Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова КМУ № 316-91-п від 15.11.1991 Про затвердження Положення про Державний комітет України по водному господарству

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 15 листопада 1991 р. N 316
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 251 ( 251-92-п ) від 16.05.92 )
Про затвердження Положення про Державний комітет
України по водному господарству

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про державний комітет України по
водному господарству, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Ради
Міністрів УРСР від 11 грудня 1971 р. N 547 "Про затвердження
Положення про Міністерство меліорації і водного господарства УРСР"
(ЗП УРСР, 1971 р., N 12, ст. 108; 1982 р., N 5, ст. 49).

Прем"єр-міністр України В.ФОКІН
Державний секретар
Кабінету Міністрів України В.ПЄХОТА
Інд. 22

ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 листопада 1991 р. N 316
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України по водному господарству

1. Державний комітет України по водному господарству
(Держводгосп України) є центральним органом державного управління
України, підвідомчим Кабінету Міністрів України і входить до
складу агропромислового комплексу республіки.
Держводгосп України у межах своїх повноважень проводить в
життя політику Уряду щодо розвитку галузі водного господарства і
несе відповідальність за використання і регулювання водних
ресурсів, забезпечення потреб населення і міжгосподарських
меліоративних систем і водогосподарських комплексів, стан
сільськогосподарського водопостачання й каналізації, технічний
рівень і якість меліоративного будівництва та використання
меліорованих земель.
2. Держводгосп України у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 888-09 ), законами та іншими рішеннями
Верховної Ради України та її Президії, указами президента України,
постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також
цим Положенням. У межах своєї компетенції Комітет організує
виконання законодавчих актів, рішень Уряду України і здійснює
систематичний контроль за їх виконанням.
Комітет узагальнює практику застосування законодавства з
питань, що стосуються водного господарства, розробляє пропозиції
щодо його вдосконалення і вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів
України.
Комітет взаємодіє з відповідними органами Кримської АРСР,
виконавчими комітетами обласних і Київської міської Рад народних
депутатів. Свою роботу з міністерствами, іншими органами
державного управління України, підприємствами, об"єднаннями,
корпораціями, концернами, біржами, асоціаціями, іншими структурами
ринкового типу, а також з органами місцевого самоврядування
Комітет проводить на основі взаємної економічної та інформаційної
заінтересованості.
3. Головними завданнями Держводгоспу України є:
вивчення потреби у водних ресурсах, визначення пріоритетних
напрямів розвитку водного господарства й меліорації земель,
виконання робіт по підвищенню родючості грунтів;
здійснення нагляду за використанням і якісним станом водних
ресурсів;
розробка довгострокових прогнозів водогосподарських балансів
і схем комплексного використання та охорони водних ресурсів,
ведення водного кадастру, облік використання вод, проведення
прогресивної науково-технічної та інвестиційної політики,
вирішення питань, пов"язаних з міжреспубліканським та міжобласним
розподілом стоку річок і використанням прикордонних вод;
відтворення водних ресурсів, поліпшення стану річок, водойм і
прибережних зон морів; експлуатація водогосподарських об"єктів
комплексного призначення;
проведення радіологічного контролю та контролю якості води;
здійснення разом з міністерствами і відомствами України
заходів щодо охорони від радіоактивного забруднення річок, водойм,
підземних вод і сільськогосподарських угідь;
проектування, будівництво і реконструкція меліоративних
систем та об"єктів сільськогосподарського водопостачання і
каналізації;
експлуатація міжгосподарських зрошувальних і осушувальних
систем, сільських групових водопроводів, а також технічне
обслуговування внутрігосподарських меліоративних систем і
розвідної мережі сільськогосподарського водопостачання;
впровадження прогресивних форм господарювання, підтримка
підприємницької діяльності, регулювання міжгалузевих зв"язків,
участь у підготовці пропозицій щодо роздержавлення і приватизації
підприємств й організацій, створенні нових ринкових структур в
галузі;
підготовка, професійна переорієнтація та підвищення
кваліфікації робітників і спеціалістів водного господарства і
меліорації, забезпечення соціального захисту працівників галузі,
поліпшення їх житлових та культурно-побутових умов, створення
безпечних умов праці на виробництві.
4. Держводгосп України відповідної до покладених на нього
завдань:
а) розробляє та подає Мінекономіки України пропозиції до
комплексних республіканських програм реалізації економічної
державної політики, довгострокових прогнозів щодо розвитку водного
господарства, сільськогосподарського водопостачання, меліорації
земель, виробничої бази, а також затверджує у встановленому
порядку титульні списки будов, які фінансуються за рахунок
республіканського бюджету;
виконує функції замовника при розробці схем комплексного
використання і охорони водних ресурсів, проводить науково-дослідні
проектні роботи, здійснює будівництво водогосподарських об"єктів
міжгалузевого та міжрегіонального призначання;
б) розробляє та подає Мінфіну України з розрахунками та
обгрунтуваннями пропозиції до проекту республіканського бюджету,
забезпечує фінансування народногосподарських заходів, здійснює
контроль за цільовим використанням бюджетних асигнувань;
в) організує виконання проектно-розвідувальних робіт,
будівництво меліоративних систем, групових і розвідних
водопроводів в сільській місцевості, гідротехнічних споруд і
каналів, водогосподарських об"єктів багатоцільового використання,
зокрема природо- і водоохоронного призначення, житлових будинків,
об"єктів соціально-побутового призначення й будівельної індустрії;
виконує роботи по реконструкції зрошувальних, осушувальних та
обводнювальних систем, захисту сільських населених пунктів та
сільськогосподарських угідь від підтоплення й ерозії,
берегоукріпленню та розчистці малих річок і ставків, підвищенню
родючості земель за контурно-меліоративною системою землеробства,
культуртехнічні роботи;
г) розглядає пропозиції та видає рекомендації щодо
використання води при забудові чи реконструкції об"єктів;
д) затверджує з урахуванням пропозицій міністерств і відомств
України правила експлуатації водосховищ міжгалузевого призначення;
е) здійснює експлуатацію групових сільськогосподарських
водопроводів, державної міжгосподарської зрошувальної,
осушувальної і обводнювальної мережі державних меліоративних
споруд; провадить на договірній основі для сільськогосподарських
підприємств і господарств технічне обслуговування
внутрігосподарської зрошувальної, осушувальної і обводнювальної
мережі, об"єктів сільськогосподарського водопостачання і
каналізації, забезпечує ремонт зрошувальної і осушувальної мережі
та інші меліоративні роботи;
ж) забезпечує розвиток науково-технічного прогресу на основі
організації наукових досліджень, дослідно-конструкторських робіт,
освоєння і широкого впровадження у виробництво прогресивних
рішень;
з) сприяє розвиткові та організує впровадження винаходів і
раціоналізаторських пропозицій та обмін досвідом з цих питань;
і) забезпечує разом з органами матеріально-технічного
постачання підприємства й організації необхідними для виконання
державного замовлення матеріально-технічними ресурсами, які
розподіляються централізовано, і подає допомогу в їх реалізації;
виступає посередником у здійсненні міжгалузевих поставок і
господарських зв"язків, координує внутрігалузеві та міжгалузеві
кооперовані поставки;
м) проводить роботу по підтриманню водних джерел в належному
стані й боротьбі із шкідливою дією води внаслідок повені чи
підтоплення;
н) створює і комплектує лабораторії радіологічного та
гідрохімічного контролю, здійснює систематичний аналіз, інформує
державні органи про рівень забрудненості вод, вносить пропозиції
щодо поліпшення їх якості;
о) розробляє в установленому порядку програми
водокористування, забезпечує розподіл води в магістральних і
міжгосподарських каналах між водокористувачами;
п) бере участь у вдосконаленні зовнішньоекономічних зв"язків,
співробітництва з міжнародними та іноземними організаціями і
громадянами щодо питань розвитку меліорації земель і водного
господарства;
р) розробляє і затверджує нормативно-технічну документацію по
проектуванню, будівництву, експлуатації та кошторисному
ціноутворенню в межах компетенції Комітету;
с) організує через мережу робітничого постачання торговельне
обслуговування та громадське харчування працівників галузі;
т) здійснює функції по управлінню державним майном,
закріпленим за підвідомчими йому підприємствами, установами та
організаціями, за винятком функцій, що входять до компетенції
Фонду державного майна України.
5. Держводгосп України має право:
брати участь у розгляді в інших органах державного управління
України питань, що стосуються інтересів галузі;
створювати експертні комісії та організовувати проведення
експертиз з проблем розвитку водного господарства, забезпечення
потреб населення і народного господарства у воді, меліорації
земель та з інших питань діяльності Комітету;
одержувати в межах компетенції Комітету необхідну інформацію
від державних органів і організацій, включаючи звітність,
передбачену Мінстатом України;
залучати в межах своєї компетенції спеціалістів, вчених, у
тому числі із зарубіжних країн, для розв"язання найбільш складних
проблем розвитку галузі, а також проведення консультацій та
експертиз.
6. Держводгосп України очолює голова, який призначається
Урядом України на строк повноважень Кабінету Міністрів України.
Голова Комітету має заступників, яких призначає Кабінет
Міністрів України. Розподіл обов"язків між заступниками голови
проводиться головою Комітету.
Голова Держводгоспу України несе персональну відповідальність
за виконання покладених на Комітет завдань і функцій, установлює
ступінь відповідальності заступників голови та керівників
структурних підрозділів центрального апарату Комітету за стан
розвитку галузі.
7. Держводгосп України з метою вирішення найбільш важливих
завдань галузі, а також реалізації пріоритетних програм може
утворювати фінансові фонди (включаючи валютні) і резерви за
рахунок залучення на добровільній основі засобів заінтересованих
підприємств і організацій, кредитів та інших джерел.
8. Для колективного обговорення і вироблення рішень з
найбільш важливих питань діяльності й розвитку галузі в
Держводгоспі України створюється колегія в складі голови Комітету
і його заступників за посадою, а також інших керівних працівників
Комітету. До складу колегії можуть входити керівники інших органів
державного управління та представники громадських об"єднань.
Члени колегії Комітету затверджуються Кабінетом Міністрів
України.
Рішення колегії проводяться в життя, як правило, наказами
Комітету. Держводгосп України у межах своєї компетенції розробляє
рекомендації, методичні та інші матеріали на основі чинного
законодавства.
У засіданнях колегії в необхідних випадках беруть участь
керівники заінтересованих міністерств та інших органів державного
управління, підприємств і організацій, що мають безпосереднє
відношення до питань, що розглядаються.
9. З метою розробки рекомендацій щодо впровадження у
виробництво досягнень вітчизняної та зарубіжної науки, техніки і
передового досвіду в Держводгоспі України утворюється
науково-технічна рада з провідних вчених, висококваліфікованих
спеціалістів, новаторів виробництва, а також представників
науково-технічних спілок та інших організацій.
Склад науково-технічної ради і положення про неї
затверджуються головою Держводгоспу України.
10. Гранична чисельність та витрати на утримання працівників
центрального апарату Держводгоспу України затверджуються Кабінетом
Міністрів України.
Структура центрального апарату Комітету затверджується
Віце-прем"єр-міністром України.
Штатний розпис центрального апарату і положення про його
структурні підрозділи затверджуються головою Комітету.
11. Держводгосп України є юридичною особою, має самостійний
баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку
з зображенням Державного герба України і з своїм найменуванням.


Інші НПА

Постанова КМУ №317-91-п від 15.11.1991 Питання Державного комітету України по легкій промисловості Постанова КМУ №315-91-п від 15.11.1991 Про порядок оплати праці адвокатів по наданню юридичної допомоги у кримінальних справах Постанова КМУ №314-91-п від 13.11.1991 Про підвищення заробітної плати працівникам соціально-культурних установ і закладів Постанова КМУ №313-91-п від 11.11.1991 Про забезпечення стабільного постачання населення хлібом, хлібобулочними виробами, крупами та комбікормової промисловості зерном Постанова КМУ №311-91-п від 05.11.1991 Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю Постанова КМУ №312-91-п від 05.11.1991 Про порядок експорту товарів (робіт, послуг) Постанова КМУ №310-91-п від 01.11.1991 Про начальників відділів Міністерства економіки України Постанова КМУ №302-91-п від 01.11.1991 Про колегію Міністерства України у справах молоді і спорту Постанова КМУ №300-91-п від 01.11.1991 Про членів колегії Державного комітету України по металургійній промисловості Постанова КМУ №309-91-п від 01.11.1991 Про заохочення виробників у збільшенні поставок сільськогосподарської продукції в державні ресурси