Постанова Центрвиборчком № 1555 від 08.10.2014 Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренка В.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 6 жовтня 2014 року за № 21-36-28668
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯПОСТАНОВА
від 8 жовтня 2014 року № 1555
Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренка В.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 6 жовтня 2014 року за № 21-36-28668
До Центральної виборчої комісії 6 жовтня 2014 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Шинкаренка Віталія Миколайовича на дії кандидата у народні депутати України в цьому самому окрузі Сомова Олександра Олеговича.
У своїй скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Сомова О.О. щодо ведення передвиборної агітації шляхом розміщення носіїв політичної реклами на зовнішній поверхні транспортних засобів громадського користування, які обслуговують міський автобусний маршрут № 232А у місті Одесі, такими, що не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України, порушують права та законні інтереси суб’єктів виборчого процесу; оголосити зазначеному кандидату в народні депутати України попередження відповідно до пункту 5 частини другої статті 61 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон); зобов’язати кандидата у народні депутати України Сомова О.О. усунути виявлені порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 2 жовтня 2014 року ним виявлено факти розміщення агітаційного матеріалу із написом "Сомов Александр Олегович округ № 136; Народний фронт. Сильна команда для складних часів" на зовнішній поверхні транспортних засобів громадського користування (автобус ПАТ "ПІВНІЧТРАНС"), які обслуговують міський автобусний маршрут № 232А у місті Одесі.
На підтвердження зазначеного Шинкаренком В.М. додано до скарги акти про виявлення порушення Закону, складені ним 2 жовтня 2014 року о 8 годині 57 хвилин, 12 годині 17 хвилин та 12 годині 22 хвилини, кожен з яких підписаний суб’єктом звернення зі скаргою та двома виборцями. Також до скарги додано роздруківки фотознімків, на яких зображено транспортні засоби громадського користування (маршрутні таксі), на зовнішній поверхні яких містяться написи: "Кандидат в народные депутаты Сомов Александр Олегович, округ № 136", "Народний фронт. Сильна команда для складних часів".
На виконання частини десятої статті 111 Закону копії скарги з доданими до неї матеріалами 7 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження та заінтересованій особі, яких повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 8 жовтня 2014 року надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Сомова О.О., у яких ідеться про те, що він не вчиняв дій щодо розміщення агітаційних матеріалів на автобусних маршрутах у місті Одесі, будь-яких угод щодо розміщення зазначених агітаційних матеріалів з ПАТ "ПІВНІЧТРАНС" ні Сомов О.О., ні його довірені особи не укладали та оплату не здійснювали.
Крім того, з пояснень заінтересованої особи ПАТ "ПІВНІЧТРАНС", які надійшли до Центральної виборчої комісії того ж дня, вбачається, що ПАТ "ПІВНІЧТРАНС" не розміщувало будь-яких агітаційних матеріалів на зовнішніх поверхнях належних товариству транспортних засобів. Договори на розміщення вказаного агітаційного матеріалу не укладались.
Постановою Центральної виборчої комісії від 29 вересня 2014 року № 1335 зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренка Віталія Миколайовича.
Постановою Центральної виборчої комісії від 23 вересня 2014 року № 1086 зареєстровано кандидата у народні депутати України в указаному окрузі Сомова Олександра Олеговича.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії іншого кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження та заінтересованої особи, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з частиною третьою статті 68 Закону політична реклама - це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації за допомогою рекламних засобів.
Обмеження щодо ведення передвиборної агітації встановлено статтею 74 Закону, відповідно до частини дев’ятої якої забороняється розміщення носіїв політичної реклами на зовнішній поверхні та всередині транспортних засобів громадського користування, у тому числі таксі, розміщення політичної реклами у приміщеннях та на будівлях станцій метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, а також розповсюдження матеріалів передвиборної агітації, у тому числі політичної реклами, через телерадіотрансляційні або інші інформаційні мережі сповіщання пасажирів та інформаційні табло у приміщеннях станцій та вагонах метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, у транспортних засобах громадського користування.
За змістом частини першої, пункту 5 частини другої статті 61 Закону Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження окремому кандидату в народні депутати України у разі порушення кандидатом обмежень щодо проведення передвиборної агітації.
Частинами першою - третьою статті 112 Закону визначено, що докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.
Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Частинами четвертою та сьомою статті 112 Закону визначено, що виборча комісія бере до розгляду лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги. Про відхилення доказів, які не мають значення для розгляду скарги або не мають доказової сили, зазначається у рішенні виборчої комісії - суб’єкта розгляду скарги.
Виборча комісія оцінює належність, достовірність кожного доказу, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, керуючись законом.
Частиною другою статті 61 Конституції України встановлено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Надані суб’єктом звернення зі скаргою як докази акти про порушення вимог Закону, а також роздруківки фотознімків засвідчують факт розміщення на зовнішній поверхні транспортних засобів громадського користування написів, що мають ознаки передвиборної агітації. Водночас додані до скарги матеріали не дають можливості встановити суб’єкта, яким вчинено дії щодо розміщення таких написів.
Таким чином, до скарги не додано жодних доказів на підтвердження того, що оскаржувані дії вчинено саме суб’єктом оскарження, що відповідно не дає Центральній виборчій комісії підстав зробити висновок про порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Сомовим О.О.
Відповідно до частини четвертої зазначеної статті при розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.
Підставою для задоволення скарги є встановлення виборчою комісією, що рішення, дії чи бездіяльність суб’єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України.
Порушення суб’єктом оскарження законодавства про вибори народних депутатів України суб’єктом звернення зі скаргою не доведено. З доданих до скарги матеріалів неможливо встановити, чи мали місце оскаржувані дії суб’єкта оскарження, як це вимагається пунктом 1 частини третьої статті 113 Закону.
З огляду на викладене у Комісії відсутні підстави для задоволення скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренка В.М.
Разом з тим, згідно з частиною двадцять шостою статті 74 Закону в разі надходження до Центральної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно надсилає зазначене повідомлення до відповідних правоохоронних органів.
Враховуючи викладене, відповідно до статті 68, частин дев’ятої, двадцять шостої статті 74, статей 108 - 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України", Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133, керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Відмовити в задоволенні скарги кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренка Віталія Миколайовича на дії кандидата у народні депутати України в цьому самому окрузі Сомова Олександра Олеговича.
2. Надіслати скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренка В.М. та додані до неї матеріали до Міністерства внутрішніх справ України для проведення перевірки викладених обставин та реагування відповідно до законів України.
3. Копії цієї постанови надіслати кандидатам у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренку В.М. та Сомову О.О., Міністерству внутрішніх справ України та ПАТ "ПІВНІЧТРАНС".
4. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Заступник Голови
Центральної виборчої комісії
А.МАГЕРА
Інші НПА
Розпорядження КМУ №539-р від 27.08.1996 Про заходи щодо виконання умов міждержавної Угоди про позику між Україною та Експортно-імпортним Банком Японії Розпорядження КМУ №1299-р від 08.10.2008 Про схвалення Концепції створення нового багатоцільового дослідницького ядерного реактора Розпорядження КМУ №172-р від 27.03.2013 Про заходи щодо виконання Указу Президента України від 2 січня 2013 р. № 1 “Про Велику українську енциклопедію” Розпорядження КМУ №234-р від 01.04.2013 Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції реформування державної політики в інноваційній сфері на період до 2014 року Розпорядження КМУ №1022-р від 18.12.2013 Про друковані засоби масової інформації загальнодержавної та місцевої сфери розповсюдження, в яких у 2014 році розміщуються оголошення про виклик до суду відповідача, третіх осіб, свідків, місце фактичного проживання (перебування) яких невідоме Наказ Мінрегіон №137 від 13.05.2014 Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності Наказ Мінрегіон №93 від 25.06.2011 Про затвердження Положення про Атестаційну архітектурно-будівельну комісію Рішення НКЦПФР №1281 від 23.07.2013 Про затвердження Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) Розпорядження Президент №1239/2014-рп від 11.11.2014 Про тимчасове виконання обов\'язків голови Троїцької районної державної адміністрації Луганської області Розпорядження Президент №1238/2014-рп від 11.11.2014 Про тимчасове виконання обов'язків голови Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області