Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова Центрвиборчком № 2071 від 25.10.2014 Про скаргу Бондаря К.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 жовтня 2014 року за № 21-36-40278

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

від 25 жовтня 2014 року № 2071


Про скаргу Бондаря К.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 жовтня 2014 року за № 21-36-40278

До Центральної виборчої комісії 23 жовтня 2014 року надійшла скарга Бондаря Костянтина Віталійовича, довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенка Олександра Ігоровича, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Жеваго Костянтина Валентиновича.

У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. такими, що не відповідають вимогам Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) та винести рішення про попередження зазначеному кандидату.

Свої вимоги Бондар К.В. обґрунтовує тим, що трансляцію 21 жовтня 2014 року о 20 годині 45 хвилин в ефірі ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК" політичної реклами кандидата у народні депутати України в одномандатному окрузі № 150 Жеваго К.В., на думку суб’єкта звернення зі скаргою, було здійснено з порушенням Закону.

Так, Бондар К.В. посилається на наявні, на його думку, порушення вимог частини восьмої статті 68, частин десятої, тринадцятої статті 72 Закону.

На підтвердження зазначеного суб’єкт звернення зі скаргою додав акт про виявлення порушення Закону, складений кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенком О.І. та двома виборцями, а також відеозапис зазначеного у скарзі відеосюжету.

На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 23 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження та ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК", яке суб’єкт звернення зі скаргою визнав необхідним залучити до розгляду скарги як заінтересовану особу. Суб’єкта оскарження та заінтересовану особу повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.

До Центральної виборчої комісії 24 жовтня 2014 року надійшли письмові пояснення ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК", в яких зазначено, що 21 жовтня 2014 року о 20 годині 46 хвилин після програми новин "Підсумки. День" в ефірі каналу "ГОК" транслювалась політична реклама кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. Хронометраж сюжету - 3 хвилини, перед початком і після трансляції сюжет відокремлений заставкою "Політична реклама", фрагменти виступу кандидата у народні депутати України мають титри: "Костянтин Жеваго кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150".

Також у поясненнях зазначено, що відповідно до законодавства Телерадіокомпанія "ГОК" розміщувала інформацію відносно розцінок вартості одиниці ефірного часу для ведення передвиборної агітації, а саме в газеті "Телеекспрес" від 3 вересня 2014 року № 36 на сторінці 56 та каналі "ГОК" з 28 серпня 2014 року. Разом з тим, між ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК" та розпорядником виборчого фонду кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. було укладено договір від 1 жовтня 2014 року № 125-14 про створення та трансляцію політичної реклами. Послуга з трансляції політичної реклами оплачувалася з виборчого фонду кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. 20 жовтня 2014 року.

На підтвердження вказаного заінтересованою особою надано копію договору від 1 жовтня 2014 року № 125-14 про створення та трансляцію політичної реклами, укладеного між ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК" та розпорядником виборчого фонду кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В.

Постановою Центральної виборчої комісії від 28 вересня 2014 року № 1267 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, висунутих Радикальною Партією Олега Ляшка, в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенка О.І.

Постановою Центральної виборчої комісії від 6 жовтня 2014 року № 1478 "Про реєстрацію довірених осіб кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" Бондаря К.В. зареєстровано довіреною особою кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенка О.І.

Постановою Центральної виборчої комісії від 16 вересня 2014 року № 953 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В.

За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), довірена особа кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.

Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.

Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, пояснення заінтересованої особи, Центральна виборча комісія встановила.

Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).

Відповідно до частини третьої зазначеної статті Закону політична реклама - це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації за допомогою рекламних засобів. До політичної реклами належить також використання символіки або логотипів партій - суб’єктів виборчого процесу, а так само повідомлення про підтримку партією - суб’єктом виборчого процесу або кандидатом у депутати видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах партії - суб’єкта виборчого процесу чи певного кандидата у депутати. Реклама друкованих видань (газет, журналів, книг), інших товарів та послуг з використанням прізвищ чи зображень (портретів) кандидатів, назв чи символіки партій - суб’єктів виборчого процесу також є політичною рекламою.

Згідно з частиною восьмою статті 68 Закону кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі фінансує із коштів свого виборчого фонду заходи і матеріали передвиборної агітації та розміщення політичної реклами на власну підтримку.

Частинами десятою, тринадцятою статті 72 Закону встановлено, що ефірний час за рахунок коштів виборчого фонду надається на підставі угоди, що укладається від імені партії чи кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі розпорядником поточного рахунку виборчого фонду з телерадіоорганізацією будь-якої форми власності. Без укладення такої угоди та надходження коштів на рахунок телерадіоорганізації надання ефірного часу забороняється.

Замовниками політичної реклами під час виборчого процесу для показу телерадіоорганізаціями можуть бути тільки партії, кандидати у депутати в одномандатних виборчих округах. Протягом демонстрації політичної реклами обов’язково демонструється повна назва (або прізвище, ім’я та по батькові) її замовника у формі текстового повідомлення, яке повинно займати не менше п’ятнадцяти відсотків площі екрана і бути виконане контрастним кольором до фону та бути сприйнятним для глядача.

Відповідно до частин першої - третьої статті 112 Закону докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.

Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.

Обставини (факти), для доведення яких законом встановлені певні засоби доказування, не можуть доводитися іншими засобами доказування (частина п’ята статті 112 Закону).

З поданого до скарги відеоматеріалу та пояснень заінтересованої особи вбачається, що 21 жовтня 2014 року в ефірі телеканалу "ГОК" здійснювалася трансляція передвиборного агітаційного матеріалу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В.

За змістом пункту 3 частини другої статті 61 Закону факт використання кандидатом у народні депутати України при фінансування передвиборної агітації, крім коштів виборчого фонду, інших коштів має бути встановлений судом при розгляді виборчого спору в порядку, передбаченому законом.

Суб’єктом звернення зі скаргою відповідного рішення суду не надано. Натомість додані до скарги акт про виявлення порушення виборчого законодавства від 21 жовтня 2014 року та відеозапис не є належними доказами для встановлення факту порушення суб’єктом оскарження вимог частини восьмої статті 68 Закону.

Крім того, у наданому як доказ акті про виявлення порушення виборчого законодавства вказано на те, що особами, які його склали, встановлено, що трансляція політичної реклами кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. відбувалася з порушенням Закону. Водночас не наведено жодного положення Закону, яке було порушено.

Разом з тим, згідно з письмовими поясненнями заінтересованої особи та доданим до них договором № 125-14 від 1 жовтня 2014 року про створення та трансляцію політичної реклами, укладеним між ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК" та розпорядником виборчого фонду суб’єкта оскарження, трансляція матеріалу передвиборної агітації кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. 21 жовтня 2014 року на телеканалі "ГОК" здійснювалася на підставі вказаного договору, а також після надходження відповідних коштів з рахунку виборчого фонду кандидата.

Таким чином, суб’єктом звернення зі скаргою не доведено порушення кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. вимог частини восьмої статті 68 Закону та частини десятої статті 72 Закону.

Водночас Центральною виборчою комісією встановлено, що трансляцію політичної реклами суб’єкта оскарження здійснювало ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК".

Таким чином, дії щодо трансляції матеріалу передвиборної агітації здійснювалися не суб’єктом оскарження, а відповідною телерадіокомпанією.

Частиною другою статті 61 Конституції України встановлено, що юридична відповідальність має індивідуальний характер.

Разом з тим, згідно з доданим до скарги відеозаписом трансляції матеріалу передвиборної агітації кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В., указаний матеріал відокремлений від інших матеріалів заставкою "Політична реклама". Протягом демонстрації політичної реклами декілька разів з’являється інформація щодо замовника вказаної реклами у формі текстового повідомлення "Костянтин Жеваго кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150", виконане контрастним кольором до фону та сприйнятне для глядача.

Враховуючи зазначене, суб’єктом звернення зі скаргою не доведено порушення суб’єктом оскарження вимог частини тринадцятої статті 72 Закону.

Частиною другою статті 61 Закону встановлено виключні підстави для прийняття Центральною виборчою комісією рішення про попередження кандидату в народні депутати України.

Натомість із матеріалів скарги Бондаря К.В. не вбачається підстав, визначених Законом, для прийняття Центральною виборчою комісією рішення про попередження кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В.

З огляду на викладене підстави для задоволення скарги Бондаря К.В. відсутні.

Враховуючи викладене, відповідно до частини другої статті 61, статті 68, частин десятої, тринадцятої статті 72, статей 108 - 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України", керуючись статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. У задоволенні скарги Бондаря Костянтина Віталійовича, довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенка Олександра Ігоровича, зареєстрованої в Центральній виборчій комісії 23 жовтня 2014 року за № 21-36-40278, відмовити.

2. Копії цієї постанови надіслати Бондарю К.В., довіреній особі кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенка О.І., кандидату в народні депутати України в цьому ж окрузі Жеваго К.В. та ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК".

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Голова
Центральної виборчої комісії


М.ОХЕНДОВСЬКИЙ


Інші НПА

Постанова Центрвиборчком №2070 від 25.10.2014 Про скаргу кандидата у народні депутати України Русака В.С., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 жовтня 2014 року за № 21-36-40188 Постанова Центрвиборчком №2069 від 25.10.2014 Про скарги уповноваженої особи Політичної партії \"Опозиційний блок\" у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі Малого Р.Є., зареєстровані в Центральній виборчій комісії 23 та 25 жовтня 2014 року за № 21-34-40105, № 21-34-40894 Постанова Центрвиборчком №2067 від 25.10.2014 Про скасування реєстрації кандидата у народні депутати України Мітрова О.П., зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі № 142 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Постанова Центрвиборчком №2065 від 25.10.2014 Про скасування реєстрації довіреної особи кандидата у народні депутати України Лисенка О.І., зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі № 150 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Постанова Центрвиборчком №2064 від 25.10.2014 Про скасування реєстрації та реєстрацію уповноваженої особи Партії Сергія Тігіпка \"Сильна Україна\" в одномандатному виборчому окрузі № 99 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Постанова Центрвиборчком №2063 від 25.10.2014 Про реєстрацію уповноваженої особи Політичної партії \"Об’єднання \"САМОПОМІЧ\" в одномандатному виборчому окрузі № 16 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Постанова Центрвиборчком №2062 від 24.10.2014 Про затвердження рішень окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України щодо виконання повноважень членів цих комісій на платній основі на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Постанова Центрвиборчком №2061 від 24.10.2014 Про внесення змін до єдиних кошторисів видатків окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України одномандатних виборчих округів № 12, 24, 46, 48, 50, 65, 70, 71, 82, 87, 99, 117, 123, 125, 157, 160, 162, 189, 195, 213 Постанова Центрвиборчком №2060 від 24.10.2014 Про зміни в складі дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України закордонних виборчих дільниць закордонного виборчого округу на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Постанова Центрвиборчком №2066 від 25.10.2014 Про реєстрацію довірених осіб кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року