Ухвала КСУ № 82 від 23.09.2014 про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Львівсько-Волинського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону щодо офіційного тлумачення положень абзаців четвертого, п\'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV \"Прикінцеві положення\" Закону України \"Про загальнообов\'язкове державне пенсійне страхування\"
УХВАЛАКОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Львівсько-Волинського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону щодо офіційного тлумачення положень абзаців четвертого, п'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"
м. Київ
23 вересня 2014 року
№ 82-у/2014
Справа № 2-71/2014
Конституційний Суд України у складі суддів:
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Львівсько-Волинського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону щодо офіційного тлумачення положень абзаців четвертого, п'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 49 - 51, ст. 376) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Вдовіченка С.Л. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб'єкт права на конституційне звернення - Львівсько-Волинський воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень абзаців четвертого, п'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV зі змінами (далі - Закон) в аспекті таких питань:
- чи виключено гірничорятувальні частини із числа підприємств, що повинні покривати витрати Пенсійного фонду України на виплату та доставку пільгових пенсій в контексті абзацу четвертого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону;
- чи підлягає відшкодуванню виплата та доставка пільгових пенсій з 1 січня 2005 року за рахунок коштів Державного бюджету України щодо гірничорятувальних частин у контексті абзацу п'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону.
Необхідність в офіційному тлумаченні вказаних положень автор клопотання обґрунтовує наявністю неоднозначного, як він вважає, їх застосування Вищим адміністративним судом України. До конституційного звернення долучено копії ухвал цього суду від 7 жовтня 2010 року, від 27 січня 2011 року, від 17 лютого 2011 року, від 22 травня 2013 року, а також копію ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 липня 2013 року.
2. Конституційний Суд України, розглядаючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв'язку з прийняттям Третьою колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 4 вересня 2014 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України", виходить з такого.
Відповідно до Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційне звернення - це письмове клопотання до Конституційного Суду України про необхідність офіційного тлумачення Конституції України та законів України з метою забезпечення реалізації чи захисту конституційних прав та свобод людини і громадянина, а також прав юридичної особи, у конституційному зверненні зазначаються статті (окремі положення) Конституції України або Закону України, тлумачення яких має бути дано Конституційним Судом України, обґрунтування необхідності в офіційному тлумаченні положень Конституції України або законів України (частина перша, пункти 3, 4 частини другої статті 42); підставою для конституційного звернення щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України є наявність неоднозначного застосування положень Конституції України або законів України судами України, іншими органами державної влади, якщо суб'єкт права на конституційне звернення вважає, що це може призвести або призвело до порушення його конституційних прав і свобод (стаття 94).
Аналіз конституційного звернення та долучених до нього копій судових рішень дає підстави для висновку, що суб'єкт права на конституційне звернення не вказав, що саме є незрозумілим і потребує роз'яснення у положеннях абзаців четвертого, п'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону, тобто не визначив предмета офіційного тлумачення. Конституційний Суд України неодноразово звертав увагу на те, що невизначеність предмета тлумачення унеможливлює здійснення офіційної інтерпретації положень Конституції України та законів України (ухвали від 5 липня 2011 року № 25-у/2011, від 9 квітня 2014 року № 49-у/2014).
Автор клопотання також не навів обґрунтування порушення його конституційних прав у результаті застосування судами України приписів абзаців четвертого, п'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону.
Отже, суб'єкт права на конституційне звернення не дотримав вимог пункту 4 частини другої статті 42, статті 94 Закону України "Про Конституційний Суд України", що є підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі згідно з пунктом 2 статті 45 цього закону.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 150, 153 Конституції України, статтями 42, 45, 50, 94 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
ухвалив:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Львівсько-Волинського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону щодо офіційного тлумачення положень абзаців четвертого, п'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV зі змінами на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного звернення вимогам, передбаченим Конституцією України, цим законом.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
Інші НПА
Наказ Мінагрополітики України №458 від 24.11.2014 про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Львівсько-Волинського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону щодо офіційного тлумачення положень абзаців четвертого, п\'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV \"Прикінцеві положення\" Закону України \"Про загальнообов\'язкове державне пенсійне страхування\" Наказ Мінприроди №299 від 02.10.2014 Про внесення змін до наказу Мінприроди України від 05 липня 2004 року N 264 Наказ Міненерговугілля №824 від 24.11.2014 Про затвердження Методики визначення доступної пропускної спроможності міждержавних електричних мереж об’єднаної енергетичної системи України (ОЕС України) Наказ Міненерговугілля №811-a від 18.11.2014 ПОРЯДОК взяття на облік укладених договорів оренди об\'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності Наказ Міненерговугілля №811 від 18.11.2014 Про затвердження Порядку повідомної реєстрації укладених договорів концесії об\'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності, Порядку взяття на облік укладених договорів оренди об\'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності Наказ Мінкультури №991 від 17.11.2014 Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури Наказ Міноборони №782 від 03.11.2014 Про затвердження Змін до Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України Наказ МФУ №1142 від 18.11.2014 Про затвердження Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення товару EUR.1 відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони Наказ МФУ №1013 від 07.10.2014 Про затвердження Порядку надання та анулювання митницею статусу уповноваженого (схваленого) експортера Наказ Мін'юст №2079/5 від 09.12.2014 Про внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України з питань державної реєстрації актів цивільного стану