Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Наказ Мін'юст № 932/5 від 13.06.2014 Про Науково-експертну раду з питань розвитку інфраструктури відкритих ключів України при Міністерстві юстиції України

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

13.06.2014  № 932/5


Про Науково-експертну раду з питань розвитку інфраструктури відкритих ключів України при Міністерстві юстиції України

НАКАЗУЮ:

1. Утворити Науково-експертну раду з питань розвитку інфраструктури відкритих ключів України при Міністерстві юстиції України.

2. Затвердити:

- Положення про Науково-експертну раду з питань розвитку інфраструктури відкритих ключів України при Міністерстві юстиції України, що додається;

- склад Науково-експертної ради з питань розвитку інфраструктури відкритих ключів України при Міністерстві юстиції України, що додається.

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України Бондарчука І.В.

Міністр

П. Петренко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
13.06.2014  № 932/5


ПОЛОЖЕННЯ
про Науково-експертну раду з питань розвитку інфраструктури відкритих ключів України при Міністерстві юстиції України

I. Загальні положення

1. Науково-експертна рада з питань розвитку інфраструктури відкритих ключів України при Міністерстві юстиції України (далі - Рада) є дорадчим органом, який утворюється з компетентних представників державних органів, науковців та фахівців, розробників апаратного та програмного забезпечення, громадських організацій та об'єднань, спеціалістів у сфері відносин, що виникають при використанні електронного цифрового підпису.

2. Метою створення Ради є розроблення науково обґрунтованих рекомендацій для створення належних умов для використання всіх можливостей інфраструктури відкритих ключів, її стандартизації та розбудови електронних довірчих послуг для:

- забезпечення розвитку транскордонного співробітництва та інтеграції України у світовий електронний інформаційний простір;

- визнання в Україні іноземних кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів та кваліфікованого електронного підпису;

- визнання юридичної значимості отриманих кваліфікованих електронних довірчих послуг та забезпечення належної довіри фізичних та юридичних осіб до таких послуг;

- використання електронного документообігу;

- ефективного електронного урядування, у тому числі надання адміністративних послуг в електронному вигляді;

- подальшого розвитку електронного судочинства, електронних закупівель, електронного архіву тощо.

3. Рада у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами і актами технічного регулювання, що регламентують питання функціонування, розвитку інфраструктури відкритих ключів та створення системи електронних довірчих послуг, та цим Положенням.

II. Основні завдання Ради

1. Вивчення проблемних питань у сфері функціонування та розвитку інфраструктури відкритих ключів та створення системи електронних довірчих послуг.

2. Надання рекомендацій щодо вирішення проблемних питань, які виникають під час вжиття заходів державного регулювання щодо створення та забезпечення функціонування інфраструктури відкритих ключів і для досягнення мети, визначеної в пункті 2 розділу I цього Положення.

3. Внесення пропозицій до Міністерства юстиції України щодо вдосконалення нормативно-правових актів та актів технічного регулювання сфери використання інфраструктури відкритих ключів і надання електронних довірчих послуг для досягнення мети, визначеної в пункті 2 розділу I цього Положення.

III. Рада відповідно до покладених на неї завдань

1. Аналізує акти нормативно-правового та технічного регулювання інфраструктури відкритих ключів, готує пропозиції щодо їх вдосконалення.

2. Вивчає і аналізує проблемні питання, які виникають при застосуванні електронного цифрового підпису та актуальні шляхи розвитку і функціонування інфраструктури відкритих ключів України, а також системи електронних довірчих послуг.

3. Готує та подає Міністерству юстиції України рекомендації щодо досягнення мети, визначеної в пункті 2 розділу I цього Положення.

4. Здійснює моніторинг нових практик, тенденцій та технологій щодо функціонування та розвитку інфраструктури відкритих ключів та надання електронних довірчих послуг.

5. Надає консультації щодо впровадження механізму застосування електронного цифрового підпису, інтеграції та гармонізації сфери електронного цифрового підпису з європейським та світовим законодавством, а також отримує пропозиції, спрямовані на ефективне впровадження системи електронного цифрового підпису в усіх напрямах діяльності, попередження виникнення проблем при здійсненні суб'єктами діяльності, пов'язаної із застосуванням електронного цифрового підпису.

6. Надає пропозиції щодо налагодження співробітництва з міжнародними організаціями, іноземними уповноваженими органами з питань розвитку та функціонування інфраструктури відкритих ключів, неурядовими організаціями іноземних держав, використання передового досвіду іноземних держав.

7. Проводить семінари, круглі столи, обговорення, дискусійні майданчики з питань, що стосуються сфери електронного цифрового підпису.

8. На засіданнях Ради можуть обговорюватися теоретичні питання, розглядатись та схвалюватись посібники з практичних питань організації та функціонування інфраструктури відкритих ключів.

IV. Права та обов'язки Ради

1. Рада має право:

- утворювати в разі потреби для виконання покладених на неї завдань постійні або тимчасові робочі групи;

- проводити заходи та вирішувати питання, що належать до компетенції Ради.

2. Рада зобов'язана:

- забезпечувати об'єктивність та неупередженість у прийнятті рішень;

- забезпечувати збереження конфіденційності інформації, яка стала відома під час роботи Ради.

V. Склад Ради

1. Рада здійснює свою діяльність на громадських засадах.

2. Рада створюється у складі: Голови Ради, заступників Голови, секретаря та членів Ради.

Заступники Голови та секретар Ради обираються Радою за поданням Голови.

3. До складу Ради входять представники Міністерства юстиції України, державного підприємства "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України та Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, а також науковців та практикуючих фахівців, які за характером своєї діяльності пов'язані з питаннями розвитку інфраструктури відкритих ключів.

4. Персональний склад Ради затверджується наказом Міністерства юстиції України за поданням Управління функціонування центрального засвідчувального органу.

VI. Голова Ради

1. Здійснює загальне керівництво Радою.

2. Забезпечує організацію діяльності Ради:

- скликає засідання Ради;

- затверджує проект порядку денного Ради;

- визначає доповідача з кожного питання проекту порядку денного засідання Ради.

3. Головує на засіданнях Ради.

4. Дає доручення секретареві, заступникам та членам Ради.

5. Підписує документи, підготовлені Радою за результатами її роботи.

6. У разі відсутності Голови Ради його обов'язки виконує заступник Голови Ради.

VII. Секретар та члени Ради

1. Секретар Ради забезпечує:

- підготовку матеріалів до розгляду Радою;

- ведення і зберігання документації, пов'язаної з роботою Ради;

- ведення та оформлення протоколу засідання Ради.

2. Члени Ради:

- беруть участь у вивченні та узагальненні практики застосування електронного цифрового підпису та актуальних питань розвитку та функціонування інфраструктури відкритих ключів України, а також системи електронних довірчих послуг;

- за дорученням Голови Ради, його заступників члени Ради готують письмові рекомендації (висновки, рішення, пропозиції) з окремих питань практики застосування електронного цифрового підпису та актуальних питань розвитку і функціонування інфраструктури відкритих ключів України, а також системи електронних довірчих послуг;

- порушують перед Головою Ради, його заступниками та іншими членами Ради питання щодо удосконалення нормативно-правового та технічного регулювання для досягнення мети, визначеної в пункті 2 розділу I цього Положення;

- беруть участь в обговоренні та формуванні питань порядку денного засідання Ради;

- вивчають матеріали, подані на розгляд Ради;

- беруть участь у прийнятті рішень Ради шляхом голосування;

- ініціюють перед Головою Ради питання скликання та проведення засідання Ради.

Члени Ради можуть бути залучені до участі в нарадах з питань розвитку та функціонування інфраструктури відкритих ключів України, а також системи електронних довірчих послуг, які проводяться в Міністерстві юстиції України.

3. Члени Ради зобов'язані: брати участь у роботі Ради; бути присутніми особисто на засіданнях Ради.

VIII. Організація роботи Ради

1. Формою роботи Ради є засідання, які скликаються в разі потреби, але не рідше одного разу на три місяці. До засідання Ради членам Ради надсилаються порядок денний і матеріали, що підлягають обговоренню.

Для участі в засіданні Ради можуть бути запрошені наукові та практичні працівники, спеціалісти з різних галузей знань, які не є її членами (за згодою).

2. Дата проведення засідання Ради та порядок денний повідомляються членам Ради не пізніше ніж за п'ять робочих днів до засідання.

3. Засідання Ради є правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.

4. Рішення Ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів Ради. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос Голови Ради.

5. Відкриває засідання Ради головуючий.

6. Розгляд питання порядку денного на засіданні Ради розпочинається з доповіді члена Ради, який попередньо повинен вивчити матеріали з цього питання, що надійшли на розгляд Ради.

7. Обговорення питань і рішення, що приймаються Радою, фіксуються в протоколах засідання Ради. Протокол засідання Ради підписують головуючий на засіданні та секретар Ради. Копії протоколів надсилаються членам Ради та іншим заінтересованим особам протягом п'яти робочих днів після проведення засідання.

8. За результатами виконання покладених на неї завдань Рада надає висновки, пропозиції та приймає рішення, які мають рекомендаційний характер.

9. Діяльність Ради висвітлюється на веб-сайтах Міністерства юстиції України та центрального засвідчувального органу.

Начальник Управління
функціонування центрального
засвідчувального органу



О.В. Костенко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
13.06.2014  № 932/5


СКЛАД
Науково-експертної ради з питань розвитку інфраструктури відкритих ключів України при Міністерстві юстиції України

 

БОНДАРЧУК
ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ

-

заступник Міністра юстиції України

 

ВОЛКОВА
КСЕНІЯ МИКОЛАЇВНА

-

радник Голови Всеукраїнського об'єднання громадян "Всеукраїнська асоціація "Інформаційна безпека та інформаційні технології" з правових питань

 

ГОРБЕНКО
ІВАН ДМИТРОВИЧ

-

доктор технічних наук, професор, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, дійсний академік Академії наук прикладної радіоелектроніки, голова наглядової ради - головний конструктор приватного акціонерного товариства "Інститут інформаційних технологій"

 

ДІХТЯРЕНКО
МИКОЛА ДАНИЛОВИЧ

-

кандидат технічних наук, заступник Голови Всеукраїнського об'єднання громадян "Всеукраїнська асоціація "Інформаційна безпека та інформаційні технології"

 

КАРЛАШ
ВІТАЛІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ

-

начальник відділу реєстрації, акредитації засвідчувальних центрів, центрів сертифікації ключів та переакредитації акредитованих центрів сертифікації ключів Управління функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України

 

КОЗЛОВ
ЮРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ

-

начальник відділу з організації надання послуг електронного цифрового підпису та супроводження інформаційно-телекомунікаційної системи центрального засвідчувального органу державного підприємства "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України

 

КОСТЕНКО
ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ

-

начальник Управління функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України

 

МЕЛАЩЕНКО
АНДРІЙ ОЛЕГОВИЧ

-

кандидат фізико-математичних наук, заступник Голови підкомітету 22 Технічного комітету із стандартизації "Інформаційні технології" (ТК-20), старший науковий співробітник Інституту кібернетики імені В. М. Глушкова Національної академії наук України

 

ОНОПРІЄНКО
ВІКТОР ВАСИЛЬОВИЧ

-

кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, заступник генерального директора приватного акціонерного товариства "Інститут інформаційних технологій"

 

ОРЛОВА
ВАЛЕНТИНА МИХАЙЛІВНА

-

відповідальний секретар Технічного комітету із стандартизації "Інформаційні технології" (ТК-20), керівник групи стандартизації, науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України та Міністерства освіти і науки України

 

ПЕТРЕНКО
АНАТОЛІЙ ІВАНОВИЧ

-

доктор технічних наук, професор, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, завідувач кафедри системного проектування Навчально-наукового комплексу "Інститут прикладного системного аналізу" Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут"

 

ПУШКАРЬОВ
АНДРІЙ ІВАНОВИЧ

-

директор Департаменту криптографічного захисту інформації Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України

 

БОНДАРЕНКО
ОЛЕГ ОЛЕКСАНДРОВИЧ

-

заступник директора Департаменту державного контролю за станом криптографічного та технічного захисту інформації Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України

 

ДЕНИСЕНКО
ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ

-

заступник директора департаменту - начальник відділу нормативно-методичного забезпечення діловодства Департаменту діловодства, формування, зберігання та обліку документів Національного архівного фонду Державної архівної служби України

 

КОВТАНЮК
ЮРІЙ СЛАВОВИЧ

-

заступник директора Центрального державного електронного архіву України

 

ПОТІЙ
ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ

-

доктор технічних наук, професор, дійсний академік Академії наук прикладної радіоелектроніки, професор Харківського національного університету ім. Каразіна, заступник головного конструктора приватного акціонерного товариства "Інститут інформаційних технологій

 



Інші НПА

Розпорядження КМУ №1072-р від 07.11.2014 Про присвоєння Щербак І.І. четвертого рангу державного службовця Розпорядження КМУ №1071-р від 07.11.2014 Про внесення зміни у додаток 7 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2013 р. № 204 Розпорядження КМУ №1074-р від 05.11.2014 Про призначення Жарінової А.Г. Головою Державної служби інтелектуальної власності України Розпорядження КМУ №1069-р від 05.11.2014 Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених у 2014 році Міністерству культури Розпорядження КМУ №1070-р від 30.10.2014 Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету Розпорядження КМУ №1068-р від 16.10.2014 Про забезпечення часткової оплати вартості тимчасового проживання громадян, які переміщуються з тимчасово окупованої території та району проведення антитерористичної операції Наказ МВС №1005 від 29.09.2014 Про визнання таким, що втратив чинність, наказу МНС України від 29 вересня 2003 року № 368 Наказ МВС №967 від 18.09.2014 Про затвердження Типового положення про музей цивільного захисту територіального органу, підрозділу центрального підпорядкування, навчального закладу, науково-дослідної установи Державної служби України з надзвичайних ситуацій Наказ МВС №963 від 17.09.2014 Про затвердження Положення про Міжвідомчу комісію з атестації аварійно-рятувальних служб та рятувальників Наказ МВС №905 від 04.09.2014 Про затвердження Вимог до переліку та змісту документів для надання експертного висновку про рівень надзвичайної ситуації