Укр   Рус

Ваш гід в законодавстві України


Друкувати


Постанова КМУ № 782-2012-п від 22.08.2012 Про затвердження Порядку та умов надання у 2012 році державних гарантій для забезпечення виконання боргових зобов"язань за запозиченнями суб"єктів господарювання, залученими для реалізації інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвиткові національної економіки

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 22 серпня 2012 р. № 782
Київ

Про затвердження Порядку та умов надання у 2012 році державних гарантій для забезпечення виконання боргових зобов"язань за запозиченнями суб"єктів господарювання, залученими для реалізації інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвиткові національної економіки

Відповідно до статті 6 Закону України “Про Державний бюджет України на 2012 рік” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок та умови надання у 2012 році державних гарантій для забезпечення виконання боргових зобов"язань за запозиченнями суб"єктів господарювання, залученими для реалізації інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвиткові національної економіки, що додаються.

2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем"єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд.70




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 серпня 2012 р. № 782

ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання у 2012 році державних гарантій для забезпечення виконання боргових зобов"язань за запозиченнями суб"єктів господарювання, залученими для реалізації інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвиткові національної економіки

1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання у 2012 році державних гарантій для забезпечення виконання боргових зобов"язань за запозиченнями, залученими суб"єктами господарювання державного сектору економіки - резидентами для реалізації інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвиткові національної економіки, у тому числі експортоорієнтованих і енергозберігаючих проектів (далі - інвестиційні проекти).

Дія цих Порядку та умов не поширюється на виконання боргових зобов"язань за запозиченнями, залученими під державні гарантії на проведення відбору інвестиційних проектів, для реалізації яких у реальному секторі економіки надається державна підтримка, відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2010 р. № 860 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 71, ст. 2560).

2. Відбір інвестиційних проектів, які передбачається реалізувати на умовах фінансової самоокупності в повному обсязі або частково за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії, та пропозицій щодо реалізації таких проектів (далі - проектні пропозиції) проводиться Мінекономрозвитку на конкурсних засадах.

Склад комісії, що здійснює організацію конкурсного відбору інвестиційних проектів і проектних пропозицій (далі - конкурсна комісія), та положення про неї затверджуються Мінекономрозвитку.

Конкурсну комісію очолює перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі.

До складу конкурсної комісії включаються представники Мінекономрозвитку, Мінфіну, МОНмолодьспорту, Держінформнауки, а також можуть залучатися представники інших органів виконавчої влади за їх згодою.

Оголошення про проведення конкурсного відбору розміщується Мінекономрозвитку в газеті “Урядовий кур"єр” та на офіційному веб-сайті Міністерства не пізніше ніж за 30 днів до його проведення.

3. Суб"єкт господарювання для участі у зазначеному в пункті 2 цих Порядку та умов конкурсному відборі (далі - конкурсний відбір):

1) розробляє проектну пропозицію і подає її центральному органу виконавчої влади, відповідальному за формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері, в якій передбачається реалізація інвестиційного проекту, для розгляду та прийняття рішення стосовно її підтримки;

2) подає Мінекономрозвитку проектну пропозицію разом з рішенням центрального органу виконавчої влади, відповідального за формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері, в якій передбачається реалізація інвестиційного проекту, про її підтримку для державної реєстрації у встановленому законодавством порядку.

4. Форма проектної пропозиції та порядок її розгляду затверджуються Мінекономрозвитку.

Проектна пропозиція подається у письмовій та електронній формі.

5. Проектна пропозиція повинна містити інформацію про:

1) суб"єкта господарювання, який реалізує інвестиційний проект (повне найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону, телефаксу, електронна адреса);

2) зміст інвестиційного проекту, його цілі, завдання та очікувані результати реалізації;

3) оцінку ефективності реалізації інвестиційного проекту (чистий прибуток, строк окупності, створення нових робочих місць, надходження до бюджетів податків і зборів (обов"язкових платежів);

4) оціночну вартість інвестиційного проекту та строк його реалізації;

5) ресурси, необхідні для реалізації інвестиційного проекту, альтернативні джерела його фінансування, обґрунтування необхідності залучення запозичень;

6) обсяг запозичень, які залучаються для реалізації інвестиційного проекту, джерела їх повернення, спосіб забезпечення виконання суб"єктом господарювання зобов"язань перед державою;

7) застосовану процедуру відбору кредитора та особи, якій надано повноваження щодо залучення запозичення, з урахуванням вимог законодавства про здійснення державних закупівель;

8) наявність земельних ділянок у власності чи в користуванні (оренді), їх розмір (у разі, коли реалізація проекту пов"язана з інвестиційними програмами та проектами будівництва);

9) відсутність у суб"єкта господарювання простроченої понад три місяці заборгованості перед державним бюджетом із сплати податків і зборів (обов"язкових платежів);

10) інноваційну спрямованість інвестиційного проекту (у разі визначення його як інноваційного);

11) забезпечення енергозбереження;

12) забезпечення захисту навколишнього природного середовища.

6. До проектної пропозиції додаються:

1) інвестиційний проект (бізнес-план) за формою, затвердженою Мінекономрозвитку;

2) лист про підтримку інвестиційного проекту місцевою держадміністрацією або органом місцевого самоврядування;

3) копії балансу та звіту про фінансові результати за останні вісім звітних періодів з додатками до них;

4) орієнтовний графік погашення та обслуговування кредиту та/або погашення цінних паперів і сплати відсотків за ними;

5) завірені в установленому порядку копії:

проекту кредитного договору та/або проспекту емісії;

висновку державної експертизи (у разі реалізації інвестиційних проектів, які передбачають будівництво);

дозволів (ліцензій) (у разі, коли реалізація інвестиційного проекту потребує отримання відповідних дозволів (ліцензій);

свідоцтва про державну реєстрацію інноваційного проекту (у разі визначення його як інноваційного).

7. Відповідальність за повноту та достовірність зазначеної в пунктах 5 і 6 цих Порядку та умов інформації покладається на суб"єкта господарювання.

8. Суб"єкти господарювання, які визнані банкрутами, перебувають у стані припинення, мають прострочену понад три місяці заборгованість із сплати податків і зборів (обов"язкових платежів) або щодо яких порушено справу про банкрутство, не можуть подавати проектну пропозицію для участі в конкурсному відборі.

9. Мінекономрозвитку проводить перевірку поданих відповідно до підпункту 2 пункту 3, пунктів 5 і 6 цих Порядку та умов документів, за результатами якої протягом п"яти робочих днів після надходження:

подає їх разом з проектною пропозицією Мінфіну - в разі відповідності документів вимогам, установленим пунктами 5 і 6 цих Порядку та умов;

повертає їх для доопрацювання з відповідним обґрунтуванням у письмовій формі - в разі невідповідності документів вимогам, установленим пунктами 5 і 6 цих Порядку та умов. Після усунення недоліків суб"єкт господарювання має право повторно подати на розгляд зазначені документи.

10. Мінекономрозвитку веде реєстр проектних пропозицій у відповідному журналі обліку.

11. З метою ідентифікації та оцінки ризиків, пов"язаних з реалізацією інвестиційного проекту, відповідно до Положення про управління ризиками, пов"язаними з наданням державних гарантій, та розподіл таких ризиків між державою, кредиторами і позичальниками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 р. № 131 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 14, ст. 569):

1) центральний орган виконавчої влади, відповідальний за формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері, в якій передбачається реалізація інвестиційного проекту, в одноденний строк після надання суб"єкту господарювання рішення про підтримку проектної пропозиції подає Мінфіну і Мінекономрозвитку відповідний висновок разом з підтвердними документами;

2) Мінекономрозвитку у визначеному ним порядку проводить експертну оцінку інвестиційного проекту та подає Мінфіну висновок про його економічну ефективність;

3) Мінфін у визначеному ним порядку протягом 30 днів з дня надходження зазначеного в підпункті 1 цього пункту висновку проводить комплексний аналіз ризиків, виду, розміру та умов забезпечення виконання суб"єктом господарювання зобов"язань перед державою з відшкодування витрат державного бюджету, розрахунок плати за надання державної гарантії та подає відповідний висновок Мінекономрозвитку для внесення його на розгляд конкурсній комісії разом з висновком, зазначеним у підпункті 2 цього пункту.

12. Конкурсна комісія на своєму засіданні здійснює розгляд інвестиційних проектів з урахуванням таких критеріїв:

1) науково-технічного спрямування:

наявність науково-технічного потенціалу суб"єкта господарювання (працівники з науковим ступенем, випробувальні лабораторії, об"єкти права інтелектуальної власності, які зареєстровані відповідно до законодавства, свідоцтво про державну реєстрацію інноваційного проекту);

реалізація нових технічних рішень;

2) виробничого спрямування:

забезпеченість виробництва необхідними сировиною, матеріалами, комплектувальними виробами, обладнанням і устаткованням;

рівень технологічних нововведень під час реалізації інвестиційного проекту;

наявність кваліфікованого персоналу;

можливість використання відходів виробництва;

застосування під час реалізації інвестиційного проекту ресурсо- та енергозберігаючих технологій (оцінка показників зниження енерго-, матеріалоємності виробництва продукції, оцінка ступеня заміщення традиційних джерел енергії альтернативними);

3) ринкового спрямування:

відповідність інвестиційного проекту потребам ринку;

ефективність маркетингових заходів для просування запропонованого продукту на ринок;

конкурентоспроможність продукції за ціною та якістю;

перспективність ринків збуту;

4) фінансово-економічного спрямування:

розрахунковий рівень рентабельності суб"єкта господарювання;

період окупності інвестиційного проекту;

частка власних коштів суб"єкта господарювання в загальній кошторисній вартості інвестиційного проекту;

платоспроможність та фінансова стабільність суб"єкта господарювання;

частка боргових зобов"язань суб"єкта господарювання, виконання яких забезпечуватиметься державною гарантією;

5) соціального та екологічного спрямування:

кількість створених нових робочих місць;

обсяги надходження платежів до бюджетів;

збереження навколишнього природного середовища;

відповідність вимогам санітарних, архітектурних та інших установлених норм.

13. Рішення конкурсної комісії приймається на засіданні шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів в разі присутності не менше ніж двох третин її складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Перевага надається інвестиційним проектам, які відповідають більшості із зазначених у пункті 12 цих Порядку та умов критеріїв.

14. За результатами конкурсного відбору конкурсна комісія приймає рішення щодо можливості залучення запозичень для реалізації інвестиційних проектів, що пройшли відбір, під державні гарантії і вносить Мінекономрозвитку відповідні пропозиції.

Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який протягом 10 робочих днів підписується всіма членами конкурсної комісії, які були присутні на засіданні. Копії протоколу засідання Мінекономрозвитку надсилає всім членам конкурсної комісії та суб"єктам господарювання протягом п"яти робочих днів з моменту оформлення протоколу.

15. Мінекономрозвитку:

готує з урахуванням пропозицій конкурсної комісії проект акта Кабінету Міністрів України про надання державної гарантії для забезпечення виконання боргових зобов"язань за запозиченням, залученим для реалізації інвестиційного проекту, та подає його на погодження Мінфіну;

вносить протягом 20 робочих днів після погодження з Мінфіном зазначений проект на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому законодавством порядку.

16. У проекті акта Кабінету Міністрів України про надання державної гарантії для забезпечення виконання боргових зобов"язань за запозиченням, залученим для реалізації інвестиційного проекту, зазначаються:

1) повне найменування суб"єкта господарювання і кредитора;

2) назва інвестиційного проекту;

3) сума загального обсягу запозичення;

4) обсяг гарантійних зобов"язань;

5) строк дії державної гарантії;

6) розмір і вид забезпечення виконання зобов"язань суб"єкта господарювання перед державою;

7) розмір плати за надання державної гарантії;

8) істотні умови запозичення.

17. Суб"єкт господарювання та Мінфін протягом 10 робочих днів після прийняття Кабінетом Міністрів України акта про надання державної гарантії для забезпечення виконання боргових зобов"язань за запозиченням, залученим для реалізації інвестиційного проекту, укладають договір про погашення заборгованості суб"єкта господарювання перед державою за виконання гарантійних зобов"язань, у якому передбачаються зобов"язання суб"єкта господарювання щодо:

1) внесення плати за надання державної гарантії;

2) забезпечення виконання зобов"язань суб"єкта господарювання перед державою;

3) відшкодування витрат державного бюджету, пов"язаних з виконанням гарантійних зобов"язань;

4) сплати пені за кожний день прострочення відшкодування зазначених витрат;

5) надання гаранту права на договірне списання банком коштів з рахунків суб"єкта господарювання на користь гаранта.

18. Міністр фінансів підписує документ щодо надання державної гарантії протягом 10 робочих днів з дати, що є останньою стосовно підписання кредитного договору, договору щодо забезпечення виконання зобов"язань перед гарантом, договору про погашення заборгованості суб"єкта господарювання перед державою за виконання гарантійних зобов"язань.


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 серпня 2012 р. № 782

ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 17 травня 2010 р. № 415 “Про Комісію з координації здійснення заходів, пов"язаних з реалізацією інвестиційних проектів” (Офіційний вісник України, 2010 p., № 43, ст. 1414).

2. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 червня 2010 р. № 476 “Деякі питання надання державної підтримки для реалізації інноваційних та інвестиційних проектів у реальному секторі економіки” (Офіційний вісник України, 2010 p., № 46, ст. 1505).

3. Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2010 р. № 937 “Про внесення зміни до пункту 10 Порядку використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки реалізації інноваційних та інвестиційних проектів у реальному секторі економіки, у тому числі через механізм здешевлення кредитів” (Офіційний вісник України, 2010 p., № 78, ст. 2769).

4. Постанова Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2010 р. № 966 “Про зміну складу Комісії з координації здійснення заходів, пов"язаних з реалізацією інвестиційних проектів” (Офіційний вісник України, 2010 p., № 81, ст. 2849).



Інші НПА

Лист МОНмолодьспорт №839 від 16.07.2014 Про затвердження Змін до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2014 році Лист Вищий господарський суд України №01-06/1666/14 від 27.10.2014 Про доповнення Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 № 01-06/249 "Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів" Лист Вищий господарський суд України №01-06/249 від 15.03.2011 Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів Лист Вищий господарський суд України №01-06/1686/14 від 04.11.2014 Про внесення змін до пунктів 10, 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)" Лист Вищий господарський суд України №01-06/606/2013 від 28.03.2013 Про Закон України \"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом\" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) Лист Мін'юст №6820-0-4-14/8.1 від 14.08.2014 Щодо відмови від обов'язковості та переходу до добровільності використання печаток суб'єктами господарюва Лист Мін'юст №Ч-13744/8.2 від 13.08.2014 Щодо встановлення ціни договору між суб'єктами господарювання у вигляді грошового еквівалента Лист НБУ №18-112/64483 від 05.11.2014 Про скасування пені та штрафів за договорами кредиту під час АТО Лист ВАСУ №1493/2/2/14-14 від 03.11.2014 Щодо розгляду адміністративних справ з урахуванням Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" Лист НБУ №12-311/67934 від 17.11.2014 Щодо сплати збору на обов\'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти під час нарахування (утримання) податку на доходи фізичних осіб з процентів на валютні вклади