Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова КМУ № 309-94-п від 13.05.1994 Питання Постійної урядової комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 13 травня 1994 р. N 309
Київ
( Постанова втратила чинність на підстві Постанови КМ
N 237 ( 237-96-п ) від 21.02.96 )
Питання Постійної урядової комісії з
питань техногенно-екологічної безпеки
і надзвичайних ситуацій
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Постійну урядову комісію з питань
техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, що
додається.
2. Ввести додатково до складу Постійної урядової комісії з
питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій,
утвореної згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 10
серпня 1993 р. N 617 ( 617-93-п ), голів Державного комітету по
нафті і газу, Державного комітету по геології і використанню
надр, Державного комітету з питань науки і технологій,
Української асоціації рятувальників (за згодою), Державного
науково-виробничого центру страхового фонду документації, а також
першого заступника Міністра у справах національностей та міграції.
3. Покласти на Постійну урядову комісію з питань
техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконання
функцій щодо участі України в проведенні Міжнародного десятиріччя
ООН по зменшенню небезпеки стихійного лиха. Установити, що функції робочого органу Комісії з питань
участі України у проведенні зазначеного Міжнародного десятиріччя
виконує відділ Кабінету Міністрів України з питань техногенної
безпеки та цивільного захисту населення.
4. Міністерству охорони навколишнього природного середовища і
Штабу Цивільної оборони в тримісячний термін подати Кабінетові
Міністрів України пропозиції про утворення Національного центру
прогнозування техногенно-екологічної безпеки.
5. Урядові Криму, обласним, Київській та Севастопольській
міським державним адміністраціям привести положення про комісії з
питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій у
відповідність з Положенням про Постійну урядову комісію з питань
техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

Виконуючий обов"язки
Прем"єр-міністра України Ю.ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ
Міністр
Кабінету Міністрів України І.ДОЦЕНКО
Інд.33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 травня 1994 р. N 309
ПОЛОЖЕННЯ
про Постійну урядову комісію
з питань техногенно-екологічної
безпеки і надзвичайних ситуацій

1. Постійна урядова комісія з питань техногенно-екологічної
безпеки і надзвичайних ситуацій (далі - Комісія) є постійно діючим
органом, що проводить роботу, пов"язану з координацією діяльності
центральних та місцевих органів державної виконавчої влади з
питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного
походження, підвищення готовності сил і засобів до захисту
населення у надзвичайних ситуаціях та ліквідації наслідків аварій,
катастроф і стихійного лиха.
2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією
( 888-09 ) і законами України, постановами Верховної Ради
України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами,
постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також
цим Положенням. Комісія здійснює свою діяльність під
безпосереднім керівництвом Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Комісії є: координація робіт, пов"язаних з розробленням
контрольно-профілактичних заходів щодо запобігання виникненню
надзвичайних ситуацій техногенного і природно-техногенного
походження, зменшення матеріальних збитків внаслідок виникнення
надзвичайних ситуацій та раціонального використання коштів,
спрямованих на ліквідацію їх наслідків; забезпечення виконання центральними та місцевими органами
державної виконавчої влади робіт, пов"язаних з подоланням та
ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій регіонального і
глобального масштабів.
4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань: у звичайних умовах: організує розроблення заходів щодо вдосконалення правового
регулювання питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій,
промислової і екологічної безпеки, готує відповідні пропозиції про
визначення прав і обов"язків у цій сфері місцевих органів
державної виконавчої влади та підприємств; координує роботи, пов"язані з розробленням на основі сучасних
методологічних і соціально-економічних концепцій державної системи
контрольно-профілактичних заходів, спрямованих на запобігання
виникненню надзвичайних ситуацій, підвищення надійності потенційно
небезпечних виробництв, зменшення втрат і збитків внаслідок
виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і
природно-техногенного походження; координує діяльність центральних та місцевих органів
державної виконавчої влади з питань розроблення та реалізації
програм забезпечення безпеки населення, впровадження безпечних
технологій, надійності та стійкості технічних і технологічних
систем, транспортних засобів і промислових об"єктів, охорони
навколишнього природного середовища. Вживає заходів до
забезпечення контролю за реалізацією вимог техногенно-екологічної
безпеки у господарській діяльності, а також врахування їх під час
розроблення і реалізації відповідних державних та регіональних
програм; розглядає питання про створення державних підприємств, що
використовують складні та небезпечні технології (хімічні,
радіаційні тощо), і про припинення їх діяльності; організує проведення експертизи найважливіших проектів
заходів щодо техногенно-екологічної безпеки, їх впливу на
навколишнє природне середовище та людину; вживає заходів до розвитку державної системи спостережень,
вдосконалення методів спостережень і прогнозів стану навколишнього
природного середовища, форм контролю за функціонуванням потенційно
небезпечних об"єктів, а також впровадження комп"ютеризованих
систем збирання, обробки і нагромадження інформації стосовно
обліку і рангування потенційно небезпечних виробництв, технологій,
об"єктів, окремих споруд, різних видів надзвичайних ситуацій,
оперативного інформування органів державної виконавчої влади та
оповіщення і попередження населення про виникнення надзвичайної
ситуації; оцінює за матеріалами прогнозу масштаби можливих наслідків
кожного ймовірного виду надзвичайних ситуацій з урахуванням
особливостей виробництва і регіону, обгрунтування потреб у силах і
засобах, необхідних для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій
та визначення можливих збитків; організує складання типового переліку можливих надзвичайних
ситуацій по регіонах і визначення критеріїв, за якими проводиться
класифікація потенційно небезпечних регіонів, областей, районів,
міст, об"єктів; забезпечує використання результатів прогнозів і наукових
досліджень під час визначення чинників виникнення надзвичайних
ситуацій, розроблення та затвердження проектів державних і
регіональних програм з питань техногенно-екологічної безпеки; координує розроблення і виконання науково-технічних програм
щодо створення нових зразків техніки, приладів, обладнання,
устаткування, механізмів і матеріалів для здійснення
пошуково-рятувальних і аварійно-відбудовних робіт, систем
спостереження і контролю за станом навколишнього природного
середовища і потенційно небезпечних об"єктів, засобів і методів
захисту населення, об"єктів, будівель, споруд і забезпечення
життєдіяльності населення в екстремальних ситуаціях, визначає
разом з відповідними органами державної виконавчої влади необхідні
обсяги їх виробництва і запасів; організує контроль за створенням, раціональним розташуванням,
цілеспрямованим використанням і своєчасним відновленням фінансових
і матеріально-технічних резервів, призначених для ліквідації
наслідків надзвичайних ситуацій; здійснює контроль за роботою комісій з питань
техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Республіки
Крим, областей, міст Києва і Севастополя; узагальнює пропозиції центральних і місцевих органів
державної виконавчої влади про формування джерел надходження
коштів, резервів матеріально-технічних і трудових ресурсів,
встановлення порядку їх використання для проведення профілактичних
заходів, спрямованих на зменшення ризику виникнення надзвичайних
ситуацій, утримання спеціальних формувань, призначених для дій у
разі виникнення надзвичайних ситуацій, а також визначення розміру
витрат на ліквідацію їх наслідків і допомогу потерпілим; здійснює співробітництво з відповідними органами зарубіжних
країн і міжнародними організаціями у межах зобов"язань України
згідно з міжнародними договорами;
у надзвичайній ситуації: надає Урядові та Президентові України інформацію про
виникнення надзвичайної ситуації регіонального і глобального
масштабу, готує оперативні відомості про вжиті заходи для
подолання та ліквідації її наслідків; дає оцінку причинам виникнення надзвичайної ситуації,
обставинам, що склалися внаслідок її виникнення, приймає рішення
про необхідність виділення додаткової матеріально-технічної
допомоги для ліквідації наслідків цієї ситуації; залучає для виконання робіт, пов"язаних з ліквідацією
наслідків надзвичайних ситуацій, необхідні транспортні,
будівельні, аварійно-рятувальні, медичні та інші сили і засоби,
використовуючи наявні матеріально-технічні, продовольчі та інші
ресурси і запаси незалежно від їх приналежності; організує проведення експертизи щодо оцінки розмірів та
масштабів заподіяної шкоди об"єктам, територіям, навколишньому
природному середовищу.
5. Комісія має право: заслуховувати керівників (представників) центральних і
місцевих органів державної виконавчої влади з питань, що належать
до її компетенції; одержувати від центральних і місцевих органів державної
виконавчої влади матеріали і документи, необхідні для вирішення
питань, які вона розглядає; давати доручення центральним і місцевим органам державної
виконавчої влади з окремих питань техногенно-екологічної безпеки
та надзвичайних ситуацій; розглядати матеріали про причини виникнення і наслідки
надзвичайних ситуацій, вносити відповідним органам пропозиції про
притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності
службових осіб, винних у виникненні надзвичайної ситуації.
6. Керує роботою Комісії її голова, а у разі відсутності
голови - за його дорученням один з його заступників. Голова
Комісії і його перший заступник призначаються Кабінетом Міністрів
України. Заступниками голови Комісії є начальник Штабу Цивільної
оборони та Міністр охорони навколишнього природного середовища. До
складу Комісії входять керівники (їх заступники) міністерств і
відомств, інших заінтересованих організацій. Персональний склад Комісії затверджує голова Комісії. Перелік членів Комісії, присутність яких під час розгляду
питань з окремих видів надзвичайних ситуацій обов"язкова,
визначається головою Комісії. Відповідальним секретарем Комісії
призначається відповідальний працівник апарату Кабінету Міністрів
України.
7. Робочим органом Комісії, що забезпечує підготовку і
організацію виконання її рішень, є Штаб Цивільної оборони України.
8. Комісія проводить засідання в міру необхідності, але не
менше одного разу на квартал. Голова Комісії забезпечує скликання та проведення планових і
позачергових її засідань, здійснює контроль за виконанням
прийнятих рішень.
9. Рішення Комісії приймається відкритим голосуванням
більшістю голосів з числа присутніх, оформляється протоколом, який
підписується головою та відповідальним секретарем Комісії і
завіряється печаткою.
10. Рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, є
обов"язковими для виконання центральними і місцевими органами
державної виконавчої влади.
11. У період між засіданнями, а також у виняткових випадках у
разі загрози виникнення і під час ліквідації наслідків
надзвичайної ситуації голові Комісії надається право приймати
одноосібні рішення. Прийняті таким чином рішення розглядаються на
наступному плановому засіданні Комісії та оформляються відповідним
протоколом.
12. У разі потреби за рішенням голови Комісії та за
погодженням з місцевими органами державної виконавчої влади може
утворюватися підкомісія. Підкомісія утворюється для здійснення керівництва роботами
безпосередньо у районах виникнення надзвичайної ситуації та на
заключних етапах робіт, пов"язаних з ліквідацією наслідків
надзвичайної ситуації, виходячи з її масштабу та специфіки. Склад підкомісії визначається у кожному конкретному випадку
залежно від обставин, що склалися. Головою підкомісії
призначається керівник відповідного міністерства.
13. Для підготовки і виконання окремих завдань Комісії за
рішенням Кабінету Міністрів України можуть тимчасово чи постійно
залучатися відповідні установи та організації.
14. До роботи Комісії можуть залучатися спеціалісти різного
фаху, виходячи з характеру і складності питань, що вирішуються на
засіданні Комісії.
15. Комісія формує робочі групи за необхідними напрямами. До
складу робочих груп можуть залучатися вчені та провідні фахівці з
відповідних галузей, представники місцевих державних
адміністрацій, громадських організацій, іноземні експерти.
16. Члени робочих груп Комісії можуть працювати в них на
договірній основі відповідно до чинного законодавства.
17. За членами Комісії та підкомісій, які виконують доручення
у робочий час, зберігається заробітна плата за основним місцем
роботи.
18. Комісія має бланк із зображенням Державного герба України
і своїм найменуванням.


Інші НПА

Постанова КМУ №306-94-п від 12.05.1994 Про заступників Голови Державного комітету у справах охорони державного кордону України - командуючого Прикордонними військами України Постанова КМУ №302-94-п від 12.05.1994 Про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни Постанова КМУ №303-94-п від 12.05.1994 Про зустрічний продаж продуктів переробки за реалізовану у державні ресурси сільськогосподарську продукцію і сировину в 1994 році Постанова КМУ №304-94-п від 12.05.1994 Про прикордонну смугу Постанова КМУ №305-94-п від 12.05.1994 Про укладення Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про взаємне визнання державних ліцензій на здійснення будівельної діяльності, які видаються ліцензійними центрами України і Росії Постанова КМУ №297-94-п від 10.05.1994 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 1992 р. N 143 "Про невідкладні питання діяльності дитячих навчально-виховних закладів" Постанова КМУ №298-94-п від 10.05.1994 Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. N 635 Постанова КМУ №299-94-п від 10.05.1994 Про затвердження Положення про Цивільну оборону України Постанова КМУ №296-94-п від 07.05.1994 Про присвоєння рангів державним службовцям Постанова КМУ №295-94-п від 07.05.1994 Про призначення Тарасенка О.Г. першим заступником Голови Фонду державного майна України