Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова Центрвиборчком № 1790 від 14.10.2014 Про скаргу кандидата у народні депутати України Мариніна Д.О. в одномандатному виборчому окрузі № 168, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 12 жовтня 2014 року за № 21-36-33618

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

від 14 жовтня 2014 року № 1790


Про скаргу кандидата у народні депутати України Мариніна Д.О. в одномандатному виборчому окрузі № 168, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 12 жовтня 2014 року за № 21-36-33618

До Центральної виборчої комісії 12 жовтня 2014 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 168 Мариніна Дмитра Олексійовича на дії кандидата у народні депутати України Писаренка Валерія Володимировича, який балотується в цьому ж окрузі.

У скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить "визнати дії кандидата у одномандатному виборчому окрузі № 168 Писаренка Валерія Володимировича з проведення передвиборчої агітації шляхом виготовлення та розповсюдження друкованих матеріалів з зображенням міського голови та зазначенням про його підтримку кандидата такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу; визнати дії кандидата в одномандатному виборчому окрузі № 168 Писаренка Валерія Володимировича з проведення передвиборчої агітації шляхом повідомлення у друкованих матеріалах про дії кандидата у депутати як посадової особи органу державної влади, що супроводжується фотоілюстраціями такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу; зобов’язати кандидата в одномандатному виборчому окрузі № 168 Писаренка Валерія Володимировича утриматися від вчинення порушень виборчого законодавства; прийняти рішення про попередження кандидата у народні депутати Писаренка Валерія Володимировича; звернутись до правоохоронних органів з вимогою перевірити викладені обставини та вжити відповідних заходів щодо припинення порушення законодавства".

Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 10 жовтня 2014 року ним виявлено розповсюдження на вулицях міста Харкова друкованого матеріалу передвиборної агітації кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 168 Писаренка В.В., в якому міститься інформація про підтримку вказаного кандидата Харківським міським головою Кернесом Г.А., що, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, свідчить про порушення Писаренком В.В. пункту 1 частини двадцять другої статті 71 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).

Натомість у статті 71 Закону відсутня частина двадцять друга. Обмеження щодо проведення передвиборної агітації, на які посилається суб’єкт звернення зі скаргою, міститься в статті 74 Закону.

Також виготовлення вказаного друкованого матеріалу, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, порушує вимоги частини четвертої статті 68 Закону.

На підтвердження зазначеного суб’єктом звернення до скарги додано друкований матеріал "За Харьков! За мир! За Украину!", який містить фотографії та публікації стосовно кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 168, у тому числі публікацію під заголовком: "Геннадий Кернес: "Харькову нужен Валерий Писаренко!"

На виконання частини десятої статті 111 Закону копії скарги та доданого до неї друкованого матеріалу 13 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.

До Центральної виборчої комісії 14 жовтня 2014 року надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 168 Писаренка В.В., відповідно до яких він вважає скаргу кандидата в народні депутати України Мариніна Д.О., який балотується в цьому ж в окрузі, необґрунтованою, безпідставною й такою, що не підлягає задоволенню.

На обґрунтування зазначеного суб’єкт оскарження повідомляє, що він не є посадовою особою органу державної влади, а також те, що в друкованому матеріалі передвиборної агітації "За Харьков! За мир! За Украину!" не використовується зображення та пряма мова посадової особи органу місцевого самоврядування - Харківського міського голови Геннадія Кернеса. В тексті друкованого примірника передвиборної агітації використовується зображення громадянина України Геннадія Кернеса та його пряма мова, яка є оціночним судженням щодо діяльності народного депутата України Валерія Писаренка.

При цьому друкований матеріал передвиборної агітації (газета "За Харьков! За мир! За Украину!") виготовлено на замовлення Писаренка В.В. як кандидата в народні депутати України. Матеріал передвиборної агітації містить відомості, передбачені частиною сьомою статті 69 Закону, фінансування виготовлення зазначено матеріалу здійснювалося за рахунок коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України Писаренка В.В., про що свідчить виписка Харківського відділення ПАТ "Банк Національний кредит", яка додається до пояснень суб’єкта оскарження.

Постановою Центральної виборчої комісії від 12 вересня 2014 року № 924 зареєстровано кандидата у народні депутати України Писаренка Валерія Володимировича в одномандатному виборчому окрузі № 168 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 19 вересня 2014 року № 1023 зареєстровано кандидата у народні депутати України Мариніна Дмитра Олексійовича в одномандатному виборчому окрузі № 168 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року.

За змістом частин першої, другої статті 108 кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, зокрема, на дії іншого кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.

Таким чином, згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта її розгляду.

Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.

Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у народні депутати України або політичну партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України, зокрема, шляхом розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації (частини перша, друга статті 68 Закону).

Відповідно до частини четвертої статті 68 Закону офіційні повідомлення в період виборчого процесу про дії кандидатів у народні депутати України, які є посадовими особами органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим чи органів місцевого самоврядування, пов’язані з виконанням ними посадових (службових) повноважень, передбачених Конституцією України та законами України, і підготовлені у порядку, передбаченому Законом України "Про порядок висвітлення діяльності органів держаної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації", не належать до передвиборної агітації. Такі офіційні повідомлення не повинні містити коментарів агітаційного характеру, а також відео-, аудіозаписів, кінозйомок, фотоілюстрацій про дії зазначених осіб як кандидатів у депутати.

З доданого до скарги друкованого матеріалу вбачається, що він містить публікації, спрямовані на спонукання виборців голосувати за кандидата у народні депутати України Писаренка В.В. в одномандатному виборчому окрузі № 168. Указаний друкований матеріал на виконання вимог частини сьомої статті 69 Закону містить відомості про замовника цього матеріалу (кандидат у народні депутати України Писаренко В.В.), установу, що здійснила друк (СПД Крячун Ю.В.), його тираж (60000), а також інформацію про особу, відповідальну за випуск (Чуб О.І.).

На виконання частини шостої статті 69 Закону примірник друкованого матеріалу передвиборної агітації "За Харьков! За мир! За Украину!" та його переклад державною мовою подано до Центральної виборчої комісії.

Таким чином, зазначений друкований матеріал є матеріалом передвиборної агітації та не належить до офіційного повідомлення в період виборчого процесу про дії кандидата у народні депутати України, як посадової особи органу державної влади. За таких обставин щодо вказаного друкованого матеріалу передвиборної агітації не застосовуються обмеження, передбачені частиною четвертою статті 68 Закону, стосовно заборони розміщення в ньому коментарів агітаційного характеру, а також відео-, аудіозаписів, кінозйомок, фотоілюстрацій про дії зазначеної особи як кандидата у народні депутати України.

Враховуючи викладене, скарга кандидата у народні депутати України Мариніна Д.О., який балотується в одномандатному виборчому окрузі № 168, у частині визнання протиправними дій кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Писаренка В.В. з проведення передвиборчої агітації шляхом повідомлення у друкованих матеріалах про дії кандидата у депутати як посадової особи органу державної влади, що супроводжується фотоілюстраціями, не підлягає задоволенню.

Обмеження щодо ведення передвиборної агітації встановлено статтею 74 Закону, відповідно до пункту 1 частини двадцять другої якої кандидатам у народні депутати України, які займають посади в органах державної влади чи в інших державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, забороняється залучати для передвиборної агітації або використовувати для будь-якої роботи, пов’язаної з проведенням передвиборної агітації, посадових та службових осіб органів державної влади чи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (крім осіб, які перебувають на посадах помічника-консультанта народного депутата України).

Згідно з частинами першою - третьою статті 112 Закону докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.

Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.

Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому округу № 168 Писаренко В.В. є народним депутатом України сьомого скликання.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про статус народного депутата України" народний депутат України є обраний відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України" представник Українського народу у Верховній Раді України і уповноважений ним протягом строку депутатських повноважень здійснювати повноваження, передбачені Конституцією України та законами України.

Отже, кандидат у народні депутати України Писаренко В.В. відповідно до вказаного положення Закону України "Про статус народного України" не є посадовою особою органу державної влади.

Крім того, в друкованому матеріалі передвиборної агітації "За Харьков! За мир! За Украину!" в публікації під заголовком: "Геннадий Кернес: "Харькову нужен Валерий Писаренко!" відсутні відомості щодо займаної посади Г. Кернеса, що не дає підстав вважати, що вказану особу залучено до передвиборної агітації суб’єктом оскарження як посадову особу органу місцевого самоврядування.

Водночас частиною сьомою статті 2 Закону визначено, що громадяни України, які мають право голосу, можуть брати участь, зокрема, у проведенні передвиборної агітації.

Пунктом 3 частини першої статті 74 Закону встановлено, що участь у передвиборній агітації посадовим і службовим особам органів місцевого самоврядування у робочий час забороняється.

Таким чином, Законом не встановлено обмежень щодо участі у проведенні передвиборної агітації виборців, які є посадовими і службовими особами органів місцевого самоврядування, поза межами робочого часу.

Відтак факт порушення суб’єктом оскарження вимог пункту 1 частини двадцять другої статті 74 Закону суб’єктом звернення зі скаргою не доведено.

Частиною другою статті 61 Законувстановлено виключні підстави для прийняття Центральною виборчою комісією рішення про попередження кандидату в народні депутати України.

Натомість з матеріалів скарги кандидата у народні депутати України Мариніна Д.О. в одномандатному виборчому окрузі № 168 не вбачається підстав, визначених Законом, для прийняття Центральною виборчою комісією рішення про попередження кандидату в народні депутати України Писаренку В.В., який балотується в цьому ж окрузі.

З огляду на викладене підстави для задоволення скарги в частині визнання протиправними дій кандидата у народні депутати України Писаренка В.В. з проведення передвиборної агітації шляхом виготовлення та розповсюдження друкованих матеріалів, зобов’язання утриматися від вчинення таких дій та прийняття рішення про попередження кандидату в народні депутати України відсутні.

За змістом частини двадцять шостої статті 74 Закону в разі надходження до Центральної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно надсилає зазначене повідомлення до відповідних правоохоронних органів.

Натомість у скарзі кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 168 Мариніна Д.О. повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, Комісією не виявлено.

Отже, вимога суб’єкта звернення зі скаргою щодо звернення до правоохоронних органів для перевірки викладених у скарзі обставин та вжиття відповідних заходів також не підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, відповідно до частини першої, пункту 5 частини другої статті 61, статті 68, частини першої статті 70, статей 74, 108 - 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України", керуючись статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити в задоволенні скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 168 Мариніна Дмитра Олексійовича на дії кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Писаренка Валерія Володимировича.

2. Копії цієї постанови надіслати кандидатам у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 168 Мариніну Д.О. та Писаренку В.В.

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Голова
Центральної виборчої комісії


М.ОХЕНДОВСЬКИЙ


Інші НПА

Постанова Центрвиборчком №1603 від 09.10.2014 Про внесення змін до єдиних кошторисів видатків окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України одномандатних виборчих округів № 22, 145, 173 Розпорядження Президент №1258 від 19.11.2014 Про звільнення С. Крутія з посади голови Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області Розпорядження Президент №1257 від 19.11.2014 Про звільнення А. Лавринюка з посади голови Старовижівської районної державної адміністрації Волинської області Постанова КМУ №626 від 05.11.2014 Деякі питання виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) працівника міліції Постанова КМУ №624 від 22.10.2014 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 Наказ Мінагрополітики України №428 від 27.10.2014 Про затвердження лімітів та прогнозів допустимого спеціального використання водних біоресурсів загальнодержавного значення на 2015 рік Наказ Міноборони №774 від 30.10.2014 Про внесення зміни до наказу Міністерства оборони України від 12.06.2014 № 383 Наказ Мінсоцполітики №688 від 25.09.2014 Про внесення зміни до Порядку виплати одноразової грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року Наказ МФУ №1130 від 14.11.2014 Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість Наказ МФУ №1129 від 14.11.2014 Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 22 вересня 2014 року № 957