Ст. 89 ЗУ Про Регламент ВРУ від 10.02.2010 № 1861-VI
Про Регламент Верховної Ради України
Стаття 89. Право законодавчої ініціативи
Про Регламент Верховної Ради України
Стаття 89. Право законодавчої ініціативи
1. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді належить Президенту України, народним депутатам, Кабінету Міністрів України і Національному банку України.2. Кабінет Міністрів України має виключне право на внесення проекту закону про Державний бюджет України.
3. Проект закону про надання згоди на обов'язковість міжнародних договорів України вносить Президент України або Кабінет Міністрів України.
4. Проекти резолюцій, декларацій, звернень, заяв вносять народні депутати.
5. Право законодавчої ініціативи здійснюється шляхом внесення до Верховної Ради:
1) проектів законів, постанов;
2) проектів інших актів Верховної Ради;
3) пропозицій до законопроектів;
4) поправок до законопроектів.
6. Основні терміни, використані в цьому розділі та Регламенті, мають таке значення:
1) законопроект - проекти законів, постанов Верховної Ради, які містять положення нормативного характеру;
2) проект іншого акта - проекти постанов, резолюцій, декларацій, звернень, заяв, що випливають з установчих, організаційних, контрольних та інших функцій Верховної Ради;
3) пропозиції - внесення змін до тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), зміни порядку розміщення, об'єднання розділів, глав, статей, їх частин і пунктів, а також виділення тих чи інших положень в окремі розділи, глави, статті;
4) поправка - внесення виправлень, уточнень, усунення помилок, суперечностей у тексті законопроекту.
7. Пропозиції вносяться письмово до законопроекту, який готується до другого читання, в редакції, яка передбачає конкретну зміну, доповнення або виключення певних положень із тексту законопроекту.
8. Пропозиція щодо структурних частин законопроекту має містити послідовно викладені назви розділів, глав, а в разі необхідності - статей, частин чи пунктів законопроекту.
9. Поправка може бути внесена письмово до законопроекту, який готується до другого і третього читань, а також усно під час розгляду законопроекту в другому читанні на пленарному засіданні Верховної Ради.