Постанова КМУ № 1092-2006-п від 03.08.2006 Про затвердження Державної програми забезпечення безпечного зберігання відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого випромінювання
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 3 серпня 2006 р. N 1092
Київ
Про затвердження Державної програми
забезпечення безпечного зберігання
відпрацьованих високоактивних
джерел іонізуючого випромінювання
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Державну програму забезпечення безпечного
зберігання відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого
випромінювання (далі - Програма), що додається.
2. Державному комітетові ядерного регулювання і Міністерству
з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської катастрофи разом з Міністерством
фінансів, Міністерством економіки передбачати під час складання
проекту Державного бюджету України на відповідний рік кошти для
виконання Програми.
3. Державному комітетові ядерного регулювання подавати щороку
до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про хід
виконання Програми.
Прем"єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 серпня 2006 р. N 1092
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
забезпечення безпечного зберігання
відпрацьованих високоактивних джерел
іонізуючого випромінювання
Загальна частина
На даний час підприємствами, установами та організаціями
використовується у технологічних процесах, під час проведення
пошуково-дослідних, випробувальних, діагностичних та інших робіт
або зберігається протягом значного періоду (10 років і більше)
близько 1 тис. відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого
випромінювання (далі - відпрацьовані джерела), до яких належать
вироблені у період до 1990 року високоактивні джерела, призначені
для використання в опромінювальних, терапевтичних, вимірювальних
та діагностичних установках і пристроях, термоелектричних
генераторах.
Дія цієї Програми поширюється на відпрацьовані джерела, які
згідно з паспортними даними належать до першої категорії за
класифікацією МАГАТЕ. Перелік зазначених джерел наведено у
додатку 1.
Згідно з вимогами нормативно-правових актів, відпрацьовані
джерела, строк експлуатації яких закінчився, підлягають передачі
до спеціалізованих підприємств з поводження з радіоактивними
відходами, оскільки вони становлять небезпеку для здоров"я
працівників підприємств, установ та організацій, які виконують
роботи, пов"язані з експлуатацією джерел іонізуючого
випромінювання, населення, навколишнього природного середовища.
Крім того, відпрацьовані джерела можуть використовуватися у
злочинних цілях, їх експлуатація може призвести до виникнення
радіаційної аварії.
Мета і основні завдання Програми
Мета Програми полягає у розробленні і здійсненні заходів щодо
створення і сприяння безперервному довгостроковому функціонуванню
інфраструктури, що забезпечує поводження з відпрацьованими
джерелами та їх зберігання.
Основними завданнями Програми є:
складення реєстру відпрацьованих джерел на підставі
інформації, що міститься у Державному регістрі джерел іонізуючого
випромінювання, та за результатами обстеження зазначених джерел;
спорудження приповерхневого сховища для тимчасового
зберігання відпрацьованих джерел;
виготовлення та закупівля сучасного технологічного обладнання
для поводження з відпрацьованими джерелами.
Етапи виконання Програми
Програма виконується трьома етапами.
На першому етапі (2007 рік) передбачається складення реєстру
відпрацьованих джерел, проектування приповерхневого сховища для їх
тимчасового зберігання.
На другому етапі (2007-2008 роки) провадиться вилучення
відпрацьованих джерел, спорудження зазначеного сховища.
На третьому етапі (2008-2009 роки) відпрацьовані джерела
перевозяться та розміщуються у спорудженому сховищі.
Способи розв"язання проблеми
Основними способами розв"язання проблеми є:
забезпечення діяльності у сфері поводження з відпрацьованими
джерелами відповідно до законодавства та рекомендацій міжнародних
організацій, членом яких є Україна;
введення в експлуатацію сховища для тимчасового зберігання
відпрацьованих джерел;
технічне переоснащення спеціалізованого підприємства з
поводження з радіоактивними відходами, на майданчику якого
будується сховище.
Заходи, спрямовані на забезпечення зберігання відпрацьованих
джерел, наведено у додатку 2.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
запобігти значним економічним збиткам, пов"язаним з витратами
з ліквідації наслідків радіаційної аварії, що може виникнути у
разі подальшого зберігання відпрацьованих джерел на підприємствах,
в установах та організаціях;
забезпечити захист життя та здоров"я працівників підприємств,
установ та організацій, які виконують роботи, пов"язані з
експлуатацією джерел іонізуючого випромінювання, населення та
навколишнього природного середовища від негативного впливу
іонізуючого випромінювання, спричиненого експлуатацією
відпрацьованих джерел, можливою радіаційною аварією;
створити додаткові робочі місця на спеціалізованих
підприємствах з поводження з радіоактивними відходами;
мінімізувати потенційну небезпеку в результаті вивільнення
виробничих майданчиків підприємств, установ та організацій від
відпрацьованих джерел;
забезпечити ведення відповідно до норм та правил радіаційної
безпеки обліку відпрацьованих джерел та їх зберігання;
створити інфраструктуру, що забезпечує поводження з
відпрацьованими джерелами та їх зберігання.
Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок державного
бюджету, а також інших джерел.
Орієнтовний обсяг фінансування становить 12,475 млн. гривень,
у тому числі з державного бюджету - 11,977 млн., інших джерел -
0,498 млн. гривень.
Додаток 1
до Програми
ПЕРЕЛІК
високоактивних джерел іонізуючого
випромінювання першої категорії
за класифікацією МАГАТЕ
1. Джерела гамма-випромінювання на основі радіонуклідів 137Cs
(період напіврозпаду дорівнює 30,07 року), 60Co (5,27 року), 226Ra
(1600 років) - з активністю від 10(в ступ. 13) до 10(в ступ. 17)
Бк.
2. Джерела бета-випромінювання на основі радіонуклідів 90Sr
(період напіврозпаду дорівнює 28,4 року), 147Pm (2,62 року), 204Tl
(3,78 року) - з активністю від 10(в ступ. 14) до
2,5*10(в ступ. 16) Бк та поверхневим потоком бета-частинок до
10(в ступ. 12) (бета*част)/сек.
3. Джерела альфа-випромінювання на основі радіонуклідів 238Pu
(період напіврозпаду дорівнює 87,7 року), 240Pu (6564 роки), 241Am
(432,2 року) - з активністю від 10(в ступ. 12) до 10(в ступ. 13)
Бк та з поверхневим потоком альфа-частинок до 10(в ступ. 9)
(альфа*част)/сек.
4. Нейтронні джерела на основі суміші з берилієм або бором
альфа-випромінюючих радіонуклідів 226Ra (період напіврозпаду
дорівнює 1600 років), 252Cf (2,64 року), 210Pb (22,2 року), 210Po
(210Pb) (22,2 року) - з активністю до 10(в ступ. 13) Бк.
5. Нейтронні джерела на основі радіонуклідів, що спонтанно
діляться, 252Cf (період напіврозпаду дорівнює 2,64 року), 240Pu
(6564 роки) - з активністю до 10(в ступ. 13) Бк.
Додаток 2
до Програми
ЗАХОДИ,
спрямовані на забезпечення зберігання
відпрацьованих високоактивних джерел
іонізуючого випромінювання
--------------------------------------------------------------------- |Найменування заходу| Джерело | Орієнтовний | У тому числі за | | |фінансування| обсяг | роками | | | |фінансування,|--------------------| | | |тис. гривень | 2007 | 2008 | 2009 | | | | | | | | |-------------------------------------------------------------------| | Держатомрегулювання | |-------------------------------------------------------------------| |1. Складення на |державний |в обсязі, | | | | |підставі |бюджет |передбаченому| | | | |інформації, що | |органу | | | | |міститься у | |виконавчої | | | | |Державному | |влади | | | | |регістрі джерел | | | | | | |іонізуючого | | | | | | |випромінювання, | | | | | | |вихідного реєстру | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел, що | | | | | | |зберігаються (не | | | | | | |використовуються) | | | | | | |на підприємствах, | | | | | | |в установах та | | | | | | |організаціях | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |2. Визначення на | -"- | -"- | | | | |тендерній основі | | | | | | |виконавця робіт з | | | | | | |обстеження | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел для | | | | | | |визначення їх | | | | | | |фактичного стану | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |3. Збирання і | -"- | -"- | | | | |аналіз паспортної, | | | | | | |проектної та | | | | | | |експлуатаційної | | | | | | |документації, що | | | | | | |стосується | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел, які | | | | | | |включені до | | | | | | |Державного | | | | | | |регістру джерел | | | | | | |іонізуючого | | | | | | |випромінювання | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |4. Складення | -"- | -"- | | | | |графіка обстеження | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел, що не | | | | | | |використовуються, | | | | | | |на підприємствах, | | | | | | |установах та | | | | | | |організаціях | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |5. Обстеження |державний | 702 | 702 | | | |відпрацьованих |бюджет |-------------+------+------+------| |джерел, що не |інші джерела| 198 | 198 | | | |використовуються, | | | | | | |на підприємствах, | | | | | | |в установах та | | | | | | |організаціях | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |6. Складення |державний |в обсязі, | | | | |реєстру |бюджет |передбаченому| | | | |відпрацьованих | |органу | | | | |джерел на підставі | |виконавчої | | | | |інформації, що | |влади | | | | |міститься у | | | | | | |Державному | | | | | | |регістрі джерел | | | | | | |іонізуючого | | | | | | |випромінювання, та | | | | | | |за результатами | | | | | | |обстеження таких | | | | | | |джерел | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |7. Визначення на | -"- | -"- | | | | |тендерній основі | | | | | | |виконавця робіт з | | | | | | |вилучення та | | | | | | |попереднього | | | | | | |кондиціонування | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |8. Розроблення | -"- | 331,2| 331,2| | | |технологій | | | | | | |вилучення, | | | | | | |визначення | | | | | | |характеристик і | | | | | | |контейнеризації | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел та їх | | | | | | |попереднього | | | | | | |кондиціонування до | | | | | | |стану, придатного | | | | | | |для перевезення | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |9. Проведення | -"- | 29,2| 29,2| | | |державної | | | | | | |експертизи, | | | | | | |узгодження та | | | | | | |затвердження | | | | | | |технологічних | | | | | | |рішень щодо | | | | | | |вилучення | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел та їх | | | | | | |попереднього | | | | | | |кодиціонування | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |10. Визначення | -"- |в обсязі, | | | | |місць остаточного | |передбаченому| | | | |кондиціонування | |органу | | | | |відпрацьованих | |виконавчої | | | | |джерел та | |влади | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання | | | | | | |радіоактивних | | | | | | |відходів | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |11. Складення та |державний |в обсязі, | | | | |затвердження |бюджет |передбаченому| | | | |графіка вилучення, | |органу | | | | |визначення | |виконавчої | | | | |характеристик і | |влади | | | | |контейнеризації | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел та їх | | | | | | |попереднього | | | | | | |кондиціонування, а | | | | | | |також графіка | | | | | | |перевезення таких | | | | | | |джерел на | | | | | | |спеціалізоване | | | | | | |підприємство з | | | | | | |поводження з | | | | | | |радіоактивними | | | | | | |відходами | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |12. Оформлення | -"- | -"- | | | | |дозволу на | | | | | | |вилучення | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел та їх | | | | | | |попереднє | | | | | | |кондиціонування | | | | | | |-------------------------------------------------------------------| | МНС | |-------------------------------------------------------------------| |13. Класифікація |державний | 1100 | 280 | 820 | | |обладнання за |бюджет | | | | | |цільовим | | | | | | |призначенням для | | | | | | |всіх типів | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел, його | | | | | | |закупівля, | | | | | | |розроблення | | | | | | |необхідної | | | | | | |документації та | | | | | | |виготовлення | | | | | | |нестандартного | | | | | | |обладнання | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |14. Вилучення, | -"- | 3000 | |3000 | | |визначення | | | | | | |характеристик і | | | | | | |контейнеризація | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел або їх | | | | | | |попереднє | | | | | | |кондиціонування до | | | | | | |стану, придатного | | | | | | |для перевезення | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |15. Розроблення | -"- | 330,3| 198,2| 132,1| | |проекту | | | | | | |спорудження | | | | | | |(розширення) | | | | | | |сховища | | | | | | |спеціалізованого | | | | | | |підприємства з | | | | | | |поводження з | | | | | | |радіоактивними | | | | | | |відходами для | | | | | | |тимчасового їх | | | | | | |зберігання | | | | | | |відповідно до | | | | | | |вибраної | | | | | | |технології | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |16. Проведення |державний | 33 | | 33 | | |державної |бюджет | | | | | |експертизи, | | | | | | |узгодження та | | | | | | |затвердження | | | | | | |проекту | | | | | | |спорудження | | | | | | |(розширення) | | | | | | |сховища | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |17. Спорудження | -"- | 3700 | |3700 | | |(розширення) | | | | | | |сховища | | | | | | |спеціалізованого | |-------------+------+------+------| |підприємства з |інші джерела| 300 | | 300 | | |поводження з | | | | | | |радіоактивними | | | | | | |відходами для | | | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання таких | | | | | | |відходів | | | | | | |(кондиціонованих | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел) | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |18. Оформлення |державний |в обсязі, | | | | |дозволу на |бюджет |передбаченому| | | | |перевезення | |органу | | | | |контейнеризованих | |виконавчої | | | | |відпрацьованих | |влади | | | | |джерел на | | | | | | |спеціалізоване | | | | | | |підприємство з | | | | | | |поводження з | | | | | | |радіоактивними | | | | | | |відходами | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |19. Перевезення | -"- | 408 | | 360 | 48 | |контейнеризованих | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел на | | | | | | |спеціалізоване | | | | | | |підприємство з | | | | | | |поводження з | | | | | | |радіоактивними | | | | | | |відходами | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |20. Приймання та | -"- | 6,4| | 5,7| 0,7| |розміщення | | | | | | |контейнеризованих | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел на | | | | | | |спеціалізованому | | | | | | |підприємстві з | | | | | | |поводження з | | | | | | |радіоактивними | | | | | | |відходами для | | | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання або | | | | | | |підготовки їх до | | | | | | |кондиціонування до | | | | | | |стану, придатного | | | | | | |для тимчасового | | | | | | |зберігання | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |21. Визначення на |державний |в обсязі, | | | | |тендерній основі |бюджет |передбаченому| | | | |виконавця робіт з | |органу | | | | |кондиціонування | |виконавчої | | | | |відпрацьованих | |влади | | | | |джерел до стану, | | | | | | |придатного для | | | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |22. Розроблення | -"- | 330,6| 198,2| 132,4| | |технологій | | | | | | |кондиціонування | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел до стану, | | | | | | |придатного для | | | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |23. Проведення | -"- |в обсязі, | | | | |державної | |передбаченому| | | | |експертизи та | |органу | | | | |затвердження | |виконавчої | | | | |технологічних | |влади | | | | |рішень щодо | | | | | | |кондиціонування | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел до стану, | | | | | | |придатного для | | | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |24. Складення | -"- | -"- | | | | |графіка | | | | | | |кондиціонування | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел до стану, | | | | | | |придатного для | | | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |25. Оформлення | -"- | -"- | | | | |дозволу на | | | | | | |кондиціонування | | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел та | | | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання | | | | | | |радіоактивних | | | | | | |відходів | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |26. |державний | 2000 | |1000 |1000 | |Кондиціонування |бюджет | | | | | |відпрацьованих | | | | | | |джерел до стану у | | | | | | |повному обсязі | | | | | | |контрольованих | | | | | | |паспортизованих | | | | | | |радіоактивних | | | | | | |відходів | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |27. Розміщення у | -"- | 6,4| | 1,6| 4,8| |повному обсязі | | | | | | |контрольованих | | | | | | |паспортизованих | | | | | | |радіоактивних | | | | | | |відходів у сховищі | | | | | | |спеціалізованого | | | | | | |підприємства з | | | | | | |поводження з | | | | | | |радіоактивними | | | | | | |відходами для | | | | | | |тимчасового | | | | | | |зберігання | | | | | | |-------------------+------------+-------------+------+------+------| |Усього | -"- | 11977,1|1738,8|9184,8|1053,5| | |------------+-------------+------+------+------| | |інші джерела| 498 | 198 | 300 | | ---------------------------------------------------------------------
Інші НПА
Лист МОНмолодьспорт №839 від 16.07.2014 Про затвердження Змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році Лист Вищий господарський суд України №01-06/1666/14 від 27.10.2014 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 "Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів" Лист Вищий господарський суд України №01-06/249 від 15.03.2011 Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів Лист Вищий господарський суд України №01-06/1686/14 від 04.11.2014 Про внесення змін до пунктів 10, 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)" Лист Вищий господарський суд України №01-06/606/2013 від 28.03.2013 Про Закон України \"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом\" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) Лист Мін'юст №6820-0-4-14/8.1 від 14.08.2014 Щодо відмови від обов'язковості та переходу до добровільності використання печаток суб'єктами господарюва Лист Мін'юст №Ч-13744/8.2 від 13.08.2014 Щодо встановлення ціни договору між суб'єктами господарювання у вигляді грошового еквівалента Лист НБУ №18-112/64483 від 05.11.2014 Про скасування пені та штрафів за договорами кредиту під час АТО Лист ВАСУ №1493/2/2/14-14 від 03.11.2014 Щодо розгляду адміністративних справ з урахуванням Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" Лист НБУ №12-311/67934 від 17.11.2014 Щодо сплати збору на обов\'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти під час нарахування (утримання) податку на доходи фізичних осіб з процентів на валютні вклади