Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова КМУ № 665-2002-п від 17.05.2002 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. N 929

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 травня 2002 р. N 665
Київ
Про внесення змін до постанови
Кабінету Міністрів України
від 7 серпня 1996 р. N 929

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Внести зміни до Положення про державний енергетичний
нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня
1996 р. N 929 ( 929-96-п ) (ЗП України, 1996 р., N 16, ст. 440;
Офіційний вісник України, 1998 р., N 48, ст. 1763; 2001 р., N 17,
ст. 739), виклавши його у редакції, що додається.
2. Міністерству палива та енергетики вирішити у місячний
термін питання про затвердження структури і граничної чисельності
працівників Державної інспекції з енергетичного нагляду за
режимами споживання електричної і теплової енергії, а також
призначення Головного державного інспектора України з
енергетичного нагляду.
3. Взяти до відома, що Національна комісія регулювання
електроенергетики в місячний термін вирішить питання щодо
фінансування Державної інспекції з енергетичного нагляду за
режимами споживання електричної і теплової енергії в обсягах
згідно з кошторисом витрат на її утримання.
4. Міністерству палива та енергетики, Національній комісії
регулювання електроенергетики у двомісячний термін підготувати і
подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін
до законодавства, спрямованих на посилення відповідальності
посадових осіб за виконання приписів Державної інспекції з
енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і
теплової енергії, додержання режимів споживання електричної та
теплової енергії.
5. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним,
Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям
сприяти Державній інспекції з енергетичного нагляду за режимами
споживання електричної і теплової енергії в створенні підрозділів
у відповідних регіонах, зокрема у забезпеченні службовими
приміщеннями, засобами зв"язку, транспортними засобами, медичним
та побутовим обслуговуванням.

Прем"єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 37

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 травня 2002 р. N 665
ПОЛОЖЕННЯ
про державний енергетичний нагляд
за режимами споживання електричної
і теплової енергії
Загальна частина

1. Державний енергетичний нагляд за режимами споживання
електричної і теплової енергії (далі - енергія) відповідно до
Закону України "Про електроенергетику" ( 575/97-ВР ) здійснює
Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання
електричної і теплової енергії (Держенергонагляд), яка
підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання
функцій, покладених на Держенергонагляд цим Положенням, та діє у
складі державного підприємства, що здійснює централізоване
диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об"єднаною
енергетичною системою України, та його територіальних структурних
підрозділів.
2. Під час здійснення державного енергетичного нагляду за
режимами споживання енергії Держенергонагляд керується
законодавством та взаємодіє з НКРЕ, Антимонопольним комітетом,
Мінпраці, Держкоменергозбереження, органами державного пожежного
нагляду, місцевими держадміністраціями, органами місцевого
самоврядування, громадськими організаціями, ДП "Енергоринок" і
суб"єктами електроенергетики.
Мета державного
енергетичного нагляду
3. Метою державного енергетичного нагляду за режимами
споживання енергії є сприяння забезпеченню сталого функціонування
об"єднаної енергетичної системи України, посиленню впливу на
суб"єктів електроенергетики та споживачів щодо дотримання ними
встановлених режимів виробництва, постачання і споживання енергії
та забезпечення споживачами належного технічного стану електричних
та тепловикористовуючих установок і теплових мереж.
Завдання та функції
4. Завданнями та функціями державного енергетичного
нагляду є:
1) організація роботи з установлення суб"єктам
електроенергетики режимів споживання електричної енергії та
потужності, погодження споживачам граничних величин споживання
електричної енергії та потужності;
2) розроблення методології, організація збору інформації та
аналіз прогнозів електроспоживання на короткотерміновий і тривалий
періоди;
3) нагляд за технічним станом та організацією технічної
експлуатації електричних установок споживачів, крім установок, які
експлуатує населення (далі - електричні установки),
тепловикористовуючих установок і теплових мереж, підключених до
об"єктів електроенергетики (далі - теплові установки);
4) здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням
суб"єктами електроенергетики га споживачами виявлених порушень
законодавства про електроенергетику;
5) організація розроблення та запровадження в установленому
порядку Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів,
Правил технічної експлуатації тепловикорнстовуючих установок і
теплових мереж, а також інших нормативних і методологічних
документів відповідно до своєї компетенції;
6) підготовка пропозицій щодо перегляду нормативно-технічних
документів на енергетичне обладнання у разі його невідповідності
вимогам Правил улаштування електроустановок, Правил технічної
експлуатації електроустановок споживачів, Правил технічної
експлуатації тепловикористовуючих установок і теплових мереж,
інших нормативних документів (далі - Правила);
7) участь у розслідуванні причин і наслідків аварій та пожеж
на електричних і теплових установках споживачів, що призвели до
порушення режимів роботи інших споживачів або суб"єктів
електроенергетики;
8) участь у розробленні споживачами та енергопостачальними
(електропередавальними) організаціями заходів щодо надійного та
безаварійного енергопостачання споживачів;
9) здійснення контролю за відповідністю нових та
реконструйованих електричних і теплових установок технічним
умовам, нормам та Правилам, а також підтвердження їх готовності до
роботи (подачі напруги), крім електричних установок напругою до
1000 вольт другої та третьої категорії надійності
електропостачання та електричних установок, які використовує
населення;
10) участь у роботі комісій з перевірки знань технології
робіт (правил експлуатації, виробничих інструкцій) посадовими
особами, відповідальними за електрогосподарство споживачів;
11) участь у разі потреби в проведенні експертизи
електротехнічної та теплотехнічної частин проектів будівництва і
реконструкції об"єктів споживачів на відповідність вимогам Правил;
12) надання консультацій, розгляд та вирішення в межах своєї
компетенції питань, що виникають у споживачів та суб"єктів
електроенергетики;
13) здійснення в межах своєї компетенції нагляду за:
дотриманням режимів виробництва, постачання і споживання
енергії (активної, реактивної, теплової);
проведенням суб"єктами електроенергетики роботи, пов"язаної
із забезпеченням дотримання споживачами встановлених режимів
споживання (постачання) енергії:
забезпеченням надійного постачання енергії;
відповідністю схем живлення (зовнішніх та внутрішніх)
категорійності споживачів та їх струмоприймачів;
відповідністю нормативним документам вимог технічних умов на
приєднання електричних і теплових установок до мереж
енергопостачальних (електропередавальних) організацій, а також за
погодженням проектів енергопостачання споживачів;
відповідністю виданих суб"єктами електроенергетики
актів-допусків подачі електричної енергії на електричні установки
споживачів напругою до 1000 вольт другої та третьої категорії
надійності електропостачання та електричні установки, які
використовує населення, а також дозволів на застосування
електричної енергії в електротермічних процесах вимогам Правил та
нормативних документів;
відповідністю укладених договорів на користування енергією та
договорів про надання послуг з передачі електричної енергії
нормативним документам;
дотриманням споживачами вимог Правил і нормативно-правових
актів з питань енергопостачання;
застосуванням заходів щодо обмеження постачання енергії
споживачам у разі виявлення порушень ними Правил користування
електричною і тепловою енергією, а також споживачам - неплатникам
спожитої електричної і теплової енергії;
складанням актів про встановлення аварійної та технологічної
броні електропостачання і відповідністю визначених величин цієї
броні електропостачання технології виробництва споживачів та
фактичним обсягам їх електроспоживання;
забезпеченням належного стану системних елементів
протиаварійної автоматики, встановлених у споживачів, які
впливають на надійність роботи об"єднаної енергетичної системи
України;
дотриманням суб"єктами електроенергетики та споживачами вимог
нормативних документів, що регулюють перетікання реактивної
електроенергії;
готовністю відповідних суб"єктів електроенергетики та
споживачів до роботи в осінньо-зимовий період і в умовах
надзвичайних ситуацій;
забезпеченням належного стану оперативно-диспетчерського
управління енергогосподарством споживачів;
готовністю до роботи резервних автономних джерел живлення
споживачів першої категорії і особливої групи першої категорії;
відповідністю обліку обсягів виробництва, постачання і
споживання енергії вимогам нормативних документів;
дотриманням показників якості енергії та кількості повернення
конденсату водяної пари згідно з вимогами нормативних документів.
Структура та фінансування
Держенергонагляду
5. До структури Держенергонагляду входять такі підрозділи:
Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами
споживання електричної і теплової енергії як головна організація;
регіональні державні інспекції з енергетичного нагляду за
режимами споживання електричної і теплової енергії;
державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами
споживання електричної і теплової енергії в Автономній Республіці
Крим, областях, мм. Києві та Севастополі тощо.
6. Держенергонагляд очолює Головний державний інспектор
України з енергетичного нагляду, який призначається на посаду та
звільняється з посади Державним секретарем Мінпаливенерго.
Головний державний інспектор має трьох заступників за відповідними
напрямами діяльності головної організації.
Головний державний інспектор України з енергетичного нагляду
несе персональну відповідальність за виконання покладених на
Інспекцію завдань і здійснення нею своїх функцій.
7. Начальники регіональних державних інспекцій одночасно є
заступниками Головного державного інспектора України з
енергетичного нагляду у відповідному регіоні.
Керівники структурних підрозділів державних інспекцій, їх
заступники, начальники секторів, головні та провідні спеціалісти,
начальники обласних (міських, районних, міжрайонних) інспекцій та
їх заступники є старшими державними інспекторами з енергетичного
нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Інші спеціалісти, які виконують функції державного енергетичного
нагляду, є державними інспекторами з енергетичного нагляду за
режимами споживання електричної та теплової енергії.
8. Структуру Держенергонагляду затверджує Головний державний
інспектор України з енергетичного нагляду за погодженням з
Державним секретарем Мінпаливенерго.
Граничну чисельність працівників Держенергонагляду затверджує
Державний секретар Мінпаливенерго за поданням Головного державного
інспектора України з енергетичного нагляду.
9. Держенергонагляд фінансується за рахунок коштів, отриманих
державним підприємством, що здійснює централізоване диспетчерське
(оперативко-технологічне) управління об"єднаною енергетичною
системою України, за здійснення Держенергонаглядом допоміжних
заходів із забезпечення надійного і сталого функціонування цієї
системи відповідно до законодавства.
10. Держенергонагляд має печатку із своїм найменуванням, а
службові особи, які здійснюють державний енергетичний нагляд,
мають посвідчення єдиного зразка і номерний пломбіратор.
Права Держенергонагляду
11. Головний державний інспектор України з енергетичного
нагляду, його заступники та відповідні державні інспектори з
енергетичного нагляду під час виконання покладених на
Держенергонагляд завдань та функцій мають право:
вимагати в межах своєї компетенції від суб"єктів
електроенергетики та споживачів вжиття заходів для усунення
виявлених Держенергонаглядом порушень;
залучати в установленому порядку установи та організації до
розроблення нормативних документів з питань, що належать до їх
компетенції;
отримувати в установленому порядку від міністерств, інших
центральних та місцевих органів виконавчої влади, суб"єктів
електроенергетики та споживачів інформацію, необхідну для
виконання покладених на них завдань;
визначати періодичність, порядок і напрями обстеження
електричних і теплових установок споживачів енергії;
безперешкодного в будь-який час доби доступу до електричних і
теплових установок суб"єктів електроенергетики та споживачів;
опломбовувати в установленому порядку електричні і теплові
установки споживачів енергії;
видавати суб"єктам електроенергетики та споживачам
обов"язкові для виконання приписи щодо:
усунення порушень нормативно-правових актів;
приведення засобів обліку, контролю та регулювання
виробництва, передачі, постачання та споживання енергії у
відповідність з нормами, правилами і стандартами в
електроенергетиці;
неприпустимості продовження експлуатації електричних і
теплових установок споживачів, якщо це створює загрозу для життя
та здоров"я обслуговуючого персоналу і населення, навколишнього
середовища, енергопостачання інших споживачів.
12. Рішення посадових осіб Держенергонагляду можуть бути
оскаржені в установленому порядку.
Подання скарги не є підставою для припинення виконання
рішення, яке оскаржується, до його остаточного розгляду відповідно
до законодавства.


Інші НПА

Лист МОНмолодьспорт №839 від 16.07.2014 Про затвердження Змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році Лист Вищий господарський суд України №01-06/1666/14 від 27.10.2014 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 "Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів" Лист Вищий господарський суд України №01-06/249 від 15.03.2011 Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів Лист Вищий господарський суд України №01-06/1686/14 від 04.11.2014 Про внесення змін до пунктів 10, 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)" Лист Вищий господарський суд України №01-06/606/2013 від 28.03.2013 Про Закон України \"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом\" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) Лист Мін'юст №6820-0-4-14/8.1 від 14.08.2014 Щодо відмови від обов'язковості та переходу до добровільності використання печаток суб'єктами господарюва Лист Мін'юст №Ч-13744/8.2 від 13.08.2014 Щодо встановлення ціни договору між суб'єктами господарювання у вигляді грошового еквівалента Лист НБУ №18-112/64483 від 05.11.2014 Про скасування пені та штрафів за договорами кредиту під час АТО Лист ВАСУ №1493/2/2/14-14 від 03.11.2014 Щодо розгляду адміністративних справ з урахуванням Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" Лист НБУ №12-311/67934 від 17.11.2014 Щодо сплати збору на обов\'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти під час нарахування (утримання) податку на доходи фізичних осіб з процентів на валютні вклади