною першою статті 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
 
Частиною третьою статті 19 Закону встановлено, що виборчі комісії зобов’язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
 
Рішення територіальної виборчої комісії не повинно суперечити законам України, повинно бути прийнято з урахуванням принципів публічності і відкритості, рівності прав усіх кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, рівності суб’єктів виборчого процесу перед законом.
 
Натомість безпідставні та необґрунтовані рішення Віто-Поштової сільської виборчої комісії про відмову в реєстрації Іванова С.В. кандидатом на посаду сільського голови порушили вищевказані принципи виборчого процесу, встановлені статтею 11 Закону, а також виборчі права кандидата.
 
Крім того, чинною залишається постанова Віто-Поштової сільської виборчої комісії від 8 жовтня 2015 року № 10, якою Іванову С.В. відмовлено в реєстрації.
 
Також Комісія вважає за необхідне зазначити, що за змістом Закону в Україні проводяться вибори, зокрема, сільських голів. Отже, Віто-Поштова сільська виборча комісія мала зареєструвати Іванова С.В. кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови, а не кандидатом на посаду сільського голови Віто-Поштової сільської ради.
 
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.
 
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 19 Закону Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
 
Центральна виборча комісія здійснює контроль за додержанням законодавства про місцеві вибори на всій території України (пункт 1 частини першої статті 24 Закону).
 
Рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом (частина дев’ятнадцята статті 27 Закону).
 
Частиною дев’ятою статті 99 Закону передбачено, що виборча комісія вищого рівня на підставі скарги, рішення суду або з власної ініціативи може скасувати рішення виборчої комісії нижчого рівня та прийняти рішення по суті питання або зобов’язати виборчу комісію нижчого рівня повторного розглянути порушене питання.
 
На підставі наведених норм Закону Центральна виборча комісія вважає за необхідне скасувати постанову Віто-Поштової сільської виборчої комісії від 8 жовтня 2015 року № 10 про відмову Іванову С.В. в реєстрації кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови.
 
Центральна виборча комісія звертає увагу, що територіальні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог Закону (частина перша статті 25 Закону).
 
Частиною п’ятнадцятою статті 27 Закону та пунктом 9.7 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 року № 228, встановлено, що рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно містити: найменування комісії; найменування рішення, час, дату та місце його прийняття і порядковий номер; мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення; резолютивну частину.
 
Натомість постанови Віто-Поштової сільської виборчої комісії, що надійшли до Центральної виборчої комісії, оформлено з порушенням вищезазначених вимог Закону і рішень Центральної виборчої комісії.
 
Зокрема, постанова Віто-Поштової сільської виборчої комісії від 8 жовтня 2015 року № 10 не містить найменування, часу і місця її прийняття та включає кілька рішень з різних, не пов’язаних між собою, питань, а постанова від 10 жовтня 2015 року № 11 не містить часу і місця її прийняття, мотивувальної частини, посилань на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія під час прийняття рішення.
 
За змістом частини третьої статті 29 Закону повноваження усього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів у разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією законів України.
 
Зазначені вище обставини свідчать про наявність систематичного порушення Віто-Поштовою сільською виборчою комісією Закону, що є підставою для дострокового припинення повноважень усього складу цієї виборчої комісії.
 
Враховуючи викладене, відповідно до частини третьої статті 19, частини дев’ятнадцятої статті 27, частини третьої статті 29, частини дев’ятої статті 99 Закону України "Про місцеві вибори", керуючись частиною першою статті 2, статтями 11 - 13, частиною першою статті 16, пунктами 1 - 2 статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
 
1. Скасувати постанову Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 8 жовтня 2015 року № 10 про відмову Іванову Сергію Васильовичу в реєстрації кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови.
 
2. Встановити факт систематичного порушення Віто-Поштовою сільською виборчою комісією Києво-Святошинського району Київської області вимог Закону України "Про місцеві вибори".
 
3. Достроково припинити повноваження усього складу Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області у зв’язку із систематичним порушенням Закону України "Про місцеві вибори".
 
4. Києво-Святошинській районній виборчій комісії Київської області довести до відома місцевих організацій політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, а також зареєстрованих в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцевих організацій політичних партій, які мають право подання кандидатур до складу Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, про можливість подання до 13 жовтня 2015 року включно до Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області нових кандидатур для включення до складу зазначеної сільської виборчої комісії.
 
5. Зобов’язати Києво-Святошинську районну виборчу комісію Київської області до 14 жовтня 2015 року включно затвердити новий склад Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області.
 
6. Звернути увагу нового складу Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області (після його затвердження) на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства України.
 
7. Копії цієї постанови надіслати Віто-Поштовій сільській виборчій комісії Києво-Святошинського району Київської області, Києво-Святошинській районній виборчій комісії Київської області.
 
8. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
 
Голова 
Центральної виборчої комісії
 
 
М.ОХЕНДОВСЬКИЙ
 


Інші НПА

Постанова Центрвиборчком №416 від 09.10.2015 Про дострокове припинення повноважень усього складу Новороздільської міської виборчої комісії Львівської області Постанова Центрвиборчком №408 від 09.10.2015 Про внесення змін до постанови Центральної виборчої комісії від 9 вересня 2015 року № 239 Постанова Центрвиборчком №409 від 09.10.2015 Про внесення змін до постанови Центральної виборчої комісії від 21 вересня 2015 року № 356 Постанова Центрвиборчком №387 від 05.10.2015 Про новий склад Слов’янської міської виборчої комісії Донецької області Постанова Центрвиборчком №388 від 05.10.2015 Про зміни в складі територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів Закон України ВРУ №683 від 15.09.2015 Про внесення змін до Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей Закон України ВРУ №711 від 06.10.2015 Про внесення змін до Закону України \"Про військовий обов’язок і військову службу\" щодо уточнення строків військової служби за контрактом Закон України ВРУ №714 від 06.10.2015 Про внесення змін до пункту 24 розділу VI \"Прикінцеві та перехідні положення\" Бюджетного кодексу України Закон України ВРУ №715 від 06.10.2015 Про внесення змін до статті 10 Закону України \"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту\" щодо посилення соціального захисту родин Небесної Сотні Постанова ВРУ №729 від 08.10.2015 Про направлення на повторне перше читання проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реалізації рекомендації, наданої в рамках виконання Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України, стосовно забезпечення функціонування Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів