Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова КМУ № 285-2003-п від 01.03.2003 Про затвердження Програми розвитку ринку середньо- і довгострокових державних боргових зобов"язань на 2003-2005 роки

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 березня 2003 р. N 285
Київ
Про затвердження Програми розвитку
ринку середньо- і довгострокових державних
боргових зобов"язань на 2003-2005 роки

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Програму розвитку ринку середньо- і
довгострокових державних боргових зобов"язань на 2003-2005 роки
(додається).
2. Міністерству фінансів забезпечити здійснення контролю за
виконанням затвердженої цією постановою Програми і про результати
інформувати Кабінет Міністрів України щороку до 15 січня та
15 липня.

Прем"єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд.34

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2003 р. N 285
ПРОГРАМА
розвитку ринку середньо- і довгострокових державних
боргових зобов"язань на 2003-2005 роки

Необхідною умовою забезпечення сталого економічного зростання
країни є подальший розвиток внутрішнього фінансового ринку шляхом
впровадження нових фінансових інструментів - середньо- і
довгострокових державних боргових зобов"язань.
Програма розвитку ринку середньо- і довгострокових державних
боргових зобов"язань (далі - Програма) сприятиме ефективному
функціонуванню банківських та небанківських фінансових інституцій
(пенсійних фондів, страхових організацій, торговців цінними
паперами тощо) та водночас створенню нових джерел неінфляційного
покриття дефіциту державного бюджету, фінансування пріоритетних
програм розвитку галузей економіки та об"єктів інфраструктури.
Програму розроблено на виконання розпорядження Кабінету
Міністрів України від 14 грудня 2001 р. N 583 ( 583-2001-р ) "Про
затвердження заходів щодо реалізації Послання Президента України
Л.Д. Кучми до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України
"Про основні напрями реформування системи пенсійного забезпечення
населення України" на 2001-2004 роки.
Стан розвитку ринку державних боргових зобов"язань
Виникнення державного боргу є наслідком фінансування дефіциту
державного бюджету - перевищення бюджетних видатків над
надходженнями.
З часу набуття Україною суверенітету обсяги державних витрат,
маючи переважно непродуктивний характер, зростали, а разом з цим
збільшувався дефіцит державного бюджету.
Оскільки починаючи з 1992 і до 2000 року Державний бюджет
України затверджувався і виконувався з дефіцитом, у цей період
відбувалося зростання державного боргу.
У 1991 - першій половині 1994 років кошти залучалися з
внутрішніх джерел у формі прямих кредитів Національного банку, а
зовнішній державний борг утворювався унаслідок надання державних
гарантій на забезпечення виконання зобов"язань юридичних осіб -
резидентів за іноземними кредитами.
У період з другої половини 1994 року по першу половину
1997 року поряд з наданням державних гарантій за іноземними
кредитами державний борг формувався за рахунок отримання зовнішніх
позик від міжнародних фінансових організацій, врегулювання
заборгованості України за енергоносії, започаткування випуску
облігацій внутрішніх державних позик, якими поступово заміщувалися
прямі кредити Національного банку.
Починаючи з другої половини 1997 року державні запозичення на
внутрішньому, і зовнішньому ринку здійснювалися вже інтенсивно.
Для зменшення тиску на видаткову частину державного бюджету
та убезпечення економіки від кризових явищ було проведено
конверсію існуючого портфеля державних боргових зобов"язань, яка
дала можливість відстрочити повернення коштів.
Подальша боргова ситуація залежатиме від того, наскільки
зваженими будуть дії у сфері державних запозичень та управління
державним боргом. Можливості зменшення боргового навантаження на
економіку шляхом реструктуризації вичерпано. Отже, необхідно
переходити від антикризового (реструктуризації боргу) до
стратегічного фінансового механізму управління, яким є і ця
Програма.
Однак на шляху розвитку ринку середньо- та довгострокових
державних боргових зобов"язань є ряд перешкод, до яких, зокрема,
належать:
відсутність широкого вибору фінансових інструментів, які
задовольняли б вимоги різних кіл інвесторів;
недосконалість законодавчої бази, що унеможливлює ефективний
розвиток середньо- та довгострокових фінансових інструментів;
низька ліквідність вторинного організованого ринку державних
боргових зобов"язань.
Мета Програми
Метою Програми є:
створення ефективно діючого ринку державних боргових
зобов"язань на довгостроковий період, у тому числі
високоліквідного вторинного організованого ринку державних
боргових зобов"язань;
створення привабливих, доступних і надійних для всіх
категорій інвесторів середньо- та довгострокових фінансових
інструментів;
задоволення інвестиційних потреб окремих високоефективних,
високотехнологічних та перспективних сфер економіки країни;
неінфляційне покриття дефіциту державного бюджету і
фінансування пріоритетних програм розвитку галузей економіки та
об"єктів інфраструктури.
Визначальними чинниками розвитку ринку середньо- і
довгострокових державних боргових зобов"язань України є:
удосконалення законодавчих та нормативно-правових актів,
якими регламентується функціонування ринку;
інтеграція України до Європейського Союзу та Світової
організації торгівлі і відповідна гармонізація українського
законодавства із законодавством Європейського Союзу щодо ринку
фінансових послуг та інструментарію;
прийнятність для України світових аналогів державних боргових
зобов"язань;
нагромадження власного досвіду у сфері розвитку і
функціонування ринку державних боргових зобов"язань.
Принципи розвитку ринку середньо- і довгострокових
державних боргових зобов"язань
В основу розвитку ринку середньо- і довгострокових державних
боргових зобов"язань України покладаються такі принципи:
верховенство права - виключно правове регулювання ринку
державних боргових зобов"язань;
системність - узгодженість заходів щодо реформування ринку
державних боргових зобов"язань із заходами і планами в інших
галузях економіки, обґрунтування випуску нових інструментів, яке
повинно узгоджуватися з можливостями потенційних інвесторів у їх
придбанні;
стабільність - забезпечення сталого розвитку ринку державних
боргових зобов"язань шляхом створення ефективних механізмів і
правил його функціонування;
прозорість - створення таких умов на ринку державних боргових
зобов"язань, які гарантують повну відкритість і передбачуваність
ситуації та дій інвесторів і держави;
довіра - внутрішня рушійна сила розвитку ринку державних
боргових зобов"язань, яка ґрунтується на відповідальності держави
перед інвестором;
мотивація - створення державою умов для посилення
заінтересованості фізичних і юридичних осіб у придбанні середньо-
і довгострокових державних боргових зобов"язань;
відповідність - відповідність співвідношення "дохід - ризик"
державних боргових зобов"язань аналогічним показникам
корпоративних цінних паперів з метою недопущення неадекватного
перерозподілу фінансових ресурсів країни.
Основні завдання Програми
Програма спрямована на виконання таких основних завдань:
усунення адміністративних бар"єрів на шляху розвитку ринку
державних боргових зобов"язань;
удосконалення нормативно-правової бази, яка б сприяла
ефективному розвитку середньо- та довгострокових державних
боргових зобов"язань;
розвиток вторинного організованого ринку державних боргових
зобов"язань та підвищення його ліквідності;
випуск інвестиційно привабливих державних боргових
зобов"язань:
- захищених від знецінення фінансових інструментів як
об"єктів інвестування пенсійних активів, страхових резервів та
інших аналогічних ресурсів;
- фінансових інструментів, які б сприяли залученню заощаджень
населення, що перебувають на сьогодні за межами банківської
системи;
- цільових цінних паперів, надходження від продажу яких
спрямовуватимуться на фінансування пріоритетних програм розвитку
певних галузей економіки та об"єктів інфраструктури;
інформаційна підтримка ринку.
Заходи щодо розвитку ринку середньо- і довгострокових
державних боргових зобов"язань на 2003-2005 роки додаються.
Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми при позитивних тенденціях розвитку
економіки сприятиме створенню у фінансовій системі країни ряду
нових, інвестиційно привабливих фінансових інструментів.
У свою чергу держава отримає різноманітні безінфляційні
інструменти для покриття дефіциту бюджету та фінансування потреб
окремих високоефективних і перспективних сфер матеріального
виробництва. Ставка дохідності залежно від виду державного
запозичення повинна зменшитися до 8-14 відсотків у 2003 році та
5-10 відсотків у 2004-2005 роках.

Додаток
до Програми розвитку ринку середньо- і
довгострокових державних боргових
зобов"язань на 2003-2005 роки
ЗАХОДИ
щодо розвитку ринку середньо- і довгострокових
державних боргових зобов"язань
на 2003-2005 роки

------------------------------------------------------------------ Зміст заходу | Шляхи виконання | Виконавці | Строк | | | виконання ------------------------------------------------------------------ Передбачення підготовка Мінфін 2003 рік
можливості випуску проекту закону
облігацій цільових щодо внесення Мінекономіки
позик для змін до деяких
фінансування законодавчих Національний
інвестиційних актів (у банк (за згодою)
проектів частині, що
та державних стосується Державна комісія
програм облігацій з цінних паперів
цільових позик) та фондового
ринку
Визначення цілей, підготовка - " - 2003 рік
на які відповідного (після
спрямовуватимуться проекту внесення
кошти, залучені постанови змін до
шляхом випуску Кабінету Закону
облігацій цільових Міністрів України
позик України "Про
цінні
папери та
фондову
біржу")
( 1201-12 )
Здійснення випуску підготовка - " - - " -
облігацій цільових проекту
позик постанови
Кабінету
Міністрів
України щодо
випуску
облігацій
цільових позик
з визначенням
конкретних
інвестиційних
проектів чи
державних
програм, на які
спрямовуються
залучені кошти;
здійснення
розміщення
облігацій
цільових позик
із спрямуванням
коштів на
найбільш
перспективні
цілі
Надання додаткових підготовка Мінфін III
гарантій за проекту закону, квартал
державними що стосується Мінекономіки 2003 р.
зобов"язаннями надання
додаткових Національний
гарантій за банк
державними (за згодою)
зобов"язаннями
Державна комісія
з цінних паперів
та фондового
ринку
Запровадження підготовка Мінфін
процедури відповідного
визначення банків- проекту Мінекономіки
агентів з постанови
розміщення Кабінету Національний
державних цінних Міністрів банк
паперів та України (за згодою)
підтримки
ліквідності Державна комісія
вторинного з цінних паперів
організованого та фондового
ринку державних ринку
боргових
зобов"язань Державне
казначейство
Асоціація
українських
банків
(за згодою)
Антимонопольний
комітет
відбір банків, Мінфін 2003 рік
які
здійснюватимуть
функції агентів
Розроблення оголошення та Мінфін II
економіко- проведення квартал
математичної моделі тендеру на Мінекономіки 2003 р.
прогнозування розроблення
впливу наслідків відповідної
здійснення моделі
державних
запозичень на
макроекономічні розроблення Мінфін 2003 рік
показники відповідної
моделі
Скасування підготовка Мінфін 2003 рік
оподаткування пропозицій щодо
доходу, внесення змін до Державна
отриманого від Закону України податкова
інвестування "Про адміністрація
коштів оподаткування
у державні цінні прибутку Державна комісія
папери підприємств" з цінних паперів
( 334/94-ВР ) та фондового
ринку
Асоціація
українських
банків
(за згодою)
Започаткування підготовка Мінфін 2003-2005
проведення відповідного роки
операцій проекту Державне
з управління постанови казначейство
державним боргом, Кабінету
спрямованих на Міністрів Національний
зменшення вартості України банк (за згодою)
державних
запозичень та Асоціація
підтримку українських
ліквідності ринку банків
державних боргових (за згодою)
зобов"язань
Збільшення здійснення Мінфін - " -
кількості цінних випуску
паперів для облігацій Національний
одночасного цільових позик банк
пропонування (після внесення (за згодою)
інвесторам змін до Закону
України "Про Асоціація
цінні папери та українських
фондову біржу") банків
( 1201-12 ), (за згодою)
казначейських
зобов"язань з
різними умовами
Здійснення проведення Мінфін - " -
освітньо- інформаційної
інформаційної кампанії із
підтримки залученням до
розміщення участі в ній
державних боргових радника з
зобов"язань комунікативної
політики на
ринках капіталу


Інші НПА

Лист МОНмолодьспорт №839 від 16.07.2014 Про затвердження Змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році Лист Вищий господарський суд України №01-06/1666/14 від 27.10.2014 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 "Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів" Лист Вищий господарський суд України №01-06/249 від 15.03.2011 Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів Лист Вищий господарський суд України №01-06/1686/14 від 04.11.2014 Про внесення змін до пунктів 10, 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)" Лист Вищий господарський суд України №01-06/606/2013 від 28.03.2013 Про Закон України \"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом\" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) Лист Мін'юст №6820-0-4-14/8.1 від 14.08.2014 Щодо відмови від обов'язковості та переходу до добровільності використання печаток суб'єктами господарюва Лист Мін'юст №Ч-13744/8.2 від 13.08.2014 Щодо встановлення ціни договору між суб'єктами господарювання у вигляді грошового еквівалента Лист НБУ №18-112/64483 від 05.11.2014 Про скасування пені та штрафів за договорами кредиту під час АТО Лист ВАСУ №1493/2/2/14-14 від 03.11.2014 Щодо розгляду адміністративних справ з урахуванням Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" Лист НБУ №12-311/67934 від 17.11.2014 Щодо сплати збору на обов\'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти під час нарахування (утримання) податку на доходи фізичних осіб з процентів на валютні вклади