Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Наказ Мінінфраструктури № 491-e від 07.10.2014 ВИМОГИ до обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань персоналу пасажирських суден

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
07.10.2014  № 491





Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 жовтня 2014 р.
за № 1334/26111


ВИМОГИ
до обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань персоналу пасажирських суден

I. Загальні положення

1.1. Ці Вимоги розроблені відповідно до Модельних курсів Міжнародної морської організації (далі - ІМО) 1.28 «Управління неорганізованими масами людей, безпека пасажирів та підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях» (Crowd Management, Passenger Safety and Safety Training for Personnel Providing Direct Services to Passengers in Passenger Spaces) (далі - Модельний курс ІМО 1.28) та 1.29 «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях, включаючи підготовку з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» (Proficiency in Crisis Management and Human Behavior Training Including Passenger Safety, Cargo Safety and Hull Integrity Training) (далі - Модельний курс ІМО 1.29), частини D глави ІІ-2 та розділу ІІ глави ІІІ Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року.

1.2. Ці Вимоги застосовуються до комплексу обладнання з підготовки персоналу пасажирських суден (далі - Обладнання) підприємств, організацій та установ, що проводять спеціальну підготовку за напрямами «Підготовка з управління неорганізованими масами людей», «Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях», «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях», «Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» або «Підготовка персоналу пасажирських суден» відповідно до вимог Правила V/2 Міжнародної конвенції про підготовку та дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з поправками (Конвенція ПДНВ), розділів А-V/2 та В-V/2 Кодексу з підготовки, дипломування моряків і несення вахти (далі - Кодекс ПДНВ) та відповідних національних вимог (навчально-тренажерний заклад (далі - НТЗ)), інструкторів та слухачів, які використовують цей тренажер з метою навчання.

1.3. Ці Вимоги встановлюють єдині стандарти щодо устаткування, засобів, документації Обладнання, вимог до робочих місць інструкторів та слухачів, до інструкторського складу для усіх НТЗ, що здійснюють підготовку персоналу пасажирських суден.

II. Призначення Обладнання

2.1. Обладнання використовується для підготовки персоналу пасажирських суден з питань безпеки під час перевезення пасажирів та вантажів на морських пасажирських суднах.

2.2. Підготовка здійснюється з метою:

1) отримання знань та відпрацювання практичних навичок для досягнення слухачами необхідних стандартів компетентності з:

управління неорганізованими масами людей - для капітанів, осіб командного та рядового складу та інших осіб, призначених у судновому розкладі за тривогами надавати допомогу пасажирам на пасажирських суднах у випадку аварійних ситуацій;

питань безпеки - для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях;

управління та поведінки людей у кризових ситуаціях - для капітанів, старших помічників капітанів, старших механіків, других механіків та інших осіб, відповідальних за безпеку пасажирів на пасажирських суднах під час аварійних ситуацій;

питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна - для капітанів, старших помічників капітанів, старших механіків, других механіків та інших осіб, на яких безпосередню покладено відповідальність за посадку та висадку пасажирів, завантаження, розвантаження або закріплення вантажу чи закриття отворів у корпусі пасажирських суден типу «ро-ро»;

2) отримання знань з використання аварійних планів для забезпечення безпеки та евакуації пасажирів у випадку надзвичайних подій;

3) отримання знань з порядку надання допомоги пасажирам на шляху до місць збору та посадки у рятувальні засоби;

4) отримання знань з проведення навчань і тривог на пасажирських суднах;

5) отримання знань зі збереження самовладання у складних умовах;

6) отримання знань з підтримання водонепроникності корпусу пасажирських суден ро-ро;

7) практичної демонстрації досягнення мінімальних стандартів компетентності, зазначених у колонці 4 таблиці А-V/2 Кодексу ПДНВ.

2.3. Підготовка має здійснюватися відповідно до стандартів, викладених у:

пункті 1 розділу А-V/2 Кодексу ПДНВ щодо мінімальних вимог для підготовки з питань управління неорганізованими масами людей;

пункті 2 розділу А-V/2 Кодексу ПДНВ щодо мінімальних вимог для підготовки з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях;

пункті 3 розділу А-V/2 Кодексу ПДНВ щодо мінімальних вимог для підготовки з питань управління та поведінки людей у кризових ситуаціях;

пункті 4 розділу А-V/2 Кодексу ПДНВ щодо мінімальних вимог для підготовки з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна;

таблиці А-V/2 Кодексу ПДНВ;

Модельних курсах ІМО 1.28 та 1.29;

національних вимогах з питань підготовки персоналу пасажирських суден.

2.4. Основними завданнями Обладнання є:

1) навчання слухачів необхідним заходам для недопущення несанкціонованого проникнення на судно сторонніх осіб та предметів під час перевезення пасажирів;

2) ознайомлення слухачів з аварійними планами пасажирських суден;

3) навчання слухачів збереженню самовладання у складних умовах;

4) навчання слухачів спілкуванню з пасажирами під час аварій, у тому числі англійською мовою;

5) навчання слухачів методам надання допомоги пасажирам, виведення їх до місць збору та посадки у рятувальні засоби;

6) навчання слухачів порядку демонстрації пасажирам правил використання індивідуальних та колективних рятувальних засобів;

7) навчання слухачів необхідним заходам для:

забезпечення водонепроникності судна під час аварії;

завантаження, розвантаження або закріплення вантажу;

забезпечення стабільності пасажирських суден ро-ро;

надійного закриття отворів у зовнішньому корпусі пасажирських суден ро-ро;

8) перевірка рівня знань і вмінь слухачів після проведення теоретичної та практичної підготовки в НТЗ.

ІІІ. Вимоги до Обладнання

3.1. Обладнання повинно бути власністю НТЗ.

3.2. Договір або угода на підготовку слухачів іншого навчального закладу, що не має власного обладнання, з НТЗ не є підставою для визнання такого навчального закладу за цим напрямом та внесення його до переліку схвалених навчально-тренажерних закладів, підготовка в яких відповідає вимогам Конвенції ПДНВ.

3.3. Обладнання повинно дозволяти відпрацьовування практичних навичок персоналу пасажирських суден з питань безпеки під час перевезення пасажирів та вантажів на морських пасажирських суднах, включаючи пасажирські судна ро-ро.

3.4. За допомогою Обладнання слухачі повинні мати можливість оволодіння:

1) знаннями:

загальної будови та розташування приміщень на пасажирському судні;

правил безпеки пасажирів та членів екіпажу;

планів та процедур дій під час аварійних ситуацій;

2) розумінням важливості принципів розробки особливих суднових процедур дій на випадок аварійних ситуацій, зокрема:

необхідності попереднього планування та проведення навчань із суднових процедур, дій на випадок аварійних ситуацій;

необхідності для всього персоналу пасажирського судна знати попередньо розроблені процедури дій на випадок аварійних ситуацій та чітко, наскільки це можливо, дотримуватися їх у випадку аварійної ситуації;

3) умінням оптимізувати використання ресурсів, враховуючи:

можливість, що наявні ресурси під час аварійної ситуації можуть бути обмежені;

необхідність негайно задіяти весь персонал і обладнання та за потреби змінювати їх склад;

4) здатністю організовувати наближені до реальності навчання для підтримки стану готовності, враховуючи знання, отримані з попередніх інцидентів з пасажирськими суднами, а також з проведення розбору навчань;

5) умінням зробити початкову оцінку аварійної ситуації та забезпечити ефективні дії відповідно до встановлених процедур на випадок аварійних ситуацій;

6) навичками керівника:

уміння очолювати та керувати діями інших осіб у випадку аварійних ситуацій, зокрема необхідність:

подання прикладу у випадку аварійних ситуацій;

концентрування уваги при прийнятті рішення та необхідності діяти швидко у випадку аварійної ситуації;

мотивації дій, підбадьорювання і переконання пасажирів та членів екіпажу;

7) умінням боротися зі стресом:

визначати розвиток симптомів надмірного стресу у членів аварійної суднової команди;

розуміння того, що стрес, викликаний аварійними ситуаціями, може негативно вплинути на виконання окремими особами їхніх обов’язків, на вміння діяти відповідно до інструкцій та дотримуватися процедур;

8) умінням керувати пасажирами та іншими особами у випадку аварійних ситуацій, зокрема:

знання загальних типів реакцій пасажирів та інших осіб у випадку аварійних ситуацій, у тому числі враховуючи те, що:

зазвичай проходить деякий час, поки люди починають сприймати ситуацію як аварійну;

деякі люди можуть панікувати та поводитися нерозумно, а їхня здатність розуміти може бути знижена, і вони можуть не реагувати на інструкції так, як вони реагували під час неаварійних ситуацій;

знання того, що пасажири та інші особи, зокрема, можуть:

почати шукати родичів, друзів та (або)свої речі - як перша реакція на те, що щось не так;

шукати сховища у своїх каютах або інших приміщеннях на судні, де, на їхню думку, вони можуть уникнути небезпеки;

переходити на підвищений борт, коли судно нахиляється;

усвідомлення можливості проблеми паніки внаслідок розділення сімей;

9) умінням встановити та підтримувати ефективний зв’язок, зокрема:

важливість чітких, лаконічних інструкцій та звітів;

необхідність сприяти обміну інформацією з пасажирами та членами екіпажу;

10) умінням забезпечувати відповідною інформацією пасажирів та членів екіпажу під час аварійної ситуації, тримати їх у курсі ситуації та інформувати про те, які дії від них вимагаються.

3.5. Рекомендується після теоретичних занять проводити практичні заняття на борту судна з реальними рятувальними засобами та місцем збору.

В іншому випадку в НТЗ має бути таке обладнання:

стенд-макет пасажирського судна;

рятувальна шлюпка або макет;

рятувальний пліт або макет;

шлюпбалка або макет;

пліт-балка або макет;

індивідуальні рятувальні засоби: мінімум по одному рятувальному жилету, рятувальному колу, гідротермокостюму на групу;

гідростат для рятувального плота (або макет);

портативні УКХ-радіостанції в робочому стані - не менше двох.

Під час навчання розглядаються не менше ніж три випадки резонансних аварійних подій з пасажирськими суднами з розбором причин аварії та дій екіпажу з рятування пасажирів.

3.6. На всі практичні вправи, які відпрацьовуються на Обладнанні, кожен слухач має бути забезпечений пояснювальним матеріалом.

3.7. Під час використання Обладнання повинні виконуватися встановлені вимоги щодо техніки безпеки.

3.8. Усе майно, яке використовується для підготовки, за винятком муляжів або макетів, повинно бути справним та придатним до використання.

3.9. З метою належного використання Обладнання для проведення якісної підготовки членів екіпажів пасажирських суден відповідно до міжнародних та національних вимог НТЗ повинен мати необхідне кадрове та навчально-методичне забезпечення підготовки на Обладнанні.

3.10. Процес підготовки, яка проводиться на Обладнанні, повинен бути охоплений впровадженою системою управління якістю відповідно до розділу А-I/8 Кодексу ПДНВ, сертифікованою органом із сертифікації, призначеним відповідно до чинного законодавства України на виконання робіт із сертифікації систем управління якістю.

Процедури системи управління якістю повинні містити опис усього процесу підготовки, починаючи з моменту прийому слухачів на курс підготовки та закінчуючи видачею документального доказу підготовки (свідоцтва) і збереженням даних про проходження підготовки.

3.11. Тривалість підготовки повинна бути не меншою, ніж зазначено у типових планах підготовки за напрямами «Підготовка з управління неорганізованими масами людей», «Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях», «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях», «Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» або «Підготовка персоналу пасажирських суден», наведених в додатках 1-5 до цих Вимог, розроблених відповідно до Модельних курсів ІМО 1.28 та 1.29.

У разі повторного проходження моряком підготовки тривалість такої підготовки може бути скорочена, але не більше ніж на 50%. Зазначена скорочена програма підготовки затверджується керівником НТЗ та погоджується з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському і річковому транспорті.

3.12. На підставі типових планів підготовки, Модельних курсів ІМО 1.28 або 1.29 і вимог Конвенції ПДНВ та Кодексу ПДНВ НТЗ розробляють власні робочі плани та програми підготовки, які затверджуються керівником НТЗ та погоджуються з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському і річковому транспорті.

У цих робочих планах і програмах назва напряму підготовки має відповідати Конвенції ПДНВ, Кодексу ПДНВ, містити посилання на відповідну структурну одиницю Конвенції ПДНВ та Кодексу ПДНВ або акти законодавства України та відповідний Модельний курс ІМО.

3.13. Робочі програми підготовки повинні містити опис галузі застосування і цілей курсу, вступні вимоги до кандидатів, навчальний план з повною структурою курсу, методи проведення підготовки та обладнання для здійснення підготовки, а також визначати критерії оцінювання знань та форм складання вихідного контролю.

3.14. У разі видання нової редакції відповідного Модельного курсу ІМО НТЗ повинен внести відповідні корективи до робочих планів і програм підготовки у строк не більше шести місяців після видання такої нової редакції та направити їх на погодження до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському і річковому транспорті.

3.15. Група для підготовки слухачів не повинна перевищувати 25 осіб за умови, що кожен слухач забезпечений робочим місцем, що дозволяє йому працювати з документами та здійснювати конспектування.

3.16. Навчальна година становить 45 хвилин. Щоденне навантаження на слухача не може перевищувати 8 навчальних годин.

3.17. Між інструкторами та НТЗ мають бути укладені трудові договори.

3.18. До підготовки можуть бути залучені інструктори інших навчальних закладів на умовах сумісництва або погодинної оплати праці у встановленому законодавством порядку.

3.19. Для підготовки повинен використовуватися клас або класи, в кожному з яких мають бути в наявності:

одна дошка з письмовим приладдям;

один демонстраційний стіл;

столи та стільці для усіх слухачів, що забезпечують можливість роботи з документами та конспектування;

необхідна для підготовки кількість навчально-методичних посібників;

відповідні навчально-демонстраційні матеріали (стенди, плакати, постери, слайди, фотографії);

DVD-, або відео-, або проекційна апаратура. Використання в навчальній підготовці проектора або будь-якого іншого засобу відображення інформації не виключає обов’язкову наявність у навчальному класі вищезазначеного навчально-демонстраційного матеріалу (плакатів, постерів, стендів);

необхідне комп’ютерне обладнання.

3.20. У навчальному класі має бути розміщений такий набір демонстраційних плакатів (стендів):

схеми та фотографії різних типів пасажирських суден, у тому числі суден ро-ро;

схема шляхів евакуації на пасажирському судні;

протипожежний план пасажирського судна;

структура суднового плану безпеки;

схема місця збору пасажирів під час аварійної ситуації;

примірник розкладу за тривогами;

порядок одягання рятувального жилета пасажирами та спуску в колективні рятувальні засоби;

маневри «Людина за бортом»;

сигнали тривог, що подаються на судні;

схема розміщення водонепроникних переборок на пасажирських суднах;

схема розміщення автомобілів та інших вантажів на судні;

небезпечні вантажі, які можуть перевозитися на пасажирському судні;

схема розміщення водонепроникних закриттів у бортах та на кінцівках пасажирських суден ро-ро;

схема вентиляції на пасажирських суднах ро-ро;

схема кріплення автомобілів, трейлерів та інших вантажів на пасажирських суднах ро-ро;

схема людського організму з визначенням факторів стресу;

схеми не менше ніж трьох резонансних аварій пасажирських суден.

3.21. Приміщення класу повинно відповідати встановленим санітарно-гігієнічним та протипожежним вимогам, нормам і правилам. Мінімальна площа навчального класу на одного слухача повинна бути не менше ніж 2,4 кв. м.

3.22. У класі повинен бути в наявності набір DVD або відеофільмів, рекомендованих ІМО для спеціальної підготовки з перевезення небезпечних вантажів, зокрема нижчеперелічених (або аналогічних):

Basic Instincts (Passenger Mustering and Crowd Control) - основні інстинкти. Збір пасажирів та контроль над неорганізованими масами людей;

Crisis Management - управління поведінкою людей у кризових ситуаціях

(http://videotel.com/stcw_training_catalogue/operation_of_the_ship/crisis_management_507/);

Shipdoard Familiarization - ознайомлення з судном;

Crowd Management - управління неорганізованими масами людей або

«Shipping Issue - Special Survey The Cruise Industry» (http://videotel.com/news/articles/shipping_issue_special_sruvey_the_cruise_industry/).

3.23. Під час підготовки повинен використовуватися та заповнюватися журнал обліку проходження теоретичної та практичної підготовки. У журналі зазначаються назва напряму підготовки, прізвища слухачів, дати занять, навчальні теми підготовки (теоретична та практична підготовка), відмітки про присутність слухачів на занятті, результати вихідного контролю (залік/іспит), прізвища та підписи інструкторів, які проводили підготовку. Строк зберігання журналів обліку проходження підготовки - не менше одного року з моменту внесення останнього запису.

3.24. Вихідний контроль та практична демонстрація компетентності мають здійснюватися за критеріями оцінювання та процедурами, що розробляються відповідно до Модельного курсу ІМО 3.12 «Оцінка компетентності, екзамени та дипломування моряків» (Assessment, Examination and Certification of Seafarers) та критеріїв оцінки компетентності, наведених в колонці 4 таблиці А-V/2 Кодексу ПДНВ.

3.25. У разі успішного проходження курсу підготовки слухачам видається відповідне свідоцтво. Інформація про видані свідоцтва має заноситися в журнал реєстрації видачі свідоцтв, який повинен бути прошитий, пронумерований, скріплений підписом керівника НТЗ та завірений печаткою НТЗ.

3.26. НТЗ може здійснювати підготовку за об’єднаним напрямом «Підготовка персоналу пасажирських суден», який включає усі напрями підготовки персоналу пасажирських суден. При цьому у свідоцтві, яке видається слухачам у разі успішного проходження курсу підготовки, зазначається проходження підготовки за усіма напрямами.

3.27. Інформація щодо виданих НТЗ свідоцтв має бути своєчасно (в якомога стислий строк після завершення курсу підготовки) направлена до Державного реєстру документів моряків України.

3.28. Відповідність Обладнання і організації підготовки в НТЗ цим Вимогам здійснюється шляхом заповнення чек-листа, наведеного у додатку 6 до цих Вимог.

IV. Вимоги до робочого місця інструктора

4.1. Робоче місце інструктора повинно забезпечувати:

ефективний контакт з усіма робочими місцями слухачів;

запровадження загального робочого завдання для всієї групи або індивідуально для окремих слухачів;

здійснення контролю, спостереження та реєстрації завдання та його ефективного опрацювання та обговорення з слухачами;

спостереження за діями слухача на різних етапах виконання навчального завдання.

4.2. Інструктор повинен мати можливість у разі необхідності призупинити або припинити практичне відпрацювання та забезпечити швидке виведення слухачів з місця підготовки.

V. Вимоги до робочого місця слухача

5.1. Кожному зі слухачів має бути виділено в навчальному класі окреме робоче місце за столом, що дозволяє здійснювати роботу з літературою та конспектування.

5.2. Під час відпрацювання навичок усі слухачі повинні виконувати вимоги техніки безпеки. Персонал НТЗ вимагає від слухачів виконання правил техніки безпеки.

VI. Інструкторський склад

6.1. Інструктори, що здійснюють підготовку персоналу пасажирських суден, повинні мати:

диплом про закінчення вищого морського навчального закладу за судноводійською спеціальністю;

диплом капітана далекого плавання або штурмана далекого плавання;

документально підтверджений досвід роботи на пасажирських суднах на посаді капітана та/або старшого помічника капітана не менше трьох років;

документ про проходження спеціальної підготовки для персоналу пасажирських суден відповідно до вимог Правила VI/2 Конвенції ПДНВ та відповідних національних вимог у схваленому НТЗ;

практичний досвід роботи у НТЗ з підготовки персоналу пасажирських суден не менше одного року або проходження стажування в НТЗ (проведення не менше двох повних курсів підготовки персоналу пасажирських суден) та наявність позитивного відгуку керівника НТЗ за результатами стажування;

документальне підтвердження підготовки з техніки інструктажу та методів і практики підготовки згідно з вимогами розділів А-І/6 та В-І/6 Кодексу ПДНВ.

6.2. Один інструктор може проводити підготовку групи кількістю не більше ніж 25 слухачів.

VII. Перелік публікацій, що мають бути в наявності в НТЗ

7.1. В НТЗ, що здійснює підготовку персоналу пасажирських суден, повинні бути публікації в кількості, достатній для навчання слухачів відповідно до обсягу підготовки, але не менше ніж зазначено у додатку 7 до цих Вимог.

7.2. Текст публікацій, зазначених у додатку 7 до цих Вимог, має ураховувати усі внесені до них зміни.

7.3. Допускається часткове використання публікацій, зазначених у додатку 7 до цих Вимог, в електронному вигляді у разі забезпечення робочих місць у класі персональними комп’ютерами, що дозволяють зчитування інформації з електронних носіїв.

Заступник директора
Департаменту державної
політики в галузі морського
та річкового транспорту -
начальник відділу логістики
та аналітичного забезпечення






Р. Когут










Додаток 1
до Вимог до обладнання, призначеного
для підготовки та перевірки знань
персоналу пасажирських суден
(пункт 3.11)


ТИПОВИЙ ПЛАН
підготовки за напрямом «Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» (Passenger Safety, Cargo Safety and Hull Integrity Training) відповідно до вимог Правила V/2 (пункт 7) Конвенції ПДНВ, розділу А-V/2 (пункт 4) Кодексу ПДНВ, Модельного курсу ІМО 1.29 «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях, включаючи підготовку з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» (Proficiency in Crisis Management and Human Behavior Training Including Passenger Safety, Cargo Safety and Hull Integrity Training)

Таблиця 1

Обсяг часу підготовки (годин)

Підготовка

Іспити та практична демонстрація компетентності

Усього

Теоретична

Практична

2,25

4,75

0,5

7,5


Типовий план підготовки
за напрямом
«Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна»

Таблиця 2

Назви тем відповідно до Модельного курсу ІМО 1.29

Час підготовки (годин)

теоретична підготовка

практична підготовка

усього

1. Порядок посадки та висадки пасажирів
1.1. Порядок завантаження та розвантаження вантажних автомобілів, рельсових транспортних засобів та інших транспортних засобів, включаючи відповідні процедури зв’язку
1.2. Порядок безпечного підйому та спуску рамп, установки та закріплення палуб для транспортних засобів
1.3. Процедури для безпечної посадки та висадки пасажирів з приділенням уваги інвалідам та особам, яким необхідна допомога

0,75

1,0

1,75

2. Перевезення небезпечних вантажів
2.1. Спеціальні засоби захисту, процедури та вимоги стосовно перевезення небезпечних вантажів на борту пасажирських суден ро-ро

0,5

-

0,5

3. Кріплення вантажу
3.1. Положення Кодексу безпечної практики розміщення та кріплення вантажу
3.2. Використання обладнання та матеріалів для кріплення вантажів

0,75

0,5

1,25

4. Розрахунки остійності, крену та навантажень на корпус судна
4.1. Використання інформації щодо остійності та навантажень на корпус судна
4.2. Остійність та навантаження на корпус судна в різних умовах завантаження
4.3. Завантаження вантажів на палубу
4.4. Вплив баласту та переміщень палива на борту на крен, остійність та навантаження на корпус судна

-

2,0

2,0

5. Відкриття, закриття та безпечне закриття відкриттів у корпусі судна
5.1. Порядок, встановлений на судні
5.2. Обстеження печаток

-

1,0

1,0

6. Атмосфера на палубі пасажирського судна ро-ро
6.1. Обладнання для моніторингу атмосфери на палубі пасажирського судна ро-ро
6.2. Порядок вентиляції для вантажних приміщень пасажирських суден ро-ро

0,25

0,25

0,5

Усього за напрямом підготовки

2,25

4,75

7,0

Вихідний контроль







0,5

Усього







7,5










Додаток 2
до Вимог до обладнання, призначеного
для підготовки та перевірки знань
персоналу пасажирських суден
(пункт 3.11)


ТИПОВИЙ ПЛАН
підготовки за напрямом «Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях» (Safety Training for Personnel Providing Direct Service to Passengers in Passenger Spaces) відповідно до вимог Правила V/2 (пункт 5) Конвенції ПДНВ, розділу А-V/2 (пункт 2) Кодексу ПДНВ, Модельного курсу ІМО 1.28 «Управління неорганізованими масами людей, безпека пасажирів та підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях» (Crowd Management, Passenger Safety and Safety Training for Personnel Providing Direct Services to Passengers in Passenger Spaces)

Таблиця 1

Обсяг часу підготовки (годин)

Підготовка

Іспити та практична демонстрація компетентності

Усього

Теоретична

Практична

0,5

0,75

0,25

1,5


Типовий план підготовки
за напрямом
«Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях»

Таблиця 2

Назви тем

Час підготовки (годин)

теоретична підготовка

практична підготовка

усього

1. Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях:
1.1. Зв’язок
1.2. Рятувальні засоби

0,5

0,75

1,25

Усього за напрямом підготовки

0,5

0,75

1,25

Вихідний контроль







0,25

Усього







1,5










Додаток 3
до Вимог до обладнання, призначеного
для підготовки та перевірки знань
персоналу пасажирських суден
(пункт 3.11)


ТИПОВИЙ ПЛАН
підготовки за напрямом «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях» (Crisis Management and Human Behavior Training) відповідно до вимог Правила V/2 (пункт 6) Конвенції ПДНВ, розділу А-V/2 (пункт 3) Кодексу ПДНВ, Модельного курсу ІМО 1.28 «Управління неорганізованими масами людей, безпека пасажирів та підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях» (Crowd Management, Passenger Safety and Safety Training for Personnel Providing Direct Services to Passengers in Passenger Spaces)

Таблиця 1

Обсяг часу підготовки (годин)

Підготовка

Іспити та практична демонстрація компетентності

Усього

Теоретична

Практична

3,75

3,25

0,5

7,5


Типовий план підготовки
за напрямом
«Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях»

Таблиця 2

Назви тем відповідно до Модельного курсу ІМО 1.28

Час підготовки (годин)

теоретична підготовка

практична підготовка

усього

1. Устрій судна, розміщення приміщень, аварійні плани та процедури, навчальні тривоги
1.1. Устрій судна, розміщення приміщень
1.2. Правила щодо безпеки
1.3. Аварійні плани та процедури
1.4. Навчальні тривоги на борту судна
1.5. Необхідність для усього персоналу знання та дотримання заздалегідь запланованих аварійних процедур

1,0

-

1,0

2. Оптимізація ресурсів
2.1. Визначення наявних ресурсів для дій під час аварійних ситуацій
2.2. Повне використання наявного персоналу та обладнання
2.3. Організація реалістичних навчальних тривог для підтримання стану готовності до аварійних подій

0,5

0,5

1,0

3. Управління реагування на аварійні ситуації
3.1. Як проводити та направляти інших осіб під час аварійної ситуації
3.2. Як прийняти правильне рішення
3.3. Мотивація пасажирів та інших членів екіпажу
3.4. Стрес
3.5. Вплив стресу на людей

0,5

0,5

1,0

4. Управління поведінкою людей та їх реакція на аварійні події
4.1. Реакція пасажирів на аварійні події

1,0

-

1,0

5. Налагодження та підтримання ефективного зв’язку
5.1. Важливість ефективного зв’язку

0,75

0,25

1,0

6. Практичні вправи

-

2,0

2,0

Усього за напрямом підготовки

3,75

3,25

7,0

Вихідний контроль







0,5

Усього







7,5










Додаток 4
до Вимог до обладнання, призначеного
для підготовки та перевірки знань
персоналу пасажирських суден
(пункт 3.11)


ТИПОВИЙ ПЛАН
підготовки за напрямом «Підготовка з управління неорганізованими масами людей» (Crowd Management Training) відповідно до вимог Правила V/2 (пункт 4) Конвенції ПДНВ, розділу А-V/2 (пункт 1) Кодексу ПДНВ, Модельного курсу ІМО 1.28 «Управління неорганізованими масами людей, безпека пасажирів та підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях» (Crowd Management, Passenger Safety and Safety Training for Personnel Providing Direct Services to Passengers in Passenger Spaces)

Таблиця 1

Обсяг часу підготовки (годин)

Підготовка

Іспити та практична демонстрація компетентності

Усього

Теоретична

Практична

3,5

3,0

0,5

7,0


Типовий план підготовки
за напрямом
«Підготовка з управління неорганізованими масами людей»

Таблиця 2

Назви тем

Час підготовки (годин)

Теоретична підготовка

Практична підготовка

Усього

1. Підготовка з управління неорганізованими масами людей
1.1. Рятувальні засоби, розклади за тривогами
1.2. Надання допомоги пасажирам на шляху до місць збору та місць посадки в рятувальні засоби
1.3. Порядок збору на місце евакуації










Усього за темою

1,0

1,5

2,5

2. Ознайомлювальна підготовка
2.1. Обмеження для рятування, пов’язані з конструкцією судна та експлуатаційними обмеженнями пасажирських суден
2.2. Порядок відкриття, закриття та безпечного кріплення закриттів в корпусі судна
2.3. Законодавство, кодекси та угоди, що стосуються пасажирських суден ро-ро
2.4. Вимоги та обмеження щодо стабільності та напружень корпусу
2.5. Порядок догляду за спеціальним обладнанням пасажирських суден ро-ро
2.6. Керівництва та розрахунки щодо завантаження та безпечного кріплення вантажів на пасажирському судні ро-ро
2.7. Місця розміщення небезпечних вантажів
2.8. Порядок дій в аварійних ситуаціях




Усього за темою

2,5

1,5

4,0

Усього за напрямом підготовки

3,5

3,0

6,5

Вихідний контроль







0,5

Усього







7,0










Додаток 5
до Вимог до обладнання, призначеного
для підготовки та перевірки знань
персоналу пасажирських суден
(пункт 3.11)


ТИПОВИЙ ПЛАН
підготовки за напрямом «Підготовка персоналу пасажирських суден» (Training of Passenger Ships Personnel) відповідно до вимог Правила V/2 Конвенції ПДНВ, розділів А-V/2 та В-V/2 Кодексу ПДНВ, Модельних курсів ІМО 1.28 «Управління неорганізованими масами людей, безпека пасажирів та підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях» (Crowd Management, Passenger Safety and Safety Training for Personnel Providing Direct Services to Passengers in Passenger Spaces) та 1.29 «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях, включаючи підготовку з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» (Proficiency in Crisis Management and Human Behavior Training Including Passenger Safety, Cargo Safety and Hull Integrity Training)

Таблиця 1

Обсяг часу підготовки (годин)

Підготовка

Іспити та практична демонстрація компетентності

Усього

Теоретична

Практична

10,0

11,75

1,0

22,75


Типовий план підготовки
за напрямом
«Підготовка персоналу пасажирських суден»

Таблиця 2

Назви тем відповідно до Модельних курсів ІМО 1.28 та 1.29

Час підготовки (годин)

теоретична підготовка

практична підготовка

усього

Підготовка з управління неорганізованими масами людей

1. Підготовка з управління неорганізованими масами людей
1.1. Рятувальні засоби, розклади за тривогами
1.2. Надання допомоги пасажирам на шляху до місць збору та місць посадки в рятувальні засоби
1.3. Порядок збору на місце евакуації

1,0

1,5

2,5

2. Ознайомлювальна підготовка
2.1. Обмеження для рятування, пов’язані з конструкцією судна та експлуатаційними обмеженнями пасажирських суден
2.2. Порядок відкриття, закриття та безпечного кріплення закриттів у корпусі судна
2.3. Законодавство, кодекси та угоди, що стосуються пасажирських суден ро-ро
2.4. Вимоги та обмеження щодо стабільності та напружень корпусу
2.5. Порядок догляду за спеціальним обладнанням пасажирських суден ро-ро
2.6. Керівництва та розрахунки щодо завантаження та безпечного кріплення вантажів на пасажирському судні ро-ро
2.7. Місця розміщення небезпечних вантажів
2.8. Порядок дій в аварійних ситуаціях

2,5

1,5

4,0

Усього за темою

3,5

3,0

6,5

Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях

3. Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях
3.1. Зв’язок
3.2. Рятувальні засоби

0,5

0,75

1,25

Усього за темою

0,5

0,75

1,25

Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна

4. Порядок посадки та висадки пасажирів
4.1. Порядок завантаження та розвантаження вантажних автомобілів, рельсових транспортних засобів та інших транспортних засобів, включаючи відповідні процедури зв’язку
4.2. Порядок безпечного підйому та спуску рамп, установки та закріплення палуб для транспортних засобів
4.3. Процедури для безпечної посадки та висадки пасажирів з приділенням уваги інвалідам та особам, яким необхідна допомога

0,75

1,0

1,75

5. Перевезення небезпечних вантажів
5.1. Спеціальні засоби захисту, процедури та вимоги стосовно перевезення небезпечних вантажів на борту пасажирських суден ро-ро

0,5

-

0,5

6. Кріплення вантажу
6.1. Положення Кодексу безпечної практики розміщення та кріплення вантажу
6.2. Використання обладнання та матеріалів для кріплення вантажів

0,75

0,5

1,25

7. Розрахунки остійності, крену та навантажень на корпус судна
7.1. Використання інформації щодо остійності та навантажень на корпус судна
7.2. Остійність та навантаження на корпус судна в різних умовах завантаження
7.3. Завантаження вантажів на палубу
7.4. Вплив баласту та переміщень палива на борту на крен, остійність та навантаження на корпус судна

-

2,0

2,0

8. Відкриття, закриття та безпечне закриття відкриттів у корпусі судна
8.1. Порядок, встановлений на судні
8.2. Обстеження печаток

-

1,0

1,0

9. Атмосфера на палубі пасажирського судна ро-ро
9.1. Обладнання для моніторингу атмосфери на палубі пасажирського судна ро-ро
9.2. Порядок вентиляції для вантажних приміщень пасажирських суден ро-ро

0,25

0,25

0,5

Усього за темою

2,25

4,75

7,0

Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях

10. Устрій судна, розміщення приміщень, аварійні плани та процедури, навчальні тривоги
10.1. Устрій судна, розміщення приміщень
10.2. Правила щодо безпеки
10.3. Аварійні плани та процедури
10.4. Навчальні тривоги на борту судна
10.5. Необхідність для усього персоналу знання та дотримання заздалегідь запланованих аварійних процедур

1,0

-

1,0

11. Оптимізація ресурсів
11.1. Визначення наявних ресурсів для дій під час аварійних ситуацій
11.2. Повне використання наявного персоналу та обладнання
11.3. Організація реалістичних навчальних тривог для підтримання стану готовності до аварійних подій

0,5

0,5

1,0

12. Управління реагування на аварійні ситуації
12.1. Як проводити та направляти інших осіб під час аварійної ситуації
12.2. Як прийняти правильне рішення
12.3. Мотивація пасажирів та інших членів екіпажу
12.4. Стрес
12.5. Вплив стресу на людей

0,5

0,5

1,0

13. Управління поведінкою людей та їх реакція на аварійні події
13.1. Реакція пасажирів на аварійні події

1,0

-

1,0

14. Налагодження та підтримання ефективного зв’язку
14.1. Важливість ефективного зв’язку

0,75

0,25

1,0

15. Практичні вправи

-

2,0

2,0

Усього за темою

3,75

3,25

7,0

Усього за напрямом підготовки

10,0

11,75

21,75

Вихідний контроль







1,0

Усього







22,75










Додаток 6
до Вимог до обладнання, призначеного
для підготовки та перевірки знань
персоналу пасажирських суден
(пункт 3.28)


ЧЕК-ЛИСТ
з визначення відповідності обладнання навчально-тренажерного закладу вимогам до обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань персоналу пасажирських суден

В _______________________________________________________________________
(найменування навчально-тренажерного закладу)

(далі - НТЗ) спостережено такий стан матеріально-технічної бази, кадрово-методичного забезпечення, обладнання з підготовки персоналу пасажирських суден:

НТЗ проводить підготовку за напрямами:



«Підготовка з управління неорганізованими масами людей»

Заявлений обсяг підготовки
____________ осіб



«Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях»

Заявлений обсяг підготовки
_____________ осіб



«Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях»

Заявлений обсяг підготовки
____________ осіб



«Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна»

Заявлений обсяг підготовки
____________ осіб



«Підготовка персоналу пасажирських суден»

Заявлений обсяг підготовки ____________ осіб

Відомості про обладнання



Обладнання є власністю НТЗ



Обладнання дозволяє відпрацьовування практичних навичок з питань підготовки персоналу пасажирських суден з питань безпеки під час перевезення пасажирів та вантажів на морських пасажирських суднах, включаючи пасажирські судна ро-ро

Слухачі мають можливість оволодіння такими знаннями за використанням Обладнання:



знання загальної будови та розташування приміщень на пасажирському судні



знання правил безпеки пасажирів та членів екіпажу



знання планів та процедур дій під час аварійних ситуацій

Слухачі мають можливість оволодіння розумінням важливості принципів розробки особливих суднових процедур дій на випадок аварійних ситуацій, зокрема:



необхідності попереднього планування та проведення навчань із суднових процедур, дій на випадок аварійних ситуацій



необхідності для всього персоналу пасажирського судна знати попередньо розроблені процедури дій на випадок аварійних ситуацій та дотримуватися їх чітко, наскільки це можливо у випадку аварійної ситуації

Слухачі мають можливість оволодіння умінням оптимізувати використання ресурсів, враховуючи:



можливість, що наявні ресурси під час аварійної ситуації можуть бути обмежені



необхідність негайно задіяти весь персонал і обладнання та за потреби міняти їх склад



Обладнання надає слухачам можливість оволодіння здатністю організовувати наближені до реальності навчання для підтримки стану готовності, враховуючи знання, отримані з попередніх інцидентів з пасажирськими суднами, а також з проведення розбору навчань



Обладнання надає слухачам можливість оволодіння умінням зробити початкову оцінку аварійної ситуації та забезпечити ефективні дії відповідно до встановлених процедур на випадок аварійних ситуацій

Слухачі мають можливість оволодіння навичками очолювання та керування діями інших осіб у випадку аварійних ситуацій, зокрема необхідність:



подання прикладу у випадку аварійних ситуацій



концентрування уваги при прийнятті рішення та необхідності діяти швидко у випадку аварійної ситуації



мотивації дій, підбадьорювання і переконання пасажирів та членів екіпажу

Слухачі мають можливість оволодіння умінням боротьби зі стресом:



визначати розвиток симптомів надмірного стресу у членів аварійної суднової команди



розуміння того, що стрес, викликаний аварійними ситуаціями, може негативно вплинути на виконання окремими особами їхніх обов’язків, на вміння діяти відповідно до інструкцій та дотримуватися процедур

Слухачі мають можливість оволодіння умінням керувати пасажирами та іншими особами у випадку аварійних ситуацій, зокрема:



знання загальних типів реакцій пасажирів та інших осіб у випадку аварійних ситуацій, у тому числі враховуючи, що:
зазвичай проходить деякий час, поки люди починають сприймати ситуацію як аварійну;
деякі люди можуть панікувати та поводити себе нерозумно, а їхня здатність розуміти може бути знижена, і вони можуть не реагувати на інструкції так, як вони реагували під час неаварійних ситуацій



знання того, що пасажири та інші особи, зокрема, можуть:
почати шукати родичів, друзів та (або) свої речі - як перша реакція на те, що щось не так;
шукати сховища у своїх каютах або інших приміщеннях на судні, де, на їхню думку, вони можуть уникнути небезпеки;
переходити на підвищений борт, коли судно нахиляється



усвідомлення можливості проблеми паніки внаслідок розділення сімей



Слухачі мають можливість оволодіння умінням встановити та підтримувати ефективний зв’язок, зокрема:
важливість чітких, лаконічних інструкцій та звітів;
необхідність сприяти обміну інформацією з пасажирами та членами екіпажу



Слухачі мають можливість оволодіння умінням забезпечувати відповідною інформацією пасажирів та членів екіпажу під час аварійної ситуації, тримати їх у курсі ситуації та інформувати про те, які дії від них вимагаються



Після проведення теоретичних занять проводяться практичні заняття на борту судна з реальними рятувальними засобами та місцем збору

Якщо ні, в НТЗ є таке устаткування:



стенд-макет пасажирського судна



рятувальна шлюпка або макет



рятувальний пліт або макет



шлюпбалка або макет



пліт-балка або макет



індивідуальні рятувальні засоби: мінімум по одному рятувальному жилету, рятувальному колу, гідротермокостюму на групу



гідростат для рятувального плота (або макет)



портативні УКХ-радіостанції у робочому стані - не менше 2 штук



Під час навчання розглядаються не менше ніж три випадки резонансних аварійних подій з пасажирськими суднами з розбором причин аварії та дій екіпажу з рятування пасажирів



Під час використання Обладнання виконуються встановлені вимоги щодо техніки безпеки



Усе майно, яке використовується для підготовки, за винятком муляжів або макетів, є справним та придатним до використання



НТЗ має необхідне кадрове та навчально-методичне забезпечення підготовки на Обладнанні



Впроваджена в діяльність НТЗ система управління якістю в наявності



У разі відсутності впровадженої системи управління якістю - схвалений органом сертифікації план впровадження системи управління якістю протягом 12 місяців (виключно для НТЗ, що розпочинають діяльність)



Процедури системи управління якістю НТЗ містять опис усього процесу підготовки, починаючи з моменту прийому слухачів на курс підготовки та закінчуючи видачею свідоцтва і збереженням даних про проходження підготовки



Тривалість підготовки є не меншою, ніж зазначено у типових планах підготовки за напрямами «Підготовка з управління неорганізованими масами людей», «Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях», «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях», «Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» або «Підготовка персоналу пасажирських суден», розроблених відповідно до Модельних курсів ІМО 1.28 або 1.29



НТЗ використовує скорочену програму підготовки для проходження моряками повторної підготовки



Тривалість такої повторної скороченої підготовки не менше ніж 50% від визначеної Модельними курсами ІМО 1.28 або 1.29



Робочі плани та програми підготовки НТЗ затверджені керівником НТЗ та погоджені з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському і річковому транспорті



У робочих планах і програмах назва напряму підготовки відповідає Конвенції ПДНВ, містить посилання на відповідну структурну одиницю Конвенції ПДНВ та Кодексу ПДНВ або акти законодавства України, відповідні Модельні курси ІМО



Робочі програми підготовки містять опис галузі застосування і цілей курсу, вступні вимоги до кандидатів, навчальний план з повною структурою курсу, методи проведення підготовки та обладнання для здійснення підготовки, а також визначають критерії оцінювання знань та форм складання вихідного контролю



Група для підготовки слухачів не перевищує 25 осіб



При цьому кожен слухач забезпечений робочим місцем, що дозволяє працювати з документами та здійснювати конспектування



Навчальна година становить 45 хвилин



Щоденне навантаження на слухача не перевищує 8 навчальних годин



Між інструкторами та НТЗ укладені трудові договори



До підготовки залучаються інструктори інших навчальних закладів на умовах сумісництва або погодинної оплати праці



На всі практичні вправи, які відпрацьовуються, кожен слухач забезпечений пояснювальним матеріалом



Наявність класу (класів) для підготовки за напрямом.
Загальна площа класу (класів) _________________________ кв. м



Документи, що підтверджують право власності або право користування приміщеннями, що використовуються при підготовці, в наявності



Приміщення є власністю НТЗ



Якщо ні, указати реквізити договору оренди (номер та строк дії договору, загальна площа приміщень, що використовуються для підготовки)



У класі є столи, стільці в кількості, що відповідає кількості слухачів.
Зазначити кількість посадочних місць _________________________



Робочі місця дозволяють працювати з документами та здійснювати конспектування



Мінімальна площа на одного слухача у класі становить не менше ніж 2,4 кв. м



У наявності є проекційна апаратура



У наявності є DVD-, або відео-, або мультимедійна апаратура



Відеофільми або їх аналоги відповідають рекомендаціям Модельних курсів ІМО з відповідних розділів підготовки.
Примітка. Перелічити назви, яких не вистачає



Дошка з письмовим приладдям в наявності



Демонстраційний стіл у наявності



Навчально-методичні посібники у наявності

У класі розміщені демонстраційні плакати (стенди), які відображають:



схеми та фотографії різних типів пасажирських суден, у тому числі суден ро-ро



схему шляхів евакуації на пасажирському судні



протипожежний план пасажирського судна



структуру суднового плану безпеки



схему місця збору пасажирів під час аварійної ситуації



примірник розкладу за тривогами



порядок одягання рятувального жилета пасажирами та спуску в колективні рятувальні засоби



маневри «Людина за бортом»



сигнали тривог, що подаються на судні



схему розміщення водонепроникних переборок на пасажирських суднах



схему розміщення автомобілів та інших вантажів на судні



небезпечні вантажі, які можуть перевозитися на пасажирському судні



схему розміщення водонепроникних закриттів у бортах та на кінцівках на пасажирських суднах ро-ро



схему вентиляції на пасажирських суднах ро-ро



схему кріплення автомобілів, трейлерів та інших вантажів на пасажирських суднах ро-ро



схему людського організму з визначенням факторів стресу



схеми не менше ніж трьох резонансних аварій пасажирських суден



У класі є в наявності набір DVD або відеофільмів, рекомендованих ІМО для спеціальної підготовки з перевезення небезпечних вантажів, зокрема нижчеперелічених (або аналогічні):
Basic Instincts (Passenger Mustering and Crowd Control) - основні інстинкти. Збір пасажирів та контроль над неорганізованими масами людей;
Crisis Management - управління поведінкою людей у кризових ситуаціях;
Shipdoard Familiarization - ознайомлення з судном;
Crowd Management - управління неорганізованими масами людей або «Shipping Issue - Special Survey The Cruise Industry».
Примітка. Перелічити назви, яких не вистачає



Під час підготовки використовується та заповнюється журнал обліку проходження теоретичної та практичної підготовки слухачів

У журналі зазначаються:



назва НТЗ та курсу підготовки



прізвища слухачів



дати занять



навчальні теми підготовки (теоретична та практична підготовка)



відмітки про присутність слухачів на занятті



вихідний контроль (залік/іспит)



прізвища та підписи інструкторів, які проводили підготовку



Строк зберігання журналів обліку проходження підготовки - не менше одного року з моменту внесення останнього запису



Вихідний контроль, практична демонстрація компетентності проводяться



Вихідний контроль, практична демонстрація компетентності здійснюються за критеріями оцінювання та процедурами, що розробляються відповідно до критеріїв оцінки компетентності, наведених у колонці 4 таблиці А-V/2 Кодексу ПДНВ



Критерії оцінювання та відповідні процедури практичної демонстрації компетентності відповідають вимогам Модельного курсу ІМО 3.12 «Оцінка компетентності, екзамени та дипломування моряків» (Assessment, examination and certification of seafarers)



Вихідний контроль, практична демонстрація компетентності здійснюються шляхом усної співбесіди



Вихідний контроль, практична демонстрація компетентності здійснюються шляхом письмового іспиту



Перелік питань для перевірки (оцінки) знань, затверджений керівником НТЗ, у наявності



Вихідний контроль, практична демонстрація компетентності здійснюються шляхом комп’ютерного тестування
(зазначити назву тестової програми)



Вихідний контроль, практична демонстрація компетентності здійснюються шляхом написання реферату



Вихідний контроль, практична демонстрація компетентності здійснюються іншим шляхом
(зазначити яким)



У разі успішного проходження курсу підготовки слухачам видається відповідний документальний доказ підготовки (свідоцтво)



НТЗ здійснює підготовку за напрямом «Підготовка персоналу пасажирських суден», який включає усі напрями підготовки персоналу пасажирських суден



У свідоцтві, яке видається слухачам у разі успішного проходження курсу підготовки, зазначається проходження підготовки за усіма напрямами



Інформація про видані свідоцтва заноситься в журнал реєстрації видачі свідоцтв



Журнал реєстрації видачі свідоцтв прошитий, пронумерований, прошнурований і скріплений підписом керівника НТЗ та завірений печаткою НТЗ



Інформація щодо виданих НТЗ свідоцтв про закінчення підготовки своєчасно (в якомога стислий строк після завершення курсу підготовки) направляється до Державного реєстру документів моряків України



Під час відпрацювання навичок усі слухачі виконують вимоги техніки безпеки



Персонал НТЗ вимагає від слухачів виконання правил техніки безпеки


Відомості про інструкторів



Список інструкторів НТЗ, які проводять теоретичну та практичну підготовку, із зазначенням предметів та кваліфікації представлено

Робоче місце інструктора забезпечує:



ефективний контакт з усіма робочими місцями слухачів



запровадження загального робочого завдання для всієї групи або індивідуально для окремих слухачів



здійснення контролю, спостереження та реєстрацію завдання та його ефективне опрацювання й обговорення зі слухачами



спостереження за діями слухача на різних етапах виконання навчального завдання



Інструктор має можливість у разі необхідності призупинити або припинити практичне відпрацювання та забезпечити швидке виведення людей з місця підготовки



Інструктори мають диплом про закінчення вищого морського навчального закладу за судноводійською спеціальністю



Інструктори мають диплом капітана далекого плавання або штурмана далекого плавання



Інструктори мають документально підтверджений досвід роботи на пасажирських суднах на посаді капітана та/або старшого помічника капітана не менше трьох років



Інструктори мають документ про проходження спеціальної підготовки для персоналу пасажирських суден відповідно до вимог Правила VI/2 Конвенції ПДНВ та відповідних національних вимог у схваленому НТЗ



Інструктори мають практичний досвід роботи у НТЗ з підготовки персоналу пасажирських суден не менше одного року або проходження стажування в НТЗ (проведення не менше двох повних курсів підготовки персоналу пасажирських суден) та наявність позитивного відгуку керівника НТЗ за результатами стажування



Інструктори мають документальне підтвердження підготовки з техніки інструктажу та методів і практики підготовки згідно з вимогами розділів А-І/6 та В-І/6 Кодексу ПДНВ



Один інструктор проводить підготовку групи кількістю не більше ніж 25 слухачів

В НТЗ є в наявності такі публікації:



Міжнародна конвенція про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з Манільськими поправками - 4 примірники



Міжнародна конвенція з охорони людського життя на морі 1974 року, з поправками - 2 примірники



Міжнародна конвенція по запобіганню забрудненню з суден 1973/1978 рр., з поправками - 1 примірник



Міжнародний кодекс по рятувальних засобах, видання 2010 року (Life-Saving Appliance Code 2010) - не менше ніж один посібник на двох слухачів



Міжнародний кодекс з управління безпекою (International Safety Management Code (ISM Code)) - 2 примірники



Міжнародний кодекс з перевезення небезпечних вантажів морем, видання 2010 року (International Maritime Dangerous Goods (IMDG) Code) - 2 примірники



Модельний курс ІМО 1.28 «Управління неорганізованими масами людей, безпека пасажирів та підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях» (Crowd management, passenger safety and safety training for personnel providing direct services to passengers in passenger spaces) - 2 примірники



Модельний курс ІМО 1.29 «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях, включаючи підготовку з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» (Proficiency in crisis management and human behavior training including passenger safety, cargo safety and hull integrity training) - 2 примірники



Модельний курс ІМО 3.12 «Оцінка компетентності, екзамени та дипломування моряків» (Assessment, Examination and Certification of Seafarers) - 2 примірники



Керівництво з надання першої медичної допомоги у разі нещасних випадків, пов’язаних з небезпечними вантажами, з поправками (Medical First Aid Guide for Use in Accidents Involving Dangerous Goods (MFAG)), as amended) - 2 примірники



Резолюція ІМО А.489 (ХІІ) від 19 листопада 1981 року «Безпечна укладка та кріплення укрупнених та інших вантажів на суднах, інших, ніж ячеїсті контейнеровози» (Safe stowage and securing of cargo units and other entities in ships other than cellular containership) - 2 примірники



Резолюція ІМО А.533 (13) від 17 листопада 1983 року «Фактори, які необхідно враховувати під час забезпечення безпечної укладки та кріплення укрупнених вантажних місць та транспортних засобів на судна» (Elements to be taken into account when considering the safe stowage and securing of cargo units and vehicles in ships) - 2 примірники



Резолюція ІМО А.581 (14) від 20 листопада 1995 року «Керівництво по пристроях для кріплення автотранспортних засобів при перевезенні їх на суднах ро-ро», з доповненнями, MSC/Circ.812 (Guidelines for securing arrangements for the transport of road vehicles on ro-ro ships. Amended by MSC/Circ.812) - 2 примірники



Резолюція ІМО А.657 (17) «Інструкція з дій на рятувальному засобі» (Instructions for Action in Survival Craft) - не менше ніж один посібник на двох слухачів



Циркулярний лист ІМО від 26 травня 2006 року MSC.1/Circ.1206 «Заходи для запобігання нещасним випадкам з рятувальними шлюпками» (Measures to Prevent Accidents with Lifeboats) - 1 примірник



Резолюція ІМО А.690 (17) від 06 листопада 1991 року «Періодичні перевірки навчань із залишення судна та по боротьбі з пожежею на пасажирських суднах» (Periodical Inspections of Abandon Ship and Fire Drills on Passenger Ships) - 1 примірник



Резолюція ІМО А.691 (17) від 06 листопада 1991 року «Інструкція з безпеки для пасажирів» (Safety Instructions to Passengers) - не менше ніж один посібник на двох слухачів



Резолюція ІМО А.714 (17) від 06 листопада 1991 року «Кодекс безпечної практики розміщення та кріплення вантажу», з доповненнями, MSC/Circ.664, MSC/Circ.691, MSC/Circ.740, MSC/Circ.812, MSC/Circ.1026) (Code of Safe Practice for Cargo Stowage and Securing. Amended by MSC/Circ.664, MSC/Circ.691, MSC/Circ.740, MSC/Circ.812, MSC/Circ.1026) - 1 примірник



Резолюція ІМО А.865 (20) від 26 листопада 1997 року «Мінімальні вимоги до підготовки персоналу, призначеного для надання допомоги пасажирам в аварійних ситуаціях на пасажирських суднах» (Minimum training requirements for personnel nominated to assist passengers in emergency situations on passenger ships) - не менше ніж один посібник на двох слухачів



Циркулярний лист ІМО MSC.1/Circ.673 від 21 грудня 1994 року «Фрази для спілкування з пасажирами на борту судна» (On-board Communication Phrases for Passenger Care) - не менше ніж один посібник на двох слухачів



Циркулярний лист MSC/cirs 777 від 05 грудня 1996 року «Позначення місць збору на пасажирських суднах» (Indication of the Assembly Station in Passenger Ships) - 2 примірники



Циркулярний лист MSC/cirs 846 від 13 травня 1998 року «Керівництво по врахуванню людського фактора під час проектування та управління евакуації людей на пасажирських суднах» (Guidelines on human element considerations for the design and management of emergency escape arrangements on passenger ships) - 1 примірник



Циркулярний лист MSC/cirs 617 від 28 травня 1993 року «Керівництво для пасажирів з інструкціями з безпеки» (Guidelines for Passenger Safety Instructions) - 2 примірники



Кодекс торговельного мореплавства України - 2 примірники



Текст публікацій ураховує усі внесені до них зміни



В НТЗ частково використовуються вищезазначені публікації в електронному вигляді



У разі використання публікацій в електронному вигляді робочі місця в навчальному класі забезпечені персональними комп’ютерами, які дозволяють зчитування інформації з електронних носіїв


Особа, яка здійснила перевірку відповідності Обладнання і організації підготовки в НТЗ Вимогам до обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань персоналу пасажирських суден

____________
    (дата)

____________________
(підпис)

________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)










Додаток 7
до Вимог до обладнання, призначеного
для підготовки та перевірки знань
персоналу пасажирських суден
(пункт 7.1)


ПЕРЕЛІК ПУБЛІКАЦІЙ,
що мають бути в наявності в НТЗ, що здійснює підготовку персоналу пасажирських суден

Таблиця

№ з/п

Найменування

Кількість

1

Міжнародна конвенція про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з поправками (включаючи Манільські поправки)

4

2

Міжнародна конвенція з охорони людського життя на морі 1974 року, з поправками

2

3

Міжнародна конвенція по запобіганню забрудненню з суден 1973/1978 рр., з поправками

1

4

Міжнародний кодекс по рятувальних засобах, видання 2010 року (Life-Saving Appliance Code 2010)

Не менше ніж один посібник на двох слухачів

5

Міжнародний кодекс з управління безпекою (International Safety Management Code (ISM Code))

2

6

Міжнародний кодекс з перевезення небезпечних вантажів морем 2010 року (International Maritime Dangerous Goods (IMDG) Code)

2

7

Модельний курс ІМО 1.28 «Управління неорганізованими масами людей, безпека пасажирів та підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях» (Crowd Management, Passenger Safety and Safety Training for Personnel Providing Direct Services to Passengers in Passenger Spaces)

2

8

Модельний курс ІМО 1.29 «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях, включаючи підготовку з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» (Proficiency in Crisis Management and Human Behavior Training Including Passenger Safety, Cargo Safety and Hull Integrity Training)

2

9

Модельний курс ІМО 3.12 «Оцінка компетентності, екзамени та дипломування моряків» (Assessment, Examination and Certification of Seafarers)

2

10

Керівництво з надання першої медичної допомоги у разі нещасних випадків, пов’язаних з небезпечними вантажами, з поправками (Medical First Aid Guide for Use in Accidents Involving Dangerous Goods (MFAG)), as amended)

2

11

Резолюція ІМО А.489 (ХІІ) від 19 листопада 1981 року «Безпечна укладка та кріплення укрупнених та інших вантажів на суднах, інших, ніж ячеїсті контейнеровози» (Safe stowage and securing of cargo units and other entities in ships other than cellular containership)

2

12

Резолюція ІМО А.533 (13) від 17 листопада 1983 року «Фактори, які необхідно враховувати під час забезпечення безпечної укладки та кріплення укрупнених вантажних місць та транспортних засобів на судна» (Elements to be taken into account when considering the safe stowage and securing of cargo units and vehicles in ships)

2

13

Резолюція ІМО А.581 (14) від 20 листопада 1995 року «Керівництво по пристроях для кріплення автотранспортних засобів при перевезенні їх на суднах ро-ро», з доповненнями, MSC/Circ.812 (Guidelines for securing arrangements for the transport of road vehicles on ro-ro ships. Amended by MSC/Circ.812)

2

14

Резолюція ІМО А.657 (17) «Інструкція з дій на рятувальному засобі» (Instructions for Action in Survival Craft)

Не менше ніж один посібник на двох слухачів

15

Циркулярний лист ІМО від 26 травня 2006 року MSC.1/Circ.1206 «Заходи для запобігання нещасним випадкам з рятувальними шлюпками» (Measures to Prevent Accidents with Lifeboats)

1

16

Резолюція ІМО А.690 (17) від 06 листопада 1991 року «Періодичні перевірки навчань із залишення судна та по боротьбі з пожежею на пасажирських суднах» (Periodical Inspections of Abandon Ship and Fire Drills on Passenger Ships)

1

17

Резолюція ІМО А.691 (17) від 06 листопада 1991 року «Інструкція з безпеки для пасажирів» (Safety Instructions to Passengers)

Не менше ніж один посібник на двох слухачів

18

Резолюція ІМО А.714 (17) від 06 листопада 1991 року «Кодекс безпечної практики розміщення та кріплення вантажу», з доповненнями, MSC/Circ.664, MSC/Circ.691, MSC/Circ.740, MSC/Circ.812, MSC/Circ.1026) (Code of Safe Practice for Cargo Stowage and Securing. Amended by MSC/Circ.664, MSC/Circ.691, MSC/Circ.740, MSC/Circ.812, MSC/Circ.1026)

1

19

Резолюція ІМО А.865 (20) від 26 листопада 1997 року «Мінімальні вимоги до підготовки персоналу, призначеного для надання допомоги пасажирам в аварійних ситуаціях на пасажирських суднах» (Minimum training requirements for personnel nominated to assist passengers in emergency situations on passenger ships)

Не менше ніж один посібник на двох слухачів

20

Циркулярний лист ІМО MSC.1/Circ.673 від 21 грудня 1994 року «Фрази для спілкування з пасажирами на борту судна» (On-board Communication Phrases for Passenger Care)

Не менше ніж один посібник на двох слухачів

21

Циркулярний лист MSC/cirs 777 від 05 грудня 1996 року «Позначення місць збору на пасажирських суднах» (Indication of the Assembly Station in Passenger Ships)

2

22

Циркулярний лист MSC/cirs 846 від 13 травня 1998 року «Керівництво по врахуванню людського фактора під час проектування та управління евакуації людей на пасажирських суднах» (Guidelines on human element considerations for the design and management of emergency escape arrangements on passenger ships)

1

23

Циркулярний лист MSC/cirs 617 від 28 травня 1993 року «Керівництво для пасажирів з інструкціями з безпеки» (Guidelines for Passenger Safety Instructions)

2

24

Кодекс торговельного мореплавства України

2


Інші НПА

Наказ Мінінфраструктури №491-f від 07.10.2014 ВИМОГИ до тренажерного та іншого обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань осіб командного складу та суднової команди для проведення вантажних операцій на танкерах-газовозах Наказ Мінінфраструктури №491-g від 07.10.2014 ВИМОГИ до тренажерного та іншого обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань осіб командного складу та суднової команди для проведення вантажних операцій на нафтових танкерах та танкерах-хімовозах Наказ Мінінфраструктури №491-h від 07.10.2014 ВИМОГИ до тренажерного та іншого обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань суднових механіків з управління складом вахти машинного відділення Наказ Мінінфраструктури №491-i від 07.10.2014 ВИМОГИ до тренажерного та іншого обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань судноводіїв на повномасштабних навігаційних тренажерах з візуалізацією Постанова ВРУ №21-VIII від 04.12.2014 Про обрання Першого заступника Голови Верховної Ради України та заступника Голови Верховної Ради України Указ Президент №911 від 03.12.2014 Про призначення В. Сушкевича Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю Указ Президент №893 від 27.11.2014 Про нагородження орденом Героїв Небесної Сотні Указ Президент №864 від 08.11.2014 Про звільнення О. Котляра з посади начальника Управління Служби безпеки України в Черкаській області Указ Президент №863 від 08.11.2014 Про звільнення В. Мельниковича з посади начальника Управління Служби безпеки України у Волинській області Указ Президент №856 від 07.11.2014 Про відзначення державними нагородами України з нагоди Всеукраїнського дня працівників культури та майстрів народного мистецтва