Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова КМУ № 590-2012-п від 27.06.2012 Про затвердження Державної цільової соціальної програми забезпечення пожежної безпеки на 2012-2015 роки

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 27 червня 2012 р. № 590
Київ

Про затвердження Державної цільової соціальної програми забезпечення пожежної безпеки на 2012-2015 роки

{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 970 від 24.10.2012}

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Державну цільову соціальну програму забезпечення пожежної безпеки на 2012-2015 роки (далі - Програма), що додається.

{Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ № 970 від 24.10.2012}

3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям привести у відповідність з Програмою галузеві і регіональні програми забезпечення пожежної безпеки.

4. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, які визначені виконавцями Програми, подавати щороку до 10 лютого Міністерству надзвичайних ситуацій інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 30 березня Кабінетові Міністрів України.

Прем"єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд. 70




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 червня 2012 р. № 590

ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
забезпечення пожежної безпеки на 2012-2015 роки

Мета Програми

Метою Програми є забезпечення захисту населення, навколишнього природного середовища і небезпечних об"єктів, об"єктів підвищеної небезпеки, об"єктів з масовим перебуванням людей (далі - об"єкти) та населених пунктів від пожеж, підвищення рівня протипожежного захисту та створення сприятливих умов для реалізації державної політики у сфері пожежної безпеки.

Шляхи і способи розв"язання проблеми

Розв"язання проблеми забезпечення пожежної безпеки полягає у комплексному поетапному вирішенні проблемних питань у сфері пожежної безпеки шляхом впровадження організаційних засад функціонування системи протипожежного захисту на всіх рівнях, підвищення ефективності управління з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань забезпечення пожежної безпеки, удосконалення законодавчої, науково-технічної і ресурсної бази, що сприятиме підвищенню рівня пожежної безпеки в населених пунктах та на об"єктах.

Можливі два варіанти розв"язання проблеми.

Перший варіант полягає у виконанні визначених законодавством завдань у сфері пожежної безпеки та задоволенні потреб сьогодення у забезпеченні функціонування діючих структур пожежної охорони в рамках наданих повноважень.

Реалізація зазначеного варіанта істотно не поліпшить рівень пожежної безпеки в державі.

Другий варіант передбачає впровадження програмного підходу до формування політики у сфері пожежної безпеки на середньострокову перспективу, що дасть змогу:

залучити до розв"язання проблеми пожежної безпеки додаткові джерела фінансування, не заборонені законодавством;

збільшити кількість підрозділів державної, місцевої, відомчої та добровільної пожежної охорони в населених пунктах, що сприятиме створенню з урахуванням досвіду європейських держав умов для розширення у майбутньому зон (територій) обслуговування добровільними протипожежними формуваннями та зменшенню фінансового навантаження на національну економіку;

підвищити рівень захисту від пожеж об"єктів та населених пунктів.

Отже, оптимальним є другий варіант, реалізація якого дасть змогу істотно підвищити стан пожежної безпеки в державі.

У рамках виконання Програми передбачається здійснити заходи за такими основними напрямами:

підвищення ефективності управління та внесення змін до відповідних законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки;

постійне оновлення основної і спеціальної пожежної техніки та обладнання у підрозділах державної, місцевої, відомчої та добровільної пожежної охорони;

розроблення нових зразків пожежної техніки з удосконаленими технічними характеристиками, що відповідають міжнародним вимогам, та їх виробництво;

підвищення рівня захищеності сільських населених пунктів і об"єктів аграрного та промислового сектору економіки;

технічне переоснащення виробничого комплексу шляхом впровадження новітніх наукових досягнень, оснащення небезпечних виробництв сучасними автоматичними системами протипожежного захисту, заміни застарілих електричних мереж, особливо атомних електростанцій, хімічно небезпечних і пожежовибухонебезпечних об"єктів і підземних споруд.

Програму передбачається виконувати двома етапами.

На першому етапі (2012 рік) планується шляхом удосконалення законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки запровадити додатковий механізм реалізації державної політики у зазначеній сфері, що в подальшому за умови належного фінансування на другому етапі (2013-2015 роки) сприятиме виконанню завдань та здійсненню заходів, передбачених Програмою.

Державний замовник та виконавці заходів Програми наведені у додатку 1.

Завдання і заходи

Завдання і заходи з визначенням обсягів та джерел фінансування (зроблено за роками) виконання Програми, що наведені в додатку 2, спрямовані на підвищення ефективності державного управління та діяльності із запобігання виникненню пожеж та організації пожежогасіння.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу:

створити ефективну багаторівневу систему управління діяльністю суб"єктів господарювання щодо забезпечення пожежної безпеки;

привести протипожежний стан об"єктів та населених пунктів у відповідність з вимогами законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки;

забезпечити високий рівень протипожежного захисту сільських населених пунктів, територій і об"єктів природно-заповідного фонду;

знизити ризик виникнення пожеж та загроз, пов"язаних з пожежами, створити сприятливі соціальні умови життєдіяльності населення, зменшити вплив небезпечних факторів пожеж на навколишнє природне середовище;

зменшити кількість пожеж, загиблих і травмованих людей, економічних втрат та матеріальних збитків;

своєчасно виявляти осередки загорянь, оповіщувати про них населення та підрозділи пожежної охорони, видаляти продукти горіння із застосуванням систем протипожежного захисту;

забезпечити мінімальний час прибуття пожежних підрозділів до місця імовірної пожежі за рахунок оптимальної їх дислокації у містах та сільській місцевості;

забезпечити виробництво вогнегасних речовин в обсязі, необхідному для локалізації та ліквідації пожеж, і подачу води до осередків пожеж від пожежних гідрантів, внутрішніх протипожежних водогонів, природних і штучних водоймищ, інших інженерних споруд водопостачання.

Очікувані результати виконання Програми наведено в додатку 3.

За оцінкою фахівців, за останні 10 років загальний збиток від пожеж зріс на 32 відсотки без урахування індексу інфляції, тож невжиття невідкладних заходів до поліпшення стану протипожежного захисту об"єктів та населених пунктів може призвести до загальних економічних збитків від пожеж за 2012-2015 роки на суму близько 29082,7 млн. гривень.

Результат обчислення суми збитків 29082,7 млн. гривень з витратами на виконання завдань і заходів Програми 876,92 млн. гривень свідчить про ефективність Програми.

Обсяги та джерела фінансування

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також інших джерел, передбачених законом.

Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 876,92 млн. гривень, з них 236,08 млн. - за рахунок державного бюджету, 569,96 млн. - за рахунок місцевих бюджетів та 70,88 млн. гривень - за рахунок інших джерел.

Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проекту Державного бюджету України та місцевих бюджетів на відповідний рік.


Додаток 1
до Програми

ПАСПОРТ
Державної цільової соціальної програми забезпечення пожежної безпеки на 2012-2015 роки

1. Концепцію Програми схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 2348.

2. Програму затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2012 р. № 590.

3. Державний замовник - МНС.

4. Керівник Програми - Голова Держтехногенбезпеки.

5. Виконавці заходів Програми - МНС, міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації.

6. Строк виконання - 2012-2015 роки.

7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування

Джерела фінансування

Обсяг фінансування, млн. гривень

У тому числі за роками

2012

2013

2014

2015

Державний бюджет

236,084977


71,847325

83,873182

80,36447

Місцеві бюджети

569,961566


108,781437

235,533987

225,646142

Інші джерела

70,8784


18,331

23,8042

28,7432

Усього

876,924943


198,959762

343,211369

334,753812



Додаток 2
до Програми

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової соціальної програми забезпечення пожежної безпеки на 2012-2015 роки

Найменування завдання

Найменування показника

Значення показника

Найменування заходу

Відповідальні за виконання

Джерела фінансування

Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн. гривень

У тому числі за роками

усього

за роками

2012

2013

2014

2015

2012

2013

2014

2015

1. Організаційне забезпечення пожежної безпеки






1) проведення аналізу стану забезпечення пожежної безпеки в кожному регіоні, населеному пункті, на підприємствах, в установах та організаціях, розроблення за результатами такого аналізу комплексного плану заходів із запобігання пожежам та загибелі на них людей

міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації

за рахунок коштів, передбачених для утримання відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади






Мінкультури

державний бюджет

3,9


1,2

1,3

1,4






2) проведення аналізу протипожежних норм та у разі потреби внесення до них необхідних змін з урахуванням сучасних вимог протипожежного захисту будівель та споруд

МНС,
Мінрегіон,
Мінагрополітики,
Міненерговугілля,
Мінінфраструктури,
Держводагентство,
Укравтодор,
МВС

за рахунок коштів, передбачених для утримання відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади











3) розроблення з урахуванням Державної цільової соціальної програми забезпечення пожежної безпеки на 2012-2015 роки галузевих та регіональних програм, спрямованих на підвищення рівня протипожежного захисту населених пунктів та об"єктів, забезпечення будівництва та реконструкції пожежних депо, інших об"єктів пожежної охорони відповідно до вимог нормативно-правових актів

міністерства,
інші центральні органи виконавчої влади,
Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації

за рахунок коштів, передбачених для утримання відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади













4) забезпечення ведення щорічної звітності на підставі адміністративних даних про кількість пожеж та їх наслідки в кожному регіоні, населеному пункті, на підприємствах, в установах та організаціях шляхом:

-“-

-“-













збирання, узагальнення та оброблення статистичних даних про пожежі та їх наслідки

МНС,
Держстат

державний бюджет

0,186


0,062

0,062

0,062








прогнозування стану з пожежами в державі і підготовка відповідних аналітичних та інформаційних матеріалів

МНС

-“-

0,0183


0,0061

0,0061

0,0061








5) здійснення щороку згідно із законодавством контролю за відповідністю продукції, що реалізується через торговельну мережу, вимогам пожежної безпеки та за діяльністю випробувальних лабораторій (центрів), які проводять випробування такої продукції

Держспоживінспекція,
МНС

за рахунок коштів, передбачених для утримання відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади











6) забезпечення подальшого розвитку методичної та експериментальної бази для вивчення дослідно-випробувальними лабораторіями МНС питання щодо виникнення пожеж шляхом надання

МНС

державний бюджет

0,054


0,018

0,018

0,018






таким лабораторіям науково-методичної допомоги у виконанні робіт з дослідження пожеж, проведення метрологічної атестації випробувального обладнання та порівняльних випробувань













7) утворення та забезпечення функціонування служб пожежної безпеки в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах та організаціях

міністерства, інші центральні органи виконавчої влади












ДКА

-“-

0,5


0,1

0,2

0,2






Адміністрація Державної служби спеціального зв"язку та захисту інформації

-“-

0,75


0,25

0,25

0,25









Генеральна прокуратура України

-“-

0,5


0,1

0,2

0,2

кількість підрозділів

933


13

458

462

8) утворення та забезпечення функціонування підрозділів місцевої пожежної охорони

облдержадміністрації:









40



20

20


Вінницька

місцевий бюджет

4,9456



2,4728

2,4728

4



2

2

Волинська

-“-

2,8



1,4

1,4

59



21

38

Донецька

-“-

14,9436



6,2768

8,6668

30



17

13

Закарпатська

-“-

9,991



6,14

3,851

10



5

5

Запорізька

-“-

5,5



2,75

2,75

96



47

49

Івано-Франківська

-“-

11,14



5,42

5,72

51



24

27

Київська

-“-

7,7



3,8

3,9

153



76

77

Кіровоградська

-“-

17,038



8,519

8,519

40



20

20

Луганська

місцевий бюджет

10,9456



5,4728

5,4728

6



4

2

Львівська

-“-

0,6



0,4

0,2

23



13

10

Миколаївська

-“-

4,6102



2,7362

1,874

270



135

135

Одеська

-“-

54,64



27,32

27,32

26



18

8

Полтавська

-“-

2,8



2,2

0,6

32



16

16

Рівненська

-“-

5,184



2,592

2,592

10



5

5

Сумська

-“-

1,32



0,66

0,66

4



2

2

Тернопільська

-“-

1,16



0,58

0,58

51


13

19

19

Херсонська

-“-

12,275


2,3

4,9875

4,9875

14



7

7

Черкаська

-“-

1,8



0,9

0,9

4



2

2

Чернівецька

-“-

0,4



0,2

0,2

10



5

5

Чернігівська

-“-

0,7



0,35

0,35

кількість будинків та споруд

1324


400

450

474

9) приведення шляхів евакуації, автоматичних систем протипожежного захисту, систем оповіщення населення про пожежу, електрообладнання будівель та споруд міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади у відповідність з вимогами законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки

міністерства, інші центральні органи виконавчої влади








42


12

14

16

Держземагентство

державний бюджет

2,1


0,6

0,7

0,8



720


240

240

240


Генеральна прокуратура України

-“-

30


10

10

10


57


14

21

22

МВС

-“-

2,85


0,7

1,05

1,1


10


3

3

4

Служба зовнішньої розвідки

-“-

0,5


0,15

0,15

0,2


28


8

10

10

Адміністрація Державної служби спеціального зв"язку та захисту інформації

-“-

1,4


0,4

0,5

0,5


209


58

66

85

Мінфін

-“-

10,45


2,9

3,3

4,25


2


1

1


МЗС

державний бюджет

0,1


0,05

0,05



80


20

30

30

ДПтС

-“-

4


1

1,5

1,5


4


1

1

2

Фонд державного майна

-“-

0,2


0,05

0,05

0,1


161


40

60

61

Національна академія наук

-“-

8,05


2

3

3,05


10


3

3

4

Держспецтрансслужба

-“-

0,5


0,15

0,15

0,2









ДКА

-“-

3,7


1,2

1,2

1,3






Держстат

-“-

0,2


0,05

0,05

0,1






Держкомтелерадіо

-“-

0,5


0,15

0,15

0,2






Мінкультури

-“-

1,4


0,4

0,5

0,5






Нацкомфінпослуг

-“-

0,252


0,063

0,121

0,068






Мінкультури,
Держкіно

-“-

1,7



1,7







державне підприємство “Севастопольський морський рибний порт”

інші джерела

0,6904


0,221

0,2292

0,2402






державне підприємство “Керченський морський порт”

-“-

0,4


0,014

0,044

0,342






Мінагрополітики,
Держрибагентство

державний бюджет

0,59


0,59




1



1


Мінсоцполітики

-“-

0,78



0,78


кількість приміщень

2270


612

825

833

10) приведення шляхів евакуації, автоматичних систем протипожежного захисту, систем оповіщення людей про пожежу, електрообладнання будівель та споруд центральних державних архівів, Державного архіву в Автономній Республіці Крим, державних архівів в областях, архівних відділів райдержадміністрацій,

Укрдержархів,
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, райдержадміністрації, міськради, районні ради














міських рад та трудових архівів у відповідність з вимогами законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки, а саме:

Укрдержархів

державний бюджет

6


1

2

3

8


3

3

2

Державного архіву

Рада міністрів Автономної Республіки

державний бюджет

1,6685


0,6674

0,6674

0,3337



51


13

22

16

архівних відділів райдержадміністрацій та міських рад

Крим райдержадміністрації, міськради, районні ради

місцевий бюджет

0,82764


0,11137

0,434885

0,281385

8


2

3

3


Вінницька облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

1,006


0,244

0,3755

0,3865

83


25

18

40

місцевий бюджет

0,892496


0,213884

0,194549

0,484063

8


2

2

4


Волинська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

0,905


0,014

0,324

0,567

50


20

20

10

місцевий бюджет

0,0746


0,0224

0,023525

0,028675

8


2

2

4


Дніпропетровська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

0,5991


0,1727

0,1485

0,2779

7



7


місцевий бюджет

0,06



0,06


8


2

3

3


Донецька облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

1,5036


0,463

0,5228

0,5178

107


25

40

42

місцевий бюджет

1,76033


0,18727

0,61084

0,96222

4


2

2



Житомирська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

0,591


0,49

0,101


54


13

20

21

місцевий бюджет

0,9967


0,09659

0,40644

0,49367

16


4

6

6


Закарпатська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

0,59691


0,38045

0,0657

0,15076



37


9

10

18


місцевий бюджет

1,06095


0,0265

0,0974

0,93705



8


2

2

4

архівних відділів райдержадміністрацій та міських рад

Запорізька облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, райради

державний бюджет

1,6308


0,6737

0,6077

0,3494

88


21

32

35

місцевий бюджет

0,7388


0,1792

0,27775

0,28185

4


1

2

1


Івано-Франківська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

0,107


0,002

0,104

0,001

31


9

10

12

місцевий бюджет

1,6689


0,1689

0,5918

0,9082

16


5

5

6


Київська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

1,712


0,028

0,035

1,649

140


45

50

45

місцевий бюджет

7,6


2

3,24

2,36

8


2

2

4


Кіровоградська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

0,9499


0,1517

0,2402

0,558

98


25

38

35

місцевий бюджет

0,830205


0,2215

0,33195

0,276755

8


2

2

3


Луганська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

1,318


0,346

0,486

0,486

115


29

48

38

місцевий бюджет

0,444333


0,060789

0,212599

0,170945

16


4

7

5


Львівська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

0,419


0,098

0,196

0,125

55


14

21

20

місцевий бюджет

0,576356


0,161284

0,214548

0,200524

8


4

2

2


Миколаївська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

1,066167


0,561415

0,252812

0,25194

92


23

36

33

місцевий бюджет

3,470615


0,896942

1,360645

1,213028

12


4

4

4


Одеська облдержадміністрація, райдержадміністрації, міськради, районні ради

державний бюджет

0,944


0,11

0,407

0,427

132


44

44

44




Інші НПА

Лист МОНмолодьспорт №839 від 16.07.2014 Про затвердження Змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році Лист Вищий господарський суд України №01-06/1666/14 від 27.10.2014 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 "Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів" Лист Вищий господарський суд України №01-06/249 від 15.03.2011 Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів Лист Вищий господарський суд України №01-06/1686/14 від 04.11.2014 Про внесення змін до пунктів 10, 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)" Лист Вищий господарський суд України №01-06/606/2013 від 28.03.2013 Про Закон України \"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом\" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) Лист Мін'юст №6820-0-4-14/8.1 від 14.08.2014 Щодо відмови від обов'язковості та переходу до добровільності використання печаток суб'єктами господарюва Лист Мін'юст №Ч-13744/8.2 від 13.08.2014 Щодо встановлення ціни договору між суб'єктами господарювання у вигляді грошового еквівалента Лист НБУ №18-112/64483 від 05.11.2014 Про скасування пені та штрафів за договорами кредиту під час АТО Лист ВАСУ №1493/2/2/14-14 від 03.11.2014 Щодо розгляду адміністративних справ з урахуванням Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" Лист НБУ №12-311/67934 від 17.11.2014 Щодо сплати збору на обов\'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти під час нарахування (утримання) податку на доходи фізичних осіб з процентів на валютні вклади