Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Почніть консультацію з юристом онлайн

752 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Постанова КМУ № 208-2010-п від 17.02.2010 Деякі питання удосконалення системи охорони здоров"я

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 лютого 2010 р. N 208
Київ
Деякі питання удосконалення
системи охорони здоров"я
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 366 ( 366-2011-п ) від 06.04.2011 }

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Основні концептуальні напрями реформування
системи охорони здоров"я, що додаються.
2. Міністерству охорони здоров"я:
1) разом із Спільним представницьким органом сторони
роботодавців на національному рівні і всеукраїнськими профспілками
та їх об"єднаннями до 1 січня 2011 р. розробити і подати на
розгляд Кабінету Міністрів України:
проект Державної програми реформування системи охорони
здоров"я, в якій передбачити підготовку проектів законодавчих
актів щодо регулювання порядку надання громадянам медичної
допомоги в умовах реформування системи охорони здоров"я,
удосконалення системи контролю за якістю лікувально-діагностичного
процесу та станом проведення експертизи тимчасової і стійкої
втрати працездатності, за якістю лікарських засобів та виробів
медичного призначення, запровадження ефективного механізму
боротьби з виробництвом і розповсюдженням фальсифікованих та
неякісних лікарських засобів;
пропозиції щодо реалізації, в тому числі із залученням
приватного капіталу, інвестиційного проекту створення
дослідницько-навчального комплексу медичних навчальних закладів
для надання високоспеціалізованої медичної допомоги, забезпечення
підготовки і перепідготовки кадрів, включаючи менеджерів з охорони
здоров"я;
2) розробити і затвердити до 1 вересня 2010 р.:
порядок визначення обсягу та вартості послуг з надання
екстреної та невідкладної, первинної медико-санітарної,
спеціалізованої амбулаторно-поліклінічної та стаціонарної,
високоспеціалізованої амбулаторно-поліклінічної та стаціонарної
медичної допомоги;
критерії класифікації закладів охорони здоров"я за рівнем
надання медичної допомоги (первинний, вторинний і третинний) та
порядок направлення пацієнтів до закладу охорони здоров"я, що
надає медичну допомогу відповідного рівня;
методичні рекомендації щодо складення місцевими органами
виконавчої влади та органами місцевого самоврядування планів
заходів щодо спеціалізації закладів охорони здоров"я, оптимізації
їх мережі та створення об"єднань таких закладів, зокрема
міжрайонних;
порядок проведення диспансерного огляду населення;
примірний статут закладу охорони здоров"я комунального
некомерційного підприємства;
примірний договір про надання медичних послуг;
3) розробити до 1 жовтня 2010 р.:
разом з Міністерством фінансів, Міністерством регіонального
розвитку та будівництва і Міністерством економіки методичні
рекомендації щодо планування видатків та використання бюджетних
коштів для надання медичної допомоги закладами охорони здоров"я;
разом з Міністерством економіки пропозиції щодо внесення змін
до нормативно-правових актів стосовно порядку здійснення закупівлі
товарів, робіт і послуг за державні кошти з метою врегулювання
особливостей проведення закупівлі медичних послуг, а також щодо
удосконалення системи здійснення централізованих закупівель
лікарських засобів і виробів медичного призначення;
4) розробити і затвердити до кінця 2010 року державні
соціальні нормативи у сфері охорони здоров"я згідно із статтею 11
Закону України "Про державні соціальні нормативи та державні
соціальні гарантії" ( 2017-14 );
5) разом з Міністерством регіонального розвитку та
будівництва сприяти оптимізації мережі районних, міських і
дільничних закладів охорони здоров"я та створенню об"єднань
комунальних некомерційних підприємств.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним,
Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям до
1 жовтня 2010 р.:
1) провести аналіз потреб населення у медичній допомозі та
стану кадрового забезпечення закладів охорони здоров"я, а також
забезпечення фінансовими та матеріальними ресурсами, необхідними
для задоволення таких потреб, у розрізі
адміністративно-територіальних одиниць;
2) підготувати та внести на розгляд відповідних органів
місцевого самоврядування пропозиції щодо:
утворення центрів первинної медико-санітарної допомоги;
оптимізації мережі районних, міських і дільничних лікарень,
спеціалізації та перепрофілювання зазначених лікарень з
урахуванням потреб населення у медичній допомозі;
поступової реорганізації закладів охорони здоров"я у
комунальні некомерційні підприємства та створення об"єднань таких
підприємств, зокрема міжрайонних;
3) ініціювати перед відповідними органами місцевого
самоврядування розгляд зазначених у цьому пункті питань.
4. Міністерству охорони здоров"я разом з Міністерством
регіонального розвитку та будівництва сприяти оптимізації мережі
районних, міських і дільничних закладів охорони здоров"я та
створенню об"єднань комунальних некомерційних підприємств.
5. Міністерству охорони здоров"я разом із Спільним
представницьким органом сторони роботодавців на національному
рівні і всеукраїнськими профспілками та їх об"єднаннями, Радою
міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та
Севастопольською міськими державними адміністраціями до 1 жовтня
2010 р.:
1) здійснити заходи з удосконалення порядку проведення
обов"язкових профілактичних оглядів населення та активізації
діяльності центрів здоров"я;

{ Підпункт 2 пункту 5 виключено на підставі Постанови КМ
N 366 ( 366-2011-п ) від 06.04.2011 }

3) розробити пропозиції щодо посилення відповідальності за
якість надання медичних послуг під час проведення обов"язкових
профілактичних медичних оглядів населення.
6. Підтримати пропозиції Міністерства охорони здоров"я,
Дніпропетровської і Вінницької обласних рад щодо реалізації
пілотних проектів реформування системи охорони здоров"я у
відповідних областях.
Міністерству охорони здоров"я:
подати до 1 січня 2011 р. Кабінетові Міністрів України
висновки та пропозиції за результатами реалізації зазначених
пілотних проектів;
врахувати під час розроблення проекту Державної програми
реформування системи охорони здоров"я результати реалізації
зазначених пілотних проектів.

Прем"єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 28

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 лютого 2010 р. N 208
ОСНОВНІ КОНЦЕПТУАЛЬНІ НАПРЯМИ
реформування системи охорони здоров"я

1. Створення умов для реформування системи охорони здоров"я,
що передбачає:
розмежування первинного, вторинного та третинного рівня
надання медичної допомоги, визначення переліку послуг відповідно
до рівня допомоги;
підготовку пропозицій щодо внесення змін до Бюджетного
кодексу України ( 2542-14 ) стосовно визначення особливостей
фінансування закладів охорони здоров"я, що надають первинну та
вторинну медичну допомогу;
визначення на законодавчому рівні гарантованого обсягу
надання безоплатної медичної допомоги та переліку платних послуг у
сфері охорони здоров"я;
завершення роботи із затвердження стандартів надання медичної
допомоги та клінічних протоколів;
реалізацію пілотних проектів реформування системи охорони
здоров"я.
2. Проведення структурної реорганізації галузі, що
передбачає:
створення центрів первинної медико-санітарної допомоги -
комунальних некомерційних підприємств як нового типу закладів
охорони здоров"я;
створення для надання вторинної медичної допомоги міжрайонних
та міжміських об"єднань комунальних некомерційних підприємств
(госпітальних округів), до складу яких входять:
- багатопрофільна лікарня інтенсивної допомоги;
- заклади для проведення планового лікування;
- заклади для реабілітаційного (відновлювального) лікування;
- заклади для надання паліативної допомоги (хоспіси);
- заклади для надання медико-соціальної допомоги;
- консультативно-діагностичний центр;
реорганізацію системи надання швидкої медичної допомоги;
створення університетських клінік.
3. Визначення гарантованого обсягу медичної допомоги
громадянам, що передбачає надання державними і комунальними
закладами охорони здоров"я:
екстреної допомоги;
невідкладної та первинної медичної допомоги;
стаціонарної допомоги (у разі гострого захворювання та в
невідкладних випадках);
невідкладної стоматологічної допомоги;
долікарської допомоги населенню в сільській місцевості;
санаторно-курортної допомоги інвалідам і хворим у
спеціалізованих та дитячих закладах оздоровлення;
допомоги дітям, що утримуються у будинках дитини;
допомоги в рамках державних програм;
допомоги пільговим категоріям населення;
планової спеціалізованої та високоспеціалізованої медичної
допомоги за відповідним направленням сімейного лікаря згідно з
укладеними договорами про закупівлю медичних послуг.
4. Надання платних медичних послуг у сфері охорони здоров"я,
що передбачає надання послуг за рахунок коштів фізичних та
юридичних осіб, а також за рахунок благодійних внесків, надходжень
за договорами добровільного медичного страхування.
5. Удосконалення системи фінансування галузі охорони
здоров"я, що передбачає фінансування закладів охорони здоров"я,
які надають медичну допомогу:
первинного рівня, - шляхом спрямування бюджетних коштів з
розрахунку на кожну особу, що проживає на території відповідної
адміністративно-територіальної одиниці;
вторинного рівня, - шляхом укладення договорів між замовником
і постачальником медичних послуг за принципом оплати фактично
наданих послуг з урахуванням потреб населення;
третинного рівня, - шляхом оплати вартості наданих послуг.
6. Врегулювання на законодавчому рівні питання запровадження
обов"язкового державного соціального медичного страхування.
7. Покращення стану забезпечення населення лікарськими
засобами і виробами медичного призначення, що передбачає:
включення до клінічних протоколів генеричних лікарських
засобів, що входять до Національного переліку лікарських засобів і
виробів медичного призначення та мають доведені біоеквівалентність
і терапевтичну ефективність;
впровадження в практику формулярної системи забезпечення
закладів охорони здоров"я лікарськими засобами і виробами
медичного призначення;
розширення переліку лікарських засобів і виробів медичного
призначення, що відпускаються виключно за рецептом;
запровадження диференційованого відшкодування вартості
лікарських засобів і виробів медичного призначення для населення;
забезпечення надходження в обіг високоякісних, ефективних та
безпечних лікарських засобів і виробів медичного призначення;
удосконалення законодавства у сфері боротьби з виробництвом
та розповсюдженням фальсифікованих та неякісних лікарських засобів
і виробів медичного призначення;
створення єдиної інформаційної бази даних про лікарські
засоби і вироби медичного призначення, що перебувають в обігу;
формування економічно обґрунтованих цін на лікарські засоби і
вироби медичного призначення.
8. Удосконалення системи профілактики захворювань, що
включає:
проведення диспансерного огляду населення відповідно до
державного клінічного протоколу обстеження громадян;
створення у містах, районах державних і комунальних
підприємств - оздоровчих установ для надання послуг оздоровчого
характеру за фіксованими цінами.
9. Удосконалення системи контролю за якістю надання медичної
допомоги (медичних послуг), станом проведення експертизи
тимчасової та стійкої втрати працездатності в закладах охорони
здоров"я, якістю лікувально-діагностичного процесу, а також
створення єдиного електронного реєстру листків непрацездатності
(реєстру пацієнтів).
10. Удосконалення кадрової політики, що передбачає:
перспективне планування та своєчасну підготовку і
перепідготовку лікарів загальної практики/сімейної медицини;
посилення соціального захисту працівників системи охорони
здоров"я;
запровадження підготовки менеджерів з охорони здоров"я,
зокрема шляхом здобуття другої вищої освіти.
11. Забезпечення розвитку державно-приватного партнерства у
галузі охорони здоров"я, в тому числі шляхом реалізації
інвестиційних проектів із залученням приватного капіталу та інших
джерел фінансування.
12. Запровадження моніторингу стану фінансового забезпечення
соціальних нормативів у сфері охорони здоров"я.

Почніть консультацію з юристом онлайн

752 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин



Інші НПА

Лист МОНмолодьспорт №839 від 16.07.2014 Про затвердження Змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році Лист Вищий господарський суд України №01-06/1666/14 від 27.10.2014 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 "Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів" Лист Вищий господарський суд України №01-06/249 від 15.03.2011 Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів Лист Вищий господарський суд України №01-06/1686/14 від 04.11.2014 Про внесення змін до пунктів 10, 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)" Лист Вищий господарський суд України №01-06/606/2013 від 28.03.2013 Про Закон України \"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом\" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) Лист Мін'юст №6820-0-4-14/8.1 від 14.08.2014 Щодо відмови від обов'язковості та переходу до добровільності використання печаток суб'єктами господарюва Лист Мін'юст №Ч-13744/8.2 від 13.08.2014 Щодо встановлення ціни договору між суб'єктами господарювання у вигляді грошового еквівалента Лист НБУ №18-112/64483 від 05.11.2014 Про скасування пені та штрафів за договорами кредиту під час АТО Лист ВАСУ №1493/2/2/14-14 від 03.11.2014 Щодо розгляду адміністративних справ з урахуванням Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" Лист НБУ №12-311/67934 від 17.11.2014 Щодо сплати збору на обов\'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти під час нарахування (утримання) податку на доходи фізичних осіб з процентів на валютні вклади